• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.071 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

#15 - The Green Inferno (2013) - FTV - 2 punten (punten totaal: 36) - 3 augustus 2016'

http://forumcinemaslv.blob.core.windows.net/1012/Event_8071/landscape_large/tge_670.jpg

Ik vond The Green Inferno nou niet echt zó bijzonder. Misschien dat ik niet in de stemming was voor deze film, maar nadat ik een vol uur heb gezien begon het pas interessant te worden. Als ik eerlijk mag zijn heb ik de film ook meer en deels aangedrukt voor de Horror Challenge, ik lig alweer een tijdje stil daar en ik wist dat ik deze film had mee genomen.

De ondanks tragische, dramatisch en psychiatrische scenes (vechten tegen de kannibalen) is de film in het geheel niet echt boeiend en zoals ik al zei niet echt héél interessant in de gehele film. Verhaal was redelijk. Lorenza Izzo oftewel Justine word overgehaald om mee te gaan in een staking opdracht om bos afkappingen te stoppen. Wanneer ze weer terug trekken crasht hun vliegtuig en worden ze meegenomen door een kannibalistische stam. Ze moeten pijnlijk afwachten hoe het verloopt terwijl ze haar vrienden en vriendinnen die langzaam worden afgeslacht.

Over bloedgebruik en heerlijke beelden is deze film prima. Bekijk de zelfdoding van Amy in de film die keihard was. Ze slaat een pot kapot op de grond en het duurt nog geen één seconde of ze snijd haar eigen nek al open, ooooh lekker bruut! Maar, ondanks het slap verhaal en het acteerwerk waar ik, helemaal NIET over te spreken was kijkt deze film af en toe moeilijk weg. Visueel gezien was het prima maar, ik heb me niet volledig vermaakt.

2.5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:
(quote)

Dat was ook de bedoeling bij deze film. Lekkere veel lol met zombies.

Ieder zijn smaak maar van horror comedy word ik meestal niet vrolijk Ik bedoel horror en comedy zijn zulke tegengestelden dat ik het maar zelden een geslaagde combinatie vind. En aangezien zombies wel tot mijn favoriete monsters behoren zie ik ze liever niet zo.

En kijk aub kannibalenfilms uit de jaren 70 en 80, als je geen watje bent

Night of the Seagulls (1975) - FTV - 3 augustus 2016 - 3 punten (88 films - 309 punten)

http://siteofthedead.co.uk/wp-content/uploads/2014/11/236756-zombies-night-of-the-seagulls-lobby-card.jpg

Het laatste deel van The Blind Dead serie zit zeker qua verhaal, opbouw en karakters het beste in elkaar van de 4. Of dit de beste film is laat ik in het midden. Persoonlijk heb ik toch meer genoten van het meer energieke "Return of the Blind Dead" (deel 2). Hier vond ik het allemaal een beetje te statisch en vond ik dat er niet zo vreselijk veel dreiging uitging van de tempeliers die zoals ook in alle voorgaande delen er weer lekker gruizig uitzagen. Ik denk wel dat dit het sterkste punt is van de hele reeks. Ook moest ik achteraf toch een beetje lachen. Uiteindelijk konden de dokter en zijn vrouw de tempeliers vernietigen door het beeld van diens afgod te vernielen. Dat konden de dorpelingen in al die eeuwen niet zelf bedenken? Aangezien ze toch maar om de 7 jaar tevoorschijn kwamen, hadden ze tijd genoeg om dat te doen.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ieder zijn smaak maar van horror comedy word ik meestal niet vrolijk Ik bedoel horror en comedy zijn zulke tegengestelden dat ik het maar zelden een geslaagde combinatie vind. En aangezien zombies wel tot mijn favoriete monsters behoren zie ik ze liever niet zo.

En kijk aub kannibalenfilms uit de jaren 70 en 80, als je geen watje bent

Noem je mij een watje? Let op je woorden, ik ben in de buurt van België ik kom je zo op zoeken meneer .

Ik heb ze hier wel mee, onder andere Cannibal Holocaust (1980) maar, daar wil ik even de tijd voor nemen. Ik heb nu meer en deels films die ik tussendoor kan kijken en / of in maten kan bekijken, mocht ik weer vertrekken uit het huisje ergens naar toe.

