• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.277 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, vooral daarom. Als ik de hele dag aan het werk ben en zo'n kleintje zit de hele dag thuis, lijkt me ook niet zo'n succes. Plus dat ik als startende kattenhoudster (god, wat een benaming) denk dat dit een veiligere optie is. Zoveel weet ik tenslotte niet van katten, dus zo'n rustige rooie dikkerd is meer dan welkom.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Katten houden is niet zo heel moeilijk hoor. Maar als je met een dier moet beginnen, kan je beter een kan nemen dan een hond. Zit minder werk in. Al ben ik toch gekker op honden, omdat je daar meer interactie mee hebt. (vaak)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Klopt ja. Maar aangezien ik verhuis naar een appartement, vind ik een hond toch alweer iets minder. Zeker gezien ik op mezelf ga wonen, en dus alleen ben. Een hond die bijna de hele dag alleen zit vind ik nog zieliger dan een kat. Wie gaat er 's middags met het beestje uit? Kan hem/haar moeilijk elke dag naar mijn ouders brengen.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Vaak zitten er oude katten in het asiel waarvan de eigenaar is overleden. Mijn ervaring is dat dit zijn meestal erg lieve rustige schootkatten zijn. Ik heb een tijdje stage gelopen in een dierenasiel en ik kan je vertellen dat je al die oude stumperds zo mee naar huis wil nemen . Vind die eigenlijk leuker dan de kittens.

Het probleem dat je wel kan hebben is dat de medische kosten hoger kunnen zijn omdat de kat ouder is. Maar als je een kitten neemt ben je er ook nooit zeker van of het beestje medische problemen gaat krijgen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Klopt, en als je eenmaal aan zo'n beest gehecht bent is geen euro teveel om hem/haar te helpen. Ik mocht nooit een kat/hond omdat mijn ouders dat niet wilden, dus werden het cavia's.. maar die worden ook ziek, moeten ook röntgen e.d.. Dus kosten heb je hoe dan ook aan een huisdier. Plus denk ik wel dat het asiel je inderdaad goed kan adviseren.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Veel asiels hebben trouwens ook een website waar het kattenaanbod op staat. Vaak ook met een beschrijving van het dier erbij (karakter enzo).

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Je hebt er genoeg lieve katers tussen zitten ja

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, dat had ik gezien. Maar als het zover is lijkt het me handig om niet alleen het asiel hier in Maastricht te checken, maar eerst goed komt te kijken op websites.

Qua poes of kater zal het geen verschil maken, toch?

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Elineloves wrote:

Qua poes of kater zal het geen verschil maken, toch?

Maakt weinig verschil. Mijn ervaring is dat katers wat aanhankelijker zijn. Maar dit is niet altijd het geval hoor!

Op www.dierenasiels.com en www.ikzoekbaas.nl kan je zoeken op plaatsnaam. Misschien heb je daar wat aan?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Gewoon 1 meenemen die buiten loopt joh, niet zo moeilijk doen. Lekker goedkoop ook.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Neem dan wel een kater die als gecastreerd is, anders piest ie overal tegenaan Zo ook een kater bij ons in de buurt, komt vooral in de zomer elke keer in onze tuin plassen en tegen onze achterdeur aan.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Don Dijk wrote:

Gewoon 1 meenemen die buiten loopt joh, niet zo moeilijk doen. Lekker goedkoop ook.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Don Dijk wrote:

Wat zou jij huilen als ik dan juist een van jou zou nemen.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Jep, doe ik ook. Ik geef ze alleen wel geen eten, want dan blijft ze ook nog...

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Rianneke_Dan wrote:

Neem dan wel een kater die als gecastreerd is, anders piest ie overal tegenaan Zo ook een kater bij ons in de buurt, komt vooral in de zomer elke keer in onze tuin plassen en tegen onze achterdeur aan.

Katten worden in het asiel standaard gecastreerd voor ze weggaan .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat wist ik niet. Heb zelf weinig ervaring met het asiel. Wel netjes dat ze dat doen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Good 2 know! Thanks _Se7en_

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Wat zou jij huilen als ik dan juist een van jou zou nemen.

Die van mij lopen nooit buiten, daarom.

Mensen die katten buiten laten vind ik egoistisch.

kos

• 46695 messages
  • 8850 votes

GuyB wrote:

Sinds 2004 had ik 2 Dobermans, echt lieve beesten hoor. Zus en broer. Broer is 5 maanden geleden jammer genoeg gestorven. Veel te vroeg.

(afbeelding)

Prachtig. .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik hoor juist vaak ; neem jij een kat op je appartement? Maar dan kan het beest toch nooit naar buiten...

Nee joh, echt? Kan hem moeilijk van het balkon af laten springen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja vind je dat? Ook wel zielig als die beesten nooit buiten komen. Aan de andere kant kan ik het wel weer begrijpen, vooral van mensen die een vijvertje hebben in hun tuin met hele duren vissen, die dan vervolgens bij ons thuis in de gang verschijnen

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Dat doen ze om overbevolking van katten te bestrijden. Ben ook erg blij dat ze dat doen ja. Aangezien er zoveel mensen zijn die hun katten ongecastreerd rond laten lopen en om de zoveel tijd een nestje hebben. Waarna die katjes natuurlijk verzopen of naar het asiel gebracht worden. Want ja, castreren is te duur he .

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Elineloves wrote:

Ik hoor juist vaak ; neem jij een kat op je appartement? Maar dan kan het beest toch nooit naar buiten...

Nee joh, echt? Kan hem moeilijk van het balkon af laten springen.

Katten komen altijd op hun pootjes terecht hoor

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Het kan opzich geen kwaad, als zo'n beest dat maar vanaf het begin gewend is, en je een goede kattenbak hebt. Geen probleem toch

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jawaddedadde wrote:

(quote)

Katten komen altijd op hun pootjes terecht hoor

Naar boven klimmen zal lastiger worden, want ze kunnen ook al niet de voordeur openduwen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

_Se7en_ wrote:

Dat doen ze om overbevolking van katten te bestrijden. Ben ook erg blij dat ze dat doen ja. Aangezien er zoveel mensen zijn die hun katten ongecastreerd rond laten lopen en om de zoveel tijd een nestje hebben. Waarna die katjes natuurlijk verzopen of naar het asiel gebracht worden. Want ja, castreren is te duur he .

Is goed dat ze dan doen ja, anders loopt het helemaal uit de hand. Ik had hier ook mensen in de straat die hadden een jong katje, maar die had wat problemen met haar hartje en dat koste hun teveel, hebben ze dat beest in het bos achter gelaten Schandalig toch.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Rianneke_Dan wrote:

Is goed dat ze dan doen ja, anders loopt het helemaal uit de hand. Ik had hier ook mensen in de straat die hadden een jong katje, maar die had wat problemen met haar hartje en dat koste hun teveel, hebben ze dat beest in het bos achter gelaten Schandalig toch.

Als ik zoiets hoor kan ik wel janken zeg. Dan is het nog beter als je hem zelf de nek omdraait.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zou je toch graag een baksteen door hun ruit willen mikken, achterlijk volk.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb het hun ook gezegd, want twee dagen later hadden ze weer een kleintje. Kwam die vrouw toen tegen in de winkel, en zei van als deze nu weer wat mankeert breng je haar maar naar mij en dan betaal ik het spuitje wel om dat best met wat respect te laten sterven

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik had hier ook mensen in de straat die hadden een jong katje, maar die had wat problemen met haar hartje en dat koste hun teveel, hebben ze dat beest in het bos achter gelaten Schandalig toch.

Hmm.

Adres?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.