- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#5 The Call of Cthulhu (2005) 0,5* - FTV - 2 punten - 29 juni 2016 - Totaal 15+2= 17 punten

Onder het motto mijn horizon verbreden, besloten om deze film eens te gaan kijken. Nog niet eerder zag ik een zogenoemde 'stomme film' en wist dan ook niet wat ik ervan moest verwachten.
Cthulhu kwam me wel bekend voor, en uiteindelijk wist ik dan ook dat ik Chtulhu ken uit de afleveringen van South Park.
Deze film daarentegen, was voor mij een moeilijke zit. Het was niet spannend en dat het lowbudget was kon je overduidelijk zien. De effecten waren echt crappy en het verhaal dat slechts 47 minuten duurde, duurde mij achteraf nog eens veel te lang ook. Ook dat constante muziek de gehele film door en alleen tekst in beeld vond ik niks. Het zal vast wel horen bij dit soort films, maar ik ben er achtergekomen dat dit echt niks voor mij is. De eerste silent en laatste silent (Buiten Laurel & Hardy om na dan) voor mij.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
The Taking (2014) - RW - 1 punt - 29 juni 2016.

Review:
Lekker hoor!!!
De acteerprestatie die Jill Larson aflevert in deze film komen in mijn boekje
voor als ijzersterk, wat zat die vrouw super strak in haar rol zeg.
Verder beschikt The Taking of Deborah Logan over een griezelig script en
een creepy sfeer die uitermate goed wordt vastgelegd.
T T O D L (2014) is voor mij een zeer aangename verrassing geworden die
ik zeker een tweede bezichtiging (bij deze gedaan) waard vind voor in de
toekomst.
4 solide sterren van mijn kant.
(Totaal aantal punten H. T: 12).
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
De eerste silent en laatste silent (Buiten Laurel & Hardy om na dan) voor mij.
Ik wil je toch aanraden Metropolis (1927) nog een kans te geven. Een film uit het echte silent-tijdperk is toch anders dan zo'n latere tribute-film.
Bas I.
-
- 461 messages
- 4 votes
ooh je hebt helemaal gelijk. Sorry, er stond geen jaartal bij en om de een of andere reden dacht ik dat de film uit de 30s kwam. Verbeter het meteen. Sorry voor de onterechte correctie Bas I.
Geen probleem. In totaal sta ik echter op twee films, zie ook mijn bericht over House on Haunted Hill. Ik zal je voortaan voorzien van een mooie tag in mijn berichten hier.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Geen probleem. In totaal sta ik echter op twee films, zie ook mijn bericht over House on Haunted Hill. Ik zal je voortaan voorzien van een mooie tag in mijn berichten hier.
Top. Zal die er ook bij noteren, dan klopt het weer helemaal.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik wil je toch aanraden Metropolis (1927) nog een kans te geven. Een film uit het echte silent-tijdperk is toch anders dan zo'n latere tribute-film.
Körkarlen (1921) wil ik je ook wel aanraden. Ik kijk die film nu en hij intrigeert me veel meer dan elke andere stomme film. 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Rob Zombie's Halloween II (2009) - FTV - 2 punten - 29 juni 2016 (12 films 35 pnt.)

Review: Waar de eerste remake van Rob Zombie een aangename verrassing was, is deze precies het tegenovergestelde. Wat een verschrikkelijk vehikel. Botte domme kills, zweverig gedoe en een Michael Meyers die niet overtuigd. Bij de eerste waren er wat leuke karakters toegevoegd maar in deze wordt er alleen gegild door de dames. Echt suf!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
alexspyforever, is The Phantom of the Opera geen stomme film? Daar ergerde ik mij meer aan dan aan het zwart-wit beeld. Daar kan ik mij zeer waarschijnlijk nog wel overheen zetten, zolang er maar gepraat wordt. Kijken naar een film waar je mensen ziet praten, maar ondertussen kerkmuziek hoort en 200 keer een fragment met tekst krijgt.... Nee, dat was absoluut niet mijn ding. Het was maar goed dat het nog vroeg in de avond was, anders was ik zeer waarschijnlijk in slaap gevallen.
