• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.640 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Hey hey hey .

Deze challenge was voor mij de perfecte gelegenheid om een aantal horrorfilms te herzien.

Nogmaals mijn dank aan alle organisatoren, jullie hebben alles super strak in goede banen

geleid. Petje af .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tot slot het gemiddelde aantal punten per user

Van de personen die 10 films of meer hebben gekeken:

1. Gang_Star 3,50

2. John Milton 3,46

3. baspls 3,42

4.Richard_Voorhees 3,37

5. joolstein 3,32

6. alexspyforever 3,30

7. Woland 3,24

8. Legan 3,17

9. jeroentjuhhhhh 3,13

10. wendyvortex 3,09

11. Flat Eric 3,05

12. Willy Wartaal 2,98

13. Miszmi 2,94

14. moviefreak#1 2,93

15. Boeikens 2,80

16. EW101 2,74

17. leatherhead 2,50

18. U96 2,42

18. arno74 2,42

18. Night's Watch 2,42

21. Kondoro0614 2,33

22. morpheus2000 2,29

23. TornadoEF5 2,27

24. Chainsaw 2,23

25. john mcclane 2 2,00

26. Friday the 13th 1,93

27. Film Pegasus 1,86

28. HALVE TAMME. 1,27

Van de personen die er minder dan 10 hebben gekeken

1. John Barry 3,67

2. Bas I. 3,38

3. mikey 2,86

4. Teunnis 2,50

5. jOERI 2,00

5. Gh8st 2,00

5. marciee 2,00

8. Zwolle84 1,78

9. Dying Rose 1,75

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Bedankt voor de organisatie!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

HALVE TAMME. wrote:

Hey hey hey .

Deze challenge was voor mij de perfecte gelegenheid om een aantal horrorfilms te herzien.

Nogmaals mijn dank aan alle organisatoren, jullie hebben alles super strak in goede banen

geleid. Petje af .

Wel als nummer 28 met je ratings, wees een niet zo streng joh .

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Ik heb vandaag geen tijd gehad om de enquête uitslagen goed te analyseren en hier de (belangrijkste) uitkomsten te plaatsen. Dit houdt in dat het dus nog ingevuld kan worden, voor wie het nog niet heeft gedaan, dat kan hier.

Op dit moment 17 respondenten, inclusief organisatie zelf (als test, voordat ik de enquête online heb gezet). Ook door ons is de enquête in alle eerlijkheid ingevuld. Mochten er dus geen reacties meer komen, kan er prima naar een gemiddelde gekeken worden en kunnen we conclusies trekken uit de resultaten.

Iedereen (alvast) bedankt voor het invullen. Ik sluit de enquête morgen, waarschijnlijk tegen de avond.

marciee

• 26 messages
  • 16 votes

Hoi! Dankjewel voor deze challenge! Ik vond het heel leuk om mee te doen ook al ben ik er pas laat achter gekomen dat dit bestaat haha. Nu wil ik zelf ook een challenge organiseren voor het genre thriller of komedie. Is hier animo voor?

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

marciee wrote:

Hoi! Dankjewel voor deze challenge! Ik vond het heel leuk om mee te doen ook al ben ik er pas laat achter gekomen dat dit bestaat haha. Nu wil ik zelf ook een challenge organiseren voor het genre thriller of komedie. Is hier animo voor?

Ik denk dat een nieuwe challenge echt te snel is. Vrees dat het dan net zo gaat worden als alle KO's, wat in overvloed kwam. Zou ook even wachten totdat alexspyforever zijn nieuwe idee goed heeft uitgelegd en wat meer vorm heeft gegeven, dat komt namelijk ook een beetje neer op challenges.

Mocht je het toch gaan doen en kiezen voor een thriller challenge, doe ik sowieso niet mee. Komedie kijk ik nog wel geregeld, dus zou daar af en toe best een review over willen schrijven.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Thanks alexspyforever en aan de organisatie voor deze super challenge heb er echt van genoten, hopelijk komt er een vervolg dan ben ik zeker weer van de partij !!

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik ook.

Leuk om te zien dat ik met gemiddeld aantal punten per user per film alleen Gang_Star voor me hoef te dulden

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

marciee wrote:

Zoals Miszmi al aangaf misschien best even wachten op de resultaten van de enquête voor we een rondvraag doen over andere genre challenges. Gezien thriller toch dicht aanleunt bij horror lijkt het me niet aangewezen om zo een challenge kort na horror te doen. Misschien een combinatie van beide maar in de toekomst dan.