Dus de wat grotere titels ga ik in de aankomende drie bouwvak weken kijken !

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

The Human Race (2013) - FTV - 2 punten

Echt geen goeie film.

The Thing (2011) - FTV - 2 punten

Ik vond deze film wel goed. Ik heb wel de versie niet gezien van 1982.

De film was spannend, ik vond dit meer een thriller dan een horror. Maar soit.

Sleepy Hollow (1999) - RW - 2 punten

Fan van Burton in de film wordt gedragen door de decors.

joolstein

• 10841 messages
  • 8932 votes

Prince of Darkness (1987) FTV– 3 punten – 03 augustus 2016 (100 films -327pnt.)

http://media.paperblog.fr/i/702/7023487/prince-tenebres-prince-of-darkness-L-XGxL6z.jpeg

Review: John Carpenter is een door mij zeer gewaardeerd regisseur met fijne klassiekers op zijn naam. En ook deze mag er wezen. Zijn laatste film was geflopt en dit was zijn eerst film nadat hij het wel weer een beetje gehad had met Hollywood. Het budget was vrij laag maar daar heeft Carpenter meestal geen last van. Er zijn genoeg regisseurs die met een veel groter budget nog niet half zo goed zijn. De film begint erg sfeervol en bouwt de spanning goed op. En ook aan het einde is het zeer sterk. De effecten die er zijn in de film zijn erg goed gelukt. Tja en een Carpenter zonder goede muziek bestaat volgens mij niet? Het enige minpunt dat ik aan deze film vond was dat het veel weg had van Assault on Precinct 13.

Prince of Darkness (1987)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Tomb of the Werewolf (2004) - FTV - 2 punten - 3 augustus 2016 (54 films, 202 punten)

http://spanishfear.com/wp-content/uploads/10609638_786259951417541_3782974442230817429_n.jpg

Fred Olen Ray ken ik enkel van zijn vroege jaren '80 werk en zijn samenwerking met Jim Wynorski (een vergelijkbaar regisseur) uit 1991. Ik dacht dat de man over was gegaan op (soft)erotische televisieflicks, maar schijnbaar maakt hij ook nog steeds films die wel tot andere genres behoren.

In deze film zien we de veel voor dit soort films gebruikte Michelle Bauer als Elisabeth Bathory en Paul Naschy die weer eens zijn weerwolfkostuum aantrekt.

Verder hebben we een cast die (vooral in het geval van de dames) niet uitgekozen is voor hun acteer talent. Daarvoor geniet deze man er veel te veel van om softe erotiek te schieten.

We krijgen tussen de actie met Bathory en de weerwolf er dan ook de nodige scenes van te voortduren.

Daarnaast zijn de scenes waarin onze ghouls in actie komen wel erg saai in beeld gebracht. Hier en daar zien we nog een klein beetje gore, maar daar is ook alles mee gezegd.

Zijn eerdere werk was ook al niet Oscarwaardig, maar dit is al helemaal troep van de bovenste plank.

Een cult regisseur die wat mij betreft al wel afgeschreven is.

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

The Serpent and the Rainbow (1988) - FTV - 3 punten - 3 augustus 2016 (totaal 45 films, 148 punten)

(afbeelding)

The Serpent and the Rainbow is een best aardige horrorthriller van de hand van Wes Craven - al is het een heel ander soort film dan Scream of Nightmare on Elm Street. Bill Pullman, en hoewel hij prima acteert en past in de film kan ik de man niet los zien van Independence Day, is een Amerikaanse onderzoeker die in zijn zoektocht naar experimentele medicijnen terecht komt tussen de voodoopraktijken op Haiti. Dit alles speelt zich af tegen de achtergrond van een Haiti dat zucht onder een nare dictatuur, en zich daar gedurende film van bevrijdt. De film gaat in een aardig tempo door zijn plot heen, maar toch miste ik wel iets waar ik niet helemaal mijn vinger op kan leggen. Een scherp randje is er nergens. Ja, het was sowieso meer een thriller dan een horror, het keek best aardig weg maar echt boeien kon het me toch ook niet. Capabel gemaakt en degelijk, geen top - 3.5*.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

jOERI

fijn dat je mee wil doen, maar een review betekent wel meer dan gewoon zeggen goede of slechte film, want daar kunnen we helemaal niets mee. Niet dat ik eraan twijfel dat je die films daadwerkelijk hebt gezien hoor, maar als ik zie hoe de andere deelnemers moeite doen met het neerschrijven van een doordachte mening.

