• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.311 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The H-Man (1958) - FTV - 4 augustus 2016 - 4 punten (90 films - 316 punten)

https://image.tmdb.org/t/p/original/4bvsDHOqfiGkHrIpjSNq2xY8UGZ.jpg

Japanse sci-fi horror hoewel dit niet op MM wordt aangegeven (wel actie hetgeen het duidelijk niet is) maar wel op imdb. Ik heb een Engelse dub gezien en sommige van die stemmen waren toch beetje belachelijk. Zo was er een scène op een schip waarbij de matrozen zo opgewonden waren (van de schrik) dat hun stem toch nogal hoog klonk. Verhaal is vrij simpel, het duurt ook wel een tijdje voordat het op gang komt met veel gepraat en politie-onderzoek. De karakters zijn niet noemenswaardig. Opvallend ook dat er enkele korte dans acts zijn met schaars geklede dames, had ik niet meteen verwacht in een Japanse film uit die periode. Hoogtepunten zijn uiteindelijk wanneer het monster in beeld komt en zijn slag slaat. Redelijk goede effecten en het feit dat het in kleur was, was hier wel een pluspunt. Het zou best wel kunnen dat ze hun inspiratie haalden van The Blob. Leuk om eens gezien te hebben.

Bijo to Ekitainingen (1958)

jOERI heel goed die reviews, je ziet als je wil gaat het wel
Ik ga ook je registraties en punten bijhouden. Wil je volgende keer ook aub de datum vermelden waarop je de film (s) hebt gezien?

Zo hebben alle organisatoren elk evenveel mensen te controleren.

joolstein het ging fout bij "Nuda per Satana", daar heb je je misteld. Je maakte de correcte berekening bij de film (3 punten) maar telde slechts 2 punten bij je totaal.

Boeikens Zombieland is heel angstaanjagend hé hahahaha

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

alexspyforever ik heb de drie films gezien eind juli. De exacte datum weet ik niet meer.

Warm bodies (2013) - ftv - 4 aug - 2 punten

Wie een horror verwacht, komt volgens mij van een kale reis terug!

Dit was voor mij een romantische komedie. Eerlijk toegegeven was de film wel goed. De beginscene vond ik helarisch. Een zombie die nadenkt over zijn zombie zijn.

De film keek vlot weg. De acteurs waren ook fantastisch. John malkovitch top.

Er zaten wel wat fouten in de film, maar die kwam ermee weg.

Kortom zeker te kijken als je een romantische komedie wil zien.

Zoek je een horror, zou ik iets anders kijken.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Degene die deze film aan de site toevoegde zal wel abuis zijn geweest, maar daar maak ik nu maar gebruik van, want ik had deze film al een laaaaaaange tijd op mijn watchlist staan.

Savage Streets (1984) - FTV - 3 punten - 4 augustus 2016 (55 films, 205 punten)
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/7/7/7/9200000026017770.jpg
Ik kan hier erg van genieten.
Ieder zo zijn ding natuurlijk, maar ik vind die 80's uitstraling met de kleding en kapsels uit die tijd geweldig. Neem daar nog eens een toffe 80's pop/rock soundtrack bij en je hebt al een (voor mij) geweldige uitstraling.
Het verhaal is simpel: doofstomme Heather is de klos, waarna Brenda (Linda Blair) en haar vriendinnen wraak willen nemen. Voornamelijk Blair komt dan in actie. Ik had liever gezien dat de andere vriendinnen er wat meer bij betrokken werden, maar het is niet anders. Blair weet in haar eentje er ook wel een vermakelijk spektakel van te maken met haar leren pakje en kruisboog.
Steinmann maakt zijn reputatie als liefhebber van vrouwelijk schoon meer dan waar met een uitgebreide douchescene en de Blair in bad scene. Aan haar gezicht te zien was ze er alleen niet al te blij mee.
Verder gaat hij ook wat meer los qua geweld en zit er bijna meer gore en graphic violence in dan in zijn Friday the 13th film (aangezien die films indertijd geknipt moesten worden om de grootste gore momenten eruit te halen).
Het is een standaard rape & revenge film en de clichés zijn dermate aanwezig dat je het verloop van de film al wel wat kan raden, maar hinderlijk vind ik dit nergens.
Gewoon lekker onderuit zakken en genieten van deze 80's cheese.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Gyo (2012) FW 04/08 => 2 Pt (Totaal 167)

https://67.media.tumblr.com/33a22fc61105f65a5a03bcf347d058e8/tumblr_nq8m3rBqfy1s8diwoo1_500.gif

Wat ben ik blij dat we nog geen geurcinema in huis hebben ?

