• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

Nomak wrote:

Ik richt mijn vizier niet op iemand, ik doel op mensen in het algemeen. Mensen die twijfelen of ze wel ergens naartoe moeten gaan als ze op dat moment niemand hebben om hun te vergezellen. Je leeft tenslotte maar één keer, profiteer er dan ook van. Als je persé een bepaalde film wil zien en er wil niemand mee gaan, dan ga je toch gewoon alleen.

Ik ken mensen genoeg die nooit alleen naar de bioscoop of andere plaatsen (frituur, zwembad,...) zouden gaan. Tja, waar ligt het aan? Te weinig zelfvertrouwen?

Ik denk dat het bij veel mensen (net als bij mij) een sociaal ding is. Het is voor mij gewoon niet gezellig om alleen naar de bioscoop te gaan (ik kijk ook thuis niet graag alleen film btw).

Het kan verder trouwens ook dat mensen hun eigen associatie zich in de weg laten staan. Stel persoon A zit met zij vrienden in de bios en persoon B komt alleen binnen en gaat zitten. A vindt B helemaal niet triest, maar vindt het bewust of onbewust wel een triest gezicht hoe B daar zo alleen zit.

Indien dit het geval is lijkt mij de kans dat A zichzelf ooit in zo'n situatie zet niet waarschijnlijk. Onder het mom dan denken andere dit ook als ze mij zien.

Het is maar een idee en er zijn veel redenen die mensen kunnen hebben om niet alleen naar een bios te gaan. Feit blijft dat mensen nou eenmaal self aware (conscious) zijn en soms van te voren (negatief) invullen wat men van hen zal denken.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er hier mensen zijn die het "raar" vinden dat er mensen zijn die in hun eentje naar de film gaan.

Ik heb net deze blz zitten lezen met stijgende verbazing.

Ik ben in het verleden ook vaak genoeg in mijn eentje naar de film gegaan en daar ook nooit verder over nagedacht. Ik zou me er -dit alles lezend- met terugwerkende kracht ongemakkelijk bij gaan voelen.

Wat intereseert mij het eigenlijk of en waarom een ander in zijn eentje naar de film gaat. Ik denk hooguit: He, een echte filmliefhebber, daar zal ik verder geen last van hebben.

Ik heb bij wijze van spreken liever een zaal vol met allemaal eenlingen dan groepjes die er een sociaal uitje van maken en hun kop niet kunnen houden.

Geldt ook voor die opmerking over Kerstmis.

Misschien is het wel iemand die verder niemand heeft, of die toevallig op dat moment in een voor hem vreemde stad noodgedwongen moet zijn en er toch een leuke dag van wil maken.

Niks mis mee.

Het zou eerder maf zijn om NIET te gaan en dan je op zo'n dag kapot te zitten vervelen in je eentje thuis.

Ik heb trouwens een Belgische vriendin gehad en daar vierden ze idd geen tweede Kerstdag net als op zoveel plaatsen in de wereld, in bv Amerika kennen ze dat ook niet. Dus dan is het al helemaal niet gek om in je eentje op 2e Kerstdag naar de film te gaan.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

moviemafketel wrote:

Als ik ooit weduwe ben of zo

Verwacht je nog een geslachtsverandering door te maken in de toekomst?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Volgens mij ligt het er ook aan hoe iemand in elkaar zit. De ene voelt zich ontzettend alleen en niet op zijn gemakt als hij in z'n eentje gaat. De ander vind het heerlijk om gewoon lekker in z'n eentje naar de bios te gaan, en gaat waarschijnlijk ook puur voor de film.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

wyatt earp wrote:

De ander vind het heerlijk om gewoon lekker in z'n eentje naar de bios te gaan, en gaat waarschijnlijk ook puur voor de film.

Klopt, en niet iedereen heeft een berg vrienden.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik neem me ook vaak voor om vanuit mijn werk even een filmpje te pakken (filmhuis ziet hier heel dichtbij). Het komt er alleen nooit van.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Hier een interessant artikel (The Shusher and the Shushed), dat precies weer weet te geven wat de ervaring in de bioscoop zou moeten zijn en wat er gebeurt wanneer dat verpest wordt.

Een bezoek aan een film in de bioscoop is een gebeurtenis dat je deelt met de hele zaal en niet direct met degene die naast je zit.

