• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.146 actors
  • 9.373.066 votes
Profile

Zet hier een foto van je film- of postercollectie

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

ok ty

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

(quote)

Wel een beetje sneu idd. Maar uiteindelijk gaan DVD's oneindig lang mee zonder significant kwaliteitsverlies (itt de klassieke VHS cassetes), dat is het belangrijkste. Denk dus niet dat hij zal herbeginnen (kan me moeilijk voorstellen dat er uberhaupt een verzamelaar bestaat die telkens helemaal opnieuw begint bij de komst van een nieuwe standaard)

En het zal denk ik ook wel maanden tot jaren duren om al de bestaande dvd's op blue-ray of hd dvd te zetten. Als ik in de winkels kijk zie ik er niet zoveel misschien stuk of 20 en waarvan ook dubbele van dezelfde film..

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Jezus Mick

Goed bezig.

En Leviwosc ook een mooie begincollectie.

Jammer dat mijn kamer scheve daken heeft, anders was er wel plaats voor een goede dvd-kast.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

wo2-Freak wrote:

(quote)

En het zal denk ik ook wel maanden tot jaren duren om al de bestaande dvd's op blue-ray of hd dvd te zetten. Als ik in de winkels kijk zie ik er niet zoveel misschien stuk of 20 en waarvan ook dubbele van dezelfde film..

Zag pas geleden film van seagal.. van begin jaren 90.. 30 euro op blue-ray.. pfff behoorlijk duur.. zeker voor een oudere film :S

Heb wel gehoord dat blue-ray beter is.. maar datzit hem vooral in het geluid.. beeld kwaliteit van een dvd is al behoorlijk helder.. dus lijkt me sterk dat je echt zoveel verschillen zougaan merken..

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Zag pas geleden film van seagal.. van begin jaren 90.. 30 euro op blue-ray.. pfff behoorlijk duur.. zeker voor een oudere film :S

Heb wel gehoord dat blue-ray beter is.. maar datzit hem vooral in het geluid.. beeld kwaliteit van een dvd is al behoorlijk helder.. dus lijkt me sterk dat je echt zoveel verschillen zougaan merken..

Het is gewoon oplichterij vind ik:

Beter geluid en beeld. :l

Tip: Koop gewoon (En anders heb je er thuis misschien wel)

een mooi gloednieuw plasma breedbeeld tv (Gegarandeerd super beeld!) En plaats een stuk of 2/4 van de nieuwste boksen in je woonkamer/kamer achter je en voor bij de tv, en weer gegarandeerd je zult ook goed geluid hebben.

Misschien kost het wel wat, maar ja je doet het niet alleen voor het beeld en geluid, het hoort bij je, het boort bij je verzameling en ja, je kunt gewoon NIET zonder tv

En het aller vreemdste is: Waarom kost zo'n dvd in godsnaam €30,-!!!! Ik heb liever 3 special edition voor €25,- of 1 of 2 boxen voor het zelfde geld!

Die zijn zo duur omdat het veel geld kost om die dingen te produceren, op het moment. En als je kijkt wat een DVD de eerste jaren gekost heeft, dan valt het nog best mee met de Blu-Ray prijzen (ik heb regelmatig bedragen boven de 100 gulden gehoord!). Bovendien is het verschil echt aanzienlijk. Ik heb laatst bij een vriend van mij een stukje van Stealth gezien op Blu-Ray, en dat op een 1080P t.v. Dat is echt onwaarschijnlijk mooi. Dus oplichterij is gewoon onzin.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Dvd is ook niks mis mee...

Prima beeld en geluid.. dus waarom meer uitgeven aan iets wat net iets helderder is..?

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Ja inderdaad!!!

Koop gewoon een goede dvd-speler / dvd-recorder van de nieuwe soort en dan heb je ook beter beeld!!!

Dan zal het ook niet veel verschillen van een blue-ray.

Lekker zonde, die dingen komen en over paar jaar is zeker alles blue-ray :l

Zo is het ook met video gegaan. Eerst was alles video, dvd kwam in een paar jaar alles dvd.

Ik hoop niet dat, dat nu ook gebeurt. Is zonde!!

Maar, ja laten we weer ON-topic gaan

Wie heeft noch foto's van zijn/haar verzameling?? lijkt me leuk om te zien !

Wat een gezeik zeg. Het wordt alleen maar beter hoor. :s Over een paar jaar zal je echt geen 30 euro meer betalen voor een nieuwe film. Bovendien kan je je DVD's gewoon afspelen op een blu-ray speler.

Zijn jullie bang voor nieuwe dingen ofzo?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Celluloid Dreams wrote:

Wat een gezeik zeg. Het wordt alleen maar beter hoor. :s Over een paar jaar zal je echt geen 30 euro meer betalen voor een nieuwe film. Bovendien kan je je DVD's gewoon afspelen op een blu-ray speler.