Als het op hilarische filmpjes aankomt met een goede mix van gore (in elke betekenis) en erotiek zijn de Jappen onklopbaar ?

De afwerking is voor een tekenfilm anno 2012 brak maar voor de rest lig je hier plat van het lachen ?

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Lights Out (2016) - FTV- 2 Punten-5 Augustus

Vrij jammer, want ik had wel zin in een film met een zelfde concept. Het probleem bij deze film is , naar mijn mening, dat je té veel direct het gevaar/het monster in beeld ziet. De film zou, als je de titel moet geloven, spelen met duisternis en licht.(zoals ook vaker gezegd is). Helaas, is het monster snel duidelijk in het midden van het beeldscherm te zien.(de eerste keer was effectief;zoals ook in de short, maar het wordt snel oud). Hoe veel je ook wel niet kan zien in duisternis...

In de intro, laat Diana ook zien waartoe ze in staat is. De vader van het kind wordt bruut toegetakeld in vergelijking met de rest van de film en hij overlijdt. Een lijn hierin is niet echt te herkennen en het blijft een beetje geduw, 'verstoppertje' spelen en getrek voor de rest van de film.
De schrikeffecten waren ook té aanwezig en komen niet goed aan.

Het blauwe beeld tijdens de blacklight vond ik wel wat hebben.
Verder zaten er wel redelijke ideeën in de film, zoals bijvoorbeeld hoe kwetsbaar je voelt als je ,maar een zaklamp bij je hebt.

Daarbij was de uitleg ook een beetje snel uit de lucht gegrepen en is het gevaar erg snel opgelost op het einde.

Totaal: 80 Punten

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

36. Tower of London (1962) - FTV - 4 augustus - 4 punten (36 films - 130 punten)

https://billydunleavy.files.wordpress.com/2015/10/towerlondon.jpg

"The Tower of London - a monument to the corruption of the soul, wherein the shadowed past a man gained the throne of England despite the insane ambition that drove him to evil and murder."

Tower of London verteld het verhaal van Richard III die nergens voor terugdeinst om Koning van Engeland te worden. De film is eigenlijk een historisch drama met een aantal spoken en martelscènes, het blijft toch Shakespeare.

Vincent Price zet een uitstekende rol neer als Richard, een rol die wel past bij zijn uitstraling. Het verdere acteerwerk was ook zeker niet slecht.

De film is mooi opgenomen in zwart-wit, hetgeen de film een grimmige uitstraling geeft. De mooie veldslagscènes waren echter geleend uit de eerdere versie uit 1939. Muziek was ook niet verkeerd.

Al met al zeker geen slechte film, mooi opgenomen en ook goede kostuums en sets. Aanrader voor fans van Vincent Price.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Two Thousand Maniacs! (1964) - FTV - 5 augustus 2016 - 4 punten (91 films - 320 punten)

http://guiadeviena.com/img/gallery/gallery_1173.jpg

Niet dat het veel uitmaakt maar zonder ondertitels was het toch moeilijk te verstaan wat die zuiderlingen allemaal zeiden. Nu goed het gaat hier niet om de dialogen noch om het verhaal of diepgang van de karakters. Dit is vooral een wraakfilmpje waarbij het bloed en gore eerder gematigd blijft, maar dat mij wel uitstekend wist te vermaken. Ik kan het niet precies vatten maar kennelijk bevalt die no nonsense stijl van Lewis mij wel. Veel slashers steken nogal wat tijd in een zekere opbouw en ons de karakters (slachtvee) te leren "kennen" met scènes die er niet toe doen en mij niet kunnen boeien. Niet bij deze jongen dus, he gets on with the show fast and I'm loving it. Leuke background story bij dat dorpje. Net als die andere HG films zeker eentje die ik nog wel zal opzetten.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

alexspyforever wrote:

Two Thousand Maniacs!

