- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
13. The Undertaker and His Pals (1967) - FTW - 4 punten - 30 juni 2016 (12 films, 55 punten)
A macabre story of two motorcycle-riding, knife-wielding, shiv-shaving, eye-gouging, arm-twisting, chain-lashing, scalpel-flashing, acid-throwing, gun-shooting, bone-breaking, pathological nuts and their pal the UNDERTAKER...
http://i6.imageban.ru/out/2015/07/25/7faea2a4d73e94ef1428d4e9e9e2d3ac.jpg
Met drie vrienden 's avonds de stad in. Vaak gedaan vroeger. Maar deze mannen doen dat om een moord te plegen waar ze alledrie van profiteren. Toen ik klein was vertelde mijn moeder me ooit een rijmpje:
"Ik zal je wat vertellen, van Evert en van Jelle.... Evert schoot de konijnen dood en Jelle verkocht de velle..!"
Niet erg hoogstaand, maar het deed me wel erg denken aan het plot van deze film. Twee van de mannen verdienen er een centje extra aan door vlees van hun slachtoffers te bereiden en te verkopen in hun diner, en de derde verdient een leuk centje met zijn begrafenisonderneming, waar de meeste van de uitvaarten terecht komen. Niet eens onaardig als je het zo leest. Maar nèh.
Ik ben een behoorlijke fan van het horror genre, maar komedies gaan me meestal iets minder goed af. Kruisingen tussen die twee moeten dan ook van goede huize komen, wil ik er iets mee kunnen. The Undertaker and His Pals komt dat niet. Eng is het allerminst, en ook de humor doet mij niet bijster veel. Sure, het is best quirkygoofysilly, en hij duurt niet lang, maar hij doet weinig goed. Zowel op het front van praktische effecten, als acteerwerk, verhaal, muziek en dialoog weet de film zich niet echt positief te onderscheiden.
1,5*
14. Buried Alive (1939) - FTW - 5 punten - 30 juni 2016 (14 films, 60 punten)
"Your philosophy's slightly cock-eyed, Johnny, but I like the way you carry your chin."
Hoe Buried Alive op de horrorlijst komt, is me naast de titel volledig onduidelijk. Dit is een gevangenis- en rechtspraakdrama van het zuiverste soort. Van regisseur Victor Halperin zag ik gisteren White Zombie (1932), en dat is toch wel duidelijk de betere film, zelfs al zegt dat niet verschrikkelijk veel. Natuurlijk is de gedachte van onschuldige mensen in de gevangenis of op Death Row niet de meeste vrolijke, maar zonder een bepaalde opbouw en aanpak wordt het nog geen horror. Het wist mij helaas geen moment te grijpen. Dan duizendmaal liever I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932) van zeven jaar eerder. Hier had meer ingezeten wat mij betreft, zelfs met een beperkt budget.
2*
Misschien kan ik beter stoppen met het uitzoeken van films op basis van het criterium dat ze precies in mijn reistijd passen, nu ik de goede blijkbaar wel gehad heb van die speelduur.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Misschien, dat hoor ik nog. Vooralsnog moet ik morgen gewoon nog werken, maar er is een klein kansje dat iemand mijn dienst overneemt, ik reken er niet op. Hoe dan ook, morgen 16.30 heb ik vakantie.

Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Och jongens, na de vier weken dat ik dan vakantie heb zit jij dus al op de 100p?
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Over 4 weken zit ik zeker op 100 punten, aangezien ik na drie dagen reeds op 60 zit 
Zelfs met mijn week Praag ertussen durf ik die voorspelling nog wel te doen:)
Maar ik heb ook wel every free minute zitten knallen de afgelopen dagen...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kondoro0614 je moet je ook niet spiegelen aan mensen die veel kijken. Deelnemen is belangrijker dan winnen 
Maar ik merk toch de competitiedrang die bij jou naar boven komt 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Vandaag zelf ff dagje rust! Morgen weer verder, ben nu film bij elkaar aan het halen
.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#7 Frankenstein (1931) 3* - FTV - 5 punten - 30 juni 2016 - Totaal 20+5= 25 punten
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d0/27/73/d02773a13a2a5e9ccf81b78f697491f4.jpg
Uiteraard ben ik bekend met het verhaal van Frankenstein, en heb ik ook de versie uit 1994 gezien. Eveneens de film Frankenweenie van Tim burton, duidelijk geïnspireerd op het verhaal van Mary Shelley. Ik wist dus wel enigszins wat ik bij deze film kon verwachten, waardoor het me waarschijnlijk een beetje is tegengevallen. Er waren eigenlijk maar weinig verrassingen.
