- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
8 respondenten zijn van mening dat de huidige puntentelling nogal scheef is, oudere films zijn niet per definitie beter en degenen die geen oude films willen kijken, lopen al snel achter de feiten aan.
Even als antwoord op degene die de enquête hebben ingevuld. Zoals alexspyforever al eerder heeft gezegd is de puntentelling van IMDb overgenomen. Oudere films krijgen meer punten om deelnemer aan te moedigen om meer oudere films te kijken. Dat heeft er niet mee te maken dat oudere films perse beter zijn (al zijn ze dat naar mijn mening natuurlijk wel
), maar dat ze minder snel te vinden zijn en dus meer punten op leveren. Ik ben zelf een groot voorstander van de huidige puntentelling. Leuk excuus om films uit de jaren 20, 30 en 40 te kijken (wat ik gewoonlijk ook niet heel snel doe).
Ik snap op zich dat er mensen zijn die in de zomer veel buiten zijn en zo. De zomer is voor mij nu net de enige periode dat ik 6 weken lang helemaal geen verplichtingen heb, hooguit een reis naar een ander land. Maar door het jaar heen heb ik simpelweg geen tijd om mee te doen met een challenge omdat ik school heb, dit jaar zelfs exames. Vraag me af hoe je dan tijd vrij krijgt om iedere dag een film te kijken... In de kerst vakantie zitten een heleboel verplichtingen en is ook vrij kort voor zo'n challenge en de herfstvakantie is nog korter... Als een meerderheid dit wil vind ik het niet raar dat het ook gebeurd, maar ik zal dan niet mee kunnen doen en al helemaal niet kunnen organiseren
.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Bij mij zal dat ook niet anders zijn. Western is wel vrij populair op MM, maar het is voor mij ook een genre dat ik haast nooit kijk.
Ik kijk ook zelden Westerns, maar ik kan het genre wel waarderen. Bijna alle westerns die ik heb gezien heb ik een tussen de 4 en 5 sterren gegeven.
Heb zelf ook ingevuld dat ik alleen mee doe als het genre me licht. Bij een Komedie of Romantiek challenge zal ik zeker niet meedoen en avontuur en actie alleen als het een heel korte challenge is, want ik wordt echt gestoord als ik langer als een week naar dat soort films moet kijken... Mystery, Thriller/Misdaad/Film noir of Drama spreken mij wel aan, want ik zal komende maanden toch heel veel van die genres kijken (en heb ook nog erg veel films in die genres liggen). Al zal ik weinig punten hebben bij de Drama-challenge omdat dat ook een genre is dat ik niet lang vol houdt, gelukkig is het wel het meest gecombineerde genre dat er bestaat. Fantasy(/SF) was/is mijn favoriete genre, maar ik heb zowat elke bekende film in dat genre gezien, bij een challenge zal ik dus veel RW's doen. Animatie lijkt me ook leuk, dat is ook het genre waar ik de meeste films van heb gezien, maar lijkt me ook niet goed om heel lang vol te houden. En met Roadmovie, Erotiek of Musical hoef je bij mij al helemaal niet aan te komen...
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ja hiero
.
Leuke enquête heb inderdaad meer en deels met de groep meegestemd. Ik was alleen een junior kijker maar, kan mezelf niet meer goed herinneren wat er achter stond. Oktober onerandere, de nieuwe challenge zou ik mee willen doen maar kijkend wat er van komt, dus ik zeg nog niet of ik wel/niet mee doe!
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls, één van de redenen dat men het niet meer in de zomer wil: studenten hebben dan veel meer vrije tijd dan werkenden. De verhouding student-werknemer zou niet eerlijk zijn.
Tsjah, buiten de vakantie is ook niet eerlijk, want werkenden mensen kunnen dan blijkbaar wel kijken en ik niet 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Tsjah, buiten de vakantie is ook niet eerlijk, want werkenden mensen kunnen dan blijkbaar wel kijken en ik niet
Ik begrijp je punt, ben zelf ook student en weet hoe heerlijk de zomerperiode is
. Denk alleen niet dat het helemaal te vergelijken is, de meeste studenten hebben buiten school best wel tijd om daarna films te kijken, net als werkenden. Uiteraard uitzonderingen daargelaten, je examens gaan natuurlijk altijd voor een film kijken. Je hoeft echter niet elke dag te kijken natuurlijk. Heb ik afgelopen challenge ook jiet gedaan, alles behalve zelfs. Had tentamens in de zomervakantie, dus dat was gewoonweg belangrijker om mijn studie te mogen vervolgen dan deze challenge.
