- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#20 Island of Lost Souls (1932) 2,5* - FTV - 5 punten - 6 juli 2016 - Totaal 74+5= 79 punten
https://thewrittenreel.files.wordpress.com/2011/12/tumblr_ltz28xgjey1qz72v7o1_500.jpg
Een horrorfilm met weinig elementen om echt te kunnen griezelen. Bevat een matig verhaal dat eigenlijk weinig hoogtepunten kent, maar de film komt duidelijk op het eiland tot zijn recht. Dr. Moreau is een man die erop los experimenteert op zijn eigen eiland. De vertolkingen zijn redelijk tot goed, en de opvallende experimenten van Dr. Moreau ogen dan ook zeer bijzonder. Het eiland zorgt voor sfeer, maar het is spanning wat vooral ontbreekt en waar dialoog iets te veel de overhand heeft.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV 6 juli 2016
De eerste versie kon ik niet vinden,die uit de jaren 50/
De film schijnt te behoren tot een jaren 50 trio remakes in de jaren 80.
En wel The fly,The thing,,en dus de blob wel te verstaan.
Dit is over duidelijk de minste uit de reeks want de eerste twee genoemde films staan volkomen terecht als klassiekers .
Wat ik wel een raadsel vind is dat je dus een jaren 50 versie hebt een jaren 80 remake ,
een vervolg op die remake nota bene ,Overigens in zijn geheel te zien online op youtube voor de liefhebber,
Het is eigenlijk raar,maar zo'n idioot concept heeft en deze 3 versie'sblijkbaar niet genoeg want er komt weer! een remake binnen een jaar met hoe kan het ook anders samuel morherfucking L Jackson.
Veel mensen vinden de film erg grappig,maar ik had op iets meer knipogen verwacht.
Er zit een scene in de bioscoop de dat wel had.
En je had een blob boob. 
Maar ik denk meer dat de humor ligt in het feit dat je zoiets stompzinnig en belachelijks behoorlijk serieus gebracht word in het merendeel van de film.
De jaren 80 soundtrack mocht natuurlijk niet ontbreken.
En is er een van 13 in een dozijn .
De gore is in orde,en acteer werk op zich ook wel,het plot is hoe kan het ook anders slecht.
Volgens mij is dit ook echt zo'n film als je het over goede pulp hebt in discussies met vrienden,dan is zijn de woorden The Bl0B ook genoeg om mensen te overtuigen.
Echt een hoge score krijgt de film niet op MM.En dat snap ik,waarbij ik wel moet zeggen dat veel horror films vooral de onbekende een dikke onvoldoende krijgen hier op MM.
Vaak heb ik het idee dat mensen die horror stom of belachelijk vinden,toch iets kijken,en het vervolgens een dikke onvoldoende geven.
Als je een hardcore science fiction fan bent,moet je eigenlijk ook niet naar een rom com kijken en dan verbaasd zijn dat er zo weinig toekomstige gadgets in zaten.
een 3 van mijn kant voor de deze vermakelijke pulp.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Ôdishon (1999) – Audition – FTV– 3 punten – 6 juli 2016 (28 films -89 pnt.)
http://blog-imgs-53.fc2.com/b/l/o/blog5224/1110.jpg
Review: De film begint met een soort liefdes drama. Man gaat op zoek naar een vrouw. Toch is er iets mysterieus aan de vrouw. Deze zeer lange en boeiende opbouw eindigt uiteindelijk in een prachtige climax. De film kruipt je gewoon onder de huid, Fantastisch! En wat een prachtige teksten zoals bv. Woorden scheppen leugens, pijn kun je vertrouwen. Of kiri, kiri, kiri, kiri, kiri (diep, dieper ) Brrr, wat mooie een scene! Van deze film heb ik zeer genoten! Van de regisseur Takashi Miike had ik nog niets gezien maar zag dat hij 74 films op zijn naam had. Ik ga er zeker nog wel meer van hem checken!