Er heerst een vrij goede sfeer en de sets zijn goed, vooral die van de molen. De scene met Maria en Frankenstein waarin ze bloemen in het water gooien, daar zag ik de humor nog best van in maar dat Frankenstein het meisje uiteindelijk in het water gooide vond ik dan wel behoorlijk verrassend. Het einde met de molen is één van de weinige scenes die ik wel sterk vond in deze film. Boris Karloff speelt een goede rol als Frankenstein en zet zijn rol dreigend neer maar tegelijkertijd ook met emotie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Killer Shrews (1959) - RW - 30 juni 2016 - 3 punten (9 films - 32 punten)
Voor deze film moet je in de juiste mood zijn. Het is erg clichématig en low budget. Ook duurt het wel even voor de film op gang komt en de creatures zich manifesteren. Maar dat is niet zo erg, gezien de korte speelduur. De reuze spitsmuizen lijken meer op hyena's met een spitse snuit. Het lijkt me vrij duidelijk dat ze hier honden voor hebben gebruikt. Maar erg is dat niet, het werkte wel voor mij. Naar het einde toe krijgt het ook een claustrofobisch sfeertje zoals Night of the Living Dead. Al bij al genietbaar, maar toch niet om vaak te kijken. Wellicht nog wat leuker in gezelschap met wat popcorn. ook Ideaal als je niet veel tijd hebt en iets wil waar je niet bij hoeft na te denken.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Der Golem, Wie Er in die Welt Kam (1920) - FTV - 5 punten - 30 juni 2016 (16 films -54 pnt.)

Review: Duitse-expressionistische horrorfilm. Nu had ik wel Nosferatu meerdere keren gezien en daar erg van genoten maar deze iets eerdere en minder bekende Der Golem nog niet. Vergeleken met die film was deze zeker minder! Het was leuk om weer een keer een stomme film te zien, al doe ik dat wel met mate. De vertelstijl is toch een stuk langzamer dan films van latere leeftijd. De decors waren mooi en ik vond dat de scene waarin de rabijn het verhaal van zijn volk vertelt erg vooruitstrevend gefilmd.
Bas I.
-
- 461 messages
- 4 votes
La Vergine di Norimberga (1963) - FTV - 4 punten - 30 juni 2016 (tussenstand: 4 films, 15 punten)
http://images.moviepostershop.com/horror-castle-movie-poster-1964-1020461767.jpg
Gotische horror van de hand van Italiaanse regisseur Antonio Margheriti over een kasteel waarin mysterieuze moorden plaats vinden. Het verhaal is flinterdun maar dat is natuurlijk niet waar het bij deze film om draait. De aankleding van de sets in en rondom het donkere kasteel en de belichting maken de film tot wat hij is: een mooi aangeklede maar slechte film. Acteerwerk is over het algemeen houterig. Christopher Lee valt op in positieve zin in zijn bijrol als Erich. De muziek van Riz Ortolani is soms geslaagd maar de frequent gebruikte jazzmuziek vind ik dan weer niet passen bij een film als deze. Grootste minpunt is de rommelige opbouw waarbij er gedurende de hele film maar één tempo wordt aangehouden. De potentie is er zeker maar hopelijk vind ik in Danza Macabra (1964) of I Lunghi Cappeli Della Morte (1963) van dezelfde regisseur wel het meesterwerk dat ik hier hoopte te vinden. Eindoordeel: 3.0*
Shout out naar baspls
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Der Golem, Wie Er in die Welt Kam (1920) - FTV - 5 punten - 30 juni 2016 (16 films -54 pnt.)
Beste joolstein, dit is al je 17de film, je hebt 2 maal 15de genoteerd (Dellamore moet je 16de zijn), je puntentotaal is wel correct berekend 
Bas I.
-
- 461 messages
- 4 votes
Waarom elke keer die SO , Bas I.?