In deze docu verteld hij dat dit zijn grootste en zijn persoonlijk meest favoriete productie was. Overigens kan ik de docu aanraden voor liefhebbers net als jij.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

42. Piranha 1978 - FTV - 3 punten - 4 augustus 2016 (totaal 114 punten)

Maggie: What if he's gay

Corgan: Then I'll distract him

-

Maggie: Hi, nice night huh? Listen are you gay?

Guard: What?

Maggie: Oh, well I was just reading this article in this magazine and.....

http://www.slantmagazine.com/assets/house/film/piranha.jpg

Had de reboot en zijn sequel jaren geleden al gezien en moet zeggen dat Alexandre Aja erg goed werk heeft geleverd, zijn film vind ik stukken beter werken dan deze van Joe Dante. Deze semi-vermakelijke film komt wat langzaam op gang. Aan het begin vond ik dat niet zo erg en het was grappig om Maggie en Corgan samen te zien aanmodderen. Maar op het moment dat het leger zijn intrede maakte had ik wel zin in wat anders. Zelfs op de poster staat iets over dat Lost River Resort maar daar wordt in de film zowat geen tijd aan besteedt. In het jongerenkamp gebeurt ook niet ontzettend veel boeiends en de gore is redelijk spaarzaam over de gehele film. Er zitten zeker wat goede elementen in de film maar ik had er meer van verwacht, uiteindelijk zijn het toch de mindere dingen die bij mij zijn blijven hangen, dat niets toevoegende monstertje bijvoorbeeld in het lab, de doorgespoelde beelden van de politiewagen en dezelfde shot van het maanlicht op het water die tot driemaal toe wordt gebruikt.

43. Piranha II: The Spawning 1981 - FTV - 3 punten - 4 augustus 2016 (totaal 117 punten)

''and the new reggae band at 8, which means they might arrive at 9''

http://torfilm.ru/i/s2/08/1/8/ceffc6686fb55337ef5d926994f982f2.jpg

Dus hier was de onderwater/scheepswrak obsessie van James Cameron al aan de gang.

Deze viel mij dan weer alles mee en vind het vreemd dat de score zo ontzettend laag is. De film is niet goed maar voor mij niet veel minder vermakelijk dan deel I. In dit deel vond ik het eiland sfeertje wel lekker en de vrouwen in deze film zijn een lust voor het oog, ik denk dat ik een klein beetje verliefd ben geworden op Tricia O'Neil. De muziek vond ik beter werken in dit deel, de humor iets minder. De vliegende piranha had ik niet veel problemen mee, de piranha in deel I vond ik toch al niet spectaculair genoeg. Het verhaal is natuurlijk erg dom en veel personages voegen niets toe.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Richard_Voorhees wrote:

(quote)

In deze docu verteld hij dat dit zijn grootste en zijn persoonlijk meest favoriete productie was. Overigens kan ik de docu aanraden voor liefhebbers net als jij.

Thx heb die op mijn wishlist gezet

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

baspls wrote:

Al met al zeker geen slechte film, mooi opgenomen en ook goede kostuums en sets. Aanrader voor fans van Vincent Price.

Vincent Price ruled! Klinkt goed! Alweer een kijktip opgedaan, thx

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

44. The Atticus Institute 2015 - FTV - 2 punten - 5 augustus 2016 (totaal 119 punten)

http://i267.photobucket.com/albums/ii312/fenom_photo/The-Atticus-Institute__69_cr.jpg

Geen geweldige film maar hij wist mijn aandacht vast te houden tot de laatste minuut. Visueel redelijk, volgens mij waren niet alle camerastandpunten mogelijk en zat het met de continuïteit dus niet altijd goed. De performance van Rya Kihlstedt die Judith (foto) speelt is best indrukwekkend, de rest van de cast naar behoren. Tegen het einde had ik het liever een andere kant op zien gaan maar slecht vond ik het niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Witching (1972) aka Necromancy - FTV - 5 augustus 2016 - 3 punten (92 films - 323 punten)

http://ftv01.stbm.it/imgbank/GALLERYXL/PO/01954001.JPG

Pamela Franklin vind ik een goede actrice (The Innocents, Legend of Hell House) en was ook de reden dat ik deze film wilde kijken. Het lage gemiddelde deed me toch wel even schrikken, maar nu dat ik deze heb gezien vind ik het toch een vrij correcte weergave. Aan Franklin zal het niet hebben gelegen, zij acteerde goed, maar het plot is vreselijk rommelig. Nochtans is het visueel allemaal best OK, duister en voor protagonist Lori voelt het als een nachtmerrie. Helaas springt de film van de hak op de tak waardoor het mij niet zo duidelijk is wanneer ze het droomt, echt is, flashback of flash forward. Af en toe wat vrouwelijk naakt dat de revue passeert maar ook dat kon de film voor mij niet boeiend maken. Het bleef allemaal te vaag en flauwtjes.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Willy Wartaal wrote:

43. Piranha II: The Spawning 1981 - FTV - 3 punten - 4 augustus 2016 (totaal 117 punten)

Is dit de versie waarin de piranha's kunnen vliegen?

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

Ja dat klopt alexspyforever. Ze fladderen wat rond en gaan in de meeste gevallen rechtstreeks naar de keel van het slachtoffer. Foute film, nog best te doen vond ik, niet zo slecht als Attack of the Killer Tomatoes .

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

alexspyforever wrote:
Is dit de versie waarin de piranha's kunnen vliegen?

Ja, dat is deze film.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Dracula (1979) - FTV - 3 punten - 5 augustus 2016 (56 films, 208 punten)
http://www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2016/04/dracula-1979-featured-2.jpg
treft een best redelijke Dracula verfilming. Frank Langella gaat voor een wat meer charismatische Dracula en daar is voor een keer helemaal niks mee (al prefereer ik de angstaanjagende manier van Lee iets meer).
Verder worden de andere personages ook wel overtuigend neergezet, met speciale benoeming voor Donald Pleasance en Kate Nelligan die ik beiden net iets beter vond acteren dan de rest van de cast.
Laurence Olivier doet het ook niet slecht als Van Helsing, maar kan niet op tegen de geweldige performance van Peter Cushing.
De effecten zien er voor die tijd nog behoorlijk goed uit. Enkel de vleermuis scenes zien er voor tegenwoordige begrippen een beetje cheesy uit, maar verder ziet het er overtuigend uit. Hierbij als hoogtepunt de finale waarin we Langella zien vervellen. Goed werk van de make-up artiesten en overtuigend in beeld gebracht.
Qua uitstraling een stuk soberder dan de Hammer films (sets en kostuums), maar dat past wel bij de beoogde sfeer die de makers wilden creëren.
Een fijne Dracula verfilming die schijnbaar te weinig indruk maakte indertijd, want hij lijkt nu een beetje een vergeten verfilming te zijn (vrij weinig stemmen/reacties bij de bekende film websites).

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

37. Vargtimmen (1968) - FTV - 5 augustus - 4 punten (37 films - 134 punten)

http://66.media.tumblr.com/2ead83cb7df0ed51755335e532fe45fd/tumblr_mjiq834Dkw1r2zybyo1_1280.jpg

Het Uur van de Wolf is mijn tweede Ingmar Bergman-film na The Seventh Seal.

Een schilder en zijn vriendin betrekken een hutje op een eenzaam eiland. De schilder wordt geplaagd door nachtmerries. Als zijn vriendin zijn dagboek leest maakt een angst zich van haar meester. In het kasteel op het eiland wordt de schilder uitgenodigd door een aantal mysterieuze figuren.

Zoals we van Ingmar Bergman wel kunnen verwachten is Het Uur van de Wolf geen standaard Horror. Het is een vrij aparte film die eigenlijk voor een groot deel open voor interpretatie is. De opbouw is erg traag en er zijn veel filosofische dialogen tussen Max von Sydow en Liv Ullmann deden me een klein beetje denken aan de films van Andrei Tarkovsky (die ook open voor interpretatie zijn). Toch vond ik het hier stukken minder goed werken als bij Tarkovsky en The Seventh Seal.

