- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Dat is dus het verschil: ga je naar de film voor de gezelligheid, een 'avondje uit', of ga je naar de film puur voor de film zelf (dat dat niet gezellig is, is dan dus irrelevant). Ik denk dat iedereen wel eens dat eerste doet; het tweede gebeurt wat minder: dat is juist het onderwerp van dit topic.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ontopic.
Ik ga zo enorm vaak alleen naar de bioscoop. Met mijn moviecard, of unlimited, is dat wel zo makkelijk. Heerlijk om niemand naast je te hebben zitten die steeds moet vragen 'wie is dat ook alweer? waar ken ik die van, wat gebeurt er nu?' Lekker rustig een film kijken met wat eten erbij.
Ey miepke.
Was je toevallig vanmiddag in de Pathé? Je was redelijk klein en je had adidas schoenen met strepen aan de zijkant.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Wel,
Sowieso moet je er niks van aantrekken wat andere mensen zeggen als je alleen naar de film gaat..Als ik naar de film ga steek ik mijn eigen links of rechts boven zodat tenminste niemand mij kan bekogelen met popcorn of lege flessen cola. Ik heb denk ik 2 of 3 weken geleden een fles cola tegen mijn achterhoofd gehad, dan was ik even niet te houden..Ik heb even de security gehaald en ze hebben op de einde van de film alle 4 (allochtonen) een foto moeten trekken.
Ik heb de film toen niet uitgezien, was zodanig gedegouteerd ervan dat ik weggegaan ben.
Dus nu als ik een film zie ga ik helemaal boven en aan een kant zitten.
En als iemand begint te praten of mij begint te irriteren roep ik nu instant hard 'HEY!!"
Ik weet het,het is extreem maar je kunt niet anders...En het zijn ook altijd dezelfde figuren..
Dan zou je maar al te liefst films gaan downloaden en thuis bekijken maar zelf ben ik nog steeds een groot Cinema liefhebber en kijk ik alles op het grote scherm
.
En ook van het uitlachen van u heb ik denk ik al veel meegemaakt..vooral op volle zalen..iedereen naar u aan het kijken...Daarom dat ik drukke zalen vermijd...
Hectometerpaal
-
- 722 messages
- 964 votes
Onzinnig topic.
Want. Ik ga alleen voor de film die ik wil zien.
Snap ook niet wat het woord "Einzelgänger" in de topictitel doet.
Dat klopt wel eigenlijk. Ik vind het woord einzelganger ook al meteen iets negatiefs hebben.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Wacht maar eens tot je er een paar gehad hebt. 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Tuurlijk kun je wel alleen naar de bios, mensen die zeggen dat dat not done is zijn kuddedieren en schapen en mensen die zich daar ongemakkelijk bij voelen zijn gewoon onzeker.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Wel,
Sowieso moet je er niks van aantrekken wat andere mensen zeggen als je alleen naar de film gaat..Als ik naar de film ga steek ik mijn eigen links of rechts boven zodat tenminste niemand mij kan bekogelen met popcorn of lege flessen cola. Ik heb denk ik 2 of 3 weken geleden een fles cola tegen mijn achterhoofd gehad, dan was ik even niet te houden..Ik heb even de security gehaald en ze hebben op de einde van de film alle 4 (allochtonen) een foto moeten trekken.
Ik heb de film toen niet uitgezien, was zodanig gedegouteerd ervan dat ik weggegaan ben.
Dus nu als ik een film zie ga ik helemaal boven en aan een kant zitten.
En als iemand begint te praten of mij begint te irriteren roep ik nu instant hard 'HEY!!"
Ik weet het,het is extreem maar je kunt niet anders...En het zijn ook altijd dezelfde figuren..
Dan zou je maar al te liefst films gaan downloaden en thuis bekijken maar zelf ben ik nog steeds een groot Cinema liefhebber en kijk ik alles op het grote scherm
.
En ook van het uitlachen van u heb ik denk ik al veel meegemaakt..vooral op volle zalen..iedereen naar u aan het kijken...Daarom dat ik drukke zalen vermijd...