Om een of andere vreemde reden kan ik jou berichten via de zoekfunctie niet vinden. En omdat ik jou punten moet bijhouden is dat nogal vervelend. Vind je het erg me voortaan even te taggen of een PM te sturen bij een nieuwe film? Zou het jammer vinden als jou punten mis

U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Dreamcatcher (2003) - FTV - 2punten - 30 juni 2016
SF- Horror van Lawrence Kasdan, wat een prachtige Stephen King verfilming, geen moment heeft deze film mij verveelt een film met diepgang en een goed verhaal, alles aan deze film is is top vooral de acteerprestatie's gewoon daardoor maakt deze film een betere film dan de doorsnee horrorfilm, de horroreffecten zijn naar mijn mening echt wel goed, verwacht geen gore slijmerige en extreem bloederige toestanden (maar toch genoeg) voor mij een 4*
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Hush (2016) – FTV – 2 punten – 30 juni 2016
horror/thriller van Mike Flanagan, wat een super spannende horrorfilm film is van begin tot het einde geen moment rust, vernieuwend is de film niet in deze home invasion movie het verhaal zit vrij goed in elkaar 3,5*
(8films:19 punten)
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ok it finally happened. Ik ben te moe om Green Room fatsoenlijk te loggen, na het 'nalezen'. Tomorrow then.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Frankenstein (1931) - FTV - 5 punten - 30 juni 2016 - Tussenstand: 22 punten
Review: Eigenlijk wilde ik Friday the 13th V gaan kijken, maar hij pakte hem niet. Uiteindelijk besloten om nog eenmaal een oude film te proberen, ditmaal geen stomme
. Het zien van deze film heeft mijn afkeer tegen oude films toch wel wat teruggedrongen. Het valt mij op dat er in de oude (horror)films veel meer verhaal zit dan de films die ik normaal kijk (vanaf de jaren '80). Het zal in '31 niet al te moeilijk zijn geweest om een uniek verhaal neer te zetten, maar ik vond het erg leuk om naar te kijken. Het verhaal verloopt prima en in een goed tempo. Ik heb verder nooit films en dus remakes van Frankenstein gekeken. Al met al een prima film, met een goed slot. Ik sluit niet uit dat ik nog eens een film uit die tijd aan ga zetten, deze heeft er echt voor gezorgd dat ik het allemaal iets meer kan waarderen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Extra vrije dag vandaag, helaas niet geworden wat ik er van had gehoopt. Alleen de eerste film was een klein succes, de rest heeft me een beetje 30's-af gekregen. Weekend staat volgepland, dus hoop tussendoor nog wat te kunnen kijken
Vanaf maandag begint de ''Video Nasties'' week (social media dingetje) waar ik aan mee doe, dus veel luguber 70's en 80's werk!

Island of Lost Souls (1932) - FTV - 5 Punten - (30-06-2016)
Prima Kenton. Dat is goed nieuws, want ik blijf op deze manier benieuwd naar zijn House of Dracula en House of Frankenstein. Dit terwijl ik door The Mummy en The Invisible Ray vandaag een beetje werd afgestompt door 30's (en eigenlijk daarmee meteen) 40's horrorwerk. Fijne pulp. Dat er aan de acteerprestaties en het verhaaltje wat haken en ogen zitten, maakt het juist genietbaar. Laughton als Dr. Moreau is spot on en de vele exotische sets maken het, ondanks het stille karakter, een levendige film.

The Mummy (1932) - FTV - 5 Punten - (30-06-2016)
Eerste Universal die me echt volledig afstompt en dus meer in de verwachting ligt van wat ik vooraf van deze klassieke horror titels had verwacht (Frankenstein en Dracula incl.). Niet vooruit te branden en met slechts een schijnrol voor de mummy. Heeft z'n prioriteiten niet op orde en weet nergens de spanning van het eerste kwartier, waar nog enige dreiging wordt uitgesproken, terug te laten komen. Toch een kwestie van verschil in regie tussen Freund en bijvoorbeeld Whale, die veel speelser is.