De dialogen omtrent middernacht en slapeloosheid vond ik erg sterk en sfeervol. Ook zaten er een aantal akelige nachtmerrie-achtige scènes in die briljant waren gefilmd. Ondanks dat vond ik de film toch enorm tegenvallen. Ik had een soort serieuze psychologische aanpak op de weerwolf-legende of een spookverhaal verwacht.

Zeker niet slecht opgenomen, maar veel minder dan The Seventh Seal. Aan het eind zaten er wel mooie shots met veel schaduw in. Het gebrek aan muziek maakt de film erg traag. De muziek die er wel is is echter wel sterk en vrij angstaanjagend, goed werk van Lars Johan Werle.

Al met al is Vargtimmen een film die ik moeilijk kan plaatsen. Het is een vrij vage film. Leuk om een keer gezien te hebben, maar denk niet dat ik hem nog een keer opzet.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Pfff, klote avondje gehad met 2 sh*t films

Inside (2012) FW 05/08 => 2 Pt (Totaal 169)

Saaie zit, dat lag niet aan Luke Goss want die deed het best goed.

Het verhaal speelt zich volledig af binnen de gevangenismuren, is vrij donker gefilmd en beperkt tot weinig acteurs. Voor de sfeerschepping hebben we verder heel wat gemurmel en bromgeluiden en een hoop hectiek maar bleek, zelfs voor de korte speelduur, eerder saai en langgerekt. Het meest stoorde me nog dat onzinnige, loze geneuzel tussen de twee celmates.

Eenmaal uit de cel komt er een vleugje actie kijken en wordt het verhaal wat duisterder toch heb ik nog steeds niet begrepen waar het eigenlijk echt om ging.

Horrortje van het zeer flauwe soort

The Gallows (2015) FW 05/08 => 2 Pt (Totaal 171)

En voor de verandering nog maar eens een handcam spookhorrortje ?

Geen idee waarom deze vanaf 16 jaar is want buiten een hoop schuddend donker camerabeeld, niet lukkende schrikmomentjes en kleine verschijningen gebeurt er nagenoeg niets! ?

Spijtig want het verhaal had potentieel en de acteurs deden het nog niet zo slecht.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

45. Lake Mungo 2008 - FTV - 2 punten - 5 augustus 2016 (totaal 121 punten)

http://www.myhorribleidea.com/uploads/2/6/5/5/26555197/7011379_orig.jpg

Aangenaam verrast door deze fake-docu over een gezin dat op mysterieuze wijze hun dochter verliest. Weinig échte horror, geen gore of schrikmomenten en geen intense spanning. Wel een goed opgezette behoorlijk realistische weergave van de gebeurtenis en de impact die het heeft op het gezin met alle paranormale gevolgen. Een aantal van de gebeurtenissen worden door de documentaire makers geënsceneerd en het gezin zie je ook weer dingen doen in de tegenwoordige tijd waar ze het normale leven weer hebben opgepakt. Wat Montorsi (user) zegt in een van de comments klopt volgens mij dus niet. De fotografie van het landschap en de woonwijk zijn mooi en voegen zeker iets toe aan het geheel. De gebruikte footage van o.a. archiefbeelden, camcorders en telefoons zijn van mindere en slechte kwaliteit en dat vond ik een pluspunt en draagt bij aan het realisme. De film heeft een paar verassende wendingen en zette me echt op het verkeerde been. Naar het einde toe had ik echt een paar keer een kippenvel momentje. Was het niet voor een aantal onnodige toevoegingen had ik het echt een goede film gevonden.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

38. Burnt Offerings (1976) - FTV - 5 augustus - 3 punten (38 films - 137 punten)

http://ekkelt.montages.no/wp-content/blogs.dir/51/files/2016/04/7dfaa366ccbeb9c0ac95e91ca98a8b83.jpg

In tegenstelling tot de meeste Horror-klassiekers speelt Burnt Offerings zich in de zomervakantie af (met uitzondering van Summer Camp Slashers uiteraard). Geen betere reden om de film voor de Zomer Horror Challenge te kijken.

