• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.574 votes
Profile

MovieMeter pakketservice

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ben nog niet zo lang bezig met de pakketservice hier, maar het respecteren van de 1 week-regel lijkt me inderdaad wel van vitaal belang. Ik zou er dus niks op tegen hebben mocht men hier en daar wat strenger optreden.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Hoe was je dan van plan dat aan te gaan pakken?

Misschien een tijdelijke ban van de pakketservice.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

kiriyama wrote:

(quote)

Misschien een tijdelijke ban van de pakketservice.

Om iemand na 1 x een DVD iets te lang te hebben gehouden meteen een tijdelijke ban te geven gaat een beetje ver vind ik. En wou jij het anders allemaal bij gaan houden wie hoe vaak en hoe lang een DVD te lang heeft gehouden?

DieGo

• 5808 messages
  • 2366 votes

Iemand interesse in One, Two, Three van Billy Wilder?

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Ja!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Om iemand na 1 x een DVD iets te lang te hebben gehouden meteen een tijdelijke ban te geven gaat een beetje ver vind ik. En wou jij het anders allemaal bij gaan houden wie hoe vaak en hoe lang een DVD te lang heeft gehouden?

Ik denk dat er genoeg zijn die dat allemaal bij willen houden, het komt de pakketservice immers alleen maar ten goede. Daarnaast ben ik van mening dat iemand die de DVD te lang thuis heeft, een waarschuwing moet krijgen. Na drie waarschuwingen is een permanente wering van de pakketservice gerechtvaardigd.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

(quote)

Ik denk dat er genoeg zijn die dat allemaal bij willen houden, het komt de pakketservice immers alleen maar ten goede. Daarnaast ben ik van mening dat iemand die de DVD te lang thuis heeft, een waarschuwing moet krijgen. Na drie waarschuwingen is een permanente wering van de pakketservice gerechtvaardigd.

Permanent vind ik erg overdreven. En er zijn mensen die hem een dag te laat versturen, en er zijn mensen die hem een maand te laat op de post doen. Daar zit nogal een verschil in.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Sander2 wrote:

De discussie is begonnen met de vraag of een bepaalde nieuwe regel, om de DVD's sneller te laten circuleren, verplicht moet worden.

Wanneer je een verplichte regel niet kan afdwingen, wat is dan het nut van de regel verplicht te maken ?

Er zijn ook andere mogelijkheden dan een ban, bvb. de user achteraan plaatsen op de lijstjes waarop hij staat.

Als je het nakijkt zijn er meerdere users die DVD's 3 tot 4 weken hielden i.p.v. één week. Het gaat dus niet over 2 dagen te laat omdat de post net gesloten was.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

KrisV wrote:

Als je het nakijkt zijn er meerdere users die DVD's 3 tot 4 weken hielden i.p.v. één week. Het gaat dus niet over 2 dagen te laat omdat de post net gesloten was.

Oke, maar waar leg je de grens? Krijgt iemand bij 4 dagen een waarschuwing, of bij 5? Verder had us_raider het duidelijk over permanent bannen na 3 waarschuwingen, wat ik heel erg ver vind gaan.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

DieGo wrote:

Iemand interesse in One, Two, Three van Billy Wilder?

Die wil ik wel eens proberen !

De laatste tijd is er een grote overvloed aan interessante films in de pakketservice. Niet dat ik ze allemaal kan zien, (ik moet dringend wat Engels bijleren !) maar ze schijnen pareltjes te zijn. Heel hard bedankt, mensen

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Oke, maar waar leg je de grens? Krijgt iemand bij 4 dagen een waarschuwing, of bij 5? Verder had us_raider het duidelijk over permanent bannen na 3 waarschuwingen, wat ik heel erg ver vind gaan.

Drie keer een dag te laat? Een dikke vette ban is dan verdiend. Zeven dagen is ruimschoots genoeg om een film te zien; punt.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

us_raider wrote:

(quote)

Drie keer een dag te laat? Een dikke vette ban is dan verdiend. Zeven dagen is ruimschoots genoeg om een film te zien; punt.

