• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.530 votes
Profile

Zet hier een foto van je film- of postercollectie

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Mijn collectie groeit alleen maar met die 1 euro-films.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Ow.. dat is niet fijn

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Ik bedoel: als je dan effe wat van die films koopt is je collectie ook al gelijk een heel stuk groter. (vooral als je kiest voor 10 voor 10 of 15 voor 15)

Over het algemeen is het gewoon rommel in die bakken. En als er eens een fatsoenlijke titel bij zit dan is het een flutversie. Ik neem niet eens de tijd om daar doorheen te banjeren. Heb wel wat beters te doen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

sinterklaas wrote:

Ik bedoel: als je dan effe wat van die films koopt is je collectie ook al gelijk een heel stuk groter. (vooral als je kiest voor 10 voor 10 of 15 voor 15)

Vind je het belangrijk dat je een grote collectie hebt? Ik heb het gevoel dat jij gewoon dvd's koopt om zoveel mogelijk dvd's te hebben. Liever 50 top-dvd's dan 1000 matige dvd's in een slechte uitvoering

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Mat_ wrote:

(quote)

Vind je het belangrijk dat je een grote collectie hebt?

Deels wel ja. Maar als het allemaal troep was dan was ik er niet tevreden mee geweest. er moeten natuurlijk ook heel wat klassiekers bij staan.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Ik koop nooit 10 voor 10 of 15 voor 15.

Ik koop eigenlijk niet eens van die zooi... Ik heb er 5 liggen maar ja, die ga ik ruilen/verkopen/weggeven heb ik met de andere 10 ook gedaan die ik niet eens bekeken heb, ze hebben mij wel betere films opgeleverd. (Ik had 5 straw dogs gekocht en 5 niet-1-euro-flut-uitvoering-films voor terug gekregen is wel fijn:P)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

sinterklaas wrote:

Dat moet je doel maar zijn. Bezit je 15 dvd's die het kijken niet waard zijn, enkel zodat je collectie van een afstand waarbinnen de namen van de titels niet te lezen zijn wat lijkt.. Dan koop ik liever een SE van een van mijn favoriete films voor 15 euro. Dan lijkt mijn collectie misschien minder groot, maar is hij vele malen waardevoller.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Helemaal mee eens. Die dvd's van 1 euro zijn vaak ook niet van beste kwaliteit.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Natuurlijk wil bijna iedereen wel een grote dvd collectie, maar dat betekent niet dat het binnen 2 maanden moet zijn.

Je kunt bijvoorbeeld elke week €25,- uitgeven voor 3 tot 5 dvd's, kunnen makkelijk SE tussen zitten of een box van kopen.

Koop je elke week 3 films ofzo, dat is x52 = 156 dvd's, binnen 1 jaar. En dan noch van goede kwaliteit, films die je graag wilt zien. Je bent er dan wel €1300,- aan kwijt maar ja ik ga geen €1300,- uitgeven voor 1300 dvd's, dan moet ik meer uitgeven aan de kasten en opbergplaats die ze nodig hebben, dan dat ze waard zijn :l

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

wo2-Freak wrote:

Natuurlijk wil bijna iedereen wel een grote dvd collectie, maar dat betekent niet dat het binnen 2 maanden moet zijn.

Je kunt bijvoorbeeld elke week €25,- uitgeven voor 3 tot 5 dvd's, kunnen makkelijk SE tussen zitten of een box van kopen.

Koop je elke week 3 films ofzo, dat is x52 = 156 dvd's, binnen 1 jaar. En dan noch van goede kwaliteit, films die je graag wilt zien. Je bent er dan wel €1300,- aan kwijt maar ja ik ga geen €1300,- uitgeven voor 1300 dvd's, dan moet ik meer uitgeven aan de kasten en opbergplaats die ze nodig hebben, dan dat ze waard zijn :l

Jij kunt mischien elke maand 25 euro uitgeven, maar als je 14 bent en je dan al zoveel te besteden hebt ben je toch wel redelijk verwent (sorry, maar waar). Het gemiddelde zakgeld ligt rond de 4,50.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

"Jullie krijgen zakgeld? Get a job!", sprak hij opvoedkundig in al zijn wijsheid.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik heb trouwens ook lang niet altijd zin in een goede top film. Vaak heb ik zin een een simpele B-film. In dat geval zijn die 1 euro dvd's perfect. Vandaag nog Sugar Hill gekocht. Mischien is de film niet geweldig, maar een heel aardig verhaal en 16.9 beeld. Ik heb ook duurdere films. Lukt makkelijk.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

"Jullie krijgen zakgeld? Get a job!", sprak hij opvoedkundig in al zijn wijsheid.

Effe rustig he. Nog maar 14... Ik denk dat er 3 uit mijn athuneum klas zijn die werken.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Meen je dat nou? Slechte zaak, die jeugd van tegenwoordig ook..

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

(quote)

Effe rustig he. Nog maar 14... Ik denk dat er 3 uit mijn athuneum klas zijn die werken.

Dat is toch echt een keuze. Zelf beun ik al sinds m'n 11e zoveel mogelijk bij. Ik heb mezelf maar wat beperkingen opgelegd wat betreft het aanschaffen van dvd's. Zeker met die laaggeprijsde boxsets bij Bol eind vorig jaar is mijn kijkachterstand veel te groot geworden. Ach, een goede reden om je cd-collectie eens flink onder de loep te nemen en uit te breiden.