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Freddy vs. Jason (2003) - RW - 1 punt – 6 juli 2016 - Tussenstand: 40 punten
http://1428elm.com/files/2016/05/freddy-vs-jason.jpg
Review: Ik heb de film ooit gezien toen het nog niet zo lang uit was. Ik herinnerde me ook niet zoveel meer en begrijp ook niet zo goed op basis waarvan ik de eerste keer een cijfer heb gegeven, aangezien het al een hele tijd geleden was dat ik hem gezien had toen ik hier lid werd. Door deze film weet ik weer dat Freddy toch wel mijn voorkeur geniet boven Jason en eigenlijk niet zo'n klein beetje ook. Waar je aan het begin van de film al verafschuwd wordt door Freddy, krijg je later in de film (mogelijk) wat sympathie voor Jason. Freddy is wat mij betreft een sterker personage dan dat Jason is, mede doordat ik humor vaak goed kan waarderen. De humor die in de Nightmares film zit, komt in de Fridays eigenlijk niet voor. Dat was in deze film weer overduidelijk, waar je om sommige scenes om Freddy lacht, zit dat er bij Jason helemaal niet in. Uiteraard heeft Freddy het grootste voordeel dat hij kan praten. Tijdens het zien van de Fridays was ik nogal verbaasd dat Jason zoveel in contact met water kwam, mij stond toch echt iets bij dat hij er bang voor zou zijn. Na het herzien van deze film, weet ik weer waarom ik dat dacht. Ik begrijp echter niet zo goed waarom dat in deze film is opgenomen, aangezien dit in de Fridays nooit naar voren is gekomen, was hier dus ook erg overbodig.
Over het algemeen zat de film prima in elkaar, de scenes tussen Freddy en Jason waren goed, in het begin was de 'samenwerking' leuk om te zien, maar langzaamaan werd er toegewerkt naar de climax. Dat gevecht zelf viel mij enigszins tegen, dat had denk ik wel wat beter uitgewerkt kunnen worden.
Normaal zou ik deze film 3* geven, maar Robert Englund als Freddy verdient zeker 0,5* meer. Waar Jason zo'n beetje in elke film door een andere acteur wordt vertolkt, wordt je bij Freddy nooit teleurgesteld (exclusief remake).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Teenagers from Outer Space (1959) - FTV - 6 juli 2016 - 4 punten (24 films - 86 punten)
http://s3.amazonaws.com/auteurs_production/images/film/teenagers-from-outer-space/w448/teenagers-from-outer-space.jpg
Ik had eigenlijk verwacht dat dit net zo een slappe film ging zijn zoals "Plan 9 from Outer Space" maar eigenlijk viel deze veel beter mee. Het verhaal is niet meteen om over naar huis te schrijven maar de protagonisten Derek (de alien) en Betty (aardling) vond ik wel goed neergezet. De ontwikkeling van hun vriendschap/liefde was eigenlijk het beste aan deze film. De horror moet het vooral hebben van een schietgrage driftkikker die met zijn vuurwapen mensen en dieren in skeletten veranderd. Er is ook een monster (soort rechtoplopende kreeft)), maar dat zag er slecht uit. Denk wel een leuke sci-fi voor de jeugd maar voor een horror was er toch te weinig dreiging aanwezig.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
The Man They Could Not Hang (1939) - FTV - 5 punten - 6 juli 2016 (totaal 15 films, 54 punten)

Boris Karloff in een aardige low budgetfilm die qua verhaal prima past tussen de horrors van die tijd. Het verhaal is best leuk en aardig uitgewerkt, en hoewel het uit welbekende vaatjes tapt is vermaakt het voldoende: wetenschapper geobsedeerd door leven en dood gaat over het randje nadat hij vanwege moord ter dood wordt veroordeeld. Maar hij wordt weer tot leven gewekt (door z'n assistent met zijn eigen technieken) en neemt wraak op de mensen die hem veroordeeld hebben. Frankenstein, The Invisible Man, Dr. Jekyll, maar dan net anders, en daardoor wel leuk. Low-budget is het wel: zo valt het op dat er over van alles gepraat wordt wat off-screen gebeurd is, zonder dat het ook echt getoond wordt - en ook de daadwerkelijke actie die men wel laat zien is nogal kort en bondig. Verder is het script ook niet overal even consistent, waarbij met name het karakter van Karloff nogal onovertuigend heen en weer slingert tussen ietwat obsessieve maar goedbedoelende wetenschapper en compleet psychopatische moordenaar. Alsnog een leuk uurtje mee vermaakt. 3.5*
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
09. 7eventy 5ive 2007 - FTV - 2 punten - 6 juli 2016 (totaal 22 punten)
Ooit ergens voor een paar euro meegenomen, lang geleden al, zou dat nu nooit meer doen met een film waar ik nog nooit van heb gehoord. Toch ergens wel benieuwd mede doordat Rutger Hauer erin meespeelt. Maar dit is toch echt wel een partijtje slecht, een beetje lenen bij wat andere films geen probleem maar dan op deze manier een film maken is echt schandalig. De eerste helft van de film wordt er geprobeerd wat humor te brengen, daarin wordt echt snoeihard gefaald, de stereotype personages die de humor over zouden moeten brengen zijn tergend en zie je het liefst vanaf minuut één al kreperen. De makers van deze film weten niets, dat is mijn conclusie. Rutger Hauer loopt echt met z'n ziel onder zijn arm hier (no offense), je zou bijna medelijden met hem krijgen, een minuut of 5ijf krijgen we hem te zien in een rol die mijn bejaarde buurman nog had kunnen vertolken. Alles wat je te zien krijgt heb je al honderd keer beter gezien, niet kijken deze film.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heb alleen nog Creature from the Black Lagoon (1954) liggen, daarna is het denk ik wel een beetje klaar voorlopig met die oude meuk
! Valt steeds meer tegen, heb m'n ''must see'' titels wel gehad.

