• 178.000 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.183 votes
Profile

Top 5 filmergernissen

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

Ter ondersteuning van je mening kan je toch ook een derde quoten en het dan (duidelijk en juist) weerleggen? Of ben ik nou gek? Kan best volgens mij.

Retorische vraag, natuurlijk kan dat. Alleen dat was niet waar ik om moest lachen of waar het hier over ging....

Het is een simpel doordenkertje, 'maar het zal verder niemand verbazen dat hij hetzelfde vind als ik', alsof je iemand gaat quoten ter ondersteuning van je verhaal die het 'niet' met je eens is....

Verder heeft het geen zin om hier een verhaal van te maken, ik moest daar om lachen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Voorts..

Ik zeik die gastjes af die het leuk vinden om passanten tijdens oud en nieuw te bestoken met rotjes. Zo ook een bejaarde echtpaar die overdag (lees 4 uur in de middag) door een paar gastjes getrakteerd werden op een paar fikse knallers.

Helaas waren ze verdwenen toen ik beneden de deur had opengedaan. Het oude echtpaar liep, na de schrik, gelukkig ongedeerd weer verder.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

@dragje 1e post: Ik snap wel wat je bedoelt, reageerde ook meer op Roel. Ik zou het ook niet zomaar doen, maar het is wat kortzichtig om het zo te plaatsen. En het heeft inderdaad weinig zin om hier over door te gaan.

@dragje 2e post: triest inderdaad.

Dus dan maar een paar van mijn ergernis films (willekeurige volgorde):

A Time To Kill (1,0*) dus, vreselijk vreselijk.

A Walk To Remember (0,5*), brr dat sentimentele gedoe kan ik echt niet tegen

Dead Man's Shoes (1,5*), grappig eigenlijk dat ik me hier zo stoorde aan het verhaal, terwijl ik veel ongeloofwaardigere verhalen wel slik..ik kan ook niet goed uitleggen waar het nou precies aan lag.

Forrest Gump (0,5*) NIET grappig, wat een overgewaardeerd pretentieus prul.

Ben-Hur (1,5*).. 2 mooie scenes, maar dat christelijk gedoe ook altijd..

Transformers (0,5*) - mijn bericht daar zegt voldoende...

The Blair Witch Project en Braveheart wil ik nog even vermelden, aan de eerste heb ik me eigenlijk nergens aan geïrriteerd, ik vond de film gewoon ontzettend saai, viel er 10x bij in slaap. Braveheart is nog zo'n vreselijk sentimenteel ding, net als It's a Wonderful Life

Zo zijn er nog genoeg films waar ik me vreselijk aan dingen loop te irriteren Vooral sentimenteel gedoe, irritante moraal en religieus gezeur kan ik niet tegen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

@dragje 1e post: Ik snap wel wat je bedoelt, reageerde ook meer op Roel. Ik zou het ook niet zomaar doen, maar het is wat kortzichtig om het zo te plaatsen. En het heeft inderdaad weinig zin om hier over door te gaan.

Exactomundo

Happy new year trouwens nog, 2009 wordt een mooi jaartje!

Zo zijn er nog genoeg films waar ik me vreselijk aan dingen loop te irriteren Vooral sentimenteel gedoe, irritante moraal en religieus gezeur kan ik niet tegen.

Dan kan ik je Breaking the Waves aanraden

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Die stond dan ook niet bovenaan mijn verlanglijstje en nog de beste wensen

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Personages die hun tanden poetsen. Krijg op de een of andere manier altijd kippenvel van het geluid dat het maakt, zoals anderen kippenvel krijgen wanneer iemand met zijn nagels over een schoolbord schraapt. Vreselijk vind ik 't.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Kinderen van 12 jaar of jonger die zingen over 'verliefd zijn'. Allemaal zó overdreven en zó nep dat ik accuut boos word.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

Apollinisch wrote:

Personages die hun tanden poetsen. Krijg op de een of andere manier altijd kippenvel van het geluid dat het maakt, zoals anderen kippenvel krijgen wanneer iemand met zijn nagels over een schoolbord schraapt. Vreselijk vind ik 't.

Dat heb ik bij eetgeluiden. Vreselijk.

Kan me overigens wel in die films vinden waaraan jij je ergerd, Goldenskull. Breaking the Waves is inderdaad ook een ramp.

Arbil

• 208 messages
  • 771 votes

serpico wrote:

Kinderen van 12 jaar of jonger die zingen over 'verliefd zijn'. Allemaal zó overdreven en zó nep dat ik accuut boos word.

beetje jantje smit achtig van vroeger

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

serpico wrote:

Ook naar 3FM geluisterd zo voor de kerst? Inderdaad een vrij vreselijk nummer.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ja! En op 1 januari zag ik ook 2 kleine meisjes ergens langsdartelen, moord en brand over de verliefdheid ... argh.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Van die wijsneuzerige kutkinderen in films. Van die koters in van die op en top Amerikaanse troep die praten alsof ze al 30 jaar levenservaring erop hebben zitten.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Pastichio Rocker wrote:

Van die wijsneuzerige kutkinderen in films. Van die koters in van die op en top Amerikaanse troep die praten alsof ze al 30 jaar levenservaring erop hebben zitten.

Dakota Fanning inderdaad. Eng mens(je)...

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Pastichio Rocker wrote:

Vooral in reclames. .

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

kos wrote:

(quote)

Vooral in reclames. .

Absoluut. Ik boycot alle producten met kinderen die volwassen moeten doen omdat dat grappig is. Echt vreselijk.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik zeik op die opgedirkte 50 plussers die, woonachtig in Papendrecht, het nodig vonden 'hun' gelijk te halen bij de Rijdende Rechter ten koste van een paar spelende kids.

In Papendrecht staat sinds 1941 een muziektent. Stichting dorpsbehoud is de trotse eigenaar van deze goed onderhouden tent. Een paar keer per jaar zijn er muziekoptredens en voor de rest is het verboden terrein. Maar daar denkt de tienjarige Pieter heel anders over. Hij is geregeld met zijn vrienden in de muziektent te vinden om er te spelen en voetballen. 'We doen niets verkeerd, maken niets kapot, dus waarom mag het dan niet?' Toch worden Pieter en zijn vrienden regelmatig door de vrijwilligers van Stichting Dorpsbehoud uit de muziektent verwijderd. De muziektent is verboden terrein en we kunnen geen uitzonderingen maken, aldus de stichting. Pieter vindt dat onzin en zorgt voor herrie in de tent.

Hier kan men de uitzending bekijken.

Punt voor mij in deze is niet zozeer wie hier 'gelijk' heeft, maar het is de reactie van enkele bewoners dat mij irriteert nadat zij te horen kregen dat de rechter hen gelijk gaf.

Opmerkelijk toch hoe zogenaamde '' volwassen '' mensen in veel gevallen zich kinderachtig opstellen vergeleken met de volwassen houding van kinderen. Dit is een schoolvoorbeeld hiervan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Geniale aflevering was dat . Sowieso een hilarisch programma.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Dan kan ik je de serie "buren" ook aanraden.

En Pieter, Pieter is een 'held'. Heerlijk zo'n jochie van 10 die zo ad rem is en oprecht voor 'zijn recht' opkomt.

Zijn reactie op de beschuldiging dat er op de vloer van de muziektent met een stift slogans waren geschreven: ik ben 10 jaar en ik heb nog nooit teksten gezien in mijn hele leven en dat is toch al best lang.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Vond dat ventje eigenlijk even irritant als de rest. Erg fake, stond echt een toneeltje voor te dragen.

De enige "held" in dat programma is doorgaans die rechter zelf, die het allemaal vaak met smalende glimlach aanziet. Knap hoe die zich toch steeds kan inhouden.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Vond dat ventje eigenlijk even irritant als de rest.

Mag je vinden, de relevantie ontgaan mij alleen.

Erg fake, stond echt een toneeltje voor te dragen.

Hij moest bijna huilen, dat noem ik niet fake. Bovendien hebben we het hier over een kid van 10, alsof een jongen met die leeftijd hier 'toneel' gaat zitten spelen. Onzinnig natuurlijk.

De enige "held" in dat programma is doorgaans die rechter zelf, die het allemaal vaak met smalende glimlach aanziet. Knap hoe die zich toch steeds kan inhouden.

Ik doel hier op het gegeven dat voor een jongen van 10 het niet 'niks' is om voor de televisie voorbereid of niet, alsof dat zo vreemde zaak betreft als je voor een rechter spreekt, zijn verhaal te houden. Je kunt het met de jongen eens zijn of niet maar de wijze waarop die buurtbewoners hun gelijk halen is buitengewoon kinderachtig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kinderen moet je ook kinderachtig bestrijden.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Kinderen moet je ook kinderachtig bestrijden.

Wat een wijsheid.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Hij moest bijna huilen, dat noem ik niet fake.

Niet ? Eén van de meest tenenkrommende momenten van de aflevering, vooral omdat die bes daarnaast ook prompt begon te wenen. Geweldige show.

alsof een jongen met die leeftijd hier 'toneel' gaat zitten spelen.

Hoezo niet, hij zat duidelijk dialoogjes op te dragen, dat merkte je wel wanneer hem iets gevraagd werd. Je zag hem zoeken welk antwoord het best paste.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Niet ? Eén van de meest tenenkrommende momenten van de aflevering, vooral omdat die bes daarnaast ook prompt begon te wenen. Geweldige show.

Waarvan akte, geen zin in een welles nietes gewauwel. Aan jou het laatste woord.

Hoezo niet, hij zat duidelijk dialoogjes op te dragen, dat merkte je wel wanneer hem iets gevraagd werd. Je zag hem zoeken welk antwoord het best paste.

Ik zou ook proberen te zoeken naar een antwoord dat mijn zaak ten goede komt als ik voor een rechter sta, met lukraak wat gebrabbel 'win' je nimmer een zaak. Misschien ligt dat anders in België

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Pastichio Rocker wrote:

Danny in the 1997 remake van The Shining....

Er zijn in mijn ogen ook maar weinig films waarin kinderen gewoon echt realistisch worden neergezet. Rademakers slaagt er overigens geweldig in met de film Makkers Staakt Uw Wild geraas.

Ik heb btw ook een schijthekel aan kinderen die al over "verliefd" zijn praten. Of 15-jarige meisjes die met hun vriendinnen ntb (niet te breken) zijn en waarbij ieder vriendje de liefde van hun leven is... Alles moet tegenwoordig zo dramatisch...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sinds wanneer hebben alleen volwassenen het recht om over verliefd zijn te praten. Ik heb een schijthekel aan mensen die zichzelf zo veel "sophisticater" vinden en zichzelf rechten toedichten en van anderen ontnemen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Sinds wanneer hebben alleen volwassenen het recht om over verliefd zijn te praten. Ik heb een schijthekel die zichzelf zo veel "sophisticater" vinden en zichzelf rechten toedichten en van anderen ontnemen.

Bovendien weten die verliefde kinderen niet beter dus kan ik me er ook weing aan storen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Sinds wanneer hebben alleen volwassenen het recht om over verliefd zijn te praten. Ik heb een schijthekel die zichzelf zo veel "sophisticater" vinden en zichzelf rechten toedichten en van anderen ontnemen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Nu ja, ik lees nergens dat Drs. DAJA zulk een recht voor een kind wil ontzeggen. Drs. DAJA voelt blijkbaar irritatie wanneer kinderen over verliefdheid spreken omdat, zijn woorden, het 'dramatisch' overkomt. Dat kan.

Ik kan me daar echter niet bepaald aan irriteren. Als een kind over verliefdheid spreekt gaat dit meestal hand in hand met zoveel onschuld en oprechtheid dat het meestal zelfs aandoenlijk is om naar te luisteren.

Daarbij deel ik ook de opvatting van Ramon K in deze, het gaat hier om zeer jonge kinderen, die weten vaak niet beter.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

dragje wrote:

Nu ja, ik lees nergens dat Drs. DAJA zulk een recht voor een kind wil ontzeggen. Drs. DAJA voelt blijkbaar irritatie wanneer kinderen over verliefdheid spreken omdat, zijn woorden, het 'dramatisch' overkomt. Dat kan.

En trouwen is dat niet? Tot de dood ons scheidt?!

Leek mij dat dat 'dramatisch' ging over dat elk vriendje de liefde van hun leven is maar soit. Vond die eerste zin wel overduidelijk, als je een beetje tussen de regels door leest.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.