Ja, dat is idd een silent, bijna alles voor 1930 is eigenlijk stomme film. Maar wat zou je precies willen zien als zwart/wit je niet meteen zou storen? Iets met meer actie, paranormaal, monsters, sci-fi?
Deze bijvoorbeeld vind ik heel goed en zijn allerminst saai en zeker niet traag:
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
joolstein, ik wilde je nog waarschuwen... Na deel 1, kom je echt van een koude kermis thuis met deel 2. Wat een draak van een film was dat. Onbegrijpelijk dat dat gedrocht nog ruim 2.5* krijgt hier... Vermoed mede dankzij mensen die het origineel niet kennen.
alexspyforever, stomme films sla ik in het vervolg dus over hahaha. Jouw tweede genoemde film lijkt me wel wat, sci-fi sla ik over 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Een tip is altijd prima, maar ik denk niet dat ik met deze tip iets doe. Het genre sciencefiction heb ik niet bepaald veel mee. Af en toe wel in combinatie met actie, maar sciencefiction/drama dat zie ik niet echt zitten om eerlijk te zijn.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
10. White Zombie (1932) - FTV - 5 punten - 29 juni 2016 (Tussenstand: 10 films, 42 punten)
Madeline: Driver, who were those men we saw?
Coach Driver: They are not men, madame. They are dead bodies!
http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/image_zpssuds2vqq.jpeg
Ik ben een zombieliefhebber. Altijd geweest. Vanaf het moment dat ik als kind die videohoezen met half vergane zombiehoofden en leeftijdswaarschuwingen zag staan, was ik verkocht. Night of The Living Dead, Day of the Dead, het één nog gruwelijker dan het andere. Zeg maar dag tegen de tere kinderziel. Toen ik later meer over filmgeschiedenis ging lezen, kwam ik als het om zombies ging vaak deze titel tegen wanneer het om het prille begin ging. Veel meer dan noemen was het niet, want je las tussen de regels door dat ze zo snel mogelijk naar Romero en consorten toe wilden. Je zou overigens prima al eerder de wortels van de zombiefilm kunnen zien in films als Das Cabinet des Dr. Caligari. Er is zelden één begin, maar vaak aangehaald wordt White Zombie wel.
Het schijnt dat Lugosi spijt had van het weigeren van de rol van Frankenstein en daarna zo om werk verlegen zat, dat hij de rol van 'Murder' Legendre voor $800 dollar aannam. Hoe het ook zij, Lugosi's mooie geschmier is (voor wie daarvan houdt tenminste) een van de trekpleisters van de film. Voor spanning of horror hoef je White Zombie niet te kijken, maar voor horrorafficionados met interesse in de wortels van het genre en een voorliefde voor klassiekers, is dit wellicht de moeite waard om een te checken.
Voor meer info: Zombies! An illustrated History of the Undead
3*
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
03. The Last House on the Left (1972) - FW - 3 punten (totaal 11 uit 3) - 28.06.2016

Hoewel Craven een bepaalde status heeft als horrorregisseur, is hij in mijn boekje nooit verder gekomen dan pover (ondanks een enkele toevalstreffer). En The Last House on the Left bevestigt dit voor mij nog eens duidelijk.
Het begint al met de scenes zelf die veels te lang zijn uitgesponnen. Dit zorgt enerzijds voor extreme langdradigheid en anderzijds voor het verloren gaan van iedere vorm van potentiele emotionele impact. Daarnaast zijn de acteerprestaties toch wel van een dramatisch niveau; enkel Hess is wel aardig ondanks zijn overacteren. Wat de bedoeling was van het politieduo, dat enkel niet-komische comic relief biedt, is mij al helemaal niet duidelijk. Heel dat bijplotje had geschrapt kunnen worden.