Torture Ship (1939) - FTV - 5 punten - (06-07-2016)
Pfoeh. Vond Halperin's White Zombie niet slecht. Had er wel een vermakelijke commentary track bij nodig om er optimaal van te kunnen genieten, maar dat neemt niets weg van de historische waarde van dat werk. Nu ik bezig ben met het uitpluizen van 't schrale aanbod horrorfilms in de 30's, kwam ik vanzelf weer bij de beste man terecht. In principe heb ik er nog twee te gaan, Supernatural (1933) en Revolt of the Zombies (1936) , maar dit latere werk stelt me niet gerust. Oersaaie, lompe non-horror die eind jaren 30 totaal geen progressie toont in het genre. Dan deed hij dat in 1932 toch écht beter.

The Terror (1963) - FTV - 4 punten - (06-07-2016)
Bekeken met commentaar van James & Mike van Cinemassacre. Zonder hun hulp was ik er waarschijnlijk nooit doorheen gekomen. Afzichtelijke film, eigenlijk in alles. Een absolute ramp qua productie, daar kun je niet omheen. Sommige gaan daar dan de schoonheid van inzien, heb ik zelf ook vaak genoeg, maar hier schiet dat aan me voorbij. Nicholson is stuurloos en Karloff is slechts een troef. Wel een erg goede troef, toegegeven! Zijn ook veel slechte versies van in omloop (public domain eh..), maar de BR versie schijnt oke te zijn. The Terror is hoe dan ook niet Corman's visitekaartje..

Black Moon (1934) - FTV - 5 punten - (06-07-2016)
Help, negers! Daar moest de angst toch vooral uit voortkomen, want erg spannend is het gebeuren verder niet. Enge, donkere bewoners van het eiland met hun gekke ritueeltjes en offers, met het constante gedreun van drums in de verte. Fay Wray speelt het weer met groots gemak in deze '34 horrorfilm van Neill, wiens oeuvre ik ongetwijfeld nog verder ga verkennen. Deze Black Moon heeft inderdaad een kleine following die meer in de film zien dan ik en Mac Hammer Fan. Uit de tijd dat zombies nog gehersenspoelde mensen waren (voodoo) en niet de levende doden. Einde is het absolute hoogtepunt van de film. Qua muziek erg smaakvol en behoorlijk groots opgezet.
Oh ja, en een dikke plus omdat er een keer géén comic relief in zit!

Black Past (1989) - FTV - 3 punten - (06-07-2016)
De geboorte van Ittenbach, een splatter grootheid. Dé master of gore! En wat een entree maakt hij.. Op een shoestring budget van 2,000 DEM (omgerekend ongeveer €1,000) gaat hij volledig los. Afzichtelijk geschoten en krankzinnig slecht geacteerd. Het is werkelijk een kunst om zo crappy te acteren + dubben. Met hulp van vrienden en familie is echter wel een nieuwe held geboren. Een filmmaker zonder remmen, die zich nog tot vandaag de dag laat gelden. Als regisseur, maar ook als maatstaf voor alle splatter die land en - genregenoten sindsdien hebben voortgebracht. Geniale splatter trash.