Als ik zulke registraties toesta dan wordt het toch te gemakkelijk om te registreren en vooral erg saai om reviews te gaan lezen. Kan je dus wat meer vertellen ten minste wat je goed en/of niet goed vond aan die films?

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Ils (2006) – FTV – 2 punten – 2 augustus 2016 (16 punten in totaal)

http://deeperintomovies.net/journal/image08/them3.jpg

De film duurt slechts 77 minuten maar daar had nog wel een minuut of 10 afgekund, ik vond het begin namelijk totaal geen toegevoegde waarde hebben. Pas op het moment dat Olivia Bonamy in beeld komt wordt het interessant. Voor de rest een heerlijke thriller/horror, geen greintje gore maar spannende en zenuwslopende scenes.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

13 Ghosts (1960) - FTW - 3/8/16 - ? punten

Een combinatie van horror en comedy.

Deze old-skool geestenfilm was voor die tijd met de effecten d.m.v. een speciale bril vast heel spannend en enerverend dus het is jammer dat ik niet in de gelegenheid was om deze film op groot scherm mét bewuste bril te bekijken.

Dat had vast een speciale Imax-avant-la-lettre ervaring opgeleverd.

Hoe dan ook, ik heb best genoten van dit verhaal alhoewel ik me halverwege de film toch echt begon te storen aan de iets te overdreven boehoehoehoewoehoe spook/geestgeluiden.

De muziek was trouwens prima en ik meende zelfs een stukje uit de openingcredits van de Twilight Zone te horen.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Coma 1978 FW 03/08 => 3Pt (Totaal 159)

Volgens IMDb is dit een horror , dus neem ik die punten maar mee

Goede Misdaad/Thriller.

Mooi opgebouwd verhaal met een goed oplopende spanningsboog. Er is een mooie passende sfeer en Geneviève Bujold speelt in de rol als hopeloze en angstige dokter een goede act. Het geheel is wat langzaam maar heeft steeds een vleugje mysterie. Graag had ik wel wat meer actie gehad.

Leuk: Tom Selleck in een minuscule bijrol ?

The Curse of the Werewolf (... FW 03/08 => 4 Pt (Totaal 163)

Verbazend dat deze film niet meer stemmen heeft, toch zeker een van de betere weerwolffilms.

Zeer sfeerrijke setting en mooi opgebouwd romantisch/dramatisch verhaal. Zelden zo een goede verklaring gehad over het ontstaan van de weerwolf. Het verhaal loopt vlot en blijft boeien met een matige maar constante spanningsboog. Oogt soms wat gedateerd maar blijft qua FX toch goed gedaan.

Aanrader voor elke weerwolffan ?

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

35. Faust (1926) - FTV - 3 augustus - 5 punten (35 films - 126 punten)

http://1.bp.blogspot.com/-9S2QBeOt0ek/UsV76lJAsjI/AAAAAAAAAmw/lFH7DE8zEHA/s1600/fausto-murnau.jpg

Na Nosferatu is Faust de tweede film die ik zie van F.W. Murnau. Voor Faust kreeg Murnau een onbeperkt budget.

Satan en de aartsengel Gabriël sluiten een weddenschap af. Als Satan al het goede uit Faust weet te verdrijven is de aarde van hem.

Faust is mooi opgenomen en visueel schitterend. Met name de scènes met Satan en de aartsengel vond ik bijzonder mooi. Deed me ook erg denken aan de Disney-film Fantasia. Naast Fantasia heeft Pinocchio ongetwijfeld ook inspiratie gezocht bij Faust. Helaas zijn die scènes erg kort. Verder zitten er ook nog een aantal mooie sets in en de beelden van het door pest geteisterde Duitsland waren zeker niet verkeerd.

De film was vrij lang, ongeveer 2 uur en dat is toch lang om naar een film met wazig en blokkerig beeld te kijken. Misschien had ik ook geen public domain-versie van de film moeten kijken. Het verhaal is in het midden stuk een beetje chaotisch, maar hervind zich dan weer om tot het tragische einde te lijden.

Nosferatu was toch meer mijn soort horror-film, met de make-up en het briljante schaduwwerk. Het verhaal van Faust spreekt mij wat minder aan. Toch was het leuk om dit oude Duitse volksverhaal eens in een mooie silent uitgewerkt te zien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even enkele mensen helpen met de punten

Flat Eric jij staat nu op 29 punten uit 10 films.

joolstein hoewel je het niet nodig hebt omdat je nog steeds dik aan kop staat, heb je 328 ipv 327 punten. Proficiat trouwens met het kijken van je 100ste film!

Dat punt te weinig heeft Woland zich kennelijk toegeëigend, want die moet op 147 ipv 148 staan!

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

40. Frankenstein 1994 - FTV - 3 punten - 3 augustus 2016 (totaal 109 punten)

https://content.internetvideoarchive.com/content/photos/129/005430_25.jpg

Misschien niet een al te goede keuze om het boek zo letterlijk te verfilmen, zo ontzettend vergezocht en erg veel sentimenteel gedoe. Niets werkt in deze film, geen gevoel kreeg ik voor de personages, taalgebruik onrealistisch en iemand loopt naar de Noordpool vanuit Europa en vindt toch nog ergens de tijd om zijn baardje netjes bij te houden. Ontzettend slechte film, geen wonder dat ik nog nooit van deze had gehoord. Ook is het overgrote gedeelte dodelijk saai, het enigste genietbare is misschien het mooie landhuis in Genève en wat kostuums. De sidekick van Victor voegt niets toe en de pogingen tot het creëren van humor zijn tevergeefs. Die Branagh is niet mijn regisseur zie ik al, alleen maar bestaande verhalen en remakes.

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

alexspyforever wrote:

Dat punt te weinig heeft Woland zich kennelijk toegeëigend, want die moet op 147 ipv 148 staan!

zucht. Typisch.

Wil je zo graag weer inlopen, woland?

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Ik heb een tijd geen horror meer gezien vanwege een zomerkamp in Koningsbosch. Ik probeer weer wat in te halen binnenkort.

The Visit (2015)-FTV-2 Punten - Eind Juli

(afbeelding)

Aardige film van M. Night Shyamalan, over kinderen die bij hun grootouders gaan logeren. Het is een tijd geleden dat ik de film gezien heb. Ik hoop dat ik nog genoeg over de film kan vertellen.
Naar mijn mening zitten er veel goede elementen in de film ondanks er ook duidelijk steken gevallen zijn.
Zoals we gewend zijn bij Shyamalan, komt er op het einde een grote twist. Zo was dat ook hier ,maar de impact was er niet, omdat je de twist wel zag aankomen op gegeven moment. Tijdens de scene waarbij met een webcam contact gezocht wordt met de moeder, kreeg ik een ''nu komt het..'' gevoel. Wel leuk dat de waarheid ongeveer in het midden komt te liggen.

Daarbij zitten er ook enkele irritante momenten in de film door onder andere de jongen .

De scenes onder het huis, 's nachts en de uitleg daarvan waren wel zeker effectief.

The Dead Next Door (1998) -FTV- 3 Punten- Eind Juli

(afbeelding)
Heerlijke goedkope film. Heb er echt plezier aan beleefd. De zombies zijn hier een beetje van het kaliber Return of the Living Dead(ondanks totaal andere soort zombiefilm). Zo gaan ze niet snel dood en kan een apart lichaamsdeel los van een lichaam doorleven.
Daardoor is de gore ook erg leuk verwerkt in de film.(er is veel mogelijk met zo'n concept) Er zit ook een best brute moord op het einde.

Het acteerwerk is, vanzelfsprekend bijna, vrij matig. Dit stoort gelukkig niet en voegt juist wat toe aan de filmbeleving.