Zijn jullie bang voor nieuwe dingen ofzo?

De prijzen voor Blu-ray discs dalen ook al aardig hoor: prijzen onder de € 20.

( $1,00 is € 0,67)

Blu-ray is voor mij (nog) geen optie, zolang er geen duidelijkheid is over regiovrij.

Mijn 46" full HD 1080P lcd-screen zit daarom op een vrij dure maar wel regiovrije Denon DVD3930 1080P DVD-speler aangesloten. Zo toch Blu-ray kwaliteit uit DVD, met prima Denon upscaling.

DVD of Blu-ray, je blijft toch afhankelijk van de transfer-kwaliteit.

http://www.stegen.com./index.php

De regiovrije Blu-Ray speler zit er wel aan te komen, als we dit mogen geloven.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Celluloid Dreams wrote:

http://www.stegen.com./index.php

De regiovrije Blu-Ray speler zit er wel aan te komen, als we dit mogen geloven.

Geweldige ontwikkeling!

Regiodetectie gaat nu bij DVD automatisch, maar met Blu-ray via remote ook geen punt.

Ja, ideaal. Ik ga er nu alleen nog geen geld aan uitgeven. Eerst maar eens kijken hoe het zich allemaal verder ontwikkeld, en voorlopig heb ik ook nog geen HD t.v.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Zullen we maar weer overgaan op ON-topic??

Lijkt mij een goed idee!

Wat ben jij een vervelende zeikstraal. Je begint er zelf over, en als er dan iets gezegd is dat je niet aanstaat moet het opeens on-topic.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Leuke verzameling veron35.

Ook mooi opgesteld zo tegen een rode wand aan.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Celluloid Dreams wrote:

Wat ben jij een vervelende zeikstraal. Je begint er zelf over, en als er dan iets gezegd is dat je niet aanstaat moet het opeens on-topic.

Dan lees jij niet goed. Iemand had het erover en ik reageer.

Hierna zij ik, mensen weer on-topic. Nadat jullie gereageerd hadden. Maar dan gaan jullie toch door, terwijl ik al hellemaal uit de discussie ben.

Goed lezen is een begin!

Weer On-topic

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Je moet niet vreemd opkijken als iemand anders dan weer op jou reageert. Het verschil tussen bluray en dvd is erg duidelijk te zien (ruim vijf keer meer pixels, dat zie je echt, vergelijk het maar met een digitale camera van 1 megapixel en 5 megapixel), ondanks dat het kopen van een goede plasma of lcd-tv (waar ik juist slechte ervaringen mee heb, een goedkope platte tv is vaak slechter dan een goedkope beeldbuis) het beeld ook kan opwaarderen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Ik vind het gewoon klote.. zit je met een hele verzameling dvds.. en dan komt opeens blue-ray weer.. tjah :S

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

wo2-Freak wrote:

Hierna zij ik, mensen weer on-topic. Nadat jullie gereageerd hadden. Maar dan gaan jullie toch door, terwijl ik al hellemaal uit de discussie ben.

Goed lezen is een begin!

Weer On-topic

Vervelend, die wannabemods ...

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Mescaline wrote:

Ik vind het gewoon klote.. zit je met een hele verzameling dvds.. en dan komt opeens blue-ray weer.. tjah :S

Ja inderaad... En over een tijdje als iedereen langzaam blue-ray en hd dvd's en dvd-spelers/dvd-recorders ervan koopt gaan langzaam de normale dvd's ook wel weg. En ben je bijna verplicht om een blue-ray speler te kopen.

Maar ik denk dat je op blue-ray speler wel gewoon normale dvd's afkanspelen?

Bij Mediamarkt was er tijd geleden actie als je een blue-ray speler kocht iets van 300 euro ofzo, kreeg je er 8 blue-ray dvd's gratis bij

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Klopt idd.. blue-ray spelers kunnen ookwel dvds afspelen..

Maarje weet hoe datgaat.. je bent een film liefhebber en wilt dan toch je beste films in blue-ray.. das een duur grapje;)

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Ja Dat wordt eventjes wachten tot dat blue-ray ook normale prijzen hebben. (5 tot 15 euro enz.)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Mooie collectie Martijn.

Die Scarface 2Disc SE moet ik ook maar eens een keer kopen.

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Mooie collectie 606

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

bedankt he staat voor heel wat geld hier.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Mooie collectie. Was je trouwens zo verschrikkelijk trots op de prijs van Das Boot dat je de stikker hebt laten zitten (prachtige editie overegens) ?

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

Hij is natuurlijk trots dat hij Das Boot (die editie) kan kopen voor €10,-. Maar hij heeft hem misschien duurder gekocht en een goedkoper stikkertje opgeplakt zodat hij weer kan zeggen dat hij gelukkig heeft

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Bube, Dame, Köning, Gras

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.