Een familie huurt een oud landhuis voor de zomer. Het is spotgoedkoop onder de voorwaarde dat ze goed zorgen voor de grootmoeder van de eigenaars. Als de familie het huis mooi opgeknapt heeft beginnen de eerste eigenaardigheden...

Oliver Reed speelde een erg sterke rol in deze psychologische (spook)huis-horror. Het gezinsdrama is van hoge kwaliteit en vond ik erg overtuigend overkomen. De film neemt flink de tijd om opgang te komen, maar dat is allerminst erg. Bette Davis zette ook een leuke rol neer als de tante op leeftijd.

De film is volledig op locatie opgenomen in het mooie landhuis. Hetzelfde huis is gebruikt voor het Mortuarium in Phantasm, een film die qua sfeer wel overeenkomt met de nachtmerrie scènes van deze film. De creepy chauffeur, zat oorspronkelijke niet in het boek waar de film op gebaseerd is, maar komt uit een herinnering van regisseur Dan Curtis. Toen hij op een begrafenis was, was er een chauffeur die mensen kwam ophalen, ondanks de begrafenis had de chauffeur een grote grijns op zijn gezicht.

Prima opgenomen met een typische jaren '70 uitstraling. Het wazige overbelichte beeld zie je alleen maar bij films uit dat decennium.

De film werd nergens echt sfeervol en van spookverschijningen kunnen we eigenlijk niet spreken. De horror is puur psychologisch en dat vond ik ook wel geslaagd. Het verhaal was vrij voorspelbaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een van Stephen King's favoriete horrorfilms en een inspiratie voor The Shining. Het - in mijn ogen waardeloze - The Amityville Horror is duidelijk ook geïnspireerd door deze horror-klassieker.

Een aanrader voor de horror-fan. Het drama is voor Horror van uitzonderlijk niveau en de film heeft een heerlijke creepy mysterieuze atmosfeer.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

46. Fall Break 1985 - FTV - 3 punten - 6 augustus 2016 (totaal 124 punten)

https://2.bp.blogspot.com/-8nevxlOwpPc/VsE4_9r96tI/AAAAAAAAC0U/OGZ1oZcOYvg/s640/vlcsnap-2016-02-14-20h58m49s439.png

Bekender onder de naam The Mutilator maar ik zag Fall Break in beeld staan dus vandaar. Aan alles is te zien dat deze film met veel plezier gemaakt is. Na de intro een leuk en speels begin, de jongeren in dit groepje zijn sympathiek en leuk om naar te kijken. De muziek is passend en de locatie weer net iets anders dan we gewend zijn. De killer heeft een motief maar geen masker en er wordt niet geprobeerd verborgen te houden wie het is. De moorden en de aanloop ernaar toe zijn zo onrealistisch als het maar kan, de kills op zich zijn best geslaagd maar niet geweldig. De scènes in het ''donker'' zijn gewoon compleet licht en dat zorgt voor wat extra (onbedoelde) hilariteit. Plezierige film, heeft me wel een bijna constante glimlach weten te bezorgen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Creepshow (1982) - FTV - 6 augustus 2016 - 3 punten (93 films - 326 punten)

https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2015/09/creepshow-middle-image.jpg

Horror Anthologies, het is eigenlijk niet zo mijn ding een bundel van korte horrorfilms omdat er weinig tijd is om een degelijk verhaal uit te werken. Toch vond ik het derde filmpje erg goed met zo een geflipte Leslie Nielsen. De andere 4 waren duidelijk van een veel minder kaliber. Het vierde filmpje met die monsterlijke baviaan in de kist was ook nog wel aardig maar de leuke momenten moesten vooral van die kerel komen die in zijn gedachten zijn dominante vrouw van kant wilde maken. Beetje jammer van het wat flauwe einde. Het tweede en laatste filmpje vond ik vreselijk kinderachtig, niks aan. Het eerste had nog wel een paar leuke momenten maar was ook alweer van een eerder kinderlijk niveau.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Philosophy of a Knife (2008) FW 06/08 => 2 Pt (Totaal 173)

http://66.media.tumblr.com/tumblr_m816udXqMy1qjeh4lo1_500.gif

Interessante maar (veel) te lange 'docu'.