The Invisible Ray (1936) - FTV - 5 Punten - (30-06-2016)
Te droog voor mij. Wil Dracula's Daughter (1936) nog wel een kans geven, maar gezien de score is Hillyer er één die ik snel daarna weer laat schieten. Film moet het inderdaad hebben van het spel tussen Karloff en Lugosi, als je daar (zoals ik) geen gevoel bij hebt, dan is het een gortdroge wetenschappelijke oldie met weinig karakter. De ontwikkeling van Karloff zou dé drijfveer van de film moeten zijn, maar vind ik nergens dreigend genoeg uitgewerkt. Gemiste kans.
19 films gezien en daarmee 64 punten.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Death Bell (2008) - FTV-2 Punten- 30 Juni Totaal: 23 Punten.

Het lijkt wel alsof de film niet echt weet waar hij naartoe wilt gaan of wilt te veel zijn.
Ik verwachte een film met veel durf en een goede killcount, vanwege het onderwerp. Dit kreeg ik niet en gaat er maar een handjevol studenten dood. Enkele moorden zijn wel leuk bedacht (met het kaarsvocht en aquarium
) ,maar los gaat het helaas niet echt. Natuurlijk, hoeft dit niet per se een probleem te zijn.
Helaas, kwamen de oplossingen van de puzzels een beetje uit de lucht vallen en in combinatie met het redelijk tamme karakter van de film, komt de film, naar mijn mening, best vlak over. De oplossingen van de puzzels en de uiteindelijke plot zijn dan ook simpel aan elkaar geregen.
Af en toe zag de film er visueel nog goed uit ook nog. De shots vanuit het schoolbord terwijl ze een puzzel aan het oplossen zijn, waren best leuk om te zien.
Het begon wel veelbelovend en indrukwekkend toen het spel omgeroepen werd via televisies en luidsprekers.
The House with Laughing Win... - FTV-3 Punten- Totaal 26 Punten
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/a6/e4/7b/a6e47b15699b96406761b391c0dcc958.jpg
Wow! Waar kan ik beginnen? Het is eigenlijk een film die nogmaals wil zien. De film gaat over een restaurator die een fresco moet restaureren.
De heilige die op het fresco stond, herkende ik meteen. De heilige St.Sebastiaan die door pijlen/messen doorboord is, is ook bijvoorbeeld in de Sint-Amelbergabasiliek van Susteren te bezichtigen. Ze hebben een beeld van hem daar. (Zo'n beeld is niet over het hoofd te zien
)
De film begint vrij rustig ,maar is wel interessant door de mysterieuze sfeer, spanningsopbouw tegen het einde toe(of de telefoontjes en de taperecorder tussendoor) en enkele plottwisten.
Het einde was ook geniaal. Zelden een einde gezien die zo maf, vreemd, grappig en toch ook eng kan zijn. Het sluit de film perfect af.
Ik wil er nu best meer films van Pupi Avati zien. Qua plot was deze film echt sterk en houdt de aandacht, ondanks er 'weinig' gebeurd, goed vast.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Ah tnhxs, ik denk dat kwam doordat ik al redelijke kleine oogjes had! Ga ik verder met film nummer 18!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Antichrist (2009) - RW - 1 punt - 1 juli 2016
https://girlmeetsfreak.files.wordpress.com/2012/11/1-93.png
Review: Herzien. Blijft geniaal wat Von Trier hier voorschotelt. Nog steeds wat angstig om zijn oudere werk door te spitten, maar deze film blijft een bedwelmend artistiek hoogstandje. Visueel van uitzonderlijke klasse met enkele zeer beklijvende, verontrustende beelden. Zeker in combinatie met de eerie ambient en dreigende soundscapes weet de film een sfeer van onbehagen neer te zetten. Blijft voor mij ook één van de weinige films die in de buurt komt om écht eng te zijn, al valt de creepiness factor niet zozeer te herleiden uit jumpscares of spanning, maar vooral uit de bevreemdende sfeer en enkele zeer verontrustende momenten. Meest unsettling moment blijft voor mij de scene waarin Dafoe in slo-mo uit het bos loopt en je langzaam die lijken tussen de bomen ziet verschijnen.