De dialogen zijn van een vergelijkbaar bedenkelijk niveau. Zelfs de nagesynchroniseerde kungfu films uit Hongkong doen het beter en dat wil toch wel wat zeggen. Ook de score, die eerder thuishoort in een slapstick Bud Spencer (R.I.P. trouwens) en Terence Hill film, is dramatisch slecht. Het haalt iedere vorm van realiteit c.q. grimmigheid uit de film. Die realiteitsgehalte is toch al ver te zoeken; het geheel is eerder lachwekkend. Visueel gezien valt er ook al niets te beleven. Camerawerk draagt nergens bij aan de sfeer, mooie shots en composities ontbreken, ...
Wat uiteindelijk overblijft zijn enkele "schokkende" scenes. Misschien waren ze toendertijd choquerend, maar laten we wel eerlijk wezen. Elvis Presley werd vroeger ook choquerend gevonden om zijn heupbewegingen en Little Richard om zijn "oerschreeuw". Niemand die dat tegenwoordig nog vindt. Tijden veranderen net zoals statussen veranderen. En om de film nu nog een bepaalde "cult" status mee te geven vanwege bepaalde reacties uit de conservatieve wereld van toen... Nee, dat gaat mij te ver. Wat mij betreft mag The Last House on the Left in de vergetelheid geraken.
1*
De film schijnt trouwens losjes gebaseerd te zijn op Ingmar Bergman's The Virgin Spring. Het is dat die film niet onder de categorie horror valt anders had ik hem erachteraan geplakt.
04. Les Yeux sans Visage (1960) - FW - 4 punten (totaal 15 uit 4) - 28.06.2016

Verhaaltechnisch is Les Yeux sans Visage zo simpel als het maar kan. Doch de uitwerking ervan is, mede gezien zijn leeftijd, toch alleraardigst. Visueel is de film zeer verzorgd en heeft het mede daardoor een aangename sfeer. Ook de score, waar sommigen een probleem mee hebben omdat het sterk contrasteer met de film zelf, droeg sterk bij aan de gecreëerde atmosfeer.
De personages blijven helaas vrij eendimensionaal ondanks de zichtbare dilemma's waar ze mee worstelen. Mede in combinatie met een houterige cast weet het op emotioneel vlak geen enkele keer te raken. De film zelf kent twee "beruchte, choquerende" scenes: de gezichtsoperatie en het einde. Bij de eerste ligt het tempo zo laag dat het effect ervan verloren gaat en de tweede was zo afgeraffeld (en verouderd) dat het de bruutheid en abruptheid ervan compleet overstemde.
3*
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
* Films tot en met het jaar 1939: 4 punten
* Films vanaf het jaar 1940 tot en met 1969: 3 punten
* Films vanaf het jaar 1970 tot en met 1999: 2 punten
* Films vanaf het jaar 2000: 1 punt
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Maniac (1980) - FTV - 3 punten (punten totaal: 8 ) - 29 juni 2016
https://i.ytimg.com/vi/VQulh2CX1F8/maxresdefault.jpg
Mijlpaal: 800e mening!
Maniac was een lekkere lichte psygolochische- slasher film waarbij de film prima uitpakt maar niet echt super is, er zijn wat dat betreft betere slashers MAAR, deze mag er ook zeker wezen!
Verhaal was ook prima. Joe Spinell die ons helaas heeft verlaten speelt de rol van een psygolochische killer die meiden vermoord en daarna scalpeert om het haar te bevestigen op de hoofden van poppen. Wat lekker bloederig doorloopt, en deze zijn mooi in beeld gebracht.
William Lustig is lekker bezig geweest met Maniac, de rollen zijn goed verdeeld en de scenes vallen prima maar, soms een beetje uiteen. Leuk bedacht, uitwerking was prima had soms spannender gemogen maar was wat betreft zeker niet saai en inderdaad de headshot scene was gaaf!! Maar zo vond ik alle slash scenes prima! Dus, prima vermaakt.