Vergeet trouwens niet dat de volgende challenge pas in 2017 plaatsvindt en niet deze oktober al (als het oktober wordt natuurlijk).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
baspls als ik bedenk hoeveel jij al hebt gezien daar kon ik als tiener enkel maar van dromen. Internet bestond nog niet, het was vooral hopen dat de gewenste film eens op TV kwam, videotheek kostte ook aardig wat geld en met die VHS-cassettes nog was ook niet alles.
En het is niet zozeer werk dat mensen er van weerhoudt om al of niet films te kijken, maar ook wel het gezinsleven. Mensen met kleine kinderen hebben ook niet veel vrije tijd en eens aan het werk heb je sowieso al minder vakantie dat tijdens je schooltijd. Wees blij dat je nu nog veel vakantie hebt, want later als je in het beroepsleven zit, zul je het allemaal wat zorgvuldiger moeten gaan plannen.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls als ik bedenk hoeveel jij al hebt gezien daar kon ik als tiener enkel maar van dromen. Internet bestond nog niet, het was vooral hopen dat de gewenste film eens op TV kwam, videotheek kostte ook aardig wat geld en met die VHS-cassettes nog was ook niet alles.
En het is niet zozeer werk dat mensen er van weerhoudt om al of niet films te kijken, maar ook wel het gezinsleven. Mensen met kleine kinderen hebben ook niet veel vrije tijd en eens aan het werk heb je sowieso al minder vakantie dat tijdens je schooltijd. Wees blij dat je nu nog veel vakantie hebt, want later als je in het beroepsleven zit, zul je het allemaal wat zorgvuldiger moeten gaan plannen.
Ja je hebt helemaal gelijk. Ik ben eigenlijk maar verwent, al wordt het nu ook steeds moeilijker om aan films te komen omdat Pindakazen steeds moeilijker wordt. Maar inderdaad het is tegenwoordig veel makkelijker.
Geen rekening mee gehouden, klopt inderdaad. Realiseer me nooit goed hoe anders je vrije tijd is als je werkt. Maar zoals Miszmi al zei, mocht het 2017 zijn dan heb ik al meer tijd in Oktober. Tenminste ik weet natuurlijk niet wat de lestijden van het HBO zijn, of dat ik dan überhaupt een opleiding heb, Als ik een tussenjaar heb beloof ik je dat ik die challenge ga winnen 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
. Maar zoals Miszmi al zei, mocht het 2017 zijn dan heb ik al meer tijd in Oktober. Tenminste ik weet natuurlijk niet wat de lestijden van het HBO zijn, of dat ik dan überhaupt een opleiding heb, Als ik een tussenjaar heb beloof ik je dat ik die challenge ga winnen
Als het op mijn opleiding lijkt heb je zeeën van tijd over straks (tentamenweken uitgezonderd) 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
68% had horror voor deze challenge al als één van zijn favoriete genres, de overige 32% heeft een andere favoriet, hierbij wordt echter door één iemand aangegeven dat horror wél tot één van zijn favorieten behoort. Bij een ander is de interesse door deze challenge zeker gewekt.
Ik behoor tot die laatste groep
Tijdens deze challenge ben ik erachter gekomen dat mijn beeld over het horrorgenre erg kortzichtig was. Ik heb een paar zeer goede films ontdekt en zal nu waarschijnlijk veel vaker een horrorfilm meepakken in plaats van links laten liggen
Dus dank voor deze challenge!
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Als het op mijn opleiding lijkt heb je zeeën van tijd over straks (tentamenweken uitgezonderd)
Jammer voor Bas dat die eerste tentamenweken op de meeste hogescholen eind oktober zijn
.
