- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Misschien handig om iets meer dan alleen een smiley te plaatsen. En al helemaal als je die plaatst.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Slaat als een keutel op een drumstel, die vergelijking.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Misschien handig om iets meer dan alleen een smiley te plaatsen. En al helemaal als je die plaatst.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Slaat als een keutel op een drumstel, die vergelijking.
Maar ja, einzelgängers leven zo in hun eigen wereld dat ze dat misschien niet snappen.
(dat is een grap, voordat jullie daar weer commentaar op hebben)
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Zo vindt de een bepaalde humor erg leuk, terwijl de ander zich er zelfs voor uitschrijft.
Het is niet de eerste keer dat je dit erbij sleept in een discussie die er niets mee te maken heeft.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Als jij de menstruatie vergelijkt met alleen naar de bioscoop gaan, dan ben ik nu ook klaar met deze discussie.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het is niet de eerste keer dat je dit erbij sleept in een discussie die er niets mee te maken heeft.
Teken van zwakte, als je dit telkens nodig hebt om je 'gelijk' te moeten halen.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Nee, ik stel twee dingen tegenover elkaar:
Enerzijds dingen die heel gewoon zijn voor de een. Anderzijds datzelfde ding wat niet gewoon is voor anderen.
Jij hebt geen flauw idee over het hoe en waarom van mijn uitschrijving.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
En nu in begrijpelijke taal, graag. Met andere woorden: Wat wil je zeggen?
Wenselijk gedrag (laissez-fair, ieder doet z'n ding) kun je wel leuk gaan rationaliseren vanachter je computer, maar dat werkt in werkelijkheid natuurlijk niet zo. Laat staan dat het 'je ding doen' betekent dat anderen geschoffeerd/ gekwetst worden.
En voordat je dan Nomak's ziekenhuis reactie er weer bij haalt: dat is een gevolg van een situatie als jouw 'wenselijk' gedrag de norm zou zijn.
Is maatschappijleer tegenwoordig afgeschaft of zo?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Daar is lulkoek-kunde voor in de plaats gekomen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar wat is er dan komisch aan? Geef even antwoord op mijn vraag ipv totaal irrelevante vergelijkingen te trekken.
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
Ontopic.
Ik ga zo enorm vaak alleen naar de bioscoop. Met mijn moviecard, of unlimited, is dat wel zo makkelijk. Heerlijk om niemand naast je te hebben zitten die steeds moet vragen 'wie is dat ook alweer? waar ken ik die van, wat gebeurt er nu?' Lekker rustig een film kijken met wat eten erbij.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ma
Maar als het dan raar is, geef dan aan wat er raar aan is, want ik zie het niet....
Verder gaat de vergelijking niet op, want je vergelijkt verbannen met uitlachen, dat zijn twee totaal verschillende gedragingen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ontopic.
Ik ga zo enorm vaak alleen naar de bioscoop. Met mijn moviecard, of unlimited, is dat wel zo makkelijk. Heerlijk om niemand naast je te hebben zitten die steeds moet vragen 'wie is dat ook alweer? waar ken ik die van, wat gebeurt er nu?' Lekker rustig een film kijken met wat eten erbij.
Nice!
Heb jij nog nooit, als 21 jarige meid, rare blikken en/of reacties gehad?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Gewoon een kwestie van uitstraling vrees ik.
Zelfverzekerd in je eentje in de zaal plaatsnemen oogst enkel bewondering of valt niet eens op. Zeker als je er goed uitziet. Schuchter om je heen kijken terwijl je treuzelend een stoel uitzoekt wordt eerder beantwoord met een geringschattende blik hier en daar. Zeker als je je uiterlijk niet meehebt.
Bij de middagvoorstellingen in Amsterdam, zeker in de filmhuizen, is het trouwens eerder regel dan uitzondering als "einzelgänger" naar de film te gaan.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Onaardige off-topic berichten verwijderd.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Kan me idd moeilijk voorstellen dat iemand me gaat uitlachen als ik alleen in een bioscoopzaal ga zitten.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Heeft het ook niet te maken met geslacht? Ik denk dat een man veeleer geassocieerd wordt met sociale beperkingen als hij niet in het gezelschap van een paar vrienden zit of op zijn minst met een vriendin. Bij een vrouw zullen sommigen dan weer vlug denken 'Not done' omwille van het potentiële gevaar waaraan ze zichzelf blootstelt.
In filmhuizen is dat inderdaad iets anders.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik denk juist dat het van mannen wel meer 'geaccepteerd' wordt dan van een vrouw alleen. Bij een man is het normaler, bij een vrouw is al snel de vraag: 'heeft ze niemand om mee te gaan?'.
magnifique
-
- 206 messages
- 0 votes
Het interesseert me eigenlijk niet zo wat andere mensen van mij denken en of ze naar me kijken, ik ben zelfverzekerd ja....en ik leef voor mezelf. Als je moet gaan denken wat anderen van je vinden of van je gedrag dan heb je geen leven meer.