Het concept met de sekte in de film was ook interessant.
Ik had een Nederlandse dvd gekocht. Hierin zaten ook weer fouten in de ondertiteling. Zo waren de namen Raimi (Remi?) , Carpenter en Savini (Serrini?) verkeerd gespeld. Ik geloof dat de ondertitelaar geen bekende in het genre was.

Ringu 2 (1999) - FTV- 3 Punten - Eind Juli

(afbeelding)
Ook een aardige film. Het voelt op momenten vrij traag aan ,maar kan op andere momenten vrij bevreemdend zijn.
De effecten stellen soms teleur, maar de ideeën erachter overtuigen wel naar mijn mening.
Zo was er ook een moment waar het hoofdpersonage de onderwereld inkijkt. Het moment waarbij een vrouw langzaam in Sadako veranderde, was ook erg mooi.

Totaal 70+8=78 Punten

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

41. The Bay 2012 - FTV - 2 punten - 4 augustus 2016 (totaal 11 punten)

https://kultguyskeep.files.wordpress.com/2014/12/bay_2.jpg?w=604

Redelijk effectieve docu-achtige found footage film, niet helemaal geslaagd jammer genoeg. Door de laatste 10 min met o.a. een schrikmoment met geluidstoevoeging en wat onrealistisch gedoe heb ik mijn waardering toch nog 0,5 omlaag gebracht. Naar mijn mening is het te grootschalig om het realistisch over te laten komen, en alle ellende begint bij iedereen op precies dezelfde dag, that doesn't make any sense at all. Het acteerwerk is grotendeels overtuigend en naturel, dat reportergrietje met haar twijfels over haar werk als reporter vond ik een goede toevoeging. Ook best wel wat vieze beelden en gore. Redelijk beangstigend en eng als je je hier helemaal in zou kunnen inleven.

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

John Milton wrote:

zucht. Typisch.

Wil je zo graag weer inlopen, woland?

And I would have gotten away with it too, if it weren't for you meddling kids!

Wacht maar mannetje, ik krijg jou nog wel. Maar niet dit weekend, ik ga een paar daagjes Texel doen.

morpheus2000

• 599 messages
  • 10389 votes

21. Detention (2011) - FTV- 04 augustus 2016 - 2 punten (Totaal: 50 punten)

(afbeelding)

Totaal niet mijn ding deze film. Het gaat allemaal hieperdepiep alle kanten op, gesproken woorden staan ineens vol in beeld, humor waar ik niets mee kon en eng werd het ook niet. Op een highschool worden de studenten achterna gezeten door een geflipt persoon met een vreemd masker op. Nou, lang leve de lol.....
Dat ze via de mascotte van de school (een opgezette beer) gingen tijdreizen brak voor mij helemaal de film. 1,5 *

morpheus2000

• 599 messages
  • 10389 votes

22. Sleepaway Camp (1983) - FTV - 4 augustus 2016 - 3 punten (Totaal: 53 punten)

(afbeelding)

Whow,
dat brengt je gelijk weer terug naar de jaren '80 met zijn bijzondere kleding.
Slasher in de geest van Friday the 13th. In het begin van de film worden 2 kinderen (waarvan 1 onder water blijft) overvaren door een speedboot en 8 jaar later begint het moorden op een zomerkamp. Een meisje houdt zich erg afzijdig van alles en doet er alles aan om maar niet dat water in te hoeven. Gebeurd natuurlijk wel en degenen die haar erin gooien halen het eind van de film ook niet. En op het laatste blijkt het meisje geen meisje te zijn, maar een jongen. En ondertussen is de jongen die net verliefd werd op haar onthoofd.
Het kan slechter allemaal, de moorden zagen er redelijk uit (die pijl door iemands keel was wel erg naar) en volgens mij zijn er nog wat delen hierna uitgekomen. Kijken of ik die nog ergens kan vinden.....3 *

morpheus2000

• 599 messages
  • 10389 votes

23. The Human Race (2013) - FTV - 4 augustus 2016 - 2 punten (Totaal: 55 punten)

(afbeelding)