The Violent Kind (2010) - FTV - 2 punten - (07-07-2016)
Heb veel werk van Altieri (en Flores) al een tijdje op DVD liggen. Violent Kind is er daar één van. Samen met Holy Ghost People mijn favoriete werk van de beste heer/heren. Niet zonder toeval beide met Joe Egender in een geweldige rol. Hij maakt het laatste half uur tot wat het is: een compleet freaky, over de top alles-kan festijn. Prima kop voor zo'n onberekenbaar personage. Snap wel waarom Altieri hem terug liet komen voor Holy Ghost People
Wisselt echter wel een beetje in kwaliteit. Begint niet helemaal lekker (je vreest het ergste), maar de mengelmoes aan subgenres die volgt en de vele liters bloed, het sci-fi ''randje'' en het bevredigende einde maken het tot een bovengemiddeld filmpje. Het type werk dat de ''butcher brothers'' als genrefilmmakers doet opvallen. Snel de rest van zijn / hun oeuvre(s) afmaken.
41 films gezien en daarmee 135 punten.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
FTV - The VVitch: A New-England Folktale (2016) - 2 punten - totaal: 4 punten - 6 juli 2016
https://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/Fab7KR-2PV8dlV_AMu8jhHh1ogA=/0x0:670x377/1600x900/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/48851075/witch.0.0.jpg
Eerst en vooral, die genre-afbakening mag wel wat anders. Het gebeurt toch maar al te vaak dat te veel mensen zo een film gaan kijken, terwijl ze iets totaal anders willen. Mijn tip naar hen toe, is om te kijken of het woord thriller erbij staat, al vind ik de genres horror en drama alleen ook niet toereikend genoeg. Nu, deze film heeft niet te maken met een genreprobleem, dat staat los van deze film, dus beoordeel ik de film daar niet op.
Het duurde wat tegen vooraleer het verhaal echt losbrak, maar uiteindelijk was het het wachten wel waard, en was het tweede deel zeker interessant genoeg en verre van saai. Stillystisch en cinematografisch zat het zeer goed in elkaar, en dat zorgde voor een dreigende sfeer die de hele film rondhing. De setting leent zich daar ook uitstekend toe, en dat werd volop begrepen door de crew, die het volle potentieel benutte uit een vrij simpele locatie. De cast speelt ook goed vind ik. Zeker voor een cast waarvan ik niemand ken.
Het simpele bestaan van een 17-eeuws gezin wordt goed in beeld gebracht hier, en dat staat in de eerste plaats inderdaad rond dingen zoals een goede oogst, overleven, en focus op het gezin en het geloof. Het is goed dat de film daar ook veel aandacht aan besteedt. Er is zeer veel aandacht besteedt aan de details, en dat waardeer ik en is ook te zien aan de film zoals de lichten die bijvoorbeeld niet constant aanliggen in dat huisje of je kan het zelfs een hutje noemen maar aan- en uitflikkeren. Details waar ik dus niet aan zou denken, wanneer ik een film zoals deze zou maken.
Ik vind het een geslaagde film, heeft me zeker en vast vermaakt, en is bovendien omgeven door heel wat kwaliteit.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#21 Vampyr (1932) 3,5* - FTV - 5 punten - 6 juli 2016 - Totaal 79+5= 84 punten

Een behoorlijk aparte film waar je goed in het verhaal moet blijven om het te kunnen volgen. Het is een film met weinig dialoog, maar vond dat juist sterk omdat het voor mij wel een toegevoegde waarde was zodat het wat meer mysterieus bleef de gehele speelduur. Vanaf het eerste moment is het erg sfeervol en tegelijk vond ik het ook wat beklemmends hebben. De bewegende schaduwen zonder de aanwezigheid van een persoon, was mooi verwerkt. De bewegende doodshoofden in het huis zorgden ook voor een extra sfeer. Het verhaal is wat moeilijk te volgen door de wisseling tussen realiteit en droom. Het levert dan ook weer enkele interessante momenten op wanneer Allan doorschijnend is (mooi in elkaar gezet) en de persoon in de kist die veranderde in een skelet . Richting het einde volgt er nog een sterke scene met meel en een happy end als de vloek die de aanleidingen in deze film waren wordt verbroken . Gezien het jaartal van deze film, vond ik het erg mooi in elkaar gezet.