Mijn ervaring is echter dat je voldoende vrije tijd over kan houden, ook in de tentamenweken. Ik ben zelf zo'n studente die blij is met een 5,5 en verslagen op de laatste dag inlevert (en ook één dag van te voren daaraan begint zeg maar) en kan in mijn tentamenweken alsnog vrije tijd inplannen. Avonden en weekenden hou ik zoveel mogelijk vrij, behalve de dag voor het tentamen en tijdens het leren/verslagen schrijven haal ik altijd de achterstand van mijn series in, als ontspanning tussendoor. Ik heb echter ook een totaal ander leven dan een gemiddelde student. Het zijn drukke weken, maar zeker nog genoeg tijd om films mee te pakken, mits je geen tienen hoeft te halen natuurlijk, anders wordt het keihard studeren.
baspls, welke studie wil je uiteindelijk gaan volgen? Zelf heb ik eerst HBO-Recht gedaan, die helaas niet gehaald het eerste jaar en vorig jaar begonnen met MWD. Mocht je één van die opleidingen gaan volgen, kan ik je misschien nog wel helpen aan verslagen of andere ongein. Mocht je het nog niet weten, kan ik je open dagen aanraden. Weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik studeer zelf aan Windesheim (Zwolle), over het algemeen zeer positief over, alleen de roostermakers zijn niet zo snugger daar.
Ik dwaal volledig af, maar goed dat de challenge al voorbij is 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik dwaal volledig af, maar goed dat de challenge al voorbij is
Ja focus maar op dat leuke concept dat ik je heb ge-pmed 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Jammer voor Bas dat die eerste tentamenweken op de meeste hogescholen eind oktober zijn
.
Mijn ervaring is echter dat je voldoende vrije tijd over kan houden, ook in de tentamenweken. Ik ben zelf zo'n studente die blij is met een 5,5 en verslagen op de laatste dag inlevert (en ook één dag van te voren daaraan begint zeg maar) en kan in mijn tentamenweken alsnog vrije tijd inplannen. Avonden en weekenden hou ik zoveel mogelijk vrij, behalve de dag voor het tentamen en tijdens het leren/verslagen schrijven haal ik altijd de achterstand van mijn series in, als ontspanning tussendoor. Ik heb echter ook een totaal ander leven dan een gemiddelde student. Het zijn drukke weken, maar zeker nog genoeg tijd om films mee te pakken, mits je geen tienen hoeft te halen natuurlijk, anders wordt het keihard studeren.
baspls, . Weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik studeer zelf aan Windesheim (Zwolle), over het algemeen zeer positief over, alleen de roostermakers zijn niet zo snugger daar.
Ja zo gaat het bij mij ook zo ongeveer, in de tentamenweken sluit ik mezelf op en maak ik alles goed wat ik in de zeven weken daarvoor verzaakt heb. Maar zelfs dan is er nog geregeld tijd voor een filmpje
En ik zit ook op het Windesheim, prima school inderdaad maar ik heb ook een verschrikkelijk rooster op het moment.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ja zo gaat het bij mij ook zo ongeveer, in de tentamenweken sluit ik mezelf op en maak ik alles goed wat ik in de zeven weken daarvoor verzaakt heb. Maar zelfs dan is er nog geregeld tijd voor een filmpje
En ik zit ook op het Windesheim, prima school inderdaad maar ik heb ook een verschrikkelijk rooster op het moment.
Hahahaha ik doe inderdaad exact hetzelfde. Ik doe in de weken daarvoor heel weinig voor school, pas als ik stress voel begin ik te presteren. Ach, mijn Nederlands is prima, ik kan goed vertellen en mijn verslagen zien er altijd goed verzorgd uit. Zeer zelden onvoldoendes voor verslagen, theorie zak ik meer op.
Toen ik rechten studeerde waren de roosters al belabberd, dacht dat het niet slechter kon. Toen kwam ik bij deze opleiding en bleek dat dat wel kon
. Heb woensdag 5 tussenuren. Als ze serieus denken dat ik daarop ga wachten, moeten ze zichzelf even aan hun voorhoofd gaan voelen. Gelukkig de rest van deze major wel een aardig rooster, sowieso twee dagen vrij en zolang ik geen stage heb drie, oftewel: genoeg tijd om films en vooral series te kijken
. Dus Bas, als je naar een hogeschool gaat, kies Windesheim! Belabberde roostermakers, maar uiteindelijk genoeg vrije dagen om films te kijken in oktober 
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
baspls troost je werkende mensen hebben in het jaar door ook niet zoveel vrije tijd zoals alexspyforever al zij hebben we de taken van de dagelijkse sleur zorgen voor het rebellenlegertje thuis ( de kids he zit niet met een leger onder mijn dak he ?) Gaan werken enzovoort ...dus ik denk dat we wellicht met zijn allen wat minder films zullen zien als er een challenge in oktober komt , gewoon van genieten om weer eens goeie andere horrorfilms te ontdekken ik heb er in ieder geval heel wat ontdekt het is zoals Alex zegt vroeger was het hopen dat er goeie horrorfilms op tv komen ?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
En dan eindelijk het moment waar jullie allemaal op hebben gewacht...
