• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

MovieMeter pakketservice

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

En van Nl Naar Belgie is rond de 1.50 ?

Als je met Priority verzend (wat min of meer gebruikelijk is) ben je 3,08 kwijt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Als je tegenwoordig een DVD vanuit België naar Nederland wil verzenden, betaal je om en bij de 5 euro aan verzendingskosten. En dan heb je de enveloppe nog niet gekocht.

Dat is toch wel heel raar, ik heb zo een 2 weken geleden een dvd naar Nederland verstuurd voor ongeveer de helft van dat bedrag. En die is aangekomen zonder problemen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik had het ook eens geprobeerd. Ik kreeg na een week van de bestemmeling te horen dat de DVD nog steeds niet was aangekomen. Ik ben dus terug naar de post gegaan en blijkbaar is het pakje daar nooit vertrokken omdat het pakje te weinig gefrankeerd was. Ik heb toen moeten bijbetalen waardoor het totaalbedrag zo'n 5 euro bedroeg.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik had het ook eens geprobeerd. Ik kreeg na een week van de bestemmeling te horen dat de DVD nog steeds niet was aangekomen. Ik ben dus terug naar de post gegaan en blijkbaar is het pakje daar nooit vertrokken omdat het pakje te weinig gefrankeerd was. Ik heb toen moeten bijbetalen waardoor het totaalbedrag zo'n 5 euro bedroeg.
Dat is nu wat men tragikomisch noemt. Jammer eigenlijk. Nog maar eens een keertje proberen.

Bij ons in België moet normaal de geadresseerde extra port betalen, of hij gaat terug naar afzender die dan mag bijbetalen.

Halcyon wrote:

Als je tegenwoordig een DVD vanuit België naar Nederland wil verzenden, betaal je om en bij de 5 euro aan verzendingskosten. En dan heb je de enveloppe nog niet gekocht. Ik vind dat veel te duur, vandaar ook dat ik (voorlopig) niet meer deelneem aan de pakketservice.

Tot voor nieuwjaar plakte ik op een enveloppe naar Nederland én die in de bus kon, drie euro. Nu, na de opslag zal het ongeveer 3,50 zijn.

Een enveloppe komt er altijd wel aangewaait en ik bewaar ze dan ook altijd.

En de kostprijs voor films die ik anders nooit te zien had gekregen? Daar wil ik best geld voor op tafel leggen. Eén voorbeeldje; de oosterse film. Nu heb ik verschillende pareltjes gezien waar ik anders geen weet van had. Mijn kostrpijs.? Nog geen vier euro.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

En de kostprijs voor films die ik anders nooit te zien had gekregen? Daar wil ik best geld voor op tafel leggen. Eén voorbeeldje; de oosterse film. Nu heb ik verschillende pareltjes gezien waar ik anders geen weet van had. Mijn kostrpijs.? Nog geen vier euro.

Dan koop ik liever een film. Nog enkele euro's meer en je kan hem zoveel kijken als je wil.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Halcyon wrote:

Nog enkele euro's meer en je kan hem zoveel kijken als je wil.

Maar het zijn dikwijls films die je moeilijk vind, of die erg duur zijn. 4 euro is nu toch niet overdreven?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

5 euro in mijn geval. Wel overdreven als ik een film voor nog niet het dubbel kan aanschaffen via een internetsite.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Ik blijf me verbazen over de hoge frankering die jullie aanhouden. Wanneer ik een dvd naar Nederlands verstuur, plak ik er drie zegels op met elk een waarde van 0,54€. En op een eenmalig zoekgeraakte dvd na, zijn ze steeds terechtgekomen bij de ontvanger. Op de zegels staat echter geen waarde aangegeven, maar aangezien ik voor 100 stuks destijds 54€ heb betaald, ga ik van een waarde van 0,54€ uit. Of fluctueert de waarde van deze zegels mee met een soort index?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Matchostomos wrote:

Ik blijf me verbazen over de hoge frankering die jullie aanhouden. Wanneer ik een dvd naar Nederlands verstuur, plak ik er drie zegels op met elk een waarde van 0,54€. En op een eenmalig zoekgeraakte dvd na, zijn ze steeds terechtgekomen bij de ontvanger. Op de zegels staat echter geen waarde aangegeven, maar aangezien ik voor 100 stuks destijds 54€ heb betaald, ga ik van een waarde van 0,54€ uit. Of fluctueert de waarde van deze zegels mee met een soort index?

De waarde van de zegels blijft dezelfde. Maar de huidige prijs voor verzending naar Nederland of een ander land in de Europese Unie is nu € 5,40.

De € 1,62 is echt te weinig hoor.

Met bestemming: Europa

In het formaat: Niet-genormaliseerd formaat van 100 - 350 g

De basisprijs hiervoor bedraagt: 5.40 EUR

Totaal: 5.40 EUR

Aantal stuks: x 1 Stuk(s)

Totaal: 5.40 EUR

Bron: www.depost.be

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Erwinner wrote:

En van Nl Naar Belgie is rond de 1.50 ?

Nou nee, zelfs binnen Nederland is een DVD verzenden al duurder (1,76). Naar Belgie is het 3,08 (priority). Wel een stuk goedkoper dan Belgie>Nederland dus, maar versturen naar Belgie met 1,50 erop is veel te weinig.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Het is voor de Vlamingen bijna nog eens zo duur.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Matchostomos wrote:

Op de zegels staat echter geen waarde aangegeven,

Een postzegel zonder waarde erop? Bestaat dat ook al?