Na een klein uur geeft Von Trier nog wat extra gas en wordt de film louter absurder. Gainsbourg is waanzinnig (goed), de symboliek - hoewel er ook genoeg aan de verbeelding overgelaten werd - sterk getroffen en gelukkig verre van opzichtig. Niet voor the faint of heart inderdaad met enkele onsmakelijke uitspattingen, maar absoluut een indrukwekkend werkje mits je een beetje absurditeit kan verdragen. De beste Von Trier die ik al gezien heb. Dikke 4,5* blijven staan.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Toevallig zo kort nadat ik deze film ook heb gezien 
Word de volgende dan ook net als bij mij het vervolg The Bride of Frankenstein (1935) 
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Review: Eigenlijk wilde ik Friday the 13th V gaan kijken, maar hij pakte hem niet. Uiteindelijk besloten om nog eenmaal een oude film te proberen, ditmaal geen stomme
. Het zien van deze film heeft mijn afkeer tegen oude films toch wel wat teruggedrongen. Het valt mij op dat er in de oude (horror)films veel meer verhaal zit dan de films die ik normaal kijk (vanaf de jaren '80). Het zal in '31 niet al te moeilijk zijn geweest om een uniek verhaal neer te zetten, maar ik vond het erg leuk om naar te kijken. Het verhaal verloopt prima en in een goed tempo. Ik heb verder nooit films en dus remakes van Frankenstein gekeken. Al met al een prima film, met een goed slot. Ik sluit niet uit dat ik nog eens een film uit die tijd aan ga zetten, deze heeft er echt voor gezorgd dat ik het allemaal iets meer kan waarderen.
hopelijk neemt de DVD speler het 5de deel van Friday the 13h nog , kan me voorstellen dat het even balen is je kijkt al de volledige reeks dan wil er eentje moeilijk doen..trouwens leuk idee deze horrorfilm challenge ik had zo zitten denken om na het einde van de challenge deze topic verder te gebruiken voor het posten van horrorfilms, we zijn hier met genoeg horrorfilm liefhebbers en het lijkt mij gemakkelijk en interessant om alle horrorfilms die iedereen ziet om deze samen te bundelen op deze topic zo leert iedereen oude of nieuwe films kennen die je misschien anders niet te zien zal krijgen, is maar een voorstel jullie beslissen het maar he
trouwens leuke review van Frankenstein (1931)
koen
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik was sowieso van plan om bij het einde van de challenge hier mijn horror top tien(s) te plaatsen, als de organisatie dat een leuk idee vindt.
Bijvoorbeeld top tien ( of top drie) van tijdens challenge gezien, top allertijden of top sinds 2000... Ik noem maar wat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
trouwens leuk idee deze horrorfilm challenge ik had zo zitten denken om na het einde van de challenge deze topic verder te gebruiken voor het posten van horrorfilms, we zijn hier met genoeg horrorfilm liefhebbers en het lijkt mij gemakkelijk en interessant om alle horrorfilms die iedereen ziet om deze samen te bundelen op deze topic zo leert iedereen oude of nieuwe films kennen die je misschien anders niet te zien zal krijgen, is maar een voorstel jullie beslissen het maar he
koen
Beste Koen
Ik ben deze challenge vooral om die reden gestart. Er is wel een algemeen horrortopic en daar heb ik vorig jaar geprobeerd een soort horrorproject te lanceren. Ik startte een nieuw topic maar de mods verwezen dat meteen naar het bestaande horrortopic. In het begin werd er aardig over horror gediscussieerd maar na een week of 2 bloedde het dood zoals zoveel topics hier. Nu zit ik ook al een jaar of 2 vrij actief op het imdb horror forum waar er dag in dag uit over horror wordt gediscussieerd, topics komen en gaan. Zoiets is op MM niet mogelijk, hier proberen ze dat toch binnen de perken te houden. Bestaande topics zoveel mogelijk gebruiken.
Maar op imdb zijn er ook geregeld film challenges. IK heb er aan 3 meegedaan en dat leidt automatisch tot discussies, mensen die tips opdoen, van elkaar te weten komen welke films hen liggen, welke niet, mensen die ontdekken dat ze van genres houden waarvan ze dachten dat het niets voor hen was. Ik heb dankzij zo een challenges ontdekt dat ik toch wel van silent horror hou, idem dito voor oude sci-fi horror. Het geven van punten of een zeker einddoel is een extra stimulans, bijkomstig voor mij maar het werkt wel degelijk om mensen te motiveren om mee te doen, eindelijk eens te beginnen aan die stapel films die ze al zo lang willen verwerken etc. En al zijn we niet allemaal even fanatiek, het competitiebeest zit toch in ieder van ons denk ik.