*Tromgeroffel*
8. Gang_Star: 203
Niet verkeerd voor iemand die geen horrorliefhebber is (en dat overigens ook niet zal worden) 
Tot slot het gemiddelde aantal punten per user
Van de personen die 10 films of meer hebben gekeken:
1. Gang_Star 3,50
Fissa 
Ben er even een tijdje tussenuit geweest.
Heren en dame, het was me een genoegen 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls, welke studie wil je uiteindelijk gaan volgen? Zelf heb ik eerst HBO-Recht gedaan, die helaas niet gehaald het eerste jaar en vorig jaar begonnen met MWD. Mocht je één van die opleidingen gaan volgen, kan ik je misschien nog wel helpen aan verslagen of andere ongein. Mocht je het nog niet weten, kan ik je open dagen aanraden. Weet natuurlijk niet waar je woont, maar ik studeer zelf aan Windesheim (Zwolle), over het algemeen zeer positief over, alleen de roostermakers zijn niet zo snugger daar.
Ik hoop aangenomen te worden op de Hogeschool van de Kunsten in Utrecht (HKU). Het is namelijk mijn droom om filmmaker te worden (typisch om dat na afloop van een filmchallenge te zeggen op een film forum
). De kans om aangenomen te worden is echter zeer klein en aangezien ik in Noord-Limburg woon is het ook niet bepaald naast de deur. In Nijmegen (dichtstbijzijnde studenten-stad) zijn nog een aantal studies, maar die vind ik eigenlijk niet zo interessant. Ik zou mischien iets met Geschiedenis, Tekstverwerken of Archief willen doen (als Alternatief voor Film dan), maar daar zijn geen geschikte opleidingen voor te vinden. Je hebt wel de lerarenopleiding of HBO comunicatie, maar die studies lijken me echt niets, ik zou echt geen leraar willen worden ofzo. Het is dus nog heel erg de vraag wat ik komend jaar ga vinden. Mijn mogelijkheden zijn overigens ook beperkt omdat ik het vakkenpakket CM heb op de havo (zonder Wiskunde), top als je naar de kunstacedemie wil, maar verder ben je nergens welkom... 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
baspls, ik hoop dat je wordt aangenomen! Het mooiste is als je je droom achterna kan jagen. Zal nog even duren voordat je het weet denk ik? Mocht je onverhoopt afgewezen worden, kan je je altijd nog rustig oriënteren. De meeste hogescholen bieden ook wel meeloopdagen aan, als je twijfels hebt over een bepaalde opleiding, kan je altijd dat nog doen. Ik denk echter niet dat je op obv één meeloopdag echt een keus kan maken. Tussenjaar is dan altijd nog een optie, ken genoeg mensen die dat hebben gedaan en daarna wel wisten wat ze wilden. Je bent nog hartstikke jong, nog alle tijd om te studeren. Ben nu zelf 25 en ben 'pas' tweedejaars op het hbo. Heb dan ook wel een lange weg afgelegd om daar te komen. Ik wist na mijn mbo 2 opleiding ook niet zo goed wat ik wilde, heb toen zo'n studiekeuzetest gemaakt en heb daar heel veel aan gehad. Daar kwamen dingen uit waar ik zelf nog nooit over na had gedacht en uiteindelijk ook mijn echte liefde (Recht) heb gevonden. Ik wens je heel veel succes, ook met je examens! Hoop dat je uiteindelijk kan gaan doen wat jij wil.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vanavond plaats ik het concept over het nieuwe idee dat Miszmi en ik hebben uigedacht. Hebben jullie weer wat om over na te denken (en om hopelijk naar uit te zien) 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik wacht dus nog op het akkoord van een precies erg drukbezette Miszmi 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ja mooi is dat, zat ik de hele avond voor niks te F5en!
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ja mooi is dat, zat ik de hele avond voor niks te F5en!
Je had beter alt + F4 kunnen doen, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan
. Inmiddels heb ik akkoord gegeven, dus is het wachten op alexspyforever dit keer! 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Miszmi en ik hebben ons meteen na de resultaten van de enquête aan het werk gezet om het idee van een genrechallenge (dat was 1 van de vragen uit de enquête) verder uit te werken. We zijn samen tot het volgende gekomen.