Aangezien de comedy poster KO een stille dood stierf twijfel ik aan de animo voor dit genre.

Het 'probleem' is meestal dat ik vaak de combinatie met horror opzoek bij het kijken van andere genres. Een film dat gericht is op één enkel genre trekt mijn aandacht ook minder. Pure comedy, actie, western dat trekt mij bijvoorbeeld niet. Al wil ik wel elk genre een kans geven bij een mogelijke challenge die over het hele jaar kan lopen.

John Milton eigenlijk had je naamgenoot John Barry het hoogste puntengemiddelde maar ik vond het toch eerlijker om een onderscheid te maken tussen mensen die weinig en meer hebben gekeken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Wel als nummer 28 met je ratings, wees een niet zo streng joh .

Die rating is zuiver een gemiddelde van het aantal gescoorde punten gedeeld door het aantal bekeken films. Dat heeft niets met een persoonlijke beoordeling of waardering te maken pukkie

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Miszmi wrote:

Ik heb vandaag geen tijd gehad om de enquête uitslagen goed te analyseren en hier de (belangrijkste) uitkomsten te plaatsen. Dit houdt in dat het dus nog ingevuld kan worden, voor wie het nog niet heeft gedaan, dat kan hier.

Op dit moment 17 respondenten, inclusief organisatie zelf (als test, voordat ik de enquête online heb gezet). Ook door ons is de enquête in alle eerlijkheid ingevuld. Mochten er dus geen reacties meer komen, kan er prima naar een gemiddelde gekeken worden en kunnen we conclusies trekken uit de resultaten.

Iedereen (alvast) bedankt voor het invullen. Ik sluit de enquête morgen, waarschijnlijk tegen de avond.

Ik vul het nog eventjes in.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ikzelf zou komedie niet langer dan een week trekken (misschien wel mijn minst favoriete genre), en ik denk ook dat thriller nu te dicht op horror zit. Benieuwd wat er uit de enquête komt.

Kondoro wrote:

Ik vul het nog eventjes in.

Heel goed!

Want laat ik alvast een (wellicht) politiek beladen uitspraak doen:

Als je nu niét de enquête in zou vullen terwijl men vraagt om je mening, zou je later wanneer er invulling wordt gegeven aan de resultaten daarvan, ook geen 'ja maar ik vind dit en dat' moeten roepen. Dan verlies je mijn inziens toch een beetje je recht van spreken!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

Ikzelf zou komedie niet langer dan een week trekken (misschien wel mijn minst favoriete genre), en ik denk ook dat thriller nu te dicht op horror zit. Benieuwd wat er uit de enquête komt.

(quote)

Heel goed!

Want laat ik alvast een (wellicht) politiek beladen uitspraak doen:

Als je nu niét de enquête in zou vullen terwijl men vraagt om je mening, zou je later wanneer er invulling wordt gegeven aan de resultaten daarvan, ook geen 'ja maar ik vind dit en dat' moeten roepen. Dan verlies je mijn inziens toch een beetje je recht van spreken!

Oke de heer J. Milton .

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Maar dat was uiteraard niet voor jou bedoeld hé...

Meer voor de mensen die zouden nalaten je nobele voorbeeld te volgen

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ook niet echt een fan van komedie. Ik vind het genre ook te veelzijdig om er een daadwerkelijke challenge over te organiseren. Soms staat er ergens doodleuk komedie bij, terwijl ik achteraf niet weet wat er 'grappig' moest zijn aan de film (er staat wellicht komedie bij omdat het dan vaak over de feelgood film gaat).

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Comedy challenge gaat me denk ik ook heel snel vervelen, thriller is weer te breed en idd te dicht schurkend tegen horror aan. Wat mij betreft hoeft er niet met alle geweld stantepede een nieuwe challenge te komen.

Ik zie liever een nieuwe game met horror als thema. En nee, ik heb geen concrete ideeën

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Ik heb inmiddels ook de enquête ingevuld. Ik wil de organisatie bedanken voor dit leuke initiatief. Echt heel veel horror films heb ik helaas niet gezien. Bij een toekomstige challenge ben ik ( afhankelijk van het genre ) weer van de partij. Mijn voornemen is wel om dan wat meer films te kijken.

