- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Hij snapt het alleen niet als ik zeg: "Willy, hoe moet ik naar de Amsterdam Rai?"
Flitspalen pikt hij ook al niet op
. Dode vogeltjes en hondenpoep wel
.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Je kan een hond vanalles aanleren (soms leren ze het zich zelf ook aan
)
Wanneer ik met mijn hondjes ooit ergens geweest was (al was 't maar één keer, dan wisten ze de volgende keer de weg feilloos terug te vinden, en fungeerden ze als 'trekpaardjes', haha.
Wanneer ik dan voor de grap een stukje verder liep dan dat bewuste plekje of adres, weigerden ze aanvankelijk door te lopen, en bleven ter plekke zitten.
Iets afleren vergt wat meer tijd en inspanning 
Zeker voor wat het snuffelen aan viezigheid betreft.
Soms lukt dat helemaal niet 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Dat is zeker waar. Willy herkent ook erg goed de plaatsen waar hij weleens wat lekkers krijgt of waar hij mag zwemmen en zo.
Een paar maanden geleden at hij vaak hondenpoep en als hij een dode vogel zag liggen pakte hij die direct op en rende ermee weg.
Het heeft even geduurd, maar ik heb het er allemaal uitgekregen. Nou nog aanleren dat navigatiesystemen niet bedoeld zijn om op te kauwen
.
Ook katten kan je vrij gemakkelijk dingen aanleren. Zo zit één van mijn katten op commando
. Heb je helemaal niks aan, maar hij vindt het leuk om te leren dus waarom niet.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
O, hij heeft op dat navigatiesysteem zitten kauwen!
Ik dacht dat hij het van een tafel had gestoten of zo.
Maar nu zie ik ook duidelijk zijn tandafdrukken erin staan 
Knap dat je hem dat poep eten hebt kunnen afleren.
Dat doen veel honden, en een vriendin heeft zo'n hond die het maar niet kan laten.
Ook leuk dat die kat van je leergierig is.
Ik had er ooit een die kleine balletjes apporteerde, en in mijn schoenen legde wanneer ik geen zin meer had om met hem te spelen.
Hij wist zelf van geen ophouden, haha.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Poep eten is inderdaad iets dat heel veel honden doen. Ik heb het afgeleerd door 'm streng te straffen. Niet door 'm pijn te doen hoor! Maar in z'n nek pakken en tegen de grond duwen. Ook was het rondje lopen dan gelijk afgelopen. Dat werkte echt goed. Daarvoor pakte ik 'm veel te soft aan en bij sommige honden werkt dat gewoon niet. Zeker bij een puberende hond moet je vaak wat strenger zijn.
Momenteel gedraagt hij zich voorbeeldig. Is echt een zelfverzekerde jonge hond geworden die perfect weet wat we van hem verwachten. Ben er best een beetje trots op
.
Mensen weten vaak niet dat je katten ook dingen kan aanleren. Terwijl ze enorm intelligent zijn en het vaak leuk vinden als je met ze bezig bent. Zeker katten die niet naar buiten mogen hebben stimulatie nodig.
Wel leuk hoor, zo'n apporterende kat
. Had je 'm dat aangeleerd of deed hij het uit zichzelf?
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Het probleem met die hond van mijn vriendin is dat hij uit een dierenasiel (in Polen) komt, waar hij moest vechten voor zijn plekje en eten.
De honden leefden daar in roedels, zonder eigen hokken etc.
Het is dus een pittig baasje, of beter bazinnetje, die zich voor 't minste of geringste verdedigend opstelt, en zeker iets dat ze vast heeft niet loslaat (ook die viezigheid dus niet)
Het is dan ook een Terriër kruising, Fox- en Jack Russell denken we.
We hebben al aardig wat aanvaringen gehad met haar.
Zeker in het eerste jaar.
Blij dat ze in mijn schoenen beet, en niet in mijn been, hand of arm, haha.
Maar ze is wel een heel stuk vertrouwelijker en liever geworden sinds mijn vriendin haar twee jaar geleden kreeg.
Alleen dat ene vieze trekje dan nog.
Die apporterende kat begon daar ooit zelf mee.
Misschien een beetje afgekeken van de hondjes die ik toen ook had.
Het was wel heel verrassend toen ik dat voor 't eerst zag.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
En waarom zou dat beest geen poep mogen eten als hij daar zin in heeft?