Algemene regels
Een aantal regels nemen we over uit de horror challenge. We spitsen ons nog steeds toe op langspeelfilms (minstens 45 minuten) en ook miniseries zijn toegestaan. Bij twijfel kan MovieMeter worden geraadpleegd. Staat het op deze site dan komt de film/miniserie in aanmerking. Niet toegelaten zijn kortfilms, episodes van series, volledige series of seizoenen van series. Ook blijft het van belang dat de film/miniserie in zijn geheel moet worden bekeken om punten te kunnen scoren.
Punten
Het puntensysteem hebben we vereenvoudigd en vooral rekening gehouden met de klachten van sommige deelnemers dat oudere films al te gemakkelijk punten opleverden. Daarom hebben we besloten om geen punten meer volgens jaartal of periode te geven, maar wel op speelduur. Dit wil zeggen dat een film tot net onder de 2 uur (120 minuten) 1 punt oplevert vanaf 2 uur tot net onder 3 uur: 2 punten, vanaf 3 uur tot net onder 4 uur: 3 punten etc. Dit vooral om mensen te belonen die hun tijd willen steken in langere films of miniseries.
Er is ook nog een extra punt te verdienen voor:
• Een film die voor de eerste keer wordt bekeken (bij de horrordeelnemers bekend onder FTV, first time view)
• Minder bekende films: films met minder dan 250 stemmen op MovieMeter, met uitzondering van films die de laatste 2 jaar zijn uitgekomen (zoals die voorkomen in de tip 250 lijst maar de biosregel en films van minstens 20 stemmen passen we niet toe). Ook films met minder dan 20 stemmen leveren een extra punt op.
Genres
We beperken ons dus niet tot één enkel genre, maar alle genres gangbaar op MovieMeter komen aan bod uitgezonderd:
• Roadmovie: dit is geen apart genre op imdb
• Erotiek: ook geen apart genre op imdb
• Animatie: dit is immers geen genre op zich maar een geanimeerde versie van een of meerdere (andere) genres
• Film-noir: leunt erg sterk aan bij genres zoals misdaad en drama, weinig films op MovieMeter zijn getagd met dit genre
Dit houdt evenwel niet in dat films met deze labels niet zouden kunnen worden bekeken. Er zal dus moeten worden gekeken welk andere genre tag deze films krijgen op MovieMeter en/of imdb
Hierdoor houden we 16 genres over. Het eerste gedacht was elke week een ander genre, maar dat lijkt te kort. We zijn dan op het idee gekomen van twee genres te combineren en elke combinatie te laten verlopen over 2 weken, hierdoor krijgen we in totaal 8 challenges. Dit betekent dat per challenge een andere winnaar kan opleveren. Alle punten gescoord in iedere challenge zullen worden meegenomen Het winnen van een aparte challenge geeft de winnaar het recht om te beslissen welke combinatie van genres over 3 weken zal plaatsvinden. Concreet betekent dit dat de winnaar van de eerste challenge mag beslissen welke de 3de challenge zal zijn. De eerste 2 challenges zullen voor de start worden bepaald. Mijn voorstel is dit te laten doen door de nummers 1 en 2 uit de eindstand van de horror challenge. Ik wil echter mijn keuze afstaan aan Miszmi omdat zij ook erg veel werk heeft gestoken in de voorbereiding en uitwerking van dit concept. De 2de mag dan worden bepaald door joolstein als hij dat wil.
Dit zijn de combinaties opgesteld door Miszmi. Ze heeft steeds gekozen voor een combinatie van 2 genres die niet te dicht bij elkaar liggen, vaak zelfs tegenpolen zijn. Dit is om te vermijden dat er genres worden gecombineerd die bepaalde users allebei niet zouden liggen:
1. Horror–Familie (Horror-Family)
2. Drama–Avontuur (Drama-Adventure)
3. Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)
4. Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)
5. Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)
6. Actie-Muziek (Action-Music/Musical)
7. Western-Thriller (Western-Thriller)
8. Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)
Tussen haakjes de aanduiding in het Engels zoals deze op imdb staat. Merk op dat MovieMeter geen onderscheid maakt tussen music en musical (beide worden aangeduid onder het muziekgenre). Genres die wel op imdb voorkomen en niet op MovieMeter (Biography, History, Sport) hebben we daarom ook weggelaten. Uiteraard eens een genrecombinatie is gekozen kan het pas terug aan de beurt komen als we alle combinaties hebben gehad.