3.5*
Vanwege veel en lange spoilers heb ik een deel weg gelaten, je kunt hem hier vinden. Voor nu even de laatste die ik gezien heb, dit weekend weer verder! Denk ik......
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
evil dead,,,was een must see op mijn middelbare school,,net als braindead.
Het was iets wat nog niet vaak te zien was kwa grove horror.
Een remake is absoluut geen garantie voor een succes,,,(bijvoorbeeld de laatste nightmare on elmstreet)
Ik ging redelijk blind in deze film,want de eerste keer dat ik het origineel zag was ik alles behalve nuchter.
De film start met een erg sterke scene,en vervolgens het alom bekende cabin in the woods,maar ze zijn daar voor een logische reden.
je maakt na het heftige intro kennis met de young adults ,waarvan een moet afkicken.
je leert de karakters matig kennen, wat ook wel typisch is ,is dat de acteurs redelijk onbekend zijn,wat zeer vaak voorkomt in horror films.
Je hebt dan amper kennis gemaakt met de hoofdpersonen,en de film komt "to the point"
Men ontdekt de kelder,en het boek.
De gore is gruwelijk.
het enige wat wat ontbrak waren de schrik momenten.Dat is misschien weg gelegd voor de wat subtielere horror.
Het bloed doordrenkte einde is wel de kers op de spreekwoordelijke taart,op deze intense film.
Ook het gebruik van het nood alarm geluid tijdens de heftige scene's was erg vet.
Ik vind het een zeer geslaagde remake,,en geef de de film een 3,5.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Maniac (1980) - FTV - 3 punten (punten totaal: 8 ) - 29 juni 2016
(afbeelding)
Mijlpaal: 800e mening!
Maniac was een lekkere lichte psygolochische- slasher film waarbij de film prima uitpakt maar niet echt super is, er zijn wat dat betreft betere slashers MAAR, deze mag er ook zeker wezen!
Verhaal was ook prima. Joe Spinell die ons helaas heeft verlaten speelt de rol van een psygolochische killer die meiden vermoord en daarna scalpeert om het haar te bevestigen op de hoofden van poppen. Wat lekker bloederig doorloopt, en deze zijn mooi in beeld gebracht.
William Lustig is lekker bezig geweest met Maniac, de rollen zijn goed verdeeld en de scenes vallen prima maar, soms een beetje uiteen. Leuk bedacht, uitwerking was prima had soms spannender gemogen maar was wat betreft zeker niet saai en inderdaad de headshot scene was gaaf!! Maar zo vond ik alle slash scenes prima! Dus, prima vermaakt.
3.5*
Vanwege veel en lange spoilers heb ik een deel weg gelaten, je kunt hem hier vinden. Voor nu even de laatste die ik gezien heb, dit weekend weer verder! Denk ik......
wow door alleen al de foto wil je deze film zien!!!
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) – FTV – 3punten – 29 juni 2016
spaans horrormystery van Narcio Ibanez Serrador, donkere lugubere sfeer blijft een hele tijd deze film domineren de spanning bouwd zich gelijdelijk op tot het bizare einde, want bizar is deze film wel je blijft wel met een open antwoord zitten wat ik jammer vind het had deze film alleen maar beter gemaakt
acteerwerk: kon beter het komt soms te gemaakt over vooral bij de twee hooftpersonages het acteerwerk van de kinderen daarentegen is wel goed
muziek: niet slecht maar ook niet meer dan dit had misschien iets beklemmender kunnen zijn bij betere muziek
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Zombie Honeymoon (2004) – FTV – 2 punten – 29 juni 2016
Horordrama van David Gebroe, vettig en gore is het eerste wat er opkomt na het zien van deze film, film zit vrij goed in elkaar met nogal komische momenten verder ontbreekt het misschien wat aan diepgang
acteerwerk: is soms te gemaakt maar het stoort niet
muziek: is goed voor deze film het kan altijd beter maar voor deze film hoeft het niet
script-verhaal: eigelijk wel ok voor een zombiefilm
effecten: zijn goed lekker vettig en gore
(puntentotaal:15)
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Henry rollins was bij mij alleen bekend van de wat kleine rollem,,zoals in wrong turn 2 ( die erg de moeite waard is trouwens) en zijn band,met de ultra cynische grote hit liar.