Pff, overdrijven is ook een vak he. En wou je dan bij 3 x een maand te laat hetzelfde doen? En bij 2 x een maand te laat niets? Ik ben meer voor zoiets: in totaal 6 dagen te laat: achteraan alle lijstjes. Bij de 2e x in totaal 6 dagen te laat een tijdelijke ban. Bij de 3e x nog langere ban ofzo... Het moet wel leuk blijven, ik vind het belachelijk om iemand na 3 dagen te laat meteen te bannen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kos wrote:

Eerder een aanbeveling dan een regel dus.

Lijkt me het beste in dit geval, of niet?

Ik hoop dat het wat helpt.

Tja, maximum een week houden is een verplichte regel, en steeds minder mensen lijken hem te respecteren ...

Deze regel afdwingen zou een DVD veel sneller laten circuleren dan een dag winst van en naar België, volgens mij.

Het gaat niet over 1 dag winst.

Zonder priority sticker kan het soms wel tot 2,5 week duren.

Soms lijkt zo'n dvd dan zelfs zoek.

Even een paar dubbektjes meer investeren is toch niet zo'n ramp?

Het afdwingen van de verplichte 1-week regel, da's lastig. Het is geen taak van de crew om iedereen steeds achter de broek aan te zitten, en deelname is op eigen risico.

Als je als gebruiker op een lijstje staat en eerstvolgend aan de beurt bent, kun je de user die de dvd heeft ook even een pm sturen. Zal niet altijd helpen misschien, maar misschien worden users dan wat minder laks.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Pff, overdrijven is ook een vak he. En wou je dan bij 3 x een maand te laat hetzelfde doen? En bij 2 x een maand te laat niets? Ik ben meer voor zoiets: in totaal 6 dagen te laat: achteraan alle lijstjes. Bij de 2e x in totaal 6 dagen te laat een tijdelijke ban. Bij de 3e x nog langere ban ofzo... Het moet wel leuk blijven, ik vind het belachelijk om iemand na 3 dagen te laat meteen te bannen.

Ik vind het dus belachelijk om iemand niet te bannen nadat diegene drie keer te laat te is geweest. Als je meedoet aan de pakketservice, moet je ook bereid zijn je aan de regels te houden. Zeven dagen is meer dan genoeg om een film te zien. Iemand die een maand te laat is, verdient wat mij betreft na één keer een permanente ban. Zoveel zal het niet voorkomen, dus de gevallen kunnen afzonderlijk beoordeeld worden. Iemand achteraan lijstjes plaatsen, is de softheid zelve en dat zal bijgevolg totaal geen effect hebben.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

KrisV wrote:

Van België naar Nederland kost de verzending van één DVD non prior 4,2 Euro, Prior 4,8 Euro

Dat is best veel. Van Nederland naar België non prior kost maar 2 euro 76 meende ik. 2x iets naar België gestuurd en de dvd was er binnen 5 dagen. Lijkt net alsof het van België naar Nederland juist wat langzamer gaat.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Misschien is het een idee om de pakketservice voortaan zonder hoesjes te doen? Als ik DVD's verhandel, doe ik dat ook altijd zonder hoesje en nog nooit heb ik er problemen mee gehad. Met het meesturen van het hoesje, wil het nog wel eens voorkomen dat dit hoesje kapot gaat. Ook scheelt het natuurlijk weer verzendkosten.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

4,80 euro is wel erg veel.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

KrisV wrote:

Tja, maximum een week houden is een verplichte regel, en steeds minder mensen lijken hem te respecteren ...

Deze regel afdwingen zou een DVD veel sneller laten circuleren dan een dag winst van en naar België, volgens mij.

Ik beken schuld, maar van de ca 20 deelnames ben ik toch maar 2 keer echt te laat geweest.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

jordybeukeboom wrote:

Ik beken schuld, maar van de ca 20 deelnames ben ik toch maar 2 keer echt te laat geweest.