Op het einde van de challenge gaan we zeker overleggen, feedback vragen aan de deelnemers. We kunnen dit topic echter niet gebruiken voor algemene discussies over horror, want dit blijft op de eerste plaats een spel. De challenge is nog lang dus jullie hebben nog tijd genoeg om na te denken wat en hoe jullie het willen.
Ik ben in elk geval pro een challenge op regelmatige basis zoals deze of korter over 1 maand) maar het hele jaar door lijkt me dan weer geen goed idee tenzij iemand daarvoor een interessante formule kan bedenken dat voor iedereen haalbaar is.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Toevallig zo kort nadat ik deze film ook heb gezien 
Word de volgende dan ook net als bij mij het vervolg The Bride of Frankenstein (1935)
Eerlijk is eerlijk: door jouw review ben ik hem gaan opzoeken, dus alle credits gaan naar jou
. Ik heb de remakes echter niet gezien, mogelijk dat ik het daardoor een iets hoger cijfer heb gegeven dan jij.
Als Friday the 13th V nog steeds niet mee wil werken, zet ik hem misschien wel aan
.
Ik heb trouwens tot gisteren altijd gedacht dan Frankenstein het monster zelf was... Is die gedachte zo gek, of hebben meer mensen dat gehad totdat ze (één van) films zagen?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Eerlijk is eerlijk: door jouw review ben ik hem gaan opzoeken, dus alle credits gaan naar jou
.

Als Friday the 13th V nog steeds niet mee wil werken, zet ik hem misschien wel aan
.

Ik heb trouwens tot gisteren altijd gedacht dan Frankenstein het monster zelf was... Is die gedachte zo gek, of hebben meer mensen dat gehad totdat ze (één van) films zagen?
Frankenstein is de maker van het monster. Maar een gekke gedachte vind ik het niet aangezien het monster eigenlijk het hoofdpersonage is. Maar om één of andere reden heb ik het monster altijd al Frankenstein genoemd, maar heb ik dat er nooit meer uit kunnen krijgen.
Edit: per abuis noem ik them (1954) maar dat gaat over mieren in plaats van spinnen 
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
Film nummer 3, Welp 2014 - FTV - 2 punten - 1 juli 2016 (totaal 8 punten)
Redelijk filmpje, blinkt nergens echt in uit. Visueel stond het mij misschien nog wel het meeste tegen, onder andere lens flares in overvloed en een overkill aan kunstmatig licht bij de nachtscenes. Muziek is een pluspunt, lekker deuntje. Kills best inventief, de manier waarop er te werk wordt gegaan is leuk gevonden. Denk dat ik doorhad hoe ze hier het verleden van Sam hebben willen laten bijdragen aan hoe de film eindigt maar vond dat niet echt sterk. Al met al best vermakelijk, Amerikaans clichématig met een kunstmatige look maar dan Belgisch.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Miszmi niet zo gek want als kind dacht ik ook dat het monster Frankenstein heette en had ik er ook geen idee van dat er een wetenschapper was die dit monster had gecreëerd. als tiener zag ik dan enkele Frankenstein films en leerde ik dat Frankenstein de creator was en zijn monster nooit een naam kreeg.
Ik kan je zeker Bride of Frankenstein (1935) aanbevelen. Hier is er nog meer verhaal in en ga je wellicht nog wat meer sympathie krijgen voor het monster. Hetgeen ik miste in het origineel komt eigenlijk aan bod in de sequel.
Gang_Star, ik vind Them een uitstekende keuze als je een oude zwart/wit sci-fi horror wil kijken. Een van de betere oudere feature creatures. Ik geef die zeker een herkijkbeurt voor de challenge. Als deze je bevalt weet ik nog wel een paar leuke:
Tarantula (1955) (1 spin maar wat voor 1!)
The Flesh Eaters (1964) (gore in zwart/wit, yes sir!)
Kingdom of the Spiders (1977) (voor mij de beste spinnenfilm)
Creature from the Black Lagoon (1954) (ok dit vond ik een erg suffe film in tegenstelling tot de mening van de meerderheid maar de onderwaterscènes zijn wel de moeite waard)