Wat kost een DVD verzenden binnen Belgie eigenlijk?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Matchostomos wrote:

Ik blijf me verbazen over de hoge frankering die jullie aanhouden

Tja, als de pakjes met een kleiner bedrag gewoonweg niet vertrekken uit het postkantoor moet je wel. Weinig keuze lijkt me.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Wat kost een DVD verzenden binnen Belgie eigenlijk?

Met bestemming: België (nationaal)

In het formaat: Niet-genormaliseerd formaat van 100 - 350 g

De basisprijs hiervoor bedraagt: 1.77 EUR

Totaal: 1.77 EUR

Aantal stuks: x 1 Stuk(s)

Totaal: 1.77 EUR

Een postzegel zonder waarde erop? Bestaat dat ook al?

In België zetten ze al enkele maanden geen nominale waarde meer op de zegels. Nu gaat het met nummers.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Belgische zegels.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Opvallend dat de prijs binnen Belgie nagenoeg gelijk is aan die van Nederland, maar dat de prijs voor het Buitenland zo verschillend is.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Allemaal goed en wel, speedy. Maar waarom blijven mijn verzendingen zelfs met dergelijk lage frankering toch aankomen bij de ontvanger? Mag ik het met andere woorden blijven riskeren, als je het zo al mag noemen, om deze frankering aan te houden? Bovendien gebruik ik zegels die naast het niet vermelden van een nominale waarde, ook geen nummer hebben.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik denk dat het een kwestie van geluk is. Ik heb deze ochtend een dvd gepost naar Zevenaar (NL) en de prijs die ik er opgeplakt heb is 6 x € 0,59. Ofwel 6 x nr 1 = € 3,54.

Eigenlijk zijn deze zegels voor binnenlandse zendingen, maar ze zijn betaald en ze verzenden ze, dat is het voornaamste.

Eigenlijk moet je er voor een DVD die door de bus kan, 2 x de groene nummer 3 opkleven,

of € 5,40.

(afbeelding)

Binnen Europa

Zegelvel van 10 postzegels

Voor niet genormaliseerde verzendingen binnen Europa

(max. 125 x 235 x 5 mm)

Gewicht: tot 100 gr Totaal: € 27.00

Je weet, als ze het in België moeilijk kunnen doen, waarom zouden ze het gemakkelijk houden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Matchostomos wrote:

Bovendien gebruik ik zegels die naast het niet vermelden van een nominale waarde, ook geen nummer hebben.

Ik heb die ook een tijdje gehad en wonderwel kwamen mijn pakjes destijds zonder problemen aan, ook al waren ze strikt genomen te laag gefrankeerd.

GinolaEHV

• 2127 messages
  • 2611 votes

Wat vreemd zeg... zegels zonder waarde erop...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

GinolaEHV wrote:

Wat vreemd zeg... zegels zonder waarde erop...

Moeilijk is het niet, maar je moet weer een pak meer onthouden. Je moet altijd onthouden wat de waarde van een zegel, in dit geval een nummer, is. Maar het is wel een feit dat het heel wat handiger is als de waarde gewoon op de zegel staat.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er zijn nu in totaal 4 dvd's vanuit België spoorloos. Dit is niet normaal meer.

Ik heb vandaag e-mails naar guulbert en Avitas Sibannac gestuurd.

Ik heb nog niet eerder contact hierover gehad met guulbert en ik heb goede hoop dat dat nog goed gaat komen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

De Post in België is onbetrouwbaar. Ik heb al enkele maanden een klacht lopen waarvoor ik zelfs via de Vlaamse ombudsdienst ben moeten gaan. Het is dat er geen alternatief is, anders zou ik al lang geen beroep meer doen op die dieven.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Aan de hand van deze blogpost schijnt het een groot probleem te zijn daar in Belgie.

kos

• 46690 messages
  • 8847 votes

Geen pakketjes meer richting België dus. Jammer maar het is niet anders. Of ze moeten daar zelf iets intern regelen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Door 1 of andere dubieuze persoon die 3 dvd's kwijtraakt moet gans België daarvoor boeten?

De dvd's komen wel op tijd aan bij die persoon, dus dan ligt het in zijn geval waarschijnlijk NIET aan de post.

kos

• 46690 messages
  • 8847 votes

Nomak wrote:

Door 1 of andere dubieuze persoon die 3 dvd's kwijtraakt moet gans België daarvoor boeten?

De dvd's komen wel op tijd aan bij die persoon, dus dan ligt het in zijn geval waarschijnlijk NIET aan de post.

Als het aan de persoon ligt natuurlijk niet, maar als er DVD's door de post verdwijnen, zoals hierboven aangegeven, zal dat toch consequenties moeten hebben.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dat is net het probleem. Bewijs maar eens dat het aan de post ligt.

Iedereen kan hier makkelijk zeggen dat hij de dvd's verstuurd heeft en dat de post die heeft kwijtgeraakt.

Maar hoe is het dan mogelijk dat de dvd's dan niet kwijtraken vooraleer ze bij hem zijn. Ze komen altijd op tijd aan bij hem. Dat dit telkens bij dezelfde user voorkomt is verdacht. En dat hij dan ook niet eens reageert, en zelfs al een week niet meer online komt spreekt niet in zijn voordeel.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Heeft iemand nog adresgegevens van beide heren? Hard optreden is hier op zijn plaats. Stel je voor dat opeens heel Belgie uitgesloten wordt vanwege deze twee kerels (mischien zelfs een)

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Su-ki-da is ondertussen wel terecht.

Is vandaag bij mij aangekomen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Twee dingen vallen me op:

De verzenddatum van de film (17-02-'09) en het uitblijven van een reactie op dit hele gebeuren en op de mail van kappeuter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.