Cynisch is ook een treffend woord voor voor deze film en zijn hoofd personage.
Een wat uitgebluste man ( wat je hem niet kan kwalijk nemen) die je niet voor de voeten wil lopen.
Een belangrijk meisje komt in zijn leven op een manier die in een doorsnee soap niet zou misstaan.
Maar het is een effectieve manier om Jack uit zijn routine te halen, en een draai te geven aan deze behoorlijk asociale man.
Door de beschrijving op de dvd en hier op MM en de titel denk je meteen dat net een vampier is.
Maar het eerste half uur vroeg ik me af wat er met jack aan de hand is.
En het blijkt inderdaad een soort vampier.
Maar absoluut niet het doorsnee type.
Ik was liever in het duister gebleven over het hoe en wat,,,voor zo ver mogelijk.
De film heeft zijn momenten,waarvan sommige gort droog.
toch blijf je met een gevoel achter dat er meer in had gezeten.
De dialogen,de gore,of iets in die trant ,de humor en het aantal ontwikkelingen zijn net genoeg voor een voldoende.
De laatste scene maakte dat gevoel nog sterker.
Had de film graag een dikke voldoende gegeven maar ik denk dat je het na een tijdje snel vergeten ben,,een 3*.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Cloverfield (2008) - FTV - 2 punten - 29 juni 2016 (tussenstand totaal: 3 films, 6 punten)
http://3.bp.blogspot.com/_wvoLtwni0kc/R0H4pHzbp1I/AAAAAAAALts/yKWpcWpCNJI/s400/horse-carriage.jpg
Omdat Cloverfield me nooit zoveel aan leek, heb ik hem de afgelopen 8 jaar links laten liggen. Tot het gave 10 Cloverfield Lane voorbij kwam en deze film alsnog m'n interesse wekte.
Om maar met de deur in huis te vallen: dit "origineel" (ook al is de nieuwe geen echte sequel) is voor mij een van de verrassingen van het jaar. À la [Rec], The Blair Witch Project en The Gallows heb je bij deze found footage namelijk het gevoel dat je ermiddenin zit.
Dat zit hem in de kwaliteit van de beelden en in het natuurlijke acteerwerk van vrijwel de hele cast plús de figuranten, waardoor je de chaos écht proeft, maar ook voor een heel groot deel in het geluid. Zelden heb ik namelijk een blu-ray zo verbluffend goed horen klinken. Neem bijvoorbeeld zo'n instortende brug, waarbij de losschietende kabels door je hele kamer heen pingen.
Maar zoals gezegd zijn ook de beelden ijzersterk. Door de manier waarop het gefilmd is, zit je steeds actief te turen of je een glimp van het monster kunt opvangen. Je bekijkt het echt door de ogen van de personages. Het meest indrukwekkende vond ik overigens nog die witte paarden met wagen die zonder bestuurder rustig door het verwoeste Manhattan klakten; bizar goed stukje film!
Ik begrijp overigens niet waarom MoMe niet horror als (eerste) categorie hanteert, want Cloverfield heeft een claustrofobische sfeer over zich die bij vlagen haast verstikkend werkt. Als dit geen horror is, wat dan wel?
Zeer sterk; dikke 8.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Green Room (2015) - FTW - 2 punten - 29 juni 2016
Vreemde film die na een interessante start wel heel erg inzakt en verwordt tot een saaie kat en muis spel.