• 13470 messages
  • 1305 votes

Ik heb inmiddels ook de enquête ingevuld.
Idem dito. Bij de vraag hoeveel horrorfilms heb jij door deze challenge

bekeken, heb ik 19 ingevuld, maar ik kom er nu pas achter dat dat mijn

score is (aantal behaalde punten). Excuus .

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

HALVE TAMME. wrote:

(quote)
Idem dito. Bij de vraag hoeveel horrorfilms heb jij door deze challenge

bekeken, heb ik 19 ingevuld, maar ik kom er nu pas achter dat dat mijn

score is (totaal behaalde punten). Excuus .

Daar gaat je anonimiteit

• 13470 messages
  • 1305 votes

Dus?

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Geen probleem. Die vraag was hoe dan ook niet verplicht om in te vullen, juist voor degenen die hun anonimiteit wilden 'bewaren'. In ieder geval bedankt voor het doorgeven, zal die buiten het gemiddelde laten

• 13470 messages
  • 1305 votes

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Heb die enquête ook even ingevuld. Overigens nog dank voor het organiseren van de challenge! Wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Flat Eric wrote:

Comedy challenge gaat me denk ik ook heel snel vervelen, thriller is weer te breed en idd te dicht schurkend tegen horror aan. Wat mij betreft hoeft er niet met alle geweld stantepede een nieuwe challenge te komen.

Ik zie liever een nieuwe game met horror als thema. En nee, ik heb geen concrete ideeën

Een poster KO zie ik bijvoorbeeld niet zitten, daar hebben we ondertussen al genoeg van gehad de afgelopen 2 jaren (en de bestaande blijven nog een hele tijd doorlopen) Misschien wel een gewone KO van horrorfilms zoals destijds werd gedaan met actiefilms, westerns en andere genres. Nu dat door deze challenge toch behoorlijk veel horrorfilms werden gekeken is de tijd er misschien rijp voor? Is ook een spel waar weinig organisatie in kruipt. Ieder speelt een aantal van zijn favoriete horrors door om alzo een lijst op te stellen. Eens de lijst klaar, gewoon door de randomizer gooien en je kan beginnen.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

De enquête is beëindigd. Bij dezen de resultaten, met name interessant voor degenen die ooit eens een challenge willen organiseren of de volgende horrorchallenge mede willen organiseren (mits dat nodig is uiteraard). Tevens natuurlijk leuk voor de statistieken, waar onder andere John Milton erg van blijkt te houden . Alle onderstaande statistieken zijn op basis van 25 respondenten.

Het gemiddelde cijfer voor deze challenge is een 7,7, maar de overgrote meerderheid (14) heeft een 8 gegeven.

De meerderheid ziet deze challenge graag in oktober gebeuren in plaats van in de zomer, namelijk 56% ten opzicht van 16% die het graag in de zomer wil blijven houden. De overige personen hebben gekozen voor een andere periode, herfst/winter wordt hier onder andere genoemd door meerdere personen. Eén van de redenen voor de winter zijn de koude en korte dagen, dit zou meer aantrekken om horror te kijken. Tevens wordt ook oktober genoemd bij de overige inzendingen. Hoe dan ook staat iedereen positief tegenover een herhaling.

Over de puntentelling bestaat nogal een verschil in mening. Dit was een open vraag, dus heb slechts even de antwoorden genomen van de mensen die de huidige puntentelling willen handhaven en degenen die geen onderscheid willen tussen oude en nieuwe films. De overige resultaten zijn uiteraard niet voor niets, ik geef deze door aan alexspyforever die toch wel de intentie heeft om deze challenge ieder jaar te organiseren. 8 respondenten zijn van mening dat de huidige puntentelling nogal scheef is, oudere films zijn niet per definitie beter en degenen die geen oude films willen kijken, lopen al snel achter de feiten aan. 17 respondenten vinden de huidige puntentelling prima of hebben nog wat op- of aanmerkingen. Zij hebben echter geen moeite met het verschil tussen oud en nieuw. De ruime meerderheid gaat dus voor een puntentelling waarbij oud en nieuw wordt onderscheiden, maar velen van hen vinden wel dat er andere factoren mee zouden kunnen spelen. Een punt dat vaker wordt genoemd is daarbij dat men één punt voor een FTV vanaf 2000 erg weinig vindt.