Over die 5-voor-5 actie dvd's: tuurlijk is het belachelijk om dergelijke films enkel als opvulling te kopen of omdat ze bijna gratis zijn. Maar er liggen wel degelijk films tussen die het kijken waard zijn (paar voorbeelden: Five Easy Pieces (1:1.85), Richard III (16:9), David Copperfield (16:9) en verder wat, zoals gezegd minder bekende/grote films, van gerenommeerde acteurs/regisseurs). Dat je ze dan voor 'n prikkie mee kan nemen maakt de keuze des te makkelijker. En mocht het dan alsnog een gedrocht zijn is er eventueel altijd nog de prullenbak.

Vooralsnog heb ik overigens ook niet de intentie om alleen toptitels hier te hebben staan (alles onder de 3.5* weg o.i.d.). Mocht dit ooit wel het geval worden is er vast wel een filmliefhebbertje in opkomst die ik er maar wat blij mee kan maken.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Veron35, je vindt dat ik verwendt ben maar ja misschien ga ik beter en zuiniger om met geld waardoor ik meer te besteden heb

- Een tijd lang gespaard waardoor ik rond de €500,- bij elkaar had, hiervan geef ik er 25 euro p. maand uit: 500:25= genoeg voor 20 weken (en daarnaast krijg ik noch zakgeld ook...)

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Al een stuk beknopter dan de andere twee berichten die je zojuist hebt verwijderd (inclusief een verwijt wat spelling betreft om vervolgens zelf 'verwendt' neer te pennen).

Maar goed, over een half jaar geen dvd's meer dus?

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Lol, raar dat je dat denkt. Ik heb noch gewoon zakgeld en dat stijgt vanaf 3 maart naar €7,50 per week. Dus ja, kan ik alsnog elke week dvd's kopen. + de €5,- zakgeld die ik 5 maanden lang spaar = €100,- tegen die tijd is het al vakantie en gaan we op naar de ''geld maanden''. Dus altijd wel geld bij de hand.

- Maar ik geef niet elke week 25€ uit, soms 5 euro ofzo. En soms niets (dan moet het wel héél erg tegen vallen..)

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

wo2-Freak wrote:

Lol, raar dat je dat denkt.

Nee hoor, de door jou berekende 20 weken plus een buffertje van 6 weken extra aan zakgeld is een half jaar.

Overigens, als jij je wekelijkse dvd-aankopen kan financieren met wat zakgeld en toegestoken geld vanwege vakanties e.d. vind ik Verons betiteling 'verwend' nog niet eens zo ongegrond.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Pure wrote:

(quote)

Nee hoor, de door jou berekende 20 weken plus een buffertje van 6 weken extra aan zakgeld is een half jaar.

Overigens, als jij je wekelijkse dvd-aankopen kan financieren met wat zakgeld en toegestoken geld vanwege vakanties e.d. vind ik Verons betiteling 'verwend' nog niet eens zo ongegrond.

Ow, dat vind ik wel raar.

Het is toch logisch dat ik zelf €160,- verdiend heb in de vakantie?

Ik heb zelf €125,- van me ouders voor héél de vakantie van 7 weken gekregen omdat we toevallig niet op vakantie gingen.

Met 1 januari (nieuwjaar) zijn veel familie leden jarig heb ik ook veel geld gekregen en ik ben 3 maart jarig maar we vierden het gisteren toen heb ik ook €190,- gekregen, van morgen noch €15,- extra van mijn broer.

Ik krijg wekelijks €5,- en als ik dat 5 maanden spaar heb ik weer genoeg voor een lange periode!

Dan vind ik niet dat ik verwend ben maar gewoon slim met geld om ga

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Maar mensen, genoeg hier over het lijkt mij het beste om weer even ON-Topic te gaan. Het kan me niet schelen of jullie denken of niet dat ik verwend ben, ik zelf weet beter MAAR:

Aub, weer ON-Topic lijkt mij het beste

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

verwend is wel een groot woord daarvoor hoor

wat als hij van dat geld ook z,n eigen kleding moet kopen

sommige mensen geven ook kleedgeld samen met zakgeld

hij kiest er dan voor om dvd,s te kopen

en ik weet bijna zeker dat als je een echte leuke dvd ziet liggen dat mama of papa toch wel schokken om je blij te maken

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

In dit geval krijg ik geen kleedgeld, maar kopen mijn ouders gewoon kleding.

Maar ik krijg aan minder geld kleding dan dvd's (op jaar basis geef ik tussen de €850,- en €1350,- uit aan dvd's).

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

En nu echt wel ON-Topic blijven vind ik dan:P

Discussie heeft lang genoeg geduurd!

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

juist

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

wo2-Freak wrote:

En nu echt wel ON-Topic blijven vind ik dan:P

Discussie heeft lang genoeg geduurd!

Toch nog een klein weerwoordje:

wo2-Freak wrote:

Het is toch logisch (...) voor een lange periode!

Dan vind ik niet dat ik verwend ben maar gewoon slim met geld om ga

Die rekensom had je al gemaakt in je verwijderde bericht van gisteren.

Ik heb je niet verwend genoemd; ik kan echter wel in die (ietwat zware) betiteling komen [u]indien[/u] je een dergelijk uitgavepatroon kan handhaven voor een lange, misschien zelfs onbeperkte (?), periode met slechts je genoemde inkomensbronnen.

Overigens is daar verder weinig mis mee; je mag jezelf gelukkig prijzen.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Voor een deel kun je dat wel zeggen ja, maar ik vind ''verwend'' toch wel een groot woord.

laten we weer maar ON-topic gaan

Wie heeft noch foto's van zijn dvd-collectie ik wil nieuwe foto's zien voor nieuwe inspiratie

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Het grootste gedeelte van mijn collectie

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En toen waren de batterijen van de camera leeg

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Prachtige collectie DVD-t

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.