- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Een haai is toch niet eng? Gewoon een uit de kluiten gewassen vis.
Ik heb Jaws vandaag eens eindelijk helemaal gezien en ik vond het niet echt eng meer
the catcher
-
- 118 messages
- 1459 votes
SAW , is echt wel op en top spanning. De Texas chainsow massacre vond ik in de bioscoop prima.Maar thuis op dvd was het ietsje minder.In de Blair witch project zit wel wat spanning, maar zeker geen film om 2 keer te zien.
The ring, the shining, house of wax, the hils have eyes zijn wel spannend.
Als je meer van gruwel houdt is oa cannibal holocaust, texas chainsow massacre, wrong turn,the dentist wel een aanrader.
Cabin fever vind ik ook wel zeer goed.
Nog ff een vraagje.
Overlaatst was er een film op tv over 2 koppels die via een flayer een uitnodiging kregen om naar een party te gaan ergens afgelegen in een bos. Weet iemand hoe die film noemt? Want ik ben het rats vergeten.Was wel een vrij goed filmke.
the catcher
-
- 118 messages
- 1459 votes
Als horror liefhebber ben je aardig wat gewend. Spijtig genoeg zijn vele films dus niet meer eng, echter wel spannend.
- Saw (2004)
- Chakushin Ari (2003) !!!
- Descent, The (2005)
- Halloween (1978) !!!
- Ring, The (2002)
- Wrong Turn (2003)
- Janghwa, Hongryeon (2003) !!!
Is er van die Chakushin Ari een vernieuwde versie? Want ik hou niet echt van dat Japans gebrabbel.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Is er van die Chakushin Ari een vernieuwde versie? Want ik hou niet echt van dat Japans gebrabbel.
Die gaat nog komen.
o.a de films The Ring en Texas Chainsaw Massacre (2003) vond ik wel spannend (/eng.)
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
Dan mis je wat de dag van vandaag op horrorgebied.
the catcher
-
- 118 messages
- 1459 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Texas Chainsaw Massacre en Haute Tension. Beide films weten een 'realistische' (Geen monsters of buitenaardse wezens en zo) situatie neer te zetten, waar met name de geestelijke stress erg wordt opgewekt. Door hun realistische (grauw, onopgepoetst) documenataire achtige beelden, weten ze echt onder je huid te kruipen. Dat en de geweldige horrors die de hoofdpersonen moeten doorstaan.... O, ja en een hele nare ongemakkelijke soundtrack. 
saiko
-
- 150 messages
- 0 votes
Ik vind niets meer eng. De enige film waarvan ik kan herinneren dat die in de buurt kwam, van `eng`, is The Shining.
`s Nachts Resident Evil (GC) in het donker spelen vind ik wel eng. 
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
De remakes van japanse horrorfilms komen in de verste verte nog niet in de buurt kwa sfeer scheppen. Het is juist die sfeer dat deze films zo eng maken. Zuid-korea is nl ook zo een land dat meester is in maken van creepy shit!
Vergeet die remakes, slik die bittere pil en probeer nogmaals de aziatische film een kans te geven!
Bas I.
-
- 461 messages
- 4 votes
Helemaal mee eens. Gewoon een kans geven aan de films die niet Nederlands of Engels gesproken zijn.
Ik mis bij jullie wel een boel films, eigenlijk. Ik vond bijvoorbeeld The Evil Dead erg spannend. Verder blijft Halloween een geweldige film, net als andere slashers als A Nightmare On Elm Street en Friday The 13th. Alle sequels zuigen.
Verder zijn een boel films van regisseurs Lucio Fulci, Dario Argento en Mario Bava de moeite waard.
Uit Azië vond ik vooral Battle Royale en Kaïro erg goed.
Qua splatter moet je echt Braindead zien, verder ook Bad Taste en Re-Animator.
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan..
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Nee joh
Puur vermaak maar zeker niet eng.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Nee joh
Puur vermaak maar zeker niet eng.
wel voor de eerste keer 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
De engste thriller die ik heb gezien is zonder twijfel Hard Candy (2005) ... Zat op het puntje van mijn stoel maar met mijn handen voor mijn ogen. Moest de film op een gegeven moment stop zetten omdat ik de suspention niet meer aan kon
De hele opbouw naar het afsnijden van die gast zijn ballen was echt slopend...
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Halloween! Het is dan wel niet de engste horror uit m´n leven maar had er wel een tijdje moeilijk van kunnen slapen, terwijl de beelde van de film niet schrikwekkend zijn.
Durfde wanneer het donker was ook niet alleen door mijn huis lopen. Ik had altijd het idee dat er een freak met een masker en een mes me bekeek zonder dat ik hem zag, en ooit wanneer ik het niet verwachte toe sloeg...
Hield m´n ramen te erg dicht waardoor ik slecht sliep en ziek werd. Dat alleen vanwege een een verzonne film. Achter elke hoek kon hij zitten! Dat dacht ik even.
Als ik dan zeg dat hij niet eng is moet ik wel gek zijn.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Halloween! Het is dan wel niet de engste horror uit m´n leven maar had er wel een tijdje moeilijk van kunnen slapen, terwijl de beelde van de film niet schrikwekkend zijn.
Durfde wanneer het donker was ook niet alleen door mijn huis lopen. Ik had altijd het idee dat er een freak met een masker en een mes me bekeek zonder dat ik hem zag, en ooit wanneer ik het niet verwachte toe sloeg...
Hield m´n ramen te erg dicht waardoor ik slecht sliep en ziek werd. Dat alleen vanwege een een verzonne film. Achter elke hoek kon hij zitten! Dat dacht ik even.
Als ik dan zeg dat hij niet eng is moet ik wel gek zijn.
Tip: Black Christmas (1974). Ouder, beter, enger dan Halloween (wat ik uiteraard ook een goede film vind).
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
De engste film vind ik trouwens shivers (cronenberg), erg slecht van geslapen een aantal jaren geleden.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
10 okt. a.s. release BLACK DAHLIA: LINK
PS
Deze Horror-film staat nog niet op MM.
(IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0372005/ )
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
De allergoorste is met afstand Terror Firmer. (Troma) Haast niemand heeft hem gezien maar eigenlijk is het een echte baggerfilm zonder enig verhaal en gewoon bedoeld om de kijker te shokeren. Scenes als close-ups van de genitalien van een hermaphrodite, afgehakte lullen, botbreuken, afgehakte ledematen en tientallen liters bloed en ingewanden zijn natuurlijk ook niet serieus te nemen 
De engste is moeilijk te zeggen. Ