- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
In De Site > Gebruikers > MovieMeter User Pics:
Een paard heeft een 'hoofd en benen'. Wat ik niet snap is wat er dan zo bijzonder aan paarden is? Als paarden 'edele dieren' zijn en daarom een hoofd en benen hebben, hoe zit dat dan met honden die al 10.000 jaar metgezel zijn van de mens en de mens helpen met het bewaken van eigendommen en jagen e.d.?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Een paard heeft een 'hoofd en benen'. Wat ik niet snap is wat er dan zo bijzonder aan paarden is? Als paarden 'edele dieren' zijn en daarom een hoofd en benen hebben, hoe zit dat dan met honden die al 10.000 jaar metgezel zijn van de mens en de mens helpen met het bewaken van eigendommen en jagen e.d.?
Ik haat honden.
Katten zijn veel toffer! 

_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Hahaha, die eerste zin al! Vroeger werden paarden opgegeten! Is dit veranderd dan? Overigens kan je het woord paard in dat hele stukje makkelijk vervangen door hond, dus alsnog snap ik niet dat een paard een edel dier wordt genoemd. Een dier dat poep eet kan je toch moeilijk edel noemen.
@ AGE-411:
Katten zijn inderdaad heel cool
. Ze hebben zeker de voorkeur over honden
.
Brix
-
- 19680 messages
- 5115 votes
_Se7en_: (Een dier dat poep eet kan je toch moeilijk edel noemen)
(zonder oordeel te vellen) Dat zie ik honden wel vaak doen, maar paarden?
(we verzeilen wel zo langzaamaan in een ander topic vrees ik
)
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Nooit van coprofagie bij paarden gehoord? Al eten paarden hoofdzakelijk hun eigen poep en bij honden maakt het weinig uit of het van henzelf is of een ander dier.
Ik wil trouwens ook niet beweren dat honden 'edele' dieren zijn, ik snap alleen niet waarom een paard wel zo genoemd wordt en een hond niet. Terwijl ze beiden al duizenden jaren veel voor de mens betekenen en door de mens gebruikt worden voor van alles.
Als er één dier edel genoemd mag worden is dat imo de kat.
Overigens wil ik hierover best met je verder discussiëren in het dierentopic hoor
. Dit is inderdaad niet de juiste plaats.
Brix
-
- 19680 messages
- 5115 votes
Om af te ronden(?)
Nee, nooit zelf gezien.
Weer wat bijgeleerd (de stiekemerds
)
Wel dat het eten van paardenmest voor honden gevaarlijk is.
Daar lette ik altijd goed op met mijn eigen honden die veel in de buurt van paarden kwamen.
Overigens maakt die benaming 'edel' voor mij niets uit, mij zijn al die dieren even lief.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3092 votes
Katten waren al edel tijdens de oudheid (Egyptenaren). QED 
Ik heb ook helemaal niks met paarden. Honden hoef ik meestal ook niet, katten zijn gewoon cool.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zag zelden mensen van adel hondenrijden, maar goed was er niet altijd bij in hun slaapkamer uiteraard.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Nou, weten we dat ook weer. 
Overigens zijn we daar ook geweest, in Narvik, via een prachtige treinreis door de fjorden heen. Prachtig!
Narvik an sich stelt niet zo heel veel voor, maar de omgeving daar is ernstig mooi. En dit bord is ook leuk en handig, voor als je een wandeling naar Parijs ofzo wil maken: 
(afbeelding)
Wow, is dit even shockerend. Ik had laatst een rondreis gemaakt van 2,5 maand door Scandinavie en Oost-Europa en ik heb gewoon precies voor hetzelfde bord gestaan! Ziekelijk zeg. Ik was toen in Tallin mijn fototoestel kwijtgeraakt dus al die foto's van Narvik enzo ben ik kwijtgeraakt helaas. Echt vreemd om die foto van jou nu terug te zien!
Even om aan te tonen: je moest daar die lange trap op aan de zijkant van het gebouw waar de bussen kwamen. Dan moest je rechtsaf, over het spoor heen. Ook lag er standbeeld van een baby daar vlakbij dat bord. De bergen waren vlakbij, er was nog een fontijntje ergens en bij die brug zat een eettentje. Toen ik er was hing er allemaal mist in die bergen en s'nachts was het gewoon licht.
In Krakau, Polen had ik pas een nieuw fototoestel gekocht, zal die binnenkort eens plaatsen hierzo.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik haat honden.
Katten zijn veel toffer! 
