• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

Waar wonen de MM-users?

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Jawel maar ik weet bijna 100% zeker dat van al dat geld dat wij hebben ingezammeld er nog niet eens een kwart bij die mensen terecht komt

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Was dat zo? Hebben ze bij ons bij de collecte niet gezegd anders

Dat kun je toch nooit weten of het goed terecht komt, alleen als je het zelf brengt.

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Klopt voor een deel.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Tha-Joker wrote:

Maar we zullen altijd gierig zijn, omdat men (Belgen) gewoon niets anders weten te verzinnen. Behalve dat onze snelwegen niet beter verlicht zijn dan die van Belgie

Haha, ik benadeel het land daar ook niet voor hoor. Niet te serieus nemen allemaal. Was gewoon een antwoord naar aanleiding van de post van speedy.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

Weet ik, was ook een grapje van mijn kant

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Q Jones wrote:

Klopt voor een deel.

Klopt helemaal!

Omdat het een grote ramp is, was het niet meteen vergelijkbaar met de Tsunami. Even goed met andere doelen.

(Sorry, ik wil altijd mijn gelijk)

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

huVILEub wrote:

(quote)

Welkom bij de club!

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

huVILEub wrote:

(quote)

Klopt helemaal!

Omdat het een grote ramp is, was het niet meteen vergelijkbaar met de Tsunami. Even goed met andere doelen.

Hahaha maar ik ook. De tsunami was anders ook een grote ramp en als je aan bekende mensen geeft of als je aan bepaalde projecten geeft waar jezelf bent mee geweest weet je of het terecht komt

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Ja, dat valt ook bijna onder het zelf brengen. Maar ik bedoel, neem nou een fonds voor een of andere ziekte, hoe weet je waar dat geld heen gaat? Dan kun je geen enkele collecte meer steunen, behalve als je zelf gaat of bent geweest. En bij de meeste komt dat niet vaak of nooit voor. Dan zouden zieken en arme helemaal geen geld krijgen! Maar nu vallen we in herhaling.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

Klopt, daarom denk ik ook dat je jezelf gewoon in één doel heel erg moet verdiepen en echt kijken waar het geld heengaat en dan een jaarlijkse of maandelijkse donatie moet doen, of iets in die richting.

TrickySmalls

• 607 messages
  • 782 votes

Gelden richting WNF en Greenpeace zullen altijd op de juiste plek komen denk ik zo.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

TrickySmalls wrote:

Gelden richting WNF en Greenpeace zullen altijd op de juiste plek komen denk ik zo.

Salaris directeur WNF in 2009 € 120.432,-

Salaris directeur Greenpeace in 2009 € 88.854,-

Er zal zeker wel geld op de goede plek komen. Maar personeel van die organisaties worden ook (dik) betaald van jouw centjes.

En die speedbootjes varen ook niet op water

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Terug ontopic graag.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

btw: klopt het cliché dat Hollanders trots(er) zijn op hun vaderland ?

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Trotser dan?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Belgen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Naja, Belgen hebben ook niet al te veel om trots op te zijn. je kunt het al moeilijk een land noemen

Maar denk wel dat dat klopt, maar vooral op sportgebied. Het nationalisme keert de laatste 10 jaar wel wat terug, maar als je 15 jaar geleden had gezegd dat er nu een partij met de naam Trots op Nederland zou meedoen zou je waarschijnlijk zijn uitgelachen.

Maar als je het vergelijkt met Amerikaanse, Australische, of zelfs maar Franse vaderlandsliefde valt het hier echt wel mee.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Veel 'Belgen' zijn er niet echt meer. Binnen enkele weken is het bij ons verkiezingen, ben benieuwd. Maar we zijn toch door met Eurosong in de halve finale.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Het gaat er bij mij niet om in hoe verre een land een bekend staat op sport en- andere gebieden. Ik heb zoiets van: hoe kan je nu trots zijn op iets waar je helemaal niet kan aan doen ? Jij, Montorsi, bijvoorbeeld, had zo goed Belg kunnen zijn.

Film Pegasus wrote:

Veel 'Belgen' zijn er niet echt meer.

Heb je het hier over politiek ?
Film Pegasus wrote:

Maar we zijn toch door met Eurosong in de halve finale.

Mijn schoolgenoot, maar het interesseert me nog steeds niet.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Maar je kan toch trots zijn op nationale sportprestaties, net zo goed als dat je trots kan zijn op de militaire kracht, economische prestaties, welzijn, algemeen geldende normen enz enz van het land waar je in woont. Ik maal er verder niet om, maar dat zijn toch wel redenen dat er nationalisme bestaat.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Inderdaad Montorsi, ergens wel. Maar puur objectief bekeken, helemaal niet.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Denk dat het wel meevalt, we zijn alles behalve nationalistisch ingesteld. Merk ik vooral rondom het Nederlands elftal, pas rond een eindronde(EK, WK) zijn we pas positief en positiever ingesteld.

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Het is denk ik meer zo:

Het land waar 'de trotse' vandaan komt doet iets goed. Hij komt er vandaan, dus behoord tot een groep waarvan sommigen iets kunnen, waardoor je je beter gaat voelen. Ofzoiets. Of het is instinct dat je je eigen 'groep' beter vind dan andere.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

JDSsmetje wrote:

Inderdaad Montorsi, ergens wel. Maar puur objectief bekeken, helemaal niet.

Wat bedoel je met "puur objectief bekeken". Als jij je nederlander voelt maakt nederlanderschap deel uit van je sociale identiteit:

Hoe meer wij ons identificeren met een groep, hoe meer die groep wordt geïnternaliseerd in ons zelfbeeld, en hoe vager het onderscheid tussen de groep en het individu wordt. Wanneer dus een voetbalteam waarmee wij ons sterk identificeren het goed/slecht doet, dan heeft dit dus positieve/negatieve implicaties voor ons zelfbeeld. Het is dan ook niet verwonderlijk dat in een sociale context als het Wereldkampioenschap voetbal, waarvan de media het belang tot ongekende proporties opblazen, de prestaties van 'ons' land tot diepe persoonlijke vreugde of verdriet kunnen leiden.

rep_robert wrote:

Denk dat het wel meevalt, we zijn alles behalve nationalistisch ingesteld. Merk ik vooral rondom het Nederlands elftal, pas rond een eindronde(EK, WK) zijn we pas positief en positiever ingesteld.

Half nederland hangt anders wel al vol met oranje vlaggetjes.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Wel akkoord Apollinisch, maar dat je daar trots op bent, nee dat is puur objectief (= niet gevoelswaardig) niet correct.

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Tha-Joker wrote:

(quote)

Grappig, fail. Dacht dat je misschien wel gewoon een straat kon noemen?

Sorry was nogal melig.

Iets met wiel... Kruilwiel ofzo en dan huisnummer 30.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

planet_of_death wrote:

(quote)

Sorry was nogal melig.

Iets met wiel... Kruilwiel ofzo en dan huisnummer 30.

Kruiwiel bedoel je! Dat is superdicht bij waar ik nu woon. Toch toevallig.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Apollinisch wrote:

Half nederland hangt anders wel al vol met oranje vlaggetjes.

Pure eindtoernooi hosanna, dan kunnen we geen superlatieven genoeg meer gebruiken over hoe goed we zijn

Als ik Nederland vergelijk met landen als Italie en Polen, merk ik gewoon dat wij bijvoorbeeld veel minder nationalistisch zijn. Komt ook omdat we zo'n multiculturele samenleving hebben. Iets wat niet heel veel landen hebben in deze aantallen(relatief gezien).

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

rep_robert wrote:

Pure eindtoernooi hosanna, dan zijn kunnen we geen superlatieven genoeg meer gebruiken over hoe goed we zijn

Sorry, ik las verkeerd. Ik dacht dat je de eindfase van het wk zelf bedoelde. Dat nederland pas tijdens de kwartfinales begint op te leven ofzo.

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Tha-Joker wrote:

(quote)

Kruiwiel bedoel je! Dat is superdicht bij waar ik nu woon. Toch toevallig.

Juist! Vlak bij de buurtsuper!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.