48% wil een challenge met alleen horror, 36% kiest voor een challenge in combinatie met thriller. Dit percentage ligt echter hoger als we naar het antwoord kijken waar men zelf het genre kon invullen: één persoon koos ook daar alleen voor horror, omdat iets al veel te snel als thriller wordt bestempeld. De overige drie kiezen daarbij wel voor een challenge in combinatie met thriller, maar zien daarbij ook graag nog een ander genre (komedie, sci-fi, mysterie). Uiteindelijk, zonder de extra genres, zouden dus 13 mensen gaan voor alleen horror en 12 mensen voor een combinatie met thriller.

72% heeft nieuwe films ontdekt, 28% niet.

Gezien over 19 respondenten hebben zij gemiddeld 35 films pp gekeken. Deze vraag was niet verplicht, daardoor een lager aantal. Tevens hebben twee respondenten gekozen voor "0" en had HALVE TAMME. aangegeven dat zijn aantal niet klopte.

48% heeft andere films gekeken dan normaal, 40% heeft zich niet van de wijs laten brengen en 12% heeft mogelijk onbewust wel een filmpje gekeken dat diegene normaal niet zou doen.

Met zijn allen beschikken we over de meeste filmfans en senioren kijkers, beide staan met 32% namelijk bovenaan.

68% had horror voor deze challenge al als één van zijn favoriete genres, de overige 32% heeft een andere favoriet, hierbij wordt echter door één iemand aangegeven dat horror wél tot één van zijn favorieten behoort. Bij een ander is de interesse door deze challenge zeker gewekt.

De meesten staan positief tegenover een challenge met een ander genre (weliswaar niet te snel achter elkaar). De volgende genres worden meerdere keren genoemd, al dan niet in combinatie met een ander genre: Western en Sci-Fi worden 4x genoemd. Mystery, Thriller en Drama 3x. Misdaad, Komedie, Actie, Fantasy en Animatie allen 2x.

48% zou best een challenge willen organiseren, maar niet alleen. 44% zou het helemaal niet willen doen en 8% zou ook alleen een challenge organiseren.

Het nieuwe idee, wat uiteraard nog uitgebreid besproken gaat worden, wordt niet negatief ontvangen. Slechts 4% (1 respondent) geeft aan hier helemaal niet aan mee te doen. Een meerderheid van 48% geeft aan het even aan te kijken, maar ditzelfde aantal geeft ook aan wel mee te gaan doen. Deze groep is echter verdeeld, 32% zou namelijk alleen meedoen als het genre hen aanspreekt en 16% geeft aan altijd mee te doen, ook als het genre hen niet aanspreekt.

Dit zijn de statistieken die ik jullie obv de enquête kan laten zien. Uiteraard worden de overige opmerkingen ook allemaal meegenomen, hierin zijn met name zeer bruikbare opmerkingen over het nieuwe idee, maar ook over de invulling van een toekomstige challenge. Ik wil jullie allemaal bedanken voor het invullen en de leuke tijd tijdens de challenge!

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Mooie analyze en samenvatting Mismi!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb de volledige resultaten van Miszmi doorgekregen. Tegen het einde van de week zal ik proberen dat nieuwe idee wat concreter vorm te geven met de hulp van Miszmi (gezien ze mij zeer goed kan aanvullen bij dingen waar ik niet aan heb gedacht en eventueel een vagere regel beter kan uitwerken) en dit dan communiceren naar jullie toe.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Meeste genres spreken me wel aan, dus in principe zal ik wel vaak meedoen, maar ik heb geantwoord alleen mee te doen als het genre me aanspreekt. Bij de genres die me minder aanspreken, wil ik wel eens een film ofzo kijken (western), maar zal het ook niet meer dan dat zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

TornadoEF5 wrote:

Meeste genres spreken me wel aan, dus in principe zal ik wel vaak meedoen, maar ik heb geantwoord alleen mee te doen als het genre me aanspreekt. Bij de genres die me minder aanspreken, wil ik wel eens een film ofzo kijken (western), maar zal het ook niet meer dan dat zijn.

Bij mij zal dat ook niet anders zijn. Western is wel vrij populair op MM, maar het is voor mij ook een genre dat ik haast nooit kijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.