- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Erg triest om te horen dat zo'n lief beest ineens zo ziek is geworden en gelijk daarna zo snel dood is gegaan. Dat is vast heel moeilijk geweest voor jullie, vooral misschien omdat hij nog niet heel oud was. Dat was bij mijn katje dan wel weer, die was al 14 en heeft dus een lang en fijn leven gehad, dan heb je er zelf ook sneller vrede mee. Maar er bestaan meerdere hele lieve hondjes, voor mij was het nemen van een nieuw huisdier een goede manier om het verlies te verwerken. Ik had ongeveer een maand nadat mijn katje was overleden een pup genomen en die heeft mij er wel doorheen gesleept. Dat is natuurlijk verschillend per mens, de een verwerkt dat op die manier en de ander wil voorlopig helemaal geen dier om zich heen.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Bobbie was 9 jaar. Een tibetaan kan wel 15 jaar worden.
Ik weet nu ook al dat er weer een pup gaat komen, want ik ben gewoon niet compleet zonder een hond om me heen. Maar dat wil ik pas na de zomervakantie.Zodat ik alle tijd heb om de pup zelf op te voeden...
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Zo hebben wij dat ook ervaren Rianneke, we gingen met onze Mitzie naar de dierenarts voor een wond aan haar pootje en de week daarop had ze kanker in haar bekkie. 
Tamara (mn vrouw) heeft haar ook 14 jaar gehad, was echt een poes van vrouwtje. Ze likte zelfs haar tranen.
Enfin, na een paar maand besloten om een nieuw katje te halen. Niet ''in plaats van'' maar gewoon een hele nieuwe persoonlijkheid die ons kwam verrijken.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Een ieder die een dier heeft en deze erg lief heeft, krijgt met dit te maken. Het hoort erbij. Ik ben nu nog in de rouw en heb al wat tranen vergoten. Maar ik huil liever om iets wat zo mooi was om te missen, dan het helemaal nooit te hebben gehad.
Voor mij was het niet zomaar een hond. Hij was mijn beste vriend..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
@ Don Dijk,
Ja precies, je neemt geen nieuw dier om het overleden beestje te vervangen, want dat lukt toch niet. Elk dier heeft een eigen persoonlijkheid. En mijn keuze was dan ook om een hondje te nemen na het overlijden van mijn katje, zodat het in ieder geval twee hele andere dieren waren en het niet teveel aan elkaar deed denken.
@rose,
Het hoort er inderdaad bij, maar je zegt het wel heel mooi dat je liever huilt om iets wat zo mooi was om te missen. En vaak zijn het ook niet zomaar huisdieren, ze betekenen meer dan dat. Ik heb een tijd terug ook een minder leuke periode gehad in mijn leven, en elke keer als ik dan verdrietig was kwam mijn katje eraan en begon me kopjes te geven en kwam lekker bij me liggen. Ze voelen dat volgens mij ook gewoon aan, en ik kon daar heel veel troost uit halen. Je hebt soms meer aan een trouwe hond of lieve kat dan aan de mensen om je heen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes

Mijn oppashondje voor de komende 2 weken.. Ze is eigenlijk van mn oom en tante, maar zodra ze ergens heen gaan let ik op dit schatje, heerlijk dier is het!
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Lief hondje hoor, daar zou iedereen wel op willen passen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes

Twee van de 3 cavia's die ik heb.
Leuke beestjes. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
AAAAH!
Wij hadden vroeger ook 2 cavia's waarin 1 enorm leek op je 1e foto. De 2e foto leek op de andere, maar ipv bruin dan wit.
Ik was erbij toen de oudste dood ging. Was al wat ziek en we wisten het eigenlijk maar het was echt vreselijk om het als kind te zien. Het beestje begon als een gek rondjes in de kooi te rennen, zakte door de pootjes en was dood. Nou, was er dagenlang echt kapot van 
Leuke beestjes! Erg lief.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ajax, je wilt vast ook weten hoe ze heten, nietwaar? 
Wij hebben er nu 8 gehad, waarvan 5 dus gestorven. Mijn moeder hield zo erg van die beestjes dat ze hun niet wou begraven o.i.d, dus heeft ze de beestjes laten cremeren. De urntjes staan nu op de kast. En tsja, als je dat met de eerste doet, doe je dat ook met de andere dieren..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Neu, namen hoeft niet, maar mag wel.
Gaat er meer om hoeveel je om ze geeft. Ik zeg altijd, als je een huisdier neemt dan moet je er alles voor over hebben. Ze zijn toch aan jou overgeleverd. Zo te zien hebben ze 't bij jou maar goed.
Onze oudste werd trouwens ruim 7 jaar. Aardig oud voor een cavia.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die zwarte vond ik zo'n lekker ruig rockertje.. die heb ik vernoemd naar iemand die jij niet zo mag
Kun je al raden hoe ie heet? 
Die andere cavia, die niet op de foto staat, is nu ook 7 jaar geworden. Heeft allerlei operaties ondergaan, en niet de minst gevaarlijke.. maar beestje is gelukkig overal bovenop gekomen. Morgen ff fotootje van haar maken, heb volgens mij geen op de pc.
Mja, een kleintje dus wel.

Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Lief hondje hoor, daar zou iedereen wel op willen passen
het lijkt me maar een misselijk zenuwachtig kuttenlikkertje eigenlijk...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mits je een vrouw bent kan dat best prettig zijn misschien..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die zwarte vond ik zo'n lekker ruig rockertje.. die heb ik vernoemd naar iemand die jij niet zo mag
Kun je al raden hoe ie heet?
Zwart, ruig en rocker? Die heet dus Jack Black! 
Maar die vind ik wel weer tof...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha nee, maar dat is wel een leuk idee voor een volgende.
Heb 'm vernoemd naar.. Charlie uit Lost! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Charlie...
Zit je cavia dan ook aan de crack en speelt ie gitaar?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
het lijkt me maar een misselijk zenuwachtig kuttenlikkertje eigenlijk...
Nope, dat heb je dan mis. 'T is een oud, rustig beestje. Heb je verder geen last van.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gitaar spelen leer ik hem nog, maar hij snuift wel de hele dag aan zijn witlof.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes

Dat zijn Marco, Fleur, Sophie, Max en Bibi. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoop voor jullie dat de potjes niet naast het zout en peper stelletje staan...
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Een cavia en een konijn mocht het iemand interesseren.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Lol, die urnen. wtf?? 
Dat je een familielid op de schoorsteenmantel zet, ok...
Je had ze natuurlijk ook kunnen laten opzetten.
Edit: wat kost dat nou zo'n crematie? Had je ook kist(je)?
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
. Denk dat de meetse mensen wel begrijpen dat als je huisdieren een aantal jaren bij je hebt en ze goed verzorgd, je ze niet zomaar in een gat in de grond kunt dumpen,
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Mijn dieren liggen ook in de tuin bij ons, niks mis mee toch. Ben dan wel zo dat ik ze in een doosje deed, niet zomaar kaal in de grond. Maar goed ik heb ze liever in de tuin dan in een urn op de schoorsteenmantel ofzo, vind ik toch een beetje weird, maar goed iedereen denkt daar anders over.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Mitzie ligt ook bij ons achter in de tuin.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat je het overlijden van een dier niet zomaar naast je neer kunt leggen alsof het niets betekend. Denk dat de meeste mensen er toch wel verdriet van hebben als hun huisdier sterft. Sommige mensen kiezen ervoor om ze een mooi plekje ergens te geven en ze te begraven. Mijn moeder koos ervoor om ze te laten cremeren. Toen de eerste cavia's stierven, woonden we nog in een flat, we hadden dus geen tuin waarin we ze konden begraven. Wat ik er mee wou zeggen, is dat je toch afscheid van het dier wilt nemen en hem toch nog bij je wilt hebben, dat het geen kwestie is van kuil graven, beest dumpen en doorgaan met je leven.