• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.610 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Vrijheid van meningsuiting Montorsi

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Als ik alleen naar de bioscoop ga en chevy lacht me uit, dan sla ik hem gewoon het ziekenhuis in. Als ik iemand het ziekenhuis in wil slaan omdat hij me uitlacht, dan moet dat toch gewoon kunnen.

Ik ga bijna altijd in m'n eentje, lekker wat pubers in elkaar rammen en hun drankjes afpakken. Heerlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vandaag zowel bij Burlesque als bij Loft een man alleen gezien, en bij Burlesque waren er natuurlijk weer een paar giechelende tienermeisjes die hem aan het uitlachen waren. Snap nog steeds niet waarom dat nou zo boeiend/interessant is.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Dan lachten ze hem vast uit omdat ze dachten dat hij geen vriendin heeft.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En dus? Lachen om een belachelijke aanname is dan correct?

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Vind het ook stom .

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

Ik ben (volgens mij) nog nooit raar aangekeken als ik alleen ging. Interesseert me ook geen zak wat iemand anders er van vind. Ik doe wat ik wil, en als iemand het raar vind is dat zijn probleem, niet de mijne.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Als ik alleen naar de bioscoop ga en chevy lacht me uit, dan sla ik hem gewoon het ziekenhuis in. Als ik iemand het ziekenhuis in wil slaan omdat hij me uitlacht, dan moet dat toch gewoon kunnen.

Jij bent toch dezelfde die laatst zei dat ie zn dochter het huis uit zou schoppen als ze voor haar 18e zwanger was ofzo?

Gezellige vent lijk je me.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

John Lee Hooker wrote:

ey chevy. Intezar haalt aan dat het geen probleem moet zijn als er iemand alleen naar de bioscoop gaat. Iedereen moet zelf weten wat hij doet.

Daarop zeg jij dat het dan ook normaal moet zijn als iedereen elkaar uitlacht en over elkaar roddelt...maar dat is gewoon respectloos en dom.

Het gaat meer om het principe. Men vindt dat ze zelf moeten weten wat ze doen, maar vervolgens gaan ze wel zeggen hoe anderen zich moeten gedragen. Dat het nu op een bioscoopbezoekje slaat, is toeval. Het gaat er gewoon om dat de moraalridders zichzelf eens moeten gadeslaan.

Don Dijk wrote:

Jij bent toch dezelfde die laatst zei dat ie zn dochter het huis uit zou schoppen als ze voor haar 18e zwanger was ofzo?

Gezellige vent lijk je me.

En dezelfde die BN'ers langzame sterfbedden toewenst.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat een onzin. Valt ook totaal niet te vergelijken.

Met alleen naar de bioscoop gaan doe je niemand kwaad. Anderen hebben daar dus ook niets over te zeggen, behalve hun mening, die ze beter voor zich kunnen houden. Als ze het toch zonodig bespreekbaar willen maken dat het 'not done' is volgens hun om alleen naar de bios te gaan, kan dat op een NETTE manier. Niet joelen, uitlachen, treiteren etc. Kwestie van respect en opvoeding.

Wanneer anderen negatief gaan doen, met als doel te kleineren en beledigen, is dat wel verkeerd.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Zelf zou ik dat soort mensen nooit uitlachen (behalve Nomak misschien, puur uit nieuwsgierigheid). Misschien dat ik ze even aan zou kijken, maar verder schouderophalend toch gewoon verder gaan met waar ik voor gekomen ben: de film. Echter vind ik dat men niet raar moet opkijken als er andere mensen niet zo over denken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Er anders over denken, prima. Maar houd je fatsoen en laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Anders zou ik diegene ook een colaflesje tegen zijn hoofd aan smijten, als het toch allemaal zo 'normaal' is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Gewoon zelf achteraan gaan zitten en popcorn gooien!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Het wordt pas een probleem zodra je je wat aan gaat aantrekken van dat soort gedrag. Het feit dat men zich hieraan stoort, vind ik eerlijk gezegd meer zeggen over de persoon zelf dan over degene die die persoon "pesten". Als je volledig achter je eigen daden/gedrag staat, boeit de rest toch helemaal niks?

Dan komt het toch weer naar boven: De mens zoekt altijd goed- of afkeuring bij zijn/haar omgeving. En als je zo denkt, vind ik ook dat je niet raar moet opkijken als er "afkeuring" komt bij het "afwijkende" gedrag.

Neem een voorbeeld aan Reinbo, volgens mij heeft hij er gewoon schijt aan en gaat gewoon.

Edit: Zie wyatt earp hierboven.

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dus, met andere woorden, je moet het allemaal maar klakkeloos pikken en net doet of je het niet hoort?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nee, klagen op een filmliefhebberforum waar dat soort mensen nooit komen, heeft zin?

Wat had je willen doen, net zoals Nomak iedereen het ziekenhuis in slaan? Ik denk dat je daarna nooit meer de bios in mag.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dat vraag ik je toch niet?

