• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.415 actors
  • 9.375.864 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Weerkatjes he!

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Valt me op dat er hier bijzonder weinig vogelliefhebbers zijn. Om maar even in te steken op stankdiscussie etc; vogels en hun poep stinken totaal niet. Maargoed, ook al doet een dier dat, daar kunnen zij ook niks aan doen. Het smerigste dier op aarde is en blijft de mens.

Naast twee parkietjes (Blauwzuur en Pek) heb ik thuis inmiddels 12 jaar een grijze roodstaartpapegaai, Karel

Heb even geen echte foto, dus even geleend van Google:

(afbeelding)

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ik heb ook een papegaai gehad, Douchekop.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Haha, coole naam!

Overleden?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Joah.

Op zich wel grappig, ik was op vakantie met o.a. mn huisgenoot en een vriendin van me zou op Douchekop passen. Die vriendin is zwaar dierenvriend, vegetarisch en zulke onzin. Een beetje als _se7en_ zeg maar.

Gaat Douchekop net in die periode dood! Die vriendin van me wist niet waar ze het had, ze voelde zich schuldig as hell.

Waarschijnlijk had Douchekop het lawaai van de muziek ofzo gemist, die ze normaal gesproken altijd hoorde bij mij thuis. Dat zeggen ze wel eens toch, dat papegaaien slecht tegen rust kunnen?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Er kan maar één kat de coolste zijn:

(afbeelding)

Patrick

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En deze twee met Borat erbij. (Patrick alias coño Patrick (Joran van der Sloot's 'vriend'))

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo eentje hebben ze op mijn werk ook. Jong beestje nog. Erg speels, helaas.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Don Dijk wrote:

Joah.

Op zich wel grappig, ik was op vakantie met o.a. mn huisgenoot en een vriendin van me zou op Douchekop passen. Die vriendin is zwaar dierenvriend, vegetarisch en zulke onzin. Een beetje als _se7en_ zeg maar.

Gaat Douchekop net in die periode dood! Die vriendin van me wist niet waar ze het had, ze voelde zich schuldig as hell.

Waarschijnlijk had Douchekop het lawaai van de muziek ofzo gemist, die ze normaal gesproken altijd hoorde bij mij thuis. Dat zeggen ze wel eens toch, dat papegaaien slecht tegen rust kunnen?

Hmmm, wel treurig inderdaad.

Papegaaien houden in het algemeen enorm van drukte en veel hard lawaai, maar 't allermeest houden ze gewoon van aandacht. Als je een papegaai ziet met uitgeplukte veren dan heb je overduidelijk te maken met een papegaai die uit een gezin komt waar maar weinig om het dier wordt gegeven.

Was Douchekop in jouw afwezigheid bij die vriendin in 't huis of in de jouwe? Een plotselinge verandering kan een papegaai een traumatische ervaring geven, vooral als hij het idee heeft verlaten te worden of iets dergelijks. Maar erdoor sterven lijkt me sterk.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ik ben er nog steeds niet over uit, hij was niet ziek of iets dergelijks. Toen ik wegging was ie ook nog springlevend, had nog allemaal praatjes enzo.

Hij woonde in de tussentijd niet bij die vriendin, maar ze kwam gewoon elke dag langs om te voederen en te verschonen.

Ik denk toch echt dat het daar iets mee te maken had, dat ie die traumatische ervaring nooit heeft kunnen verwerken en besloten heeft om het loodje te leggen. Grapje, maar ik zou niet weten waaraan die anders is gestorven.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Hoe oud was ze?

Wat veel mensen ook niet altijd beseffen is dat emoties van dieren net zo sterk als die van mensen kunnen zijn.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Nog eentje van Patrick dan.

(afbeelding)

Hierboven waren de huisdieren bij mijn moeder.

Dit zijn mijn huisdieren in Groningen:

(afbeelding)

(afbeelding)

Het is duidelijk, studie ontwijkend gedrag dit. Dat waren wel weer genoeg foto's voor de komende 3 jaar op MM.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Hoe oud was ze?

Wat veel mensen ook niet altijd beseffen is dat emoties van dieren net zo sterk als die van mensen kunnen zijn.

Dat geloof ik gelijk.

Ik denk ook echt, weet het haast wel zeker dus, dat de overstap naar veel lawaai (hard muziek draaien, nog harder lallen omdat de muziek zo hard staat) en opeens de rust hem of haar niet goed heeft gedaan.

Geen idee hoe oud ze was eigenlijk, mn kameraad kwam opeens met Douchekop op de proppen.

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

U-96 wrote:

Valt me op dat er hier bijzonder weinig vogelliefhebbers zijn.

Toch wel (hier )

Ik had vroeger altijd grasparkietjes.

Maar wilde op een bepaald moment geen dieren meer in kooitjes.

Toen de laatste gestorven was besloot ik ermee te stoppen.

Ook geen hamstertjes en konijnen meer.

Daarna zorgde ik wel nog regelmatig voor de dieren van mijn zus en schoonbroer, een hele dierentuin, met papegaaien , allerlei vogelsoorten (de wilde duiven die iedere dag aan kwamen vliegen moest ik ook voeren) kippen, konijnen, cavia's, een eend, dwerggeitjes, fretjes, honden, katten...wellicht vergeet ik nog iets.

O ja, een wandelende tak

Ik had er een zowat een dagtaak aan.

Momenteel is het dierenbestand teruggebracht tot hondjes, fretjes, vogels en slangen (dat is een diersoort waar ik niets mee heb)

Er was tot voor kort ook nog een witte egel.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Honden stinken en kakken in huis

LOL, al moet je wel een tien meter zone hebben voor een kattenbak...wat meuren die dingen altijd zeg. Gedver, verder is het met een hond gewoon een kwestie van een goede opvoeding. Zelfde geldt overigens ook voor een kat, een kat is handiger als je wat vaker van huis weg bent. Zijn zelfstandiger, dat lijkt me wel fijn aan een kat. Aan de andere kant, volgens mij is de kans wel 50% dat je kat vermist raakt tegenwoordig.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

U-96 wrote:

Valt me op dat er hier bijzonder weinig vogelliefhebbers zijn. Om maar even in te steken op stankdiscussie etc; vogels en hun poep stinken totaal niet. Maargoed, ook al doet een dier dat, daar kunnen zij ook niks aan doen. Het smerigste dier op aarde is en blijft de mens.

Naast twee parkietjes (Blauwzuur en Pek) heb ik thuis inmiddels 12 jaar een grijze roodstaartpapegaai, Karel

Heb even geen echte foto, dus even geleend van Google:

(afbeelding)

Ja en nee, mijn moek+stiefvader hebben 2 grijze roodstaarten thuis(net zoals die op jouw foto) een geelvoorhoofd amazone papegaai en een groene roodstaart papegaaien. Die grijze roodstaart papegaaien zijn echt leuke beesten, maken niet veel herrie en doen regelmatig aan headbangen als je een muziekje op zet. Nadeel is wel dat ze alleen praten wanneer ze er zelf zin in hebben.

Die Amazones zijn me toch een partij anders qua karakter. Ze lullen de hele dag door maar een end weg en de interactie met die beessies is volgens mij ook een stuk leuker. Zo zwaait Jari altijd als je 'ga is zwaaien zegt'. Of hij laat z'n vleugels zien als je erom vraagt, ook gaan ze op de kop, doet hij een bommetje en zingt ie liedjes.

Nadeel is echter wanneer je ze aandacht hebt gegeven dat ze niet meer ophouden en ze maken me toch een partij herrie. Ze kunnen krijsen als de beste. Dat doen die grijze roodstaarten niet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Opa had vroeger ook zo'n beestje, maar die 'sliep' meer onder zijn doek dan wat anders. Hij riep telkens heel creepy de naam van mijn opa, vlak na het overlijden van oma. Hadden bijna Derek Ogilvie gebeld om te kijken of oma via de papegaai een boodschap door wou geven.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

*zucht* hahaha. Die naam van de opa is ook weer niet zo bijzonder, ze roepen wel vaker de naam van hun eigenaars. Gelijk weer die kwakzalver erbij halen haha. Zal wel door de emoties komen denk ik?

Die grijze roodstaarten zijn nog enger, die imiteren de stem van mijn stiefpa, geen idee hoe ze dat doen. Maar het klinkt bijna identiek.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja dat bedoelde ik, hij riep het op mijn oma haar manier, dus idd haar stem geïmiteerd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wij hadden vroeger een parkiet genaamd Johan. Hadden hem 's ochtends gehaald en diezelfde avond was Johan al heengegaan. De kat had hem uit zijn kooi getrokken en opgepeuzeld. Terwijl hij zelfs nog op een hele hoge kast stond, sindsdien zijn er geen vogels meer in huis geweest

Zelfde verhaal bij een rat en meerdere vissen

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

rep_robert wrote:

Nadeel is echter wanneer je ze aandacht hebt gegeven dat ze niet meer ophouden en ze maken me toch een partij herrie. Ze kunnen krijsen als de beste. Dat doen die grijze roodstaarten niet.

Mijn grijsje kan anders wel erg hard schreeuwen. Wel vervelend, want zijn decibellenproductie overschrijdt serieus de pijnsgrens.

Ik heb trouwens een audiobestand waarin hij 'hallo' zegt. Zal 's kijken of ik het kan uploaden.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Rianneke_Dan wrote:

De kat had hem uit zijn kooi getrokken en opgepeuzeld.

Ook daarom heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan katten.

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

rep_robert wrote:

Die grijze roodstaarten zijn nog enger, die imiteren de stem van mijn stiefpa, geen idee hoe ze dat doen. Maar het klinkt bijna identiek.

Over 't algemeen zijn grijze roodstaarten de beste praters. Inderdaad ongelooflijk hoe identiek ze soms een stem kunnen nabootsen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

U-96 wrote:

(quote)

Helaas heeft mn moeke het ook met de honden gehad een paar jaar geleden. We hadden zo'n hele grote parkiet, weet niet meer hoe ie heet(koningsparkiet of zo?) en de honden waren heel wild door de visite en van het een kwam het ander en grepen ze de vogel en draaiden ze de nek om of zo.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

That's the nature he. Dan zou je ook een gruwelijke hekel moeten hebben aan dogs aangezien honden katten aanvallen.

Katten zijn gewoon lekker eigenzinnig. Hou ik wel van. Honden zijn toch wat braver, wat meer slaafs. Honden zijn wel prachtig natuurlijk, daar niet van. Vooral een Alaskan Malamute.

(afbeelding)

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Prachtige beesten.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Zullen we één nemen Kos?

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Don Dijk wrote:

Hou ik wel van. Honden zijn toch wat braver, wat meer slaafs.

Nog niet zoveel ervaring met Terriërs gehad zeker Don ?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ja, als ik een hond neem wordt het er zoeen of een Saarloos Wolfshond.

In ieder geval iets uit die categorie.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Alleen als het flink heet is, is het wel sneu voor zo'n poolhond, die is daar niet echt blij mee.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.