Film heeft me wel verrast. Vanuit het niets staan ineens 80 mensen bijeen en krijgen van een stem te horen dat ze moeten rennen tegen elkaar. Er is een soort van parcours uitgezet en de regels zijn blijven rennen, als je wordt ingehaald ben je "af", het gras is niet veilig en er kan maar 1 persoon winnen. En voordat je als kijker goed en wel weet wat er aan de gang is ligt het meisje waar de film mee is begonnen al met afgeknald hoofd op het gras. Dus ja, enig verbondenheid krijgen met 1 van de hoofdrolspelers gaat moeilijk worden deze film. Genoeg bloed te zien (is natuurlijk ook niet zo vreemd dat als je begint met 80 personen en er mag er maar 1 overblijven en er gaan behoorlijk wat hoofden verdwijnen van lichamen).
3 *

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hell Night (1981) - FTV - 4 augustus 2016 - 3 punten (89 films - 312 punten)

http://blog.scarecrow.com/wp-content/uploads/2016/04/hell-night.png

De enige reden dat ik deze slasher wilde zien was Exorcist meisje Linda Blair nu als als volwassen vrouw met mooie rondingen in de hoofdrol. Leuke jurk maar buiten een diepe decollété toont ze geen bloot net zo min als de andere dames waarvan eentje voor een groot deel in sexy lingerie rondhuppelt. Wat naakt had de dode momenten zeker aangenamer gemaakt. Nu moet ik zeggen dat ik dat verhaal wel leuk vond dat die voorzitter van de studentenvereniging vertelde zodat ik even het gevoel kreeg dat het misschien een mix van slasher en haunted house zou worden, maar dat was duidelijk niet zo. Of die ene geestesverschijning nu echt was of een truukje wordt niet beantwoord en uiteindelijk maakt het ook niet uit. De scènes in en rondom het huis vooral wanneer de killer opduikt zijn nogal donker gefilmd waardoor het vaak niet echt duidelijk is wat er gebeurd. Ook zijn de kills vrij saai net als de opbouw er naar toe. En om eerlijk te zijn zo beestachtig als die ene jongen beweerde zag hij er toch niet uit. Voorts de gekende clichés zoals: de killer die ondanks twee kogels en een steek van een riek in de buik toch nog kan blijven doorgaan, auto die niet wil starten, politie die het verhaal niet wil geloven .... Dat er in zo een lange film zo weinig gebeurt is heel jammer.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Alléluia (2014) FW 04/08 => 2 Pt (Totaal 165)

Voor IMDb is het weer een horror, dus pik ik snel die 2 puntjes weer mee

De film, tja?

Het acteerwerk is in ieder geval super maar het verhaal, zeker dramatisch maar niet spannend genoeg voor een thriller en al zeker niet eng genoeg voor een horror. Elke act heeft wel iets maar het geheel is me te traag en niet boeiend genoeg. Die voetfetish was wel om te gieren En het einde, hoe is het nu eigenlijk geëindigd?

Neen, geef mij dan maar Calvaire

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

alexspyforever wrote:

De enige reden dat ik deze slasher wilde zien was Exorcist meisje Linda Blair nu als als volwassen vrouw met mooie rondingen in de hoofdrol. Leuke jurk maar buiten een diepe decollété toont ze geen bloot

Dan moet je deze kijken Savage Streets (1984) Volgens MM nog horror ook. Dubbel mazzel.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Boeikens wrote:

en al zeker niet eng genoeg voor een horror.

Potverdekke Boeikens hoe vaak moet ik nog zeggen dat engheid geen criterium is voor het label horror en dat het allemaal zo subjectief is Trouwens kan een doorwinterde horrorfan als jij uberhaupt nog wel iets eng vinden

Thx mikey die zal ik dan toch eens ergens proberen op te snorren.

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

alexspyforever wrote:
jOERI
fijn dat je mee wil doen, maar een review betekent wel meer dan gewoon zeggen goede of slechte film, want daar kunnen we helemaal niets mee. Niet dat ik eraan twijfel dat je die films daadwerkelijk hebt gezien hoor, maar als ik zie hoe de andere deelnemers moeite doen met het neerschrijven van een doordachte mening.
Als ik zulke registraties toesta dan wordt het toch te gemakkelijk om te registreren en vooral erg saai om reviews te gaan lezen. Kan je dus wat meer vertellen ten minste wat je goed en/of niet goed vond aan die films?

