- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Zet hier een foto van je film- of postercollectie
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Bube, Dame, Köning, Gras 
zeker erg gaaf die film
Hij is natuurlijk trots dat hij Das Boot (die editie) kan kopen voor €10,-. Maar hij heeft hem misschien duurder gekocht en een goedkoper stikkertje opgeplakt zodat hij weer kan zeggen dat hij gelukkig heeft
nee dat niet echt 10 euro bij de blokker
Mooie collectie. Was je trouwens zo verschrikkelijk trots op de prijs van Das Boot dat je de stikker hebt laten zitten (prachtige editie overegens) ?
die stikker haal ik er niet af omdat ik ander het karton beschadig zou zonde zijn
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
die stikker haal ik er niet af omdat ik ander het karton beschadig zou zonde zijn
Gewoon eraf trekken. Dat karton is stevig genoeg (heb hier ook een paar van die edities), zo'n gele sticker is ook geen gezicht.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Was maar een geintje
Heb zelf die editie ook ben er trots op:P
Nee, kun je wel gewoon doen. Het is niet het soort karton dat je denkt. Deze is beplakt met een soort van plastic laag ding waardoor ook die afbeelding is ontstaan.
Dus je kunt het er wel gewoon afhalen. Wel voorzichtig voor de zekerheid is net zo handig.!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Was maar een geintje
Heb zelf die editie ook ben er trots op:P
Nee, kun je wel gewoon doen. Het is niet het soort karton dat je denkt. Deze is beplakt met een soort van plastic laag ding waardoor ook die afbeelding is ontstaan.
Dus je kunt het er wel gewoon afhalen. Wel voorzichtig voor de zekerheid is net zo handig.!
oke bedankt voor de tip.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Je kunt 100 dvd's voor 100 euro krijgen. Dus voor 1000 euro 1000 dvd's... Maar ja, wat wil je dan hebben. Goedkope dvd's om je kast vol te maken of ''dure'' dvd's die het kopen waard zijn.
Niet elke dvd kost trouwens €10,- en het lijkt me sterk dat elke verzamelaar bij bezoek aan b.v. FRS niet van de aanbiedingen profiteerd. Dan ben je gemiddeld 7,50 ofzo kwijt voor 1 dvd. Dat is dus €750,- voor 100 stuks, valt wel mee eigenlijk.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik denk toch dat ie hier aardig dicht bij de waarheid zit hoor. Ik koop zelden een dvd'tje voor 5 Euro. Enkel als 't boxsets betreft, ben ik wat goedkoper uit. En tegenover elke FRS actie dvd staat wel weer een duurdere Criterion of BFI. Ik schat de gemiddelde prijs voor een dvd uit mijn collectie ook op zo'n 10 Euro.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En die Blokkeracties voor 1 Euro per stuk, daar 'profiteer' ik ook maar weinig van. Oninteressante titels en nogal eens matige dvdreleases.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Daarom zeg ik het ook, de mensen die slechte dvd's willen en maar gauw hun kast vol willen hebben kopen gewoon 1x 100 dvd's voor 100 euro.
Maar de meeste dvd's zijn echt geen 10 euro (behalve als je ze appart koopt) maar dat doet bijna niemand...
Altijd wel aanbiedingen. En met boxen, je kunt b.v. star wars box kopen (3dvd) voor €20,- dat is minder dan €7,- per dvd.
Het lijkt mij iig sterk dat de meeste verzamelaars steeds 1 dvd voor €10,- kopen...