Filmkriebel

• 9958 messages
  • 4648 votes

Ik ga het liefst alleen naar de bios. Waarom iemand bij je hebben? Je moet toch twee uur naar een scherm kijken? Waarom zou dat "not done" zijn om alleen te gaan?

l-d

• 276 messages
  • 641 votes

Done...Ik ga ook wel eens alleen en ben echt geen zielig persoon. Ik hou van hele andere films dan mijn vriendinnen en als ik een film echt wil zien (en zij dan dus niet), dan ga ik net zo lief alleen..

Het is trouwens zo dat als je overdag gaat of op een doordeweekse avond, dat er dan best veel mensen alleen zitten. En bij de pathe, trouwens zoiezo (mensen met een onbeperkt filmkaart, die even snel een filmpje in de uurtjes tussen door kijken)

Niks mis mee...lekker doen en je niks aan trekken wat andere mensen er misschien over denken.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Ga elke maandagmiddag alleen naar de Pathé. Lekker rustig in de zaal.Gisteren bijvoorbeeld maar 2 andere mensen in de zaal bij 'How to train a dragon' Imax. Kregen zelfs nog een privé uitleg over het systeem, geluid en beste plaatsen bla bla bla.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minder gezellig, maar ook minder afleiding en zo kan je de film beter volgen.

Spirou

• 254 messages
  • 0 votes

Ik moet af en toe wel alleen naar de bioscoop, omdat mijn vrienden liever commercielere films zien en ik meer de films uit de arthouse hoek. En mensen die Transformers 2 heel goed vinden sleep je niet mee naar een (in hun woorden: vage) Franse arthouse film.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha, nee dat gaat niet werken inderdaad. Ik krijg mijn vriendinnen ook nooit mee naar horrorfilms, heb 't één keer gedaan, maar toen zat ze constant met dr handen voor haar gezicht omdat ze niet durfde te kijken, en gilde ze telkens. Vond ik ook weer niet zo prettig.

Spirou

• 254 messages
  • 0 votes

Haha, ik heb ook een vriendin gehad die niet van horror hield, maar toch altijd uit solidariteit meeging met me, omdat ik ook meeging met haar naar al die zoetsappige romantische komedies. Ik heb dan altijd de neiging om er iets van te zeggen: 'hee joh, je mist de film!'

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zat dr steeds te porren, kijk nou, kijk nou. Maar dat was toen op een date, dus volgens mij zocht ze een excuus om mijn handje vast te houden, haha.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Spirou wrote:

Ik moet af en toe wel alleen naar de bioscoop.

Spip mag niet mee zeker?

Spirou

• 254 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

(quote)

Spip mag niet mee zeker?

LOL

Misschien moet ik Fantasio eens meevragen?

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@ Spirou:

Zolang hij maar niet vóór je gaat zitten, haha...

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Ik ga 95% alleen naar de film.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

ik ga 100% niet alleen naar de film

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waarom niet, ace leader?

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

ik weet niet, alleen gaan lijkt me een beetje saai..? Ik betaal liever niet 8 euro zonder dat ik tegen iemand kan praten voor en na de film Thuis kijk ik ook al meestal alleen naar de tv

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Alleen naar de bios gaan vind ik verre van raar. Ik zie het regelmatig en zelf heb ik het ook een paar keer gedaan. Maar toch, met z'n twee of meer is gezelliger, al is het maar om aan het einde de film te bespreken...

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Nog nooit alleen naar de bios geweest.

Spirou

• 254 messages
  • 0 votes

Als je een beetje brutaal bent dan kun je je ook in een discussie van anderen mengen met een spitse opmerking.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1622 votes

Het maakt eigenlijk toch niet uit of je alleen gaat of met iemand samen, je gaat voor de film. Tijdens de film kijk je toch alleen maar naar de film, en niet naar de mensen in de zaal.

En ik praat er nooit tussendoor, want dan zou ik wel naar een cafe gaan ofzo

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Hoewel ik nooit alleen ga, ben ik wel overtuigd van "hoe minder zielen, hoe meer vreugd.". Want als je met 4+ , en die niet altijd volledig voor de film gaan, is het verloren geld en kan je ook op je terras zitten...

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Absoluut done. Ik zit nu in Krakau, Polen en hier in de buurt is een bioscoop dus gister had ik A nightmare in Elm Str. + Predators bestudeert en vandaag Splice. Bij die laatste zaten er vijf mensen in de zaal, heerlijk.

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

Heb dat ook al eens gaat we zaten met 10 man!

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Wel done, heb het nog nooit gedaan, maar ik zou het gerust doen al zou het zo uitkomen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.