Ik ben daar niet zo goed in, maar ik zal proberen.

The Human Race.

De film start met een opsomming van spelregels. Voor de race start, worden er enkele deelnemers uitgelicht. Maar er is geen personage die ik echt interessant vond. Wel geinig vond ik dat het zieke meisje, haar erge ziekte overwint. En dan na enkele seconden sterft in de race.

De race op zich is wat eentonig. het ene hoofd na het andere plofte, en om het dan wat sneller te laten vooruitgaan heb je die drie eikels die deelnemers vermoorden.

En een voorspelbaar einde.
Echt gore heb je niet en er zijn ook geen schrikmomenten. Persoonlijk vind ik deze nu niet echt een horror maar eerder een slechte actie.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

[quote]alexspyforever wrote:

(quote)

Potverdekke Boeikens hoe vaak moet ik nog zeggen dat engheid geen criterium is voor het label horror en dat het allemaal zo subjectief is Trouwens kan een doorwinterde horrorfan als jij uberhaupt nog wel iets eng vinden

Eng zie ik als synoniem voor angstaanjagend => horror.

Maar i.d.d. wordt moeilijk nog iets in die trend te vinden

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

The thing

Blijkbaar is dit een prequel van The Thing uit 1982. Ik heb deze niet gezien en dus zal ik daar niets over kunnen zeggen.

Wetenschappers op Antartica heeben iets gevonden. Niet echt mijn ding, maar toch bekeken.
Ik vond de film heel spannend omdat het monster iedereen kon zijn maar dat was blijkbaar ook in die oude film. Echte schrikmomenten zaten er niet in. De gore was ook niet zo talrijk aanwezig. Echt horror vond ik deze film nu ook niet. Maar wel best een heel aardige film.

Het acteerwerk was geloofwaardig en ik vond de verschillende talen wel Ok.
Het einde was voor mij ook wel plezant.

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

Sleepy hollow

Een verdediger van forensische wetenschap moet een moord onerzoeken gepleegd door een geest.

Het verhaal op zich vond ik minder boeiend, maar burton maakt er altijd een sprookje van. Alhoewel ik big fish beter vind, was dit ook terug heel hard gedragen door de decors.
Depp vond ik ook heel goed in zijn rol en natuurlijk een fantastische Walken.

Het verhaal kijkt leuk weg en het plot is wat verrassend. Ik had wel liever gezien dat de ridder gewoon een inwoner van het dorp was ipv echt.

Dus conclusie. Niet echt eng, maar toch de moeite om te kijken door de sfeer die opgeroepen wordt.

joolstein

• 10841 messages
  • 8932 votes

alexspyforever Ik heb die ene punt weer rechtgetrokken al weet ik niet waar ik mis heb geteld. Maar als het goed is hou jij een Exel-bestand bij?!

The Toxic Avenger (1984) FTV– 3 punten – 04 augustus 2016 (101 films -331pnt.)

https://40.media.tumblr.com/f777334117341820dafb74905ffb82b4/tumblr_n8vgwoBF471tbcweeo1_500.png

Review: De film kwam mij een beetje over als de Horrorvariant van Porky's (1982) maar zeker niet slecht. Ik heb de lange directors cut versie gekeken. Nu had ik het vermoeden dat het acteerwerk express heel erg dik werd aangezet. Zodat het erg irritant overkwam. Maar ik moet zeggen dat ik wel genoten heb van deze pulpfilm. Er zaten toch een paar briljante vondsten in. Wat te denken van die jongere die voor punten mensen van de straat reden? Het leek GTA wel! Maar dan wel de politiek incorrecte versie. Of wat te denken van het monster met een tutu? Briljant. Verder zit de film vol met satire, blote vrouwen, typische jaren `80 thema`s en gore. Redelijk geinig filmpje.

The Toxic Avenger (1984)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.