Concreet als voor de eerste challenge bijvoorbeeld Misdaad-documentaire zou worden gekozen kan gedurende die 2 weken enkel films van een van die 2 genres worden gekeken om punten te kunnen scoren. Alle films met label misdaad en/of documentaire aangeduid op imdb en/of Moviemeter komen dan in aanmerking.
Registreren van films
Hier willen we zoveel mogelijk het systeem van de horror challenge behouden. Eens een film bekeken die geldig is voor een lopende challenge kan die worden geregistreerd en dit moet met de volgende gegevens:
• Titel: de originele of alternatieve titel
• Jaar: levert geen punten op maar aangezien er soms meer films zijn met dezelfde titel kan het jaar uitsluitsel brengen
• Speelduur: zoals dit staat op MovieMeter uitgedrukt in minuten, bij films die meerdere speelduren hebben, uiteraard aangeven welke versie je hebt bekeken
• Eerste keer of herkijkbeurt: Indien je een film voor de eerste keer kijkt geef je dit aan met FTV, een herkijkbeurt wordt aangegeven met RW (re-watch). We gaan er van uit dat iedereen hier eerlijk in zal zijn.
• Datum: de datum waarop je de film hebt gekeken, indien over meerdere dagen de datum waarop je de kijkbeurt volledig hebt beëindigd
• Punten: je maakt zelf de optelsom van het aantal punten dat de kijkbeurt je heeft opgeleverd, we gaan ook proberen dat ieder zelf zijn/haar punten zo goed mogelijk bijhoudt en de organisatie niet teveel te belasten
• Review: een recensie dit vooral als controle of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Hierin moet minstens staan beschreven wat je goed en/of slecht vond aan de film. Bij een herziening is een verwijzing naar een vroegere review niet voldoende. Graag ook de review kopiëren naar de betreffende filmpagina op MovieMeter, daarvoor is de site uiteindelijk bedoeld.
• Het is toegestaan om in 1 bericht meerdere registraties te bundelen
Indien er nog vragen of onduidelijkheden zijn stel deze gerust. Misschien dat we toch nog dingen over het hoofd hebben gezien. Ook suggesties zijn welkom. Vooraf inschrijven is niet nodig en het is niet verplicht om aan alle challenges deel te nemen om in de eindstand te worden opgenomen. Een eerste registratie = inschrijving.
Wanneer en of we van start gaan hangt vooral van jullie enthousiasme af natuurlijk 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Even kort samen gevat. Je mag nu alle films registreren die je ziet behalve de genoemde genres.
Raar dat animatie niet toegelaten wordt omdat het meestal combi-genres zijn zoals Animatie/familie, misschien dat je me hier wat uitgebreider over uit kan leggen?
Wacht nog even wat meer info af.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Je begrijpt het verkeerd. Iedere 2 weken worden er 2 nieuwe genres gekozen (uit de eerdergenoemde combinaties). Alleen die twee genres worden in die periode vertegenwoordigd. Even een concreet voorbeeld:
In week 5 is (bijvoorbeeld) Horror - Familie aan de beurt, die twee weken mag je films registreren die de tag horror OF familie hebben. Dit betekent niet dat jij geen animatie mag kijken. Als jij graag Finding Nemo wil gaan kijken, die zeer waarschijnlijk wel als Familie staat aangemerkt, mag jij dat gewoon kijken.
Geen enkel genre is uitgesloten, slechts niet meegenomen in de verdeling.
joolstein
-
- 10826 messages
- 8910 votes
Hmmm, de puntentelling klinkt wat lastiger dan bij de Horrorchallenge maar we gaan het proberen! Kijk namelijk bijna nooit hoelang een film duurt. Maar goed ik doe weer mee, vooral omdat ik zo uitgedaagd wordt om anders film te kijken. En daardoor andere films ontdekt.