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Omdat het niet erg lekker is wanneer je een lik in je gezicht of aan je handen krijgt van zo'n chocobekkie.
Bovendien hebben sommige honden last van wormen, die in de uitwerpselen zitten.
(Nog afgezien van andere parasieten, ziektekiemen, enz.)
Die poepeters raken daar dan ook mee besmet.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Misschien een beetje vreemd dat ik hier mee aankom, maar ik heb sinds een paar dagen +/- 20 jonge Ancistrus dolichopterus. 6 albino's en de rest gewone. Ik kan er zelf vier houden en zoek een goed thuis voor de rest.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
VisJES? Zijn mie joekels of nie? Zout water zeker?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb nooit echt begrepen wat het nut is van die beesten, al zien ze er misschien wel 'mooi' uit.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Ze worden +/- 10 cm, zijn zoetwatervissen en kunnen in een aquarium vanaf 80 cm.
Heb nooit echt begrepen wat het nut is van die beesten, al zien ze er misschien wel 'mooi' uit.
En anderen vinden het wel leuk, ieder z'n ding.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
Oh gelukkig! Ik zat al aan Jurassic park te denken. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Jammer, mijn aquarium is maar 60 cm 
@Eline: het is af en toe zeer rustgevend. Jij gaat ook nog wel een aquarium nemen in je huisje, let maar op.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Alleen maar extra schoonmaakwerk, en je hebt niks aan die beesten. Ik plak wel een foto van een vis tegen de muur, is dat ook goed?
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Ik heb een schildpad en een aquarium vaan 100 cm.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Je zou het kunnen proberen. Ze zijn heel rustig en hebben niet veel ruimte nodig. Sommige exemplaren worden niet groter als 6 cm, afhankelijk van in wat voor aquarium ze zitten.
Is je aquarium wel verwarmd? En wat voor vissen zitten erin?
Een foto van een paar van de kleintjes, niet erg duidelijk maar ik krijg het niet beter:

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Je zou het kunnen proberen. Ze zijn heel rustig en hebben niet veel ruimte nodig. Sommige exemplaren worden niet groter als 6 cm, afhankelijk van in wat voor aquarium ze zitten.
Is je aquarium wel verwarmd? En wat voor vissen zitten erin?
Een foto van een paar van de kleintjes, niet erg duidelijk maar ik krijg het niet beter:
(afbeelding)
Doet die kikker ze geen kwaad? (of is het geen echte?
)
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net terug van de dierenarts om onze laatste poes Fleurtje in te laten slapen
Ze heeft gevochten tot het bittere eind maar uiteindelijk toch opgegeven. Ze is negentien jaar geworden. Ik zal haar missen, maar uiteindelijk is het voor het beestje zelf beter zo.
RIP Fleurtje.

wimnoot
-
- 3963 messages
- 3923 votes
Sterkte Rianneke_Dan. Je kan jezelf troosten met het idee dat je wel heel erg goed voor haar gezorgd hebt, anders had ze nooit 19 jaar geworden. Maar dat neemt de leegte niet weg. Sterkte.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wow, 19 jaar is echt oud. Veel sterkte Rianneke!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Bedankt dominion, wimnoot en SelmaDuim.
Negentien jaar is inderdaad een lange tijd. Onze vorige twee katten zijn ook oud geworden (17 en 18) Maar het is ineens zo snel gegaan, we zijn ze alle drie in 2.5 jaar tijd kwijtgeraakt. En dat terwijl je die beesten bijna heel je leven bij je hebt gehad. Toch wel erg raar nu om te zien dat de voer bakjes er niet meer staan, dat je geen kattenvoer meer hoeft te kopen etc. Maar ze hebben allemaal een goed leven gehad, en ik ben blij dat ik ze veel van mijn liefde heb kunnen geven. Daar doe je het tenslotte allemaal voor.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Sterkte gewenst met het verwerken van het verdriet om het verlies Rianneke.
Ik weet hoe het voelt.
Dat alle drie de katten zo oud zijn geworden is toch een troost, ook al voelt dat op dit moment misschien nog niet echt zo.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Hey Rianneke,
sterkte ermee.
Moest vast heel moeilijk voor je zijn geweest, maar ze is vast heel dankbaar dat je haar 19 jaar zo goed hebt verzorgd.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Heel veel sterkte Rianne! Is niet makkelijk om in zo'n korte tijd alle drie je katjes kwijt te raken.
Nee hoor. Die kikkers eten alles behalve Ancistrussen
.