Met het gegeven van creepy skinheads en linke honden had wel wat meer gedaan kunnen worden en Captain Kirk als leider van de Skins was eigenlijk best een miscast.
Deze film heeft het label horror gekregen maar er zat werkelijk geen greintje horror in de film op één lousy afgehakte hand na dan .
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Calvaire (2004) - FTV - 2 punten - 29 juni 2016

Ook ik ben dan eindelijk van de hatelijke nul af, dankzij het Belgische Calvaire. Uiteindelijk is het allemaal redelijk op z'n pootjes terechtgekomen met deze film, wat mij betreft, al zag het daar in het begin niet naar uit. Weliswaar waren er wel wat leuke scenes hier en daar in de eerste drie kwartier, en werd het langzaam aan duidelijk dat de gastheer en z'n familie toch niet helemaal spoorden, maar het is toch wel een hele lange aanloop totdat de ellende echt losbarst. Qua verhaal niet bijzonder origineel (reizende vreemdeling strandt tussen de gestoorde hillbillies), maar de absurde scenes, zoals de geweldig rare bardansscene en de aanwezigheid van het varken, en het fijne camerawerk maakten dat ik me hier prima mee vermaakt heb. 3.5*
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Een horror film die mij en vele met mij in lichte schok bracht.
Ik meen verboden in meerdere landen,tenminste toen hij uit kwam,
Ik huurde hem op VHS met mijn beste vriend toen ik 15 was in de begin jaren 90.
En ik snap de reacties.
Het is een film die je lang bij blijft ( zeker op die leeftijd) en het gaf ook een gevoel dat je naar iets keek wat je eigenlijk niet mag zien ( dus extra aantrekkelijk voor 15 jarige ) .
De film laat je in de waan dat je een Found footage film aan het kijken bent waar door het net even heftiger is,als het gewoon zomaar een film is .
Wat wil je met weinig film ervaring en het Found footage fims in de kinder schoenen dan neem je aan dat het echt is.
dat maakt wel het verschil,en ook het feit dat de acteurs na het maken van de film, de illusie moesten wekken dat het echt was door een jaar ofzo totaal van de radar moesten verdwijnen.
erg sterk marketing idee.
De film doet wat het moet doen,,shockeren,en het knappe is dat ze dat vele jaren later nog doen.
De film en de gore zijn erg overtuigend,net als het feit dat je denkt dat het echt is.
door dat de film een erg realistische indruk op me heeft gemaakt en het hele idee er achter bijzonder is gevonden geef ik deze film een 4,5.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
A Nightmare on Elm Street (1984)
nightmare on elmstreet 1
Ik heb de hele box set.
En het personage freddy is er een om niet te vergeten( wat wil je met al die sequels ) .
Om ze allemaal achter elkaar te zien geven de films een meerwaarde.
Er zitten zoveel origineel gevonden vondsten in deze film.
het wakker blijven,het feit dat je nachtmerries meer kunnen dan alleen verward wakker worden.
Natuurlijk zijn de effecten inmiddels achterhaald.
Maar het het begin van een franchise die bijna allemaal de moeite waard zijn.
Ik denk dat je hier wel mag spreken van een klassieker.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
11. Orlacs Hände (1924) - FTV - 5 punten - 29 juni 2016 (Tussenstand: 11 films, 47 punten)
"I knew it, I felt it... that these hands were driving me-- to crime..." - Paul Orlac
http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/image_zpsmp5iksbw.jpeg
Vier jaar na het expressionistische meesterwerk Das Cabinet des Dr. Caligari (1920) komen regisseur Paul Wiene en acteur Conrad Veidt weer samen voor Orlacs Hände, over een pianist die zijn handen in een auto-ongeluk verliest en met een chirurgische ingreep de handen van een geëxecuteerde moordenaar 'getransplanteerd' krijgt. Steeds meer komt hij erachter dat hij weinig controle heeft over het kwaad dat in de handen lijkt te huizen...