Ik vind dit echt een zielig verhaal. Waarom laat je je zo kennen? Ben je zo snel geïntimideerd dat je maar in de hoek moet gaan zitten omdat je bang bent bekogeld te worden? Betwijfel dat dit een vaak voor komt. En die ene keer, ja, das minder (snap overigens niet wat de achtergrond van die 4 er mee te maken heeft) maar dan kan je ook tegen hun zelf zeggen. En je wil dus dat iedereen doodstil is de hele tijd? Niemand mag iets zeggen? Sneu. Als ik dit zo lees moet je idd maar thuis blijven.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
daar ben ik het wel mee eens, maar als ik bij uitzondering wel naar de bios ga (en dan is het ook een hele goeie films waarschijnlijk) en ik word bekogeld nou wed maar dat ik dan agressief word.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Waar ik er tot anderhalf jaar geleden raar tegenaan keek om alleen naar de bios te gaan moet ik nu toch op deze mening terugkomen. Vooral gezien het feit dat ik wat vaker dan veel vrienden met een Unlimited pas in staat ben om naar de bios te gaan ga ik wel is na een collegedag of stage dag direct door naar de bios en kijk ik zo 2 of 3 films achter elkaar in mijn eentje. Merk dat er toch veel mensen zijn die vaak in hun eentje gaan.
s Avonds bij een première vind ik het nog wat onwennig, vooral ook omdat ik een gezelschap mens ben en als ik al die mensen zo gezellig zie voel ik me toch wat vreemd. Dus op donderdagavond ben ik vaak toch nog wel met vrienden. Dus 1 film per week met vrienden, 2 a 3 per week die ik alleen zie.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik heb ook Unlimited, en duik vrijwel iedere dinsdagmiddag de Pathe in (zo ook dadelijk weer: Shark night!) Geloof mij maar dat er weinig dingen fijner zijn dan de bioscoop voor je alleen hebben op een dinsdagmiddag, incidenteel zitten er maximaal 5 mensen in een zaal voor 300. Al is timing wel cruciaal, dus niet vlak na een release en niet in de avonduren. Filmpje pikken om 16.00 staat garant voor: geen geklets, geen gevreet: absolute rust in zijn puurste vorm!
Dus ja: als Einzelganger naar de bios is done!
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ik ga als ik naar de bios gaat meestal met m'n broer. Maar ik ben inmiddels wel een paar keer alleen geweest. Ben van plan om dat later ook meer te doen. Ik ken geen mensen in mijn directe omgeving die geïnteresseerd zijn in dezelfde films 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Sinds vandaag heb ik een Pathe Unlimited pas. Nadat ik het pasje ontvangen had ben ik maar direct een film in gedoken. Alleen. Voor het eerst.
Nu had ik daar niet zo veel moeite mee aangezien het een middag voorstelling was. Ik zat met nog een mede-Einzelgänger, en een olijk duo in de zaal. Ik kan mij voorstellen dat het bij een avond voorstelling minder relaxt voelt. In een volle zaal in mijn uppie lijkt me onwennig. De avond voorstelling pak ik gewoon met een andere pashouder (Of iemand die gewoon mee naar de film wilt)
Dus voor mij staat: Einzelgänger tijdens de middag voorstelling. Done.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Sinds vandaag heb ik een Pathe Unlimited pas. Nadat ik het pasje ontvangen had ben ik maar direct een film in gedoken. Alleen. Voor het eerst.
Nu had ik daar niet zo veel moeite mee aangezien het een middag voorstelling was. Ik zat met nog een mede-Einzelgänger, en een olijk duo in de zaal. Ik kan mij voorstellen dat het bij een avond voorstelling minder relaxt voelt. In een volle zaal in mijn uppie lijkt me onwennig. De avond voorstelling pak ik gewoon met een andere pashouder (Of iemand die gewoon mee naar de film wilt)
Dus voor mij staat: Einzelgänger tijdens de middag voorstelling. Done.
Volgens mij heb ik jou gezien:)!
Of: lange zwarte jas / zwart haar / 1.85m / 20 a 25 jaar / in gezelschap van een tweede man, die zijn pas ophaalde om 16.30. Of je was degene die aan mij vroeg (blond haar, 20 a 25 jaar, circa 1.80m) wanneer je de unlimited pas kon laten aanmaken; om 14.00.
