• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Paranormal Activity blijft de angstaanjagenste. Ik heb er 2 nachten niet van kunnen slapen...

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Pontypool

Na Paranormal Activity de engste film die ik heb gezien!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pontypool . Klein meesterwerk en ongelofelijk dat het filmpje zo weinig belangstelling trekt.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hellraiser 1 blijft voor mij de engste horror. Heel vaak nachtmerries van gehad destijds.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik ben nieuwsgierig geworden naar Pontypool. Binnenkort maar eens bekijken. Bedankt voor de tip NW en Rianneke.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zeker doen. Qua aanpak toch erg fris en qua opbouw niet minder dan briljant. Benieuwd naar je bevindingen. Wel een hate it or love it gevalletje denk ik.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:

Wel een hate it or love it gevalletje denk ik.

Dat denk ik ook wel ja. En het vereist wel inlevingsvermogen en concentratie. Het beste is gewoon om de film te kijken in een donkere, stille kamer zonder onderbrekingen

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Dat denk ik ook wel ja.

Ik niet. Zo heel erg bijzonder of ontoegankelijk is de film ook weer niet.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Naomi Watts wrote:

Pontypool . Klein meesterwerk en ongelofelijk dat het filmpje zo weinig belangstelling trekt.

Rianneke_Dan wrote:

Pontypool

Na Paranormal Activity de engste film die ik heb gezien!

Heb er altijd een beetje langs op gekeken, leek me weinig aan ook al kreeg ik 'm al eens getipt. Jullie maakte me wel nieuwsgierig en toen lag hij daarnet plotseling bij de FRS. Meegenomen dus!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Ik niet. Zo heel erg bijzonder of ontoegankelijk is de film ook weer niet.

Is maar hoe je het ziet, voor een horror gebeurd er vrij weinig en moet je je wel een beetje in kunnen leven in de situatie anders kan de film behoorlijk tegenvallen.

jeroentjuhhhhh wrote:

lag hij daarnet plotseling bij de FRS. Meegenomen dus!

Ook maar eens bij de FRS kijken dan! Ben benieuwd wat je ervan vind

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Niemand die rept over ontoegankelijkheid, wel is de aanpak wat 'anders' en het is maar de vraag of dat bij iedereen goed valt.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Naomi Watts wrote:

Wordt dus tijd om die eens op te zoeken. Blinde aanschaf waard?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aan jou wel besteed Ricardo. Ik dnek dat je ook wel wat kan met de benadering. Ik zeg doen en als je het niets vindt neem ik 'm van je over voor de aanschafprijs. Wat dacht je daar van .

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dat vind ik een uitstekende deal! Blu-ray besteld Was ook maar 8,99.

Rascal

• 537 messages
  • 792 votes

Naast 'Irrèversible', 'Wrong Turn' vind ik "Hostel" echt bizar. Die setting, wetene dat er nog van die freaks zijn die dat daadwerkelijk doen. En in deel 2 toen 'brave' Heather bruut werd afgeslacht en bij Jeepers Creepers, als Justin Long in dat gat valt, en erachter komt wat zich daar bevindt.. Te bizar.

Vind films echt niet snel eng ofzo, maar hoe cliché het verhaaltje van bijv Wrong Turn is, één van de weinige films die ook zo'n beklemmende nare onheilspellende sfeer had. Beetje underrated ook wel.

Een grimmige (ongemakkelijke) sfeer, onheilspellend en dat goed in beeld weten te brengen, daarmee krijg je de engste films volgens mij.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik vond Ponty pool niets aan. Wat is eng?

Films die mij bij zijn gebleven kwa spanning en zieke dingen zijn.

The Strangers

Wrong Turn

Martyrs (echt ziek is deze film)

Devil's Reject

Texas Chainsaw Massacre remake versie 1 en 2

Vacancy (ondanks een aantal cliché's)

Yu-On (Aziatische grudge versie)

Vaak kijk ik films in het donker en zeker alleen juist om de aandacht erbij te houden. Ik vind de meeste films niet echt eng maar wees niet getreurd mensen er komen een paar creepy films aan. Ik zal de titels hier wel plaatsen maar mot ze ff opzoeken.

Een film gaat over ghosthunters in een soort creepy tehuis en heeft veel raakvlakken met Blairwitch gehalte. Hele creepy trailer. Kan Paranormal activity nog wat van leren.