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ach ik heb zo'n 25/30 dvd's die tussen de 25 en 35 euro hebben gekost. (plus nog een zooitje series.) Het scheelt inderdaad flink of je voor kwaliteit of kwantiteit gaat. Boxsets koop ik bijna nooit omdat er dan meestal maar 1 of 2 interessante titels tussen zitten.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wat is je punt nu eigenlijk? Ik heb hier ook wel single releases staan die 30, misschien wel 40 Euro kosten. De laatste Seven Samurai Criterion oa.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
De meeste dvd's die ik heb hebben toch ook wel 20-25 euro gekost. Meestal gaat het over 2-disc editions of special editions van mijn favorieet films. Ik geef liever 25 euro uit aan een mooie uitgave van één van m'n fvoriete films dan dat ik 5 matige uitgaves van matige films koop van 5 euro. Ik hoef niet meteen een kast te hebben van 1000 dvd's, zolang ik maar de films op dvd heb die ik echt graag zie
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ja, dat schrijf ik ook
Iemand die me begrijpt 2 mensen dan 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik hoef niet meteen een kast te hebben van 1000 dvd's, zolang ik maar de films op dvd heb die ik echt graag zie
Dit laatste zal vast voor de meeste verzamelaars gelden.
Ik kan uit mijn eigen collectie zeker een tiental films halen die ik zo zou kunnen verkopen, wellicht 20 á 30 stuks. Maar op een totaal van 784 dvd's blijft het nog steeds een redelijk grote collectie.
M.a.w. ik ben van mening dat de meeste film-liefhebbers bewust zijn van hetgeen zij aanschaffen. Na een tijd spreek je gewoon van een aanzienlijk hoeveelheid films maar dat is op zijn Cruijffiaans gewoon logisch en dat is wat wo2-Freak inderdaad beweert.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Waarschijnlijk wel, maar als ik het aantal dvd's bekijk die sommige mensen per maand kopen dan schrik ik toch wel even. Veel van die dvd's komen dan nog uit de bakken van 5 voor 5. Er zullen ongetwijfeld goeie titels tussen zitten, maar als je elke maand een tiental van die dvd's koopt denk ik niet dat het allemaal toppers zullen zijn.
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Anderzijds kan ik er zelf ook niet mee zitten dat er hier en daar een iets mindere film in mijn collectie staat (die ik dan bijv. uit de 5 voor 5 gehaald heb - ik loop daar ca. een keer per maand binnen).
Voorbeeld: Rat Race; die had ik anders nooit van mijn leven gehaald. Een aantal weken terug heb ik die op een zaterdagavond met wat vrienden bekeken, dan is ie die ene euro dubbel en dwars waard en mag ie best tussen mijn andere films komen te staan zonder dat ik me ervoor schaam o.i.d.
Datzelfde geldt voor mindere (soms erg laag gewaardeerde) films met een groot acteur (DeNiro, Nicholson) in de hoofdrol. Ik vind het dan best de moeite waard om die te bekijken, ook al weet ik dat ik geen hoogstaande cinema hoef te verwachten.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Precies, dat mensen dan nog moeilijk gaan doen, van "wat een bak met zooi" terwijl die films met soms nog grote acteurs bijna gratis zijn.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Precies, dat mensen dan nog moeilijk gaan doen, van "wat een bak met zooi" terwijl die films met soms nog grote acteurs bijna gratis zijn.
Gratis zooi is ook zooi en ik wil gewoonweg geen zooi in mijn collectie. Ik zoek ook eigenlijk nooit een film uit op basis van de acteur. De regisseur is de grote verantwoordelijke in mijn ogen. Ben heel blij dat ik de grote klassiekers met De Niro in bezit heb (vooral Scorsese-werk), maar de bocht die hij tegenwoordig maakt wil ik niet in mijn collectie hebben, zelfs niet voor 1 enkele Euro.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Straw Dogs, Pulp Fiction enz vind ik geen zooi hoor en zeker niet voor 1 euro.
Ach en voor 1 euro dom vermaak is toch niet erg. Beter dan dat je voor dom vermaak een tientje betaald.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Maar dat laatste doet Ramon dan ook niet, dunkt me. 