Ik was namelijk gisteren de hele dag in de bioscoop in Breda.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes

En natuurlijk done maar met meerdere mensen ook leuk uiteraard.
herder
-
- 425 messages
- 0 votes
Het probleem is niet of je alleen gaat, het probleem is dat er de laatste tijd te weinig goede films worden gemaakt 
Dus in je eentje of samen gaan, uiteindelijk blijf je sowieso met een slechte film alleen achter 
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ik ben een keer per ongeluk alleen naar de bioscoop gegaan. Ik zou met een aantal huisgenoten naar de eerste Harry Potter film gaan, maar aangezien ik moest werken zou ik direct vanuit werk komen. Ik woonde indertijd net in Heerlen en was daar nog niet zo bekend. Je hebt in het centrum 2 bioscopen op loopafstand van elkaar zitten en HP draaide in beide bioscopen op exact hetzelfde tijdstip. Aangezien ik al aan de late kant was, heb ik snel een kaartje gekocht en ben op de tast ergens achterin de zaal gaan zitten, omdat de film al bezig was. Tijdens de pauze kwam ik erachter dat ik in de verkeerde bioscoop zat... 
ibendb
-
- 5037 messages
- 3218 votes
Ik ben nog maar één keer alleen in de bioscoop naar een film gaan kijken. Dit was vorige woensdag. Bij de film The Adventures of Tintin. M'n ouders wilden de nieuwe Twilight zien, maar ik ben niet echt aan die romantische en cliché rotzooi. Ik wilde Kuifje zien omdat het een Belgisch personage is en omdat Simon Pegg een rolletje heeft.
Ik was gelukkig niet de enige die alleen naar de film zat te kijken. Het is toch wel een groot verschil, hoor. Achteraf kun je niet meepraten over die film, je zit ook alleen, enzo. Nee, alleen gaan is niet voor mij.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Tijdens de pauze kwam ik erachter dat ik in de verkeerde bioscoop zat...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
M'n ouders wilden de nieuwe Twilight zien
Wtf 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Liever niet alleen naar de bios, maar als je een unlimited pas hebt, begrijp ik goed dat je alleen gaat. Door omstandigheden een stuk of 3 x alleen geweest (waarvan 1 x omdat ik een uur te laat was op het afgesproken punt met een meisje
)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Liever niet alleen naar de bios, maar als je een unlimited pas hebt, begrijp ik goed dat je alleen gaat. Door omstandigheden een stuk of 3 x alleen geweest (waarvan 1 x omdat ik een uur te laat was op het afgesproken punt met een meisje
)
En toen zat je maar alleen zonder je date bij Twilight of Alles is Liefde? 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Nee, was the Beach (m'n tanden staan nog in het bioscoopkaartje). Tijd terug dus! Maar tijdens diezelfde voorstelling was een meisje dat ik kende, waar ik de dag erna wat mee kreeg. Het waren gekke tijden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zie echt totaal het probleem niet van in je eentje gaan. Je gaat toch een film kijken, daar heb je toch niemand anders bij nodig. Sterker nog je moet toch 2 uur je mond houden, dus als je met vrienden bent kun je beter naar de kroeg oid. Heb je tenminste nog iets aan elkaars gezelschap......
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Sterker nog je moet toch 2 uur je mond houden.
. (sorry, flauwe opmerking, maar het was echt een inkoppertje, ik kon hem niet laten liggen.)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn aantal staat nog steeds op 0. Het komt er niet van. Druk werkschema waardoor ik overdag geen tijd heb, en 's avonds ga ik altijd met mijn vriendje of met vriendinnen.
Misschien ga ik nog wel eens een keer alleen, maar meestal zijn de films die ik graag wil zien ook films die mijn vrienden willen zien, dus dan ga je al sneller samen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik zie echt totaal het probleem niet van in je eentje gaan. Je gaat toch een film kijken, daar heb je toch niemand anders bij nodig. Sterker nog je moet toch 2 uur je mond houden, dus als je met vrienden bent kun je beter naar de kroeg oid. Heb je tenminste nog iets aan elkaars gezelschap......
Bij mij gaat het daar totaal niet om. Het blijft gezellig, een avondje bios. Als je dat met meerdere mensen doet kun je nog voor de film een hapje eten en na de film zelfs naar de kroeg of iets anders doen wat leuk is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat het ongezellig is om met meerdere te gaan, maar je hebt het nu vooral over het randgebeuren. Film als onderdeel van een avondje uit. Maar ik ga meestal naar de bios omdat ik graag een film wil zien, dan maakt het me geen donder uit of ik alleen ben of met vrienden.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Straight-to de film en dan weer thuis lijkt me wel te doen in je 1tje. Er zijn echter gevallen waar je van te voren en erna wat gaat doen en dat is leuker met meerdere. In mijn geval is dat wel zo, ik weet alleen niet of dat ook in de meeste gevallen van gebruikers hier ook zo is. Vandaar dat ik altijd met een ander tot een groepje ga.