Het was niet persoonlijk bedoeld natuurlijk

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ok prima Toch is het inderdaad prettig als iedereen zich enigszins aan de huurperiode houdt. Het zou ook als verplichting kunnen gelden; dan is de deelnemer verplicht om de dvd eventueel zonder te kijken door te sturen, ik denk niet dat veel dit willen, en dan eerder tijd vrijmaken om de dvd toch binnen de periode te bekijken

Europa

Priority Standard

50 - 100 g. € 2,16 € 1,76

Van NL naar Belgie priority sturen scheelt dus ook niet veel meer

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

jordybeukeboom wrote:

Ok prima Toch is het inderdaad prettig als iedereen zich enigszins aan de huurperiode houdt. Het zou ook als verplichting kunnen gelden; dan is de deelnemer verplicht om de dvd eventueel zonder te kijken door te sturen, ik denk niet dat veel dit willen, en dan eerder tijd vrijmaken om de dvd toch binnen de periode te bekijken

Europa

Priority Standard

50 - 100 g. € 2,16 € 1,76

Van NL naar Belgie priority sturen scheelt dus ook niet veel meer

Is het nou 4,80 of 2,16, scheelt nogal.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

kiriyama wrote:

Is het nou 4,80 of 2,16, scheelt nogal.

België naar Nederland 4,8 en Nederland naar België 2,16, neem ik aan ?

Een DVD weegt trouwens meer dan 100 gram, geloof ik.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dvd's in bubbeltjesenvelop wegen meestal meer dan 100 gram. Ik was 2,88 kwijt (priority) naar België. Binnen Nederland 1,76.

4,20 / 4,80 - Dat is inderdaad erg duur. En toch nog zoveel deelnemers vanuit België.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Mijn voorstel is om twee lijstjes te maken : op het ene lijstje zetten de Belgen zich, op het andere de Nederlanders zodat de dvd eerst in Nederland circuleert, als de dvd van daar afkomstigis, en wanneer alle Nederlanders hem hebben bekeken, wordt de dvd naar België verstuurt en wanneer de laatste Belg hem bekeken hefft gaat de film terug naar Nederland. Zo zijn er maar 2 mensen die hogere verzendkosten moeten betalen. Het nadeel is dat sommigen extra lang zullen moeten wachten en voorrang geven aan anderen. Raar voorstel, ik weet het

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Prima voorstel.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Voor alle duidelijkheid, mijn reactie was niet als tegenstand tegen de prior-verzending bedoeld, maar het lijkt me zo goed als zeker dat het doen respecteren van de week-termijn meer tijdwinst zal opleveren. Ik ben trouwens niet zeker dat prior in België zoveel sneller gaat

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Reinbo wrote:

Prima voorstel.

Voor mij een slecht voorstel. Voor mij gelijk, maar 20 Nederlanders voor 3 Belgen. Het loont gewoon de moeite niet. En naar Nederland verzenden voor 3 euro per film kan je toch niet klagen vind ik.

En wie een film krijgt van mij mag het nakijken: nu 3 euro en voor de prijsverhoging vorige maand 2,50 euro. Op iets minder dan vier jaar zeker al 70 tot 80 pakketjes naar Nederland verstuurd en slechts één terugggekregen wegens te weinig gefrankeerd.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Prima voorstel.

Voor mij ook een slecht voorstel. Ik wil geen maanden wachten, gewoon omdat ik toevallig in België woon. Dit ruikt naar discriminatie, ook al is het dan goed bedoeld.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

KrisV wrote:

Ik ben trouwens niet zeker dat prior in België zoveel sneller gaat

De prior in België gaat beduidend sneller. Maar twee dagen verschil naar Nederland tegenover een gewone zending, dat kan toch het verschil niet uitmaken?

In één week tot maximum 10 dagen zou je de film normaal toch moeten kunnen doorsturen.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

speedy23 wrote:

En wie een film krijgt van mij mag het nakijken: nu 3 euro en voor de prijsverhoging vorige maand 2,50 euro. Op iets minder dan vier jaar zeker al 70 tot 80 pakketjes naar Nederland verstuurd en slechts één terugggekregen wegens te weinig gefrankeerd.

In elk geval, als je het in de post afgeeft, is het 4,2 of 4,8 Euro. Dat is het officieel tarief. Ik heb daarmee gewoon op een gestelde vraag geantwoord, het was geen klacht

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.