Overigens vind ik die 5 voor 5 bakken niet zo erg, ook al doe ik er niet aan, maar ik kan me nog voorstellen dat ik eens een paar titels zou kopen om even 'up to date' te zijn en dan direct weer te ruilen of weg te geven. Sowieso niet houden, het is nou eenmaal zo dat dat soort films een beetje een doorn in mijn oog zijn tussen al mijn zelfgekozen pareltjes.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Straw Dogs in 4:3 is zooi hoor, dan zie je de helft van het beeld niet.
Pulp Fiction vind ik toevallig een goede film en zo zal er heel af en toe nog wel eens een leuke titel tussen liggen, maar ik zou mijn 5 voor 5 Euro nog niet eens vol kunnen maken. Veelal pongel.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
En het is goedkoper dan op de vlooienmarkt. Op de vlooienmarkt zie je dezelfte titels trouwens voor een duurdere prijs. Slim hoor die verkopers.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Straw Dogs in 4:3 is zooi hoor, dan zie je de helft van het beeld niet..
Had ik helemaal geen last van gehad. Bij mij waren het best nog wel kleine balkjes zodat je wel veel kan zien. En dan heb ik nog niet zo'n groot tv-scherm op mijn (slaap)kamer.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ben het met Ramon eens. In menig 5-10 euro bak liggen titels die ik liever heb dan 10 van die blokkertitels (al kan ik het nooit laten door die bakken te graaien). Ik kom al tijd te kort om de films te kijken die ik echt wil zien, dus ik hoef geen stapel van tien films die ik niet liever zie dan de gemiddelde film die die avond op TV is. Zelfs niet voor 1 euro.
En 4:3 versies van widescreen films vermijd ik altijd. Dan kijk ik nog liever de film niet. Of betaal ik 10 euro voor een importversie in de juiste beeldverhoudingen. Ik zou Straw Dogs ook niet Duits gesproken kopen, even fout wat mij betreft.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind dat verder ook niet erg hoor; men doet maar! 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Gratis zooi is ook zooi en ik wil gewoonweg geen zooi in mijn collectie. Ik zoek ook eigenlijk nooit een film uit op basis van de acteur. De regisseur is de grote verantwoordelijke in mijn ogen. Ben heel blij dat ik de grote klassiekers met De Niro in bezit heb (vooral Scorsese-werk), maar de bocht die hij tegenwoordig maakt wil ik niet in mijn collectie hebben, zelfs niet voor 1 enkele Euro.
Tja dat ligt inderdaad voor iedereen anders. Toch vind ik het interessant om Nicholson ook te zien spelen in een minder grote/bekende film. Ik besef dat een Nicholson-film niet per definitie een goede film is (en dat hij, zoals je al aangeeft, uiteindelijk ook maar een beperkte invloed heeft op het eindproduct), maar het is gewoon leuk om de man aan het werk te zien. Overigens, het betreft voornamelijk de wat oudere films (70's, 80's) en dus niet de hedendaagse 'bocht', maar dat terzijde.
Daarnaast is het (althans, voor mij) geen óf-óf situatie: het is dus niet zo dat ik ipv vijf dergelijke films anders met een topper was thuisgekomen (die neem ik toch wel mee).
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Berichten verplaatst naar DVD en VHS > Apparatuur > Beeldformaten / Aspect Ratio
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Sowieso niet houden, het is nou eenmaal zo dat dat soort films een beetje een doorn in mijn oog zijn tussen al mijn zelfgekozen pareltjes.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ja, ik heb volgens mij 1x in mijn leven van die goedkope dingen gekocht maar die plaats ik appart niet tussen mijn mooie dvd-collectie waar de meeste dvd's toch echt gewoon goed, super, klassiekers zijn. Is zonde om een film van €1,- tussen je films van soms €40,- te plaatsen:P
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes
Ik koop ook wel eens wat 1 euro-troep, er zit best wel wat aardigs tussen, maar het het overgrote deel daarvan krijgt geen plek in mijn collectie. On-topic; ik schiet zo dadelijk eens wat nieuwe foto's als ik thuis ben.