Waarom zou je dat soort mensen niet mogen aanspreken op hetgeen wat zij over jou zeggen?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ik zeg toch ook niet dat het niet mag? Ik denk echter wel dat het het alleen maar leuker maakt.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

chevy projecteert zijn visie op de maatschappij nog teveel vanuit het boekje (Thomas More?).

Je verdient daarom de clueless-award.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Wat had je willen doen, net zoals Nomak iedereen het ziekenhuis in slaan?

Ja, ruk het maar uit de context. Alsof ik iemand ben die er zijn hobby van heeft gemaakt om mensen het ziekenhuis in te slaan.

Ik droeg het trouwens als voorbeeld aan om aan te geven hoe stupide jouw stelling was. Je gaf zelf al aan dat je niet begreep waarom je mis zat.

intezar: alleen naar de bioscoop gaan moet kunnen.

chevy: de einzelgängers uitlachen moet gewoon kunnen als ik dat wil.

Nomak: de uitlachers het ziekenhuis inslaan moet dan ook maar kunnen als ik dat wil.

Zo is het einde zoek en loopt het natuurlijk totaal uit de hand.

Als jij iemand belachelijk wil maken kan het zomaar uit de hand lopen, want je zou maar eens de verkeerde kunnen tegenkomen. Dan moet je ook de gevolgen kunnen dragen.

Ik hoop maar dat je het begrepen hebt.

En sterfbedden? Erg leuk eh, zomaar alles uit zijn context rukken. Vertel er ook meteen bij in welke situatie dat ik zoiets heb gezegd. Dan komt het al heel anders over.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Tuurlijk kan je iemand uitlachen als je wilt, maar dat maakt diegene zelf alleen maar triester. Als je wilt kan je ook iedereen op straat uitschelden.

Is gewoon puur een kwestie van fatsoensnormen en respect tonen aan je medemens. Dus als je het belachelijk vindt kan je het beter voor jezelf houden op zo'n moment.

Maar daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nomak wrote:

Ik droeg het trouwens als voorbeeld aan om aan te geven hoe stupide jouw stelling was.

Iemand uitlachen is net zo "stupide" als iemand het ziekenhuis in slaan? Ok.

Nomak wrote:

chevy: de einzelgängers uitlachen moet gewoon kunnen als ik dat wil.

Er is een verschil tussen uitlachen en uitlachen. Dingen naar die persoon gaan roepen, is al heel wat anders dan even een snelle opmerking maken naar een vriend(in).

Nomak wrote:

En sterfbedden? Erg leuk eh, zomaar alles uit zijn context rukken. Vertel er ook meteen bij in welke situatie dat ik zoiets heb gezegd. Dan komt het al heel anders over.

Nogmaals, alsof het uitmaakt in welke context je het zegt. Dat je het zegt is erg genoeg, in welke context dat ook. Dat heb ik je al meerdere malen gezegd, maar toen wilde jij het er niet meer over hebben. Mij best.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

ToNe wrote:

chevy projecteert zijn visie op de maatschappij nog teveel vanuit het boekje (Thomas More?).

Je verdient daarom de clueless-award.

En nu in begrijpelijke taal, graag. Met andere woorden: Wat wil je zeggen?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

alsof het uitmaakt in welke context je het zegt.

Dat maakt alles uit. Maar goed, waarom probeer ik nog met jou in discussie te gaan als je zelfs dat al niet begrijpt?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Beetje jammer dit, dat je alleen hierop reageert.

Maar hierbij nodig ik je nogmaals uit om mij uit te leggen wanneer het geoorloofd is iemand een langzame dood toe te wensen. Vanwege een uit de hand gelopen grap nog wel.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Beetje jammer dit, dat je alleen hierop reageert.

Ik vraag me af op wat ik nog moet reageren. Jij interpreteert toch alles verkeerd en ik heb geen zin in een ellenlange discussie omdat er weer woorden gaan verdraaid worden.
chevy93 wrote:

Vanwege een uit de hand gelopen grap nog wel.

Een grap noem je dat? Moet je je eens voorstellen dat jij net je moeder hebt begraven en ze gaan dit soort "grappen" met jou uithalen. Ik ben eens benieuwd hoe jij zal reageren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Waarom zou je iemand eigenlijk uitlachen als hij in z'n eentje naar de bios gaat? Ik snap niet wat daar uberhaupt komisch of zielig aan is.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Reinbo wrote:

Waarom zou je iemand eigenlijk uitlachen als hij in z'n eentje naar de bios gaat? Ik snap niet wat daar uberhaupt komisch of zielig aan is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Reinbo wrote:

Ach, wat is er zo raar aan de menstruatie? In sommige stammen worden menstruerende vrouwen verbannen. Wat is er zo raar aan urine drinken? Sommigen doen het gewoon. Maar dat is het punt ook niet. Zo vindt de een bepaalde humor erg leuk, terwijl de ander zich er zelfs voor uitschrijft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.