- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dieren achterlaten is sowieso schandalig, of het nou konijnen, katten of hondjes zijn. Zelfde als mensen die hun parkieten de nek omdraaien omdat ze teveel lawaai maken. 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Je kan toch niet verwachten dat je nooit dierenartskosten zal moeten betalen als je een huisdier neemt. Zodra je zo'n beestje in huis neemt is het jouw verantwoordelijkheid en als er iets mis is dan moet je het geld er maar voor over hebben. Als je een kind neemt stuur je die toch ook naar het ziekenhuis als er iets mis mee is.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Hmm.
Adres?
Laten we dat maar niet doen 
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Vind mensen die een hond in huis hebben rondlopen ook niet echt handig, maar ja.
Is ook altijd zo'n raar gezicht, loop je een eensgezinswoninkje binnen, zie je opeens zo'n hond rondlopen, past totaal niet.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Je kan toch niet verwachten dat je nooit dierenartskosten zal moeten betalen als je een huisdier neemt. Zodra je zo'n beestje in huis neemt is het jouw verantwoordelijkheid en als er iets mis is dan moet je het geld er maar voor over hebben. Als je een kind neemt stuur je die toch ook naar het ziekenhuis als er iets mis mee is.
Valt inderdaad niet goed te praten nee. Kijk die mensen ook nooit meer aan.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Vind mensen die een hond in huis hebben rondlopen ook niet echt handig, maar ja.
Is ook altijd zo'n raar gezicht, loop je een eensgezinswoninkje binnen, zie je opeens zo'n hond rondlopen, past totaal niet.
Die snap ik niet helemaal. Als het beest genoeg beweging krijgt is er toch niks mis mee?
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Kweenie, vind het nogal onnozel, maar zal ongetwijfeld aan mij liggen. Een hond die goed kan leven binnenshuis is geen echte hond meer. En dat is sneu.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Je hebt ook mensen die hun honden de hele dag en nacht in een Kennel laten buiten, vind je dat beter dan? 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Kweenie, vind het nogal onnozel, maar zal ongetwijfeld aan mij liggen. Een hond die goed kan leven binnenshuis is geen echte hond meer. En dat is sneu.
Ik vind dat maar een vreemde redenering. Vind het nogal zielig om een hond in z'n eentje buiten te houden, zonder sociale interactie enzo.
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Nee. Of je neemt geen hond, of je zorgt dat je er genoeg ruimte voor hebt buiten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dus je zou alleen een hond mogen nemen als je een villa hebt met een gigantische tuin/bos?
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Van mij 'mag' je alles, ik zeg alleen dat ik het nogal raar vind.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Als je ervoor zorgt dat de hond genoeg beweging krijgt dan kan je die makkelijk in een gewoon huis (zelfs appartement) houden. Is helemaal niet zielig ofzo. Het is natuurlijk anders als het beestje de hele dag alleen zit, maar dat issie ook als je hem buiten houdt. Of je moet natuurlijk meerdere honden hebben. Maar zeker niet de hele dag in een kennel stoppen buiten. En binnen niet in een bench.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel eens gehoord van het fenomeen "huisdier" kos
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn bazin heeft een kat geadopteerd die een oog verloren heeft. De echte bazin vond het geen gezicht en wou idd de medische kosten niet betalen, dus wou ze hem naar het asiel brengen... gelukkig vond mijn bazin dat sneu.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Een hond moet wel lekker even de tuin in kunnen ja. Vandaar ook dat ik een huisje wil met een tuin, puur omdat onze Jack helemaal gek zou worden als hij binnen moet zitten. Wat wel een voordeel is als we in Zeeland gaan wonen, want dan kunnen we lekker strandwandelingen maken 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Mijn bazin heeft een kat geadopteerd die een oog verloren heeft. De echte bazin vond het geen gezicht en wou idd de medische kosten niet betalen, dus wou ze hem naar het asiel brengen... gelukkig vond mijn bazin dat sneu.
Waar slaat dat nou weer op. Mijn kat heeft ook maar 1 oor, maar hij is er echt niet minder lief om hoor.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Nee joh, echt? Kan hem moeilijk van het balkon af laten springen.
Kijk uit, want dat doen ze wel! De kat van mijn vriendin mag ook af en toe op het balkon maar als het beest een vogel ziet of iets anders interessants springt ze zo naar beneden toe.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Kijk uit, want dat doen ze wel! De kat van mijn vriendin mag ook af en toe op het balkon maar als het beest een vogel ziet of iets anders interessants springt ze zo naar beneden toe.
Curiosity killed the cat.
Die uitspraak is echt niet uit de lucht gegrepen hoor
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Curiosity killed the cat..
Dat is een goeie ja 
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Wel eens gehoord van het fenomeen "huisdier" kos
.
. Ik heb er nooit echt veel van begrepen idd.
Maar soit, ik vind het verder vaak wel leuke dieren hoor, daar niet van.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik had hier ook mensen in de straat die hadden een jong katje, maar die had wat problemen met haar hartje en dat koste hun teveel, hebben ze dat beest in het bos achter gelaten
Schandalig toch.
Grrrr!

Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik kan er niet tegen als ik konijnen in een hok zie. Ze snappen er natuurlijk niks van omdat ze er geen besef van hebben, maar je ziet zo'n beestje helemaal opfleuren als hij vrij mag rondlopen.
Ik heb er ooit 1 van dit uitzichtloze bestaan gered. Hij zat 24 uur per dag opgesloten in een kooi en de eigenaren gaven er helemaal niks om, ze zagen het konijn en de verzorging ervan als een complete last. Hij zat soms lange tijd zonder water. Ik heb toen met enige brutaliteit het konijn opgeëist waarop zij hem afstonden. Bij mij kon ie vanaf toen overal vrij rondlopen en er was geen kooi die hem in zijn bewegingsvrijheid beperkte.
Op de dag dag ik ging verhuizen en het konijn wilde meenemen, had hij ergens achterin de tuin een gat in de grond gegraven en was aan de andere kant de vrije wilde in gegaan. Dit was wel een leuk afscheidsmoment, beetje symbolisch dat we allebei onze eigen weg gingen..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Leuk verhaal ja
Goed dat je hem bij die mensen hebt weggehaald!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Haha zo kan je het ook zien ja
Trouwens super snel die beesten, heb vroeger ook veel konijnen gehad maar ik kreeg ze nooit te pakken, en als ik ze vast had, krapte ze me helemaal open. Vond er dus niet veel aan 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Het beest heeft zijn hele leven in gevangenschap geleefd? Dan heeft het volgens mij weinig kans in het wild te overleven.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Het zijn groot uitgevallen insecten, alleen zien ze er liever uit.
Echte band met een konijn kun je toch niet echt opbouwen lijkt me?