Mijn keuze voor het genre van de 2e challenge wordt Western-Thriller (Western-Thriller)

Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
De speelduur is altijd op MM te vinden. Zelf open ik de film hier sowieso voordat ik een review plaats, omdat ik de link in mijn review gebruik. De tijd kan je dan gemakkelijk erbij pakken. Het zal, met name in het begin, even wennen zijn, maar wij zijn van mening dat langere films beter beloond mogen worden ipv oude films, omdat je dat immers veel meer tijd kost. De oude onbekende films zullen nu mogelijk wel wat minder snel aan bod gaan komen, daarom hebben we ook gekozen voor een extra punt voor de wat onbekendere films met minder dan 250 stemmen en hooguit in begin 2014 zijn uitgebracht. Op die manier zullen ook die films mogelijk wat sneller gepakt worden en kan men alsnog (veel) nieuwe films ontdekken.
Ondanks dat de hele challenge helemaal niet om competitie draait, maar juist om het delen van je ervaringen, heb ik tijdens deze challenge best wel vaak het competitie gedrag opgemerkt. Ook mensen die al snel gedemotiveerd raakten toen sommigen al erg snel rond de 100 punten zaten. Op deze manier proberen we dat dus ook een beetje terug te dringen. Toch meer het element naar voren halen dat het om het delen van films gaat en dat de puntentelling slechts een leuke bijkomstigheid is. Ik praat nu overigens voor mezelf, ik weet niet hoe alex daarin staat.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik zag in de tekst dat je een extra punt krijgt bij elke 'oude' film die minder dan 250 stemmen heeft. Als deze film minder dan 20 stemmen heeft, krijg je dan dus totaal 2 punten extra?
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Prima, ik ben wel weer van de partij, kon van de zomer iets meer dan gemiddeld kijken i.v.m vakantie, met andere woorden zal niet meer dan 2 a 3 films per challenge gaan halen maar altijd leuk om te volgen wat anderen kijken.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Hahahaha ik doe inderdaad exact hetzelfde. Ik doe in de weken daarvoor heel weinig voor school, pas als ik stress voel begin ik te presteren. Ach, mijn Nederlands is prima, ik kan goed vertellen en mijn verslagen zien er altijd goed verzorgd uit. Zeer zelden onvoldoendes voor verslagen, theorie zak ik meer op.
Toen ik rechten studeerde waren de roosters al belabberd, dacht dat het niet slechter kon. Toen kwam ik bij deze opleiding en bleek dat dat wel kon
. Heb woensdag 5 tussenuren. Als ze serieus denken dat ik daarop ga wachten, moeten ze zichzelf even aan hun voorhoofd gaan voelen. Gelukkig de rest van deze major wel een aardig rooster, sowieso twee dagen vrij en zolang ik geen stage heb drie, oftewel: genoeg tijd om films en vooral series te kijken
. Dus Bas, als je naar een hogeschool gaat, kies Windesheim! Belabberde roostermakers, maar uiteindelijk genoeg vrije dagen om films te kijken in oktober
Deze periode heb ik zelf een vrij rustig rooster ,omdat ik de practica, mondeling examens en verslagen (op 1 na) van organische chemie en microbiologie al afgerond heb. Ik volg alleen de hoor- en werkcolleges (op die dagen zit ik wel tot 17:15 achter de schoolbanken
)op enkele dagen na. Tussendoor doe ik wel studeren ,maar heb gelukkig nog gewoon tijd voor een filmpje af en toe. Ik ga dan ook bijna wekelijks naar het Heerenstraattheater in Wageningen.
Helaas ben ik vanwege het inhalen van vakken al vier jaar bezig. De tentamens gingen een tijd vaak niet goed vanwege veel blackouts, stress et cetera. Ik kreeg daarbij ook nog letterlijk als punt een 'fail' op mijn cijferlijst... (de verslagen gingen wel goed dus)
Ik heb nu wel meer tijd(zeker fijn
) ,maar stiekem aan de ene kant vind ik het wel jammer,ondanks alle drukte, dat ik nu niet werk met de UV-VIS, NMR et cetera. Het blijven gewoon leuke apparaten.. (Helaas kon ik door de drukte weken bijna geen films meer kijken.) 
Maar goed, nu zit ik in een soort gezond ritme en wil ik (en kan) wat uitrusten in de avond. Ik beslis dan nu ook veel sneller welke film ik wil zien dan in de zomer. In tegenstelling tot de vakantie wanneer ik alle tijd heb. Dan worden veel films nogal uitgesteld of weet ik niet waar ik echt zin in heb.
Jammer genoeg zijn stages nogal zeldzaam (of bestaan ze überhaupt niet) op mijn studie. Ik hoop dat jouw stage leuk is.
Het lijkt me intensief af en toe ,maar zou het toch wel eens willen meemaken.