Ook een spaanse horror die veel enger is dan REC

Enfin ik ga ff voor jullie horror fanaten op zoek naar de titels

the flash

• 317 messages
  • 103 votes

@raffael77 wat vond gij dan heftig aan martys? zin toch ergere dan die film

ergste vond ik texas chainsaw

strangers

the thing

hostel

de japanse horror films

wat is er zo goed aan ponty pool?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

de japanse horror films

Dat zijn er nogal wat.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Iets met kam en scheren.

Maar zo dacht ik in het begin ook. Dan zag je Ju-On The Grudge en riep je tegen iedereen dat de Japanse horrorfilms zó eng zijn!

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

@ Flash

Ik schreef ook bruut kwa geweld maar eerlijk is eerlijk dat Martyrs verdomd ziek is.

Ik kom ff terug op de nieuwe films die gaan komen of al zijn maar nog niet hier. Ik laat een paar linkjes achter.

Delftblue

• 6 messages
  • 0 votes

De absolute nummer 1 aller tijden is the exorcist

YouTube - ‪THE EXORCIST - Trailer - HQ - (1973)‬‏

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Naomi Watts wrote:

Begint ijzersterk maar dat einde is toch wel bijzonder belachelijk hoor.

roeleboel

• 45 messages
  • 0 votes

hills run red

paranormal activity 1 2

freddy vs jason

final destination 1 2 3 4

a nightmare on elmstreet

1408

friday the 13th

black sheep (is horror en komedie)

halloween 1 2 3 4 5 6 7 8 9

stay alive

saw 1 2 3 4 5 6 7

wrong turn

jeepers creepers 1 2 3

jasper1991

• 42 messages
  • 383 votes

Heel saai, maar The Exorcist wat mij betreft.

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Mijn lijstje van beste horrorfilms:

- Inside

- REC 1+2.

- Martyrs

- The Poughkeepsie tapes

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Raffael77 wrote:

@ Flash

Ik schreef ook bruut kwa geweld maar eerlijk is eerlijk dat Martyrs verdomd ziek is.

Ik kom ff terug op de nieuwe films die gaan komen of al zijn maar nog niet hier. Ik laat een paar linkjes achter.

(embed)

(embed)

Veelbelovende trailers!

Het PA, Blair Witch rage is geboren.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Veelbelovende trailers!

Het PA, Blair Witch rage is geboren.

Ik ben er ook benieuwd naar. Creepy zag het er wel uit hehehehe. Mijn zus maar ff bang maken als de films uit zijn lol.

enidarienh

• 2 messages
  • 0 votes

Hallooo, ik heb deze topic een beetje doorgekeken... en tot mijn verbazing, stond deze er niet tussen!

Ik heb 3 nachten wakker gelegen van

The Fourth Kind (2009)

Al is deze alleen voor mensen die ook van Sci-fi houden..

Verder vond ik The Descent zeer goed, ook deel 2, al is daar het eind ontzettend frustrerend van.

Mede is dat bij de film: The Mist, van stephen king.. Deze is niet écht eng, maar wel héél frustrerend en een geweldig verhaal. ik zat echt hélemaal in de film.

Verder is mijn klassieker, The Amityville Horror.. Omdat ik de eerste keer dat ik m zag halverwege bijna achter de bank dook.. Hehehe.. maar kan mede te maken hebben dat ik 13 was toen ik die zag hahaha.

Ik heb gisteren The Haunting in Conneticut gekeken. die vond ik kwa Schrik heel goed.. verder beetje meevaller.

En ik heb Insidious gezien. en die vond ik écht slecht.. Echt het concept is een aftreksel van Poltergeist (1982) Bijna hetzelfde verhaal, andere uitvoering.. jammer had meer verwacht van die film.

Verder vind ik de tips heel fijn hihi

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Raffael77 wrote:

@ Flash

(embed)

(embed)

Ziet er veelbelovend uit! Hoelang moet ik daar nog op wachten..?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben op zoek naar echt creapy films, zoals het recente Insidious. Dus geen horror wat op gore gericht is, maar wat me echt aan het schrikken maakt of weet te beangstigen.

De hele bekende titels zoals Paranormal Activity of Halloween hoeven niet genoemd te worden, die ken ik allemaal wel. Ik zoek meer de wat minder bekende titels.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.