Onscherpe zwart-wit beelden maken het geheel wel authentieker maar halen in mijn ogen heel wat shock-effect weg en ook da uitwerking was niet altijd top. Ook is 4 uur docu (neen, ik spoel niet sneller door ?) wel een héél lange zit. Ook al zitten er enkele betere schokkende scènes in had ik over het algemeen nogal een déjà-vu gevoel en zijn er, als het op pure bodytorture aankomt, heel wat effectievere films. Als het op oorlogswetenschap aankomt is het inderdaad interessant maar zoals gezegd wel een te lange zit.

joolstein

• 10841 messages
  • 8933 votes

Two Thousand Maniacs! (1964) FTV– 4 punten – 06 augustus 2016 (102 films -335pnt.)

(afbeelding)

Review: Mijn tweede film die ik van Herschell Gordon Lewis zie.(eerste was Blood Feast (1963) En ook deze is prima om te kijken. De films van deze regisseur getuigen meestal niet van goed acteerwerk. Maar toch zijn de verhalen redelijk goed doordacht. Dit keer is het zelfs een heel stadje wat aan het moorden slaat. De kills die we zien zijn best uniek en grappig, helaas zijn het er naar mijn smaak iets te weinig. Snapte alleen het stuk met die lifter en zijn liefje niet. Die gingen meerdere keren op de vlucht om vervolgens toch weer terug naar Pleasant Valley te gaan. Toch me eigen dik vermaakt me de film.

Two Thousand Maniacs! (1964)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Two Thousand Maniacs! (1964) FTV– 4 punten – 06 augustus 2016 (102 films -335pnt.)

Snapte alleen het stuk met die lifter en zijn liefje niet. Die gingen meerdere keren op de vlucht om vervolgens toch weer terug naar Pleasant Valley te gaan.

Ja, ik denk dat er ergens een foutje is gemaakt, want ze verstoppen zich een keer, de dorpelingen hebben zoiets van ach ja we vinden en pakken ze later wel. En dan later zijn ze blijkbaar gevat en gevangen in hun hotelkamer met iemand die hun deur bewaakt. Het deel waar ze gevat werden heb ik niet gezien en jij kennelijk ook niet?

Ik heb er tot nu toe 4 van HG Lewis gezien de 3 in deze challenge + Blood Feast) en vind ze allemaal erg vermakelijk, ja ik ben best wel een fan van zijn aanpak. Waarom heb ik al verteld in mijn review van deze film

En er staan nog 3 van hem op stapel voor de challenge:

The Wizard of Gore (1970)

Color Me Blood Red (1965)

Blood Feast 2: All U Can Eat (2002)

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Attack of the Killer Tomatoes! (1978)

Je had beter moeten weten, die zat niet voor niks in de foute film ko

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Barracuda (1978) - FTV - 3 punten - 6 augustus 2016 (57 films, 211 punten)
http://iv1.lisimg.com/image/1299207/552full-barracuda-poster.jpg
Ik had eigenlijk een "after Jaws" film verwacht, zoals Piranha of Alligator.
Deze film gooit het echter over een heel andere boeg. Ja, we hebben wel agressieve barracuda's, maar het hele subplot dat men er omheen bedacht heeft krijgt veel meer aandacht.
Dit resulteert in een niet altijd even interessante misdaadfilm/detective waarin de lokale sheriff en een biologie student de waarheid proberen te achterhalen. Wanneer de daders bekend worden weet het einde ook niet meer te verassen.
De film heeft wel een leuke synth soundtrack, maar helaas weet men daar rondom niet enorm veel te bieden.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Shelley (2016) - FTV - 2 punten - 6/8/16 - (totaal 31 punten, 11 films)

Traag- en saaiheid troef.

De vergelijking met Rosemary's Baby was niet zo gek gelet op de filmposter en het thema demonenbaby, maar daar houdt de vergelijking dan ook wel op. Daar waar Rosemary's Baby dynamisch was bleef Shelley erg vlak en naar het einde toe nogal onbevredigend.

Nee, dit deed me werkelijk niks.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.