• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.199 actors
  • 9.373.881 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

The rise from the grave scène blijf ik toch een van de allerbeste horrorscènes ooit vinden

Kijk dan ook maar zijn eerste, ondanks dat het zich in de jaren 50 afspeelt zijn er genoeg scènes met die lekkere gothische sfeer en setting. Ik hou er ook van vooral in zwart/wit

I Vampiri (1956)

En nog eentje in de stijl van Black Sunday

El Espejo de la Bruja (1962)

moeilijk te vinden, dus die bezorg ik je nog wel

Bedankt , Naar I Vampiri was ik ook al nieuwsgierig en die andere klinkt ook zeker interesant.

Was verder nog van plan om nog wat Vincent Price en Hammer Films te kijken voor de Challenge. En ik heb The Whip en The Body (met Christopher Lee) van Mario Bava hier ook nog liggen.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Horror heeft veel subgenres, dus er is genoeg variatie. Als je natuurlijk voortdurend slasher en films uit dezelfde reeks kijkt, dan is het logisch dat je er genoegvan krijgt. Die variatie moet je zelf een beetje inbouwen

Het gaat mij niet zo zeer om de slashers, ken inderdaad voldoende andere (sub)genres. Maar dan nog kan ik geen 8 weken alleen maar naar hetzelfde genre kijken. Ik heb sowieso veel meer met series dan met films, dus 8 weken alleen maar films zou ik al niet eens kunnen .

Dit geldt niet alleen voor horror hoor. Komedies, wat toch wel tot mijn favorieten behoort, hoef ik ook niet 8 weken lang elke dag te zien.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

alexspyforever wrote:

The Flesh Eaters (1964)

is er eentje die voor een oude toch al vrij expliciete gore heeft, eigenlijk meer dan Night of the Living Dead origineel. En nu dat ik er aan denk ga ik deze ook aanbevelen aan Boeikens.

Eens op zoek gaan

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

baspls wrote:

(quote)

Naar I Vampiri was ik ook al nieuwsgierig

Heb je de Arrow-blu-ray van Black Sunday? Daar staat I Vampiri als bonus bij op.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Zwolle84 wrote:

Heb je de Arrow-blu-ray van Black Sunday? Daar staat I Vampiri als bonus bij op.

Nee helaas, maar er zal wel niet heel moeilijk aan te komen te zijn.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

baspls wrote:

(quote)

Nee helaas, maar er zal wel niet heel moeilijk aan te komen te zijn.

Neuh.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

12. Death Machine 1994 - FTV - 3 punten - 9 juli 2016 (totaal 32 punten)

https://www.movieposter.com/posters/archive/main/30/MPW-15244

Vermakelijke film die zichzelf niet al te serieus neemt, de humor is gortdroog en soms erg onverwachts. Mijn verwachtingen waren niet erg hoog maar de film is toch prima gemaakt met toffe sets en effecten. Brad Dourif springt er het meeste uit maar de anderen zijn ook prima gecast en lijken geknipt voor wat zij moeten doen (Rachel Weisz laat zelfs nog even haar gezicht zien). De kills en het horror gedeelte liggen wat op de achtergrond en de film kent een paar trage stukken, duurt ook net iets te lang misschien. Toch raar dat deze film geen cultstatus heeft want dat zou hij zeker verdienen. Durf toch wel te zeggen dat ik deze beter/leuker vind dan Blade waarmee deze regisseur 4 jaar later aan zou komen zetten.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

7. Alien: Resurrection (1997) - FTV - 8 juli 2016 - 3 punten (totaal: 19 punten)

http://www.avpgalaxy.net/wordpress/wp-content/uploads/2007/02/newborn1.jpg

Voor een vierde deel is dit me wel erg meegevallen. Vond het wel soms wat komisch hebben, los van het Alien-verhaal deed me wat aan Guardians of the Galaxy denken. Een aangename meevaller als je zonder verwachtingen eraan begint. Het niveau van de eerste Alien hoef je uiteraard niet te verwachten, en horror is voor deze film ook een groot woord (ondanks de still hierboven), maar wel vermakelijk, 3*.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

A Cat in the Brain (1990) - FTV - 9 juli 2016 - 3 punten (31 films - 110 punten)

http://cdn2-www.shocktillyoudrop.com/assets/uploads/2016/06/CatBrain.jpg

Al heb ik nog niet alle horrors van Fulci gezien, ik heb een groot vermoeden dat dit zijn bloederigste is. En hoewel de gore zoals gewoonlijk weer tot in de puntjes is verzorgd is dat wel een van de enige redenen om de film te kijken. Niet dat de film (met de regisseur zelf in de hoofdrol) een sterk verhaal nodig heeft om genietbaar te zijn, maar heel duidelijk zag ik wel volledige gore en naaktscènes uit films die ik onlangs nog had gezien van hem (oa House of the Clocks en Sodoma's Ghost). Hoewel passend voor een nachtmerrie film als deze , dit knip- en plakwerk getuigde van gemakzucht en een reden om een film van 90 minuten te verkrijgen. Wederom niet nadenken filmpje. Bij andere Fulci's worden er soms dingen ingegooid die geen steek houden, plotholes en blijf ik wel eens met vragen zitten. Niet bij deze, leuk maar helaas voorspelbaar en een wat gemakzuchtig einde.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

2. Green Room (2015) - FTV - 2 punten - 8 juli 2016 (2 films, 4 punten)

http://i.imgur.com/9ItorNN.png

Aardig bevallen deze film. Zag dat deze film van de regisseur van Blue Ruin ruin was, die ik laatst ook gezien heb. Het bevalt me wel hoe hij ook deze film niet op een geheel typische manier benadert waarbij de film dan ook onverwacht uit de hoek kan komen. Dat gaf de film een extra intensiteit. Het geheel komt ook aardig rauw over, wat wel voor een realistischer gevoel zorgt. Zaten ook wel wat nare beelden in af en toe waarbij ik wel even wou wegkijken, maar verder zou ik de film ook wel meer als thriller omschrijven. Zit misschien net op het randje van horror. Het personage van Dempsey had ook misschien iets meer aandacht moeten krijgen om hem echt als slechterik neer te zetten.

Verder goed acteerwerk van vooral Yelchin, die helaas laatst zelf op een nare manier veel te vroeg overleden is.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Na een korte pauze, heb ik afgelopen dagen drie horrorfilms gekeken:

WAZ (2007)- FTV- 2 Punten - 8 Juli

(afbeelding)

Een vrij vervelende film, met ondanks een interessant begin, die snel saai werd. Dit kwam naar mijn mening door de cliché hoofdpersonages die de film niet konden dragen. Hierin zat onder andere de zoveelste norse politieagent die we al vaker in films zien (en beter soms ook) .Hierdoor kwam ik nauwelijks in de film.
De film begon interessant met een wiskundevergelijking die in verband stond met de moorden. Het leek een vrij intelligent plot, maar kwam snel vlak over.
De setting met vieze appartementencomplexen vol met graffiti was wel tof.
Misschien ooit eens herkijken in een andere bui. (Ik was erg moe en alles in de film begon mij te irriteren)
Daarom geen direct punt voor deze film.

Ichi the Killer (2001) - FTV-2 Punten - 7/8 Juli

(afbeelding)
Een erg toffe film! Heerlijke personages ook.
Ik had net als sommige andere op deze site gedacht dat Ichi, het personage op de cover was, maar dat bleek niet zo te zijn. De échte Ichi in de film was zeker geslaagd en zeker interessant. Ook fijn dat er meer achter het personage zat dan gewoon een wraakverhaal.
Kakihara is ook natuurlijk het melden waard en is vrij memorabel.

De film kent ook gitzwarte komische momenten waar ik toch heb om moeten lachen. Heerlijk zo'n belachelijk geweld dat bijna gortdroge humor wordt. Daarbij waren er typische Miike-momenten die me verbaasd hebben staan kijken. De gore mag er ook zeker zijn.

Ringu (1998) - FTV- 3 Punten - 8 Juli

(afbeelding)

Ik heb van veel mensen gehoord dat deze film (en/of de Amerikaanse versie) , een van de engste films ooit is. Dat heb ik zelf niet zo ervaren. Dat is ook niet zo heel erg. De film zelf voelt gelukkig meer avontuurlijker aan en de langzame zoektocht naar antwoorden is aangenaam om te zien (ook in de setting op het eiland) . Qua verhaal is het goed onderhouden.
Ook een fijn detail is dat de film vrij subtiel is (op het einde na) en de spanning opbouwt in plaats van dat er gegooid wordt met schrikeffecten.
De videoband waar het allemaal om draait is ook bevreemdend.

Totaal: 34 Punten+ 7 Punten= 41 Punten

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://i.ytimg.com/vi/J0kDLWOa2as/hqdefault.jpg

Ju-on 2 (2003) – FVT – 2 punten – 9 juli 2016

Japanse horrofilm van Takashi Shimizu, tweede deel van de Ju-on reeks, de verhaalopbouw is op dezelfde mannier gedaan als in het eerste deel, dit deel is naar mijn mening een heel stuk beter dan het eerste de sfeer is hetzelfde (super sterk dus) het acteerwerk is beter en vooral de special effect en sound en muziek zijn heel wat beter beklijvender en griezeliger, beter dus dan deel 1 voor mij 3,5*

(13 films: 29 punten)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Il Paese del Sesso Selvaggio (1972) - FTV - 3 punten - 9 juli 2016 (16 films, 68 punten)
http://ftv01.stbm.it/imgbank/GALLERYXL/PA/01905601.JPG
Umberto Lenzi maakte met deze film het begin van een nieuw subgenre dat de wereld zou choqueren om de gruwelijkheden. Mede daardoor was ik altijd al nieuwsgierig naar deze film.
Wat dat laatste betreft is deze film nog redelijk mild. De meeste gore moet komen van het geweld tegen dieren. Hiermee lijkt het erop dat Lenzi echt het primitieve van een dergelijke stam in beeld wilde brengen. Ik weet daarom ook niet of het hem meteen ging om de shock value, daar het meestal om rituele slachting of jacht gaat.
De film is dan ook meer een avontuur/drama waarin Ivan Rassimov een man speelt die het primitieve leven gaat waarderen. Hierbij speelt natuurlijk het vrouwelijke schoon (in de vorm van Me Me Lai) ook een rol mee.
Lenzi schuwt de erotiek niet door de nodige seks/verkrachtingsscenes en de best grote hoeveelheid aan shots van Me Me Lai's ontblote bovenlichaam. Ik moet zeggen dat het deze keer prima binnen de primitieve thematiek past en stoorde me er dan ook niet aan.
Daarnaast zorgt Daniele Patucchi's soundtrack voor een aparte sfeer.
Wat van mij wel wat meer gebruikt had mogen worden was de cruelty van de andere, kannibalistische stam. Zo kent de film maar een kannibalenscene en word de vete tussen de twee stammen verder enkel beslecht door het in brand steken van een paar hutjes.
Maar goed, je kan nou eenmaal niet alles hebben. Ik moet zeggen dat ik me verder wel 'vermaakt' heb met deze grondlegger van dit aparte subgenre. Interessant voor zij die nieuwsgierig zijn naar de oorsprong.
3*
Ivan Rassimov en Me Me Lai zouden later trouwens nog in een genrefilm spelen: Ruggero Deodato's Ultimo Mondo Cannibale (1977)

morpheus2000

• 599 messages
  • 10388 votes

7. The Mutilator (1985) - FTV - 3 punten (totaal: 17 punten)

(afbeelding)

Redelijke jaren '80 Slasher. Een aantal vrienden komt bijeen in een strandhuisje, maar weten niet dat de vader van 1 van hun, net wat andere gedachten heeft over vakantie vieren. Pluspunt was toch vooral de soundtrack in deze film. Volgens mij heeft elke serie en "foute" film uit de jaren '80 uit hetzelfde muziekvaatje getapt. Zelfde melodietje hoor je telkens terug.
Bloed vloeide rijkelijk, waarbij vooral de moord met de haak die ook te zien is op de poster, erg naar was om te zien. Even de haak van onder doorsteken naar boven, alsof je bij het vissen de regenwurm aan de haak rijgt. Rare vergelijking, ik weet het.......
3*

8. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015) - FTV - 2 punten (Totaal: 19 punten)

(afbeelding)

Vermakelijke Komedie/Horror. Als in een obscure laboratorium wordt aangegeven dat je nergens aan mag zitten en de schoonmaker is een langharig persoon, die zelfs het schoonmaken niet serieus neemt, dan weet je dat alles al snel volledig uit de hand zal lopen. En dat gebeurd dus ook. Gelukkig zijn er 3 padvinders en de bardame, die de strijd aangaan met de zombies. Van alles komt voorbij, van een zombiehert naar een zombiekat en ondertussen komen ook nog de ontblote borsten van een zombieagente voorbij, waarvan dan wel weer de echtheid wordt betwist. Het bloed spuit weelderig rond, maar alles dan wel weer zo overdreven, dat het gewoon leuk wordt.
3,5*

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Land of the dead (2005) – FVT – 2 punten – 9 juli 2016

horror/thriller van George A. Romero, van begin tot einde een goor & bloedrige zombie slachting met veel bloedrige kills, het verhaal is opervlakkig goedkoop, was wel een leuk tijdverdrijf met veel komische taferelen, meer kan ik er niet over vertellen 2,5*

(14 films:31 punten)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

#6 - Mirrors 2 (2010) - FTV - 2 punten (punten totaal: 16) - 9 juli 2016

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/86/Mirrors_2.jpg

Kort en bescheiden is dit gewoon een klote film. Waar Mirrors erg gaaf is mist deze film toch heel veel elementen waardoor de film niet meer leuk werd.

De film had een makkelijk verhaal. Een kwade geest verwijd alle spiegels en vermoord mensen op dit manier. Agillespees die door gesneden worden en ga zo maar door.

Vond er niet zo veel aan, was weinig boeiends en het verhaal was saai, heb me niet vermaakt en uitermate verveeld. Gore was prima maar daar blijft het ook wel bij, deel 1 was voor mij stukken maar ook stukken beter! Deze was niet eng en speelde maar saai door, deel 1 kon je nog wel eens laten schrikken.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#27 The Man Who Changed His Mind (1936) 2* - FTV - 5 punten - 9 juli 2016 - Totaal 109+5= 114 punten

https://i.ytimg.com/vi/IB2U_PiY08w/hqdefault.jpg

Een SF/Horrorfilm die maar weinig aan horror te bieden heeft en waarin science fiction eigenlijk een grotere betekenis speelt. Het is een film over een wetenschapper die hersenen van apen transplanteert en het idee krijgt om dat ook met mensen te doen. Het verhaal is niet al te sterk en qua spanning is het wat saai. Horror is er te weinig waardoor dit uurtje toch wat langdradig aanvoelt. De rol die Boris Karloff vertolkt kan dan ook niet voorkomen dat The Man Who Changed His Mind een mindere titel is uit de lijst van Karloff films.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

http://fanaru.com/night-of-the-living-dead/image/88788-night-of-the-living-dead-night-of-the-living-dead-poster-art.jpg

Night of the Living Dead (1968) – FVT – 4 punten – 9 juli 2016

horrorfilm van George A. romero, heel sterke horrorfilm die het vooral van de sfeer en muziek moet hebben het acteerwerk is sterk je leeft als het ware mee met de personages wat de film extra griezelig maakt je kan zo de angst voelen de special effects zijn best ok vooral de makeup van de zombies in combinatie met het kunstlicht is een griezelig effect kortom een meesterwerk deze horrorklasieker 3,5*

(15 films: 35punten)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Last Woman on Earth (1960) - FTV - 9 juli 2016 - 4 punten (32 films - 114 punten)

http://vignette4.wikia.nocookie.net/pdsh/images/9/98/Lastwomanonearth.jpg/revision/latest?cb=20130819213338

Nouja, ook hier was weer zo goed als geen horror aan tenzij misschien die twee vechtende hanen aan het begin van de film. Eigenlijk was dat wel symbolisch voor de rest van de film. Er zijn 3 mensen, een zakenman en zijn vrouw en hun boekhouder die na te zijn gaan duiken vaststellen dat de rest van de mensheid en veel dieren zijn uitgestorven doordat er een tijd tekort was aan zuurstof. Het gevolg is niet moeilijk te raden, twee mannen en één vrouw. De strijd tussen de twee mannen om de laatste vrouw op de wereld is waar de rest van de film over gaat. Leuk idee, maar de uitvoering saai en flauw en een vreselijk dom einde. Ik had eigenlijk eerder gehoopt op een Last Man on Earth/I am Legend verhaal maar dan met een vrouwelijk hoofdpersonage. Het zou nogal wat geweest zijn in die tijd. Nu zou het wellicht wel kunnen, maar ik zit er echter niet op te wachten denkend aan wat een prutfilm ik 'I am Legend' met Will Smith vond.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Estratto dagli Archivi Segreti della Polizia di una Capitale Europea (1972) - FTV - 3 punten - 9 juli 2016 (17 films, 71 punten)

http://3.bp.blogspot.com/-YDVQ2nRJhgE/T-F4W4pJwGI/AAAAAAAAKbM/6C25a-yb0u0/s1600/tragicceremony11.jpg

De titel vertaalt letterlijk naar iets als 'From the Secret Police Files of a European Capital'. Ik zou echter niet weten bij welke hoofdstad, want men specificeert nergens in de film waar het zich nou precies afspeelt. Aangezien de prent Italiaans is zou je zeggen: in Italië, maar men heeft het ook een paar keer over de Scotland Yard en het lijkt me toch niet dat zij in Italië actief zijn.

De film zelf is een aparte om te bekijken. Er gebeuren namelijk erg veel dingen die je van te voren niet kan verklaren. Er zit echter een monoloog in het einde van de film die een groot gedeelte weer verklaart.

De film begint met wat rustige scenes: onze main characters gaan wat zeilen en kamperen. Hierdoor leren we wel de personages en hun onderlinge verhoudingen wat kennen.

Al snel komen ze door een samenloop van omstandigheden terecht bij een landhuis waar de heer (Luigi Pistilli) en dame (Luciana Paluzzi) des huizes net wilden beginnen aan een satanistisch ritueel.

Wanneer ze Jane (Camille Keaton) erbij willen betrekken loopt het al gauw verschrikkelijk uit de hand. Op een erg vermakelijke wijze kan ik wel vertellen, maar ik zal de details besparen voor zij die deze prent eens willen zien.

De ruimte waarin de rite gehouden word is nog best sfeervol ingericht, maar het komt nooit echt goed tot zijn recht door het wat chaotische camerawerk. De gotiek had wat mij betreft wel iets meer uitgebuit mogen worden (als je toch zo'n locatie hebt). Daarnaast word de scene begeleid door irritante orgel muziek: het enige moment in de film dat ik de soundtrack storend vind/tegen vond vallen.

Tjah, wat kan ik verder eigenlijk over deze film zeggen? Het plot is wat aan de vage kant, het acteer werk is wel redelijk. Leuk om Pistilli's markante gelaat in deze film te zien, al is zijn rol niet al te groot.

Verder is de soundtrack wel sfeervol en is er zelfs nog wat gore voor de liefhebbers. Al deze aspecten zorgen voor een redelijk vermakelijke film, maar Riccardo Freda lijkt op basis van dit werkje geen heel getalenteerde kineast.

Redelijk 2,5*

Ik ben nog wel nieuwsgierig naar zijn jaren '60 werk met Barbara Steele.

morpheus2000

• 599 messages
  • 10388 votes

9. Afflicted (2013) - FTV - 9 juli 2016 - 2 punten (Totaal: 21 punten)

(afbeelding)

Leuke verrassing deze film. Beide regisseurs van deze film spelen ook de hoofdrollen hierin. In hun reis rond de wereld moet 1 van de 2 (Derek) toch echt een keer aan een vrouw. Aangezien de gezondheid van Derek niet al te best is, zou dit een leuk soort van afscheid zijn. En Derek weet daadwerkelijk een schone dame aan de haak te slaan. Alleen begint dan de gekkigheid.... De heren filmen alles wat ze meemaken en zodoende maken wij ook alles mee.
Ik schrok me een aantal keren werkelijk helemaal wild. De eerste keer dat Derek transformeert naar vampier schrok ik me wild, toen hij ineens vanuit het donker met die melkwitte ogen voor de camera verscheen. Het eind was te verwachten, dat Clif ook ineens als vampier zijn slachtoffers ging maken in Italië..
3,5*

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

FTV - Frágiles (2005) - 2 punten - totaal: 6 punten - 9 juli 2016

http://campus.usal.es/~revistamedicinacine/Volumen_2_1/n2/Fragiles/Dibujo8.JPG

Dit is dus een soort van Britse detectivehorror geproduceerd door Spanjaarden? Vreemde combinatie voor wat ook een vreemde film zou worden. Het leek wel alsof horrorelementen en kenmerken van Britse detectives werden samengevoegd tot één geheel, en dat lijkt wonder boven wonder ook nog wel te werken. Eerst en vooral is de rauwe sfeer van het ziekenhuis goed neergezet, met een goede opbouw en een goede lead actress alsook kindactrice. Het verhaal zit goed ineen, al was de horror misschien wat overdreven soms (= al kan dat ook zijn doordat bepaalde aspecten verouderd zijn). De film heeft een enge sfeer en is met momenten - zeker naar het einde toe - ook enger wanneer de horroraspecten duidelijker naar boven komt. Ik betwijfel het dat als ik nu zou gaan slapen, ik me wel gerust zou voelen, dus blijven we nog wat op en kijken we wat anders. Als een horrorfilm dat kan doen, is hij al geslaagd. Aangename verrassing toch wel.

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

Rabid (1977) – FTV– 3 punten – 10 juli 2016 (35 films -113 pnt.)

(afbeelding)

Review: Doordat David Cronenberg een zeer goed regisseur is, is deze film nog enigszins redelijk het bekijken waard. Het acteerwerk is namelijk ondermaats. Je merkt ook dat er niet gewerkt is met een ruim budget. Maar hierdoor zie je wel de kwaliteit van de regisseur, bijvoorbeeld doordat hij met slimmigheden toch weet uitbeelden dat het om een grootschalige epidemie gaat. Een grappige moment is dat Marilyn Chambers een bios voor erotische films binnenloop en zeg dat ze van dat soort films houd, terwijl ze in het echt ook in dit soort films speelde zoals bv: Behind the Green Door (1972)

Rabid (1977)

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

Kondoro0614 Ik heb nachtdiensten, en ik moet me eigen vermaken om wakker te blijven! Sowiezo is onregelmatig wel handig omdat ook tijdens een avonddienst een filmpje kan aanzetten!

En er is geen betere manier om je eigen te vermaken dan deze Horrorfilm challenge.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

joolstein wrote:

Kondoro0614 Ik heb nachtdiensten, en ik moet me eigen vermaken om wakker te blijven! Sowiezo is onregelmatig wel handig omdat ook tijdens een avonddienst een filmpje kan aanzetten!

En er is geen betere manier om je eigen te vermaken dan deze Horrorfilm challenge.

'Eigen vermaken om wakker te blijven' , klinkt als saai werk?

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

films Mad Love (1935) – FTV– 5 punten – 10 juli 2016 (36 films -118 pnt.)

(afbeelding)

Review: Fijne film over dr. Gogol die verliefd is op actrice Yvonne Orlac en door zijn liefde doordraait. Peter Lorre is briljant als de dokter. Ook is er ruimte voor een komische noot, vooral door de huishoudster (met papegaai). Helaas heeeft de film een korte tijdsduur en is deze mooie film veels te snel weer afgelopen.

Mad Love (1935)

U96

• 731 messages
  • 762 votes

TornadoEF5 wrote:

FTV - Frágiles (2005) - 2 punten - totaal: 6 punten - 9 juli 2016

(afbeelding)

Dit is dus een soort van Britse detectivehorror geproduceerd door Spanjaarden? Vreemde combinatie voor wat ook een vreemde film zou worden. Het leek wel alsof horrorelementen en kenmerken van Britse detectives werden samengevoegd tot één geheel, en dat lijkt wonder boven wonder ook nog wel te werken. Eerst en vooral is de rauwe sfeer van het ziekenhuis goed neergezet, met een goede opbouw en een goede lead actress alsook kindactrice. Het verhaal zit goed ineen, al was de horror misschien wat overdreven soms (= al kan dat ook zijn doordat bepaalde aspecten verouderd zijn). De film heeft een enge sfeer en is met momenten - zeker naar het einde toe - ook enger wanneer de horroraspecten duidelijker naar boven komt. Ik betwijfel het dat als ik nu zou gaan slapen, ik me wel gerust zou voelen, dus blijven we nog wat op en kijken we wat anders. Als een horrorfilm dat kan doen, is hij al geslaagd. Aangename verrassing toch wel.

mijn interesse is groot om deze film te zien na jouw review gelezen te hebben

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

Excision (2012) ) – FTV– 2 punten – 10 juli 2016 (37 films -120 pnt.)

http://4.bp.blogspot.com/-EmZJbeydh88/UaTqplmYGzI/AAAAAAAAOAw/kZz6le3C6F8/s1600/excision-22341997-frntl.png

Review: Deze film is fantastisch! De film richt zich voornamelijk op het dagelijkse leven van de zwaar verknipte puber Pauline, hoe ze in de knoop zit door een kreng van een moeder, een vader die niets heeft in te brengen en een zieke zus. Pauline voelt zich onbegrepen en kan totaal nergens met haar issues terecht. Tot zo ver lijkt het een dus comming of age film maar de totaal geschifte manier waarop dit in beeld wordt gebracht is ongeëvenaard! Het kruipt onder je huid en geeft je de koude rillingen. Daarnaast speelt AnnaLynne haar rol perfect. Ook de zwarte humor die verwerkt zit in de film slaat naadloos aan, bij een heerlijke ziek sfeertje.

Excision (2012)

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://2.bp.blogspot.com/-sUedhAbhvAY/VzqdkMp7PWI/AAAAAAAAHaw/0Urw1y913mw_6-341EoH2MOezQoaJj5xwCLcB/s1600/notld90.jpg

night of the living dead (1990) – FVT – 3 punten – 9 juli 2016

horrorfilm van Tom Savini, aangenaam verrast na het zien van deze film het gebeurd niet vaak dat een remake beter is dan het origineel, bij deze film is het wel van dit, acteerwerk is iets beter dan in het origineel, maar vooral de special effects zijn een heel stuk beter niet moeilijk natuurlijk de mogelijkheden waren groter in 1990 het verhaal licht ook lichtjes anders dan in het origineel maar stoort langs geen kanten het is zelfs iets beter naar mijn mening kortom een super zombiefilm, 3,5*

joolstein

• 10835 messages
  • 8922 votes

House of Usher (1960) – FTV– 4 punten – 10 juli 2016 (38 films -124 pnt.)

(afbeelding)

Review: een sfeervolle film, vol met gotische decors en het sterke acteerwerk van Vincent Price tilt de film wederom naar een nog hoger niveau. De spanning is om te snijden, mede doordat je als kijker ook niet weet waarom of hoe de vork nu in de steel zit. Er zijn geen bloed of monster te vinden in de film er wordt voornamelijk een voortreffelijke suspense getoond.

House of Usher (1960)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.