(afbeelding)
Brrr, katten zijn veel onvoorspelbaarder(kunnen onverwachts uithalen met hun klauwtjes
) en minder trouw aan hun baasje. Doe mij maar eenhond 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Brrr, katten zijn veel onvoorspelbaarder(kunnen onverwachts uithalen met hun klauwtjes
) en minder trouw aan hun baasje. Doe mij maar eenhond
Honden stinken en kakken in huis 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1626 votes
Ja, bij jou zie ik dat nog wel gebeuren, iedereen moet toch zindelijk worden?
Baby's toch ook, alleen hebben ze een luier.
En katten zijn geweldig? Die poepen juist in iemand anders zijn/haar tuinen ! En daar moet je blij mee zijn.. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ja, bij jou zie ik dat nog wel gebeuren, iedereen moet toch zindelijk worden?
Baby's toch ook, alleen hebben ze een luier.
En katten zijn geweldig? Die poepen juist in iemand anders zijn/haar tuinen ! En daar moet je blij mee zijn..
Katten graven altijd een kuiltje en doen daar hun behoefte in. Vervolgens doen ze het toe. Een hond kakt gewoon waar ie staat.
U-96
-
- 11875 messages
- 2077 votes
Bovendien is kattenpoep in geur echt 100x erger dan wat dan ook. De katten van mijn ex hadden regelmatig de gewoonte in de woonkamer te poepen als ze in hun ogen te weinig aandacht kregen.
In een gesloten kamer produceert dat een enorm pijnlijke geur die na het weghalen minimaal nog een half uur blijft hangen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2077 votes
)
O.a. daarom vind ik katten ook rotbeesten.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Daarom zijn ze juist leuk! They don't take shit from nobody!
Over die poep ben ik het trouwens niet eens, bij honden stinkt het vele malen erger. Als je het over urine zou hebben heb je gelijk wat katten betreft
.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik heb 2 katten en ik heb geen idee waar jullie het over hebben
Nog nooit urine op stront geroken van die beestjes.
Vroeger hadden we ook een hond. Die had zijn vaste plaats in huis waar die lag. Dat stonk daar ook naar hond
En ons gras lag altijd vol stront: Je moest altijd opletten waar je liep.
En die pist altijd tegen mijn mama haar bloemen en die boom waar we in klommen. En dat riekt niet fris!
Nog maar te zwijgen over ons speelgoed die ie soms kapot beet.
En mijn vriend zijn hond kakt en pist soms in huis en begint in het midden van de nacht soms spontaan te barken.
Allemaal nog nooit voor gehad met een kat. Die steek je gewoon buiten (winter of s'zomers) voor een hele dag en die trekken hun plan. Dan komen ze s'avonds binnen en liggen ze aan het voeteinde van je bed te slapen. Wie heeft nog knuffelbeesten nodig?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nee, heb niks met katten. Je weet nooit wat voor bui ze hebben. Lijken wel vrouwen die ongesteld of in de overgang zijn. Nee, doe mij maar gewoon onze boxer die elke keer weer even blij is om me te zien, ook al zag ik dr 10 seconden daarvoor ook al.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Allemaal nog nooit voor gehad met een kat. Die steek je gewoon buiten (winter of s'zomers) voor een hele dag en die trekken hun plan. Dan komen ze s'avonds binnen en liggen ze aan het voeteinde van je bed te slapen. Wie heeft nog knuffelbeesten nodig?

Katten urine stinkt trouwens verschrikkelijk hoor! 1 van mijn katten plaste weleens binnen (ook een keer op m'n bed!), het probleem is nu opgelost (meneer wou niet op een dichte kattenbak), maar je ruikt het nog!
Ajax&Filmfreak
-
- 3364 messages
- 3730 votes
Katten!
ik houd zeer veel van deze beestjes. Ik mis mn katten zelfs als ik op vakantie ben enzo 
Ben trouwens ook gek op honden! alle dieren wel.
Ben alleen niet zo wild van de homo sapiens 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Helemaal mee eens. Beestjes zijn leuk, mensen vaak niet
.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Één van onze poezen, Dana, is altijd boos als wij op vakantie gaan. Als we dan terug komen, doet ze 1 dag altijd ''playing hard to get''. Na deze dag weet ze van gekte niet meer hoeveel ze moet knuffelen, spinnen en kopjes geven. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Lijkt die prinses van Starwars wel.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Volgens mij ben jij dat gewoon na een avondje stappen.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dat ben ik na middernacht mmk. De weerwolven zijn nog niet uitgestorven.