• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik ging laatst nog eens met my, myself and I naar een film. Wat bleek toen ik de zaal in liep: helemaal leeg! Eén minuut voor aanvang kwamen er nog twee maal twee mensen binnen, dus uiteindelijk vijf toeschouwers. Lekker rustig

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

John Lee Hooker wrote:

Absoluut done. Ik zit nu in Krakau, Polen en hier in de buurt is een bioscoop dus gister had ik A nightmare in Elm Str. + Predators bestudeert en vandaag Splice. Bij die laatste zaten er vijf mensen in de zaal, heerlijk.

Inderdaad. Er is niks zo lekker als in een praktisch lege bioscoopzaal te zitten .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Zo te zien ervaring daarmee?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Ik heb één keer praktisch in m'n eentje in de bios gezeten. Er zat nog een stelletje een paar rijen voor mee, en voor de rest niks. Maar et was dan ook ergens in de namiddag bij een film die al een hele tijd draaide.

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

Done of Not Done is niet aan de orde!

Gewoon doen waar je zelf zin in hebt en schijt hebben aan de mening van anderen.

Soms ga ik ook alleen naar de bioscoop. Zeker wanneer het een art-house film betreft of een rolprent uit Azië, dan krijg ik m'n vrienden niet mee. Dan zit ik ook alleen en het zal mij m'n reet roesten of iemand daar afkeurend over denkt.

Filmkriebel

• 9958 messages
  • 4648 votes

Wat zou daar mis mee zijn om alleen te gaan? Je zit toch zwijgend naar een film te kijken. Bovendien krijg ik niemand mee als het SF of horror is!

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ben alleen naar Inception geweest toen hij nog helemaal niet zo lang draaide en de zaal dus goed gevuld was. Is me prima bevallen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik vind de prijs die je betaald voor een bioscoopbezoek te hoog om alleen te gaan. Dan wil ik wat meer dan alleen een film zien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

chevy93 wrote:

Ik vind de prijs die je betaald voor een bioscoopbezoek te hoog om alleen te gaan. Dan wil ik wat meer dan alleen een film zien.

Reclame?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Je komt over als een gierige krent chevy, klopt dat?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Reclame?

Nee joh; een lapdance van de baliemedewerkster. Wanneer de film begint moet ze wel opzouten.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Elineloves wrote:

Je komt over als een gierige krent chevy, klopt dat?

Ik ben allesbehalve gierig, maar als ik 8-10 euro betaal om puur naar de film te gaan, ben ik gewoon een dief van mijn eigen portemonnee. Kan ik net zo goed wachten tot hij op DVD verschijnt of toch er een goede versie van het internet te plukken is.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

chevy93 wrote:

Ik vind de prijs die je betaalt voor een bioscoopbezoek te hoog om alleen te gaan. Dan wil ik wat meer dan alleen een film zien.

Als je met meerdere mensen gaat wordt het toch niet goedkoper?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Jij kunt 't echt niet laten om spelfouten aan te kaarten, he ? Denk dat Chevy vooral de gezelligheid bedoelt, btw.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Precies.

Freckles

• 488 messages
  • 544 votes

Done..

Al heb ik het zelf nog maar één keer gedaan.

Het is wel leuk vind ik, en als er een groepje van 10 jongens in de zaal zit kan ik dat ook niet uitstaan.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Freckles wrote:

en als er een groepje van 10 jongens in de zaal zit kan ik dat ook niet uitstaan.

Hoe bedoel je?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Grote groepen gaan meestal etteren, vooral jongens. Maar aan de andere kant, als je zelf met een grote groep gaat is het natuurlijk ook wel heel gezellig .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Met grote groepen ben je sowieso sneller geneigd om herrie te veroorzaken. Die praat met die, die met die.. Nummer 1 roept iets naar nummer 5..

Voor mij hoeft dat niet zo, met 1 á 2 mensen gaan vind ik persoonlijk fijner dan met een hele groep.

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

Ik ben ooit eens alleen naar de bios geweest voor een filmrecensie op school. De film was Gegen die Wand in de Studio Skoop te Gent (oncommercieel). Ik zat er samen met een mevrouw van rond de 50 denk ik. Best wel gezellig zo'n lege zaal.

Verder ga ik meestal met een groepje van 4-5. En ik geef zelf te dat er door ons wel lawaai wordt gemaakt. Meestal over belachelijke filmscenes, en dan zakken we diep in onze stoel en geven we negatieve commentaar( zoals in 2012 : Daddy, i stopped peeing in my pants ofzo... )

Maar 2 of 3 lijkt mij toch ideaal.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Maakt me eigenlijk geen fuck uit met wie en hoeveel ik ga. Als we met z'n tweetjes gaan vind ik et prima, maar als we met de hele klas gaan vind ik het ook prima. Vind het zoiezo wel gezellig in de bios .

EmilyPlays

• 54 messages
  • 500 votes

Ik ben vaak naar de betere zalen in gent geweest met juist mijn vader en een koppeltje.

Steeds als ik er kom zit daar dus geen kat

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Ga regelmatig 'beroepsmatig' alleen naar de bioscoop. Heerlijk! Word je tenminste niet afgeleid.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ligt er ook aan waar en wanneer. Als ik donderdagavond 7 of 8 uur alleen naar de bios ga schaam ik me dood. Kom vrijwel altijd bekenden tegen, zou toch zielig staan als ik zou zeggen dat ik alleen ben.

Met een middagvoorstelling doordeweeks zou ik er minder problemen mee hebben, maar heb altijd wel iemand om mee te gaan. Het is ook leuker om met iemand na afloop even over de film te discussiëren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoezo zou dat nu weer zielig zijn als je bekenden tegen zou komen? Ben je plots minder populair als mensen weten dat je alleen een filmpje gaat bekijken?

Thuis kijk je toch ook vaker alleen films, heb je toch ook niemand naast je om mee te discussiëren?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Het lijkt mij juist heerlijk als de bios op een paar minuten lopen zou zijn of zo. Ga ik ook net zo makkelijk alleen. Echt schijt aan wat anderen denken. Met meer mensen is wel gezelliger.

Helaas zit voor mij de dichtstbijzijnde bios sowieso op een half uur rijden.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Als je bekenden tegenkomt ben je meteen niet meer alleen, ideaal dus. .

Ik woon trouwens wel echt meteen naast een bioscoop, erg relaxed, al maak ik er te weinig gebruik van. 1 minuut verderop zit er trouwens nog eentje.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Elineloves wrote:

Hoezo zou dat nu weer zielig zijn als je bekenden tegen zou komen? Ben je plots minder populair als mensen weten dat je alleen een filmpje gaat bekijken?

Thuis kijk je toch ook vaker alleen films, heb je toch ook niemand naast je om mee te discussiëren?

Het is niet zielig, je lijkt alleen erg remi Je snapt toch heus wel wat ik bedoel? Of bezoek jij wel premieres in je eentje op donderdag avond Maar als je het zo cru wilt stellen, ik schaam me wel dood als ik in mijn eentje op zo'n avond heen zou gaan ja. Ben ik nu evil?

Daarnaast is de bios eigenlijk ook iets voor de gezelligheid, in je eentje vind ik het niet gezellig. Thuis ligt die drempel veel lager en kijk je vaak ook tegen de verveling. Daarnaast kijk ik thuis ook de films die ik zelf wil, die vrienden niet zoveel bevallen.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

kos wrote:

Ik woon trouwens wel echt meteen naast een bioscoop, erg relaxed, al maak ik er te weinig gebruik van. 1 minuut verderop zit er trouwens nog eentje.

Lucky bastard!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.