Orlacs Hände is duidelijk minder expressionistisch dan Caligari, hoewel de invloeden nog steeds duidelijk te zien zijn in belichting, focus, decor en het bijzonder effectieve acteren van Veidt, wiens innerlijke stijd in zijn lichamelijke samentrekkingen en verwrongen mimiek wordt verbeeldt. De 108 minuten durende versie die ik zag, is vrij langzaam (de remake Mad Love (1935) met Peter Lorre van 11 jaar later duurt slechts 68 minuten volgens MM), maar wat mij betreft een onderbelicht pareltje van de stomme films uit de Weimar periode. Ik kan wel beargumenteren waarom Nosferatu zoveel bekender geworden is, maar of hij persé veel beter is durf ook ik wel te betwijfelen.
Ik heb de door de Murnau Stiftung gerestaureerde kopie gezien met de score van Paul Mercer. Heel atmosferisch, en zeer toepasselijk. Wie enigszins bekend is met de stille film en niet direct door een wat langzamer tempo wordt afgeschrokken, kan ik Orlacs Hände van harte aanbevelen. Dat aantal stemmen op MovieMeter en IMDb is beschamend. Costa heeft meer stemmen. En dit valt onder zowel Kunst- als filmgeschiedenis.
4*
P.s. en bedankt voor het duwtje alexspyforever
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Rob Zombie's Halloween II (2009) - FTV - 2 punten - 29 juni 2016 (12 films 35 pnt.)
(afbeelding)
Review: Waar de eerste remake van Rob Zombie een aangename verrassing was, is deze precies het tegenovergestelde. Wat een verschrikkelijk vehikel. Botte domme kills, zweverig gedoe en een Michael Meyers die niet overtuigd. Bij de. Echt suf!
helemaal mee eens,,,,MM word kapot gepsychologiseerd.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Moest natuurlijk wel even checken of je wel aan het opletten was 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
john mcclane 2, zou je even een review van een voorganger door willen nemen? Je review is verder prima hoor, niks op aan te merken, maar ik mis wel enkele dingen, zoals wanneer je de film hebt bekeken en de punten die de film oplevert. Om het je makkelijk te maken, deze indeling wordt eigenlijk door iedereen gebruikt:
"Green Room (2015) - FTW - 2 punten - 29 juni 2016"
FTW staat voor First Time Watch (of FTV voor First Time View), RW voor rewatch. Op de manier waarop jij het doet, kan alexspyforever jouw puntentelling niet bijhouden. Het is ook prettig, geen verplichting, als je bij iedere recensie ook je totaal aantal punten zet.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
#6 Monster in The Closet (1986) 2,5* - FTV - 3 punten - 29 juni 2016 - Totaal 17+3=20 punten
http://4.bp.blogspot.com/_NXSelkv6BsE/TNRZrLEVUqI/AAAAAAAADJE/z7xKtjEn98c/s1600/monstercloset7.jpg
Mijn eerste kennismaking met Troma. Ik had wel eerder over Troma gehoord, maar dit is een heel ander soort film dan de andere films waarover ik heb gehoord. Deze film is meer komedie dan horror. Kills zijn er wel maar zijn offscreen en er is ook geen gore. Het monster zelf maakt gelukkig na een minuut of 25 zijn entree. Heerlijk over de top uiterlijk met zelfs een tong dat eveneens een monster blijkt te zijn (ik heb geen idee hoe ik het anders moet benoemen). De scene waarin het leger het monster aanvalt met grof geschut is leuk. Jammer dat het geheel nauwelijks spannend is.
Een bij vlagen vrij grappige film, met ook nog een zeer jonge Paul Walker.
Voor de liefhebbers, jeroentjuhhhhh bijvoorbeeld (niet gezien of niet gestemd), deze film schijnt ook op youtube te staan.