Natuurlijk is het wel gezelliger met iemand samen te gaan, maar daar ben ik dan ook weer selectief in, moet geen gezeur en gepraat tijdens de film van een persoon.
Het liefst kijk ik lekker thuis 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik heb het eindelijk gedaan! Ha. Ik ben trots op mezelf, maargoed, ik wilde per se naar 'Tangled' (duh, 5 jaar wachten en niet in de bios zien?) maar ik kon niemand strikken om met me mee te gaan. Toen dacht ik, fuck it, ik ga gewoon solo. En sinds ik zelf in de bios heb gewerkt merk je pas hoe normaal het eigenlijk is. Er zijn genoeg filmfans die dat doen en nu snap ik ook eigenlijk niet what the big deal is. Bovendien merkte ik er absoluut niets van. Zeker met een 3D bril op heb je toch geen besef van wie er naast je zit. Dus mijn stem gaat nu zeker op 'done'. 
Yakolev
-
- 14 messages
- 29 votes
Als hier eens wat fatsoenlijks zou draaien dan zou ik er wel over nadenken.
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Ik persoonlijk vind dat het wel done is. Waarom zou je niet in je eentje mogen genieten van een film? Het is hier al eerder gezegd... als je dan iemand mee neemt blijf je toch altijd wel commentaar tussendoor houden. Natuurlijk is het "gezelliger" als je samen er naar toe gaat maar tijdens de film heb je nou niet bepaald een volledig gesprek dacht ik zo.
Wat betrefd wat de zaal van je zou denken.... 'Who gives a rats ass?'. Jij bent daar voor je plezier, boeit jou het nou wat andere van je denken. Alleen maar omdat je alleen gaat moet dat betekenen dat je geen sociaal contact hebt? Dit heb ik hier snel gelezen tussendoor zien komen als vergelijking van wat men van je moet denken. In hokjes denken noemen ze dat ook wel. Er is meer in het leven dan continu alles met je vrienden/familie/etc te moeten doen. Zelfstandig zijn bijvoorbeeld, en niet afhankelijk van 'iemand' moeten zijn zodat jij naar de film kan gaan. Alleen maar omdat je 'bang' bent van wat de 'zaal' wel niet van je moet denken.
Anyways.. You get my point.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Afgelopen zondag voor het eerst eens alleen naar de cinema geweest, viel reuzegoed mee.
Ik werd totaal niet scheef bekeken, en ik zou niet weten waarom.
Ik was in de buurt van de cinema en ik wou per se de 3e Narnia nog eens zien. Ik ben gewoon een grote fan van de films en boeken en de kans bestaat dat er geen vervolgen komen. Ook omdat het de 1e kijkbeurt altijd wat wennen is, met alle veranderingen ten opzichte van het boek. En de meeste van mijn vrienden zijn geen al te grote fans van Fantasy en vaak nog eens atheïst ook.
Gewoonlijk ga ik met één vriend of met het gezin naar de cinema. Ben naar de laatste Harry Potter nog eens in grotere groep (6 man) geweest en ik stoorde en geneerde me soms aan het lawaai en gelach dat ze maakten gedurende de film.
Alleen doe je natuurlijk wat je zelf wilt, vind je makkelijker een geschikte zitplaats en kies je natuurlijk volledig zelf welke film je ziet. Voor herhaling vatbaar zeg ik.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik ga heel zelden naar de bioscoop. Bij voorkeur zou ik samen met mijn vriendin gaan. Er is echter ook helemaal niets mis mee om alleen te gaan.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Ga zo vaak in m'n eentje naar de bios, want ik heb als enige van m;n vrienden een Unlimited-pas van Pathe en die moet ik er natuurlijk wel uithalen. Ten eerste valt het bij de meeste voorstellingen nauwelijks op dat je alleen in de zaal gaat zitten, en ten tweede maakt het mij niks uit en kan ik mij niet voorstellen dat iemand anders het wat uitmaakt. Dus, geen probleem.
Daarnaast kan ik zelf lekker gaan zitten waar ik wil - bijna vooraan in het midden vind ik de beste plek - en irriteer ik mij bij bepaalde films niet aan m'n vrienden.
Bovendien ben ik ook nog eens in het bezit van een ov-jaarkaart via m'n papa die machinist is, en zo kun je nog eens naar wat andere bioscopen. Mijn vrienden zullen niet zomaar een treinkaartje Delft - Amsterdam / Rotterdam / Den Haag betalen (bij die laatste twee steden is het meer een gierigheidsprobleem in mijn ogen maar dat is weer een ander verhaal).
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Alleen lijkt mij het niet echt gezellig om alleen naar de bios te gaan
.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Is het eigenlijk ook niet, maar je merkt er toch niet heel veel van tijdens de film.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Ja als je goed geconcentreerd naar de film kijkt merk je er niet veel van.