Na 21 titels te hebben gezien, heb ik hiermee dan ook mijn hoogste score in deze challenge bereikt tot dusver.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gang_Star gek toch dat je net je hoogste score gaf aan een bijna silent film terwijl dat nu net niet je ding was (dacht je). Ik heb die film in het verleden geprobeerd maar na drie kwartie afgezet, dit was een beetje te langzaam en te vaag allemaal. Misschien de silent films toch niet helemaal afschrijven? Er zijn er wel met weinig dialoog en meer gericht op sfeer.
Nu goed je blijft me verbazen enerzijds door als actiefan deze hoog te waarderen en anderzijds gewoon vrolijk ouwe horror te blijven kijken en op die manier mij op mijn hielen te blijven zitten.
Jaja, voor een niet zo grote horrorfanaat toch wel bijzonder 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik heb Vampyr niet als een silent ervaren. Er is dan wel weinig dialoog, maar in tegenstelling tot die call of chtulhu komen er in deze film niet alleen maar lappen tekst in beeld. Daardoor ligt Vampyr mij stukken beter. Die hele sfeer en mysterie zijn zo ontzettend sterk en in tegenstelling tot een hoop oude films die ik pas heb gezien vind ik dat de opzet bij vlagen erg mooi is. Vampyr krijgt overigens ook een gemiddelde op moviemeter van bijna 3,5* dus het zal vast niet aan mij liggen 
Wat betreft die oudere films, ik heb er nog het één en ander, maar die jaren '30 en '40 beginnen nu toch wel op te raken langzaamaan 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Sodoma's Ghost (1988) - FTV - 7 juli 2016 - 3 punten (25 films - 89 punten)
http://torrentking.eu/covers/movies/51/32/0095132.jpg
Dat het vertellen van een interessant verhaal niet een van Fulci's stokpaardjes is, wist ik al langer. Hier laat hij de kijker op het vlak van horror en gore toch wel heel erg in de steek. het begon nochtans veelbelovend met die orgie van de Nazi's. Eens als de jongeren het huis betreden waar ze niet uit konden ontsnappen dacht ik dat het een soort haunted house film zou zijn waarin de een na de ander zou sterven door de rondwarende geesten. De verleidingsscènes met bijbehorende blote borsten waren best wel interessant maar uiteindelijk doet hij hier veel te weinig mee en wordt het vaak abrupt afgebroken alsof hij niet wist wat er mee te doen. Het leek alsof hij een erotische film wilde maken met horrorelementen maar dat was toch een misser op beide fronten. Ja de gore moet van een ontbindend lijk komen, maar alweer werd er niet echt iets mee gedaan. Het einde tja was helemaal dom.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kronos (1957) - FTV - 7 juli 2016 - 4 punten (26 films - 93 punten)
http://vignette2.wikia.nocookie.net/villains/images/b/ba/Kronos_poster_05.jpg/revision/latest?cb=20140709062925
Soms kunnen de jaren 50 sci-fi's goed meevallen en soms ook weer niet. Deze viel mij dus niet mee. Het begon nochtans allemaal wel goed wanneer een buitenaardse entiteit bezit neemt van een aardbewoner. Ik dacht dat we zo een beetje een kat-en muisspelletje gingen krijgen van wie de buitenaardse entiteit kon stoppen. Na een lang saai uur waarin niet bijster veel interessant gebeurt wordt het duidelijk dat een gevaarlijke ruimteschip, eigenlijk meer een robot erop uit is om energie uit de aarde te zuigen. De robot zag er best ok uit maar de effecten en geluidjes deden me denken aan oude videogames en maakte weinig indruk. Ik vraag me toch af welke kwiet het label horror heeft gegeven aan deze film op imdb.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Ju-on (2002) – FTV – 2punten – 7juli 2016
japanse horrorfilm van Takashi Shimizu, sfervolle en angsaanjagende horrorfilm, soms verwarrende film, het verhaal word verteld in kleine verhaaltjes die telkens leiden naar een huis waar een creepy geest en griezelig klein jongentje woont, muziek is heel beklijvend en past heel goed in de sfeer die deze film opwekt de geestenverscheining van de vrouw is iedere keer rilling die je voelt bij het zien van haar blik, de film voelt soms wat houterig aan maar ondanks dit toch wel een goeie japanse horror 3*
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Pet Sematary (1989) - FTV - 7 juli - 3 punten (9 films - 28 punten)
http://wapkaimage.com/300233/300233037_6b0bdbe560.jpg
Volgens mij is Stephen King de enige auteur die bij mijn ontsnapt aan de boek = geen film/film = geen boek-regel. Perfect materiaal ook natuurlijk, want King is wel mooi iemand die regelmatig met verfrissende ideeën binnen het horror-genre komt. Geloof me de vampieren en spookhuizen komen me al jaren de neus uit.
De productiewaarden liggen zo rond TV-film-niveau, maar regisseuse Lambert weet hier wel even een rete-spannende film af te leveren die voor televisiepubliek weer net iets te ver zal gaan. De gebruikelijke fouten in het horror-genre: geen budget, slechte acteurs, de tong te ferm in de wang, ongeloofwaardige FX, voorspelbare plots, mag het licht aan?, al dan niet goed bedoelende amateurs achter de camera etc ze weet ze allemaal te vermijden. En dan ook wel jammer dat ze zich inmiddels bezig houdt met meuk-titels als Mega Python vs. Gatoroid.
En die titelsong van The Ramones had natuurlijk een vette hit moeten zijn.
4*
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
The Witch Who Came from the Sea (1976) – FTV– 3 punten – 7 juli 2016 (29 films -92 pnt.)

Review: Middelmatige seventies film. Ik denk dat deze film wilde mee liften met de exploitation-horror films. Maar eigenlijk zie totaal niets? Twee kills waarvan één ook nog buiten beeld en de andere zo nep! Verder zijn er wat blote dames. Het enige wat als schokkend kan overkomen is de vermeende incest. De witch van de titel verwijst naar de mythe over Venus, welke uit het zilveren schuim van de zee is ontstaan op het moment dat de golven van de zee bevrucht werden door een God. Ook is het schilderij De Geboorte van Venus door Botticelli te zien. De poster is mooier dan de film .
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#22 The Old Dark House (1932) 2,5* - FTV - 5 punten - 7 juli 2016 - Totaal 84+5= 89 punten
https://i.ytimg.com/vi/tC14uRkLESU/hqdefault.jpg
De film waarin een groep mensen door het slechte weer terecht komt bij een oud huis is al behoorlijk sfeervol. Maar de constante regen en onweer helpt nog meer om een sfeervolle productie neer te zetten. De setting is mooi maar qua spanning viel het me wat tegen. Daar tegenover staat wel wederom een sterke rol van Boris Karloff als 'stomme' butler die met zijn enigszins gehavende gezicht redelijk griezelig overkomt. Het einde is vrij vermakelijk als Saul zich mag uitleven .
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#23 The Invisible Man (1933) 3,5* - FTV - 5 punten - 7 juli 2016 - Totaal 89+5= 94 punten
http://www.geeklegacy.com/wp-content/uploads/2013/02/Invisible-Man-SFX.jpg
Sterke klassieker die in de monster reeks van Universal toch mogelijk het beste werk is of in ieder geval er tot behoort. Met werkelijk indrukwekkende special effects (zeker voor een jaren '30 film) wordt dit verhaal verteld over een man die experimenteert en uiteindelijk daardoor doordraait. Het is een verhaal dat hedendaags vaker verfilmt is, maar deze ruim 80 jaar oude versie is hedendaags nog erg sterk. Heeft een prima sfeer, en is geregeld ook nog grappig zoals bijvoorbeeld wanneer je een dansende broek op straat ziet. De voetstappen in de sneeuw is één van de vele sterke scenes. Aan het einde is het weer zichtbaar worden van de stervende Rains eveneens een sterke scene.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
The Oblong Box (1969) – FTV– 4 punten – 7 juli 2016 (30 films -96 pnt.)

Review: Erg leuke film met supercast. Vincent Price Christopher Lee en Rupert Davies in een film. Heerlijk acteerwerk dus en samen met de mooie sfeer is dit een genot om naar te kijken. De verminkte moordenaar boezemt geen angst in maar welke oude film monster doet dat wel? En als er bloed vloeit is het ook erg onnatuurlijk. Met deze film kom je een luie zondagmiddag echt wel door.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Final Destination 2 (2003) - RW - 1 punt - 7 juli 2016
http://cdn.moviestillsdb.com/sm/066290c753bcf0896f0b101e3e25884e/final-destination-2.jpg
Deze film is de overgang van de ietwat serieuzere eerste film naar de sequels die vooral de 'ongelukken' spectaculair maken. Beetje zoals bij Saw bvb. Die mix werkt wel in dit deel. Tenslotte was het eerste deel misschien wel iets beter gemaakt, maar ook niet meteen de meest schrikwekkende horrorfilm. En gelukkig zijn het iets minder 'volwassenen die een tiener moeten spelen' rollen. Wel blij met de terugkeer van Ali Larter hier. Geen topactrice, maar zeker niet slecht.
Final Destination 3 (2006) - RW - 1 punt - 7 juli 2016
Ben toch minder overtuigd dan de eerste keer. De reeks is opgeschoven van de tienerhorror naar een vaste formule in de franchise. Weinig verrassing dus en met het verhaal op automatische piloot en een blik b-acteurs. Maar het is popcorn en de killings zijn wel leuk en beter dan in gelijkaardige franchises. Zeker voor een 3e deel.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Monolith Monsters (1957) - FTV - 7 juli 2016 - 4 punten (27 films - 97 punten)
http://dangerousuniverse.com/wp-content/uploads/2016/06/MonolithMonsters1.jpg
Ondanks de titel zijn er geen monsters in deze film, maar wel een steenmassa afkomstig uit de ruimte die zich vermenigvuldigt met behulp van water en alles wat ie op zijn weg tegenkomt vernielt. Deze sci-fi moet het vooral hebben van zijn effecten die wel erg goed zijn voor de tijd. Het verhaal en de personages zijn ook wel aardig, het is een origineel concept dat goed is uitgewerkt. Al heb ik me niet verveeld, het wordt nooit spannend en was ook nogal voorspelbaar.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5319 votes
Pay the Ghost (2015) FW 07/07 => 2 Pt (Totaal 57)
Een wat mindere Nicolas Cage.
De film kent een mooie opening en is vervolgens qua sfeeropbouw, mysterie en spanning vrij veel belovend, echter vlakt dat na een klein half uurtje sterk af. Monotonie en traagheid wisselen zich af met enkele opflakkeringen van schrikmomentjes en betere CGI stukjes. Cage blijft zowat de hele tijd in een zelfde emotie acting hangen en het einde is best droevig te noemen. Ook blijft men aan het eind met heel wat vragen zitten over dingen die tijdens de film blijkbaar belangrijk waren.
Een goed voor één keer kijkervaring.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#24 Werewolf of London (1935) 2,5* - FTV - 5 punten - 7 juli 2016 - Totaal 94+5= 99 punten
https://scarymotherfucker.files.wordpress.com/2011/10/6a00e5523026f58834010536400cae970b-800wi.jpg
Een inmiddels vaak verfilmd verhaal, maar deze versie over een wetenschapper die in Tibet wordt aangevallen door een weerwolf en daardoor zelf begint te veranderen, vond ik nogal tegenvallen. De rode draad met de bloem, kon ik niet zo één twee drie uit andere films te boven schieten, dus was dit best een redelijke toevoeging. Maar het verhaal zelf vond ik vrij saai en niet al te spannend. Qua sfeer viel het me eveneens tegen alhoewel in de avond dat Dr. Glendon een onbekend meisje op straat vermoord dat een behoorlijk sfeervolle scene was. Daarentegen vond ik de transformatie van Dr. Glendon één van de weinige hoogtepunten.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
09. 7eventy 5ive 2007 - FTV - 2 punten - 6 juli 2016 (totaal 22 punten)
Correctie (totaal 24 punten), had er al 22 bij de 8e film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zombi Holocaust (1980) - FTV - 8 juli 2016 - 3 punten (28 films - 100 punten)
http://www.otekisinema.com/wp-content/uploads/2009/03/page.jpg
Ding ding ik ben de 2de die de kaap van 100 punten heeft bereikt al zal het niet lang duren voor ook joolstein en Gang_Star zullen volgen. Die laatste blijft me verbazen om zoveel oudere horrorfilms te kijken.
Review
Denk dat de regisseur ook zijn gram wou meepikken bij het succes van de zombiefilms (oa Zombi 2) alsook kannibalenfilms zoals Cannibal Holocaust. Ja er zijn wel zombies maar de focus ligt toch vooral op het kannibalisme en de bijbehorende gore die wel goed is. Een vleugje sci-fi en wat tribale rituelen en een verleidelijke blonde die makkelijk uit de kleren gaat (een kannibalenfilm zonder bloot dat kan immers niet). Geen hoogvlieger, vrij cliché allemaal maar alleszins een leukere dan Cannibal Ferox. Maar waar waren in godsnaam de vrouwelijke kannibalen?
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
10. Graduation Day 1981 - FTV - 3 punten - 7 juli 2016 (totaal 27 punten)
http://unratedfilm.com/wp-content/uploads/2014/10/Michael-Pataki-e1414271593283.jpg
Typische en best sfeervolle 80's slasher met een goede openingssequentie en goede muziekkeuzes. Camerawerk en montage flitsend bij wijlen maar de film laat voornamelijk punten liggen bij de kills en de killer. Best wat grappige personages en situaties hier en daar, voornamelijk de directeur (foto) met zijn secretaresse en ook de muziekleraar zorgen voor een glimlach. De sfeerschepping op de school in combinatie met de sport en de leraren is goed gedaan. Het plotje rondom protagonist en de killer is minder en wat onsamenhangend. De laatste 20 minuten halen de film nog wel een heel stuk naar beneden, met belabberd acteerwerk (in tegenstelling tot eerder), slecht gechoreografeerde vechtscènes, matige make-up en stomme toevalligheden.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
11. Dream Home - FTV - 2 punten - 8 juli 2016 (totaal 29 punten)
https://postvazut2.files.wordpress.com/2011/02/dream-home-affiche_262797_299161.jpg
Had even de tijd nodig om te wennen aan de taal en manier van doen, ook door dat gepraat over werk en cijfers in de eerste 10 minuten. Moet eerlijk zeggen dat het plot mij niet ontzettend veel deed maar storend was het ook niet. Wordt prima vertolkt en geeft toch ook wel weer een kijkje in de belevingswereld van de dame, toch is het plot hier voor mij grotendeels inwisselbaar. Maar dan, de actie, de kills, de humor, de situaties, de gore, weergaloos en weerzinwekkend. Tarantino meets Miike of zoiets, geweldig en ziek. Hier had ik op gehoopt, dingen gezien die ik niet verwacht had te gaan zien, geslaagd dus.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Friday the 13th (2009) - FTV - 2 punten – 8 juli 2016 - Tussenstand: 42 punten
Review: In het begin kreeg ik vooral het gevoel dat het om martelen ging, wat in het origineel eigenlijk niet echt sprake van was. Daar ging het vooral om het moorden zelf, dit kwam in de loop van de film wel goed. Echter mag deze film absoluut geen remake genoemd worden, ondanks dat het origineel vast en zeker de basis is geweest om deze film te produceren, wijkt het verhaal op vrijwel alle vlakken af. Enkele kleine details herkende ik uit de originele films, maar het 'grote verhaal' was toch eigenlijk wel een verhaal op zich.
Het heeft bij mij even geduurd voordat ik in de film kon komen, maar zodra ik er een beetje in begon te komen bleek dat Whitney was ontvoerd. Onbegrijpelijk, alles wat in zijn weg komt wordt vermoord, maar haar moet hij in leven houden. Zonder duidelijke reden, al denk ik dat de ketting de reden had. Maar die had hij af kunnen pakken en haar alsnog om kunnen brengen. Mede door dat verhaallijn, heeft deze film mijn inziens niet het recht om remake genoemd te worden.
Ik zie het zelf meer als het elfde deel (welke weliswaar beter is dan een aantal originele delen). Over het algemeen was het niet eens heel slecht, maar goed vond ik het ook zeker niet. De locals die in de originele films komen vond ik vaak erg sterk, in deze film vond ik ze zacht uitgedrukt nogal zwak.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The House of Clocks (1989) - FTV - 8 juli 2016 - 3 punten (29 films - 103 punten)
http://www.mondo-digital.com/houseclocks.jpg
Een wat moeilijker te vinden Fulci omdat deze enkel voor TV werd uitgebracht. Het huis met al zijn klokken was best sfeervol en ook de twee oudjes waren op een olijke manier macaber. Echt sympathieke karakters zaten er eigenlijk niet in deze film dus de outcome liet me eigenlijk onverschillig. Dat door de tijd terug te draaien doden weer tot leven worden gebracht dat is ergens wel logisch maar hoe de irritante tieners het hele gebeuren zogezegd hadden gedroomd en weer tot leven kwamen en de oudjes niet, druist toch een beetje in tegen de logica. Op vlak van gore, vrij braaf maar zeker al een veel betere dan Sodoma's ghost.
Miszmi, ga je ooit nog eens wat anders kijken dan films met Jason Voorhees? 
Zeg aub niet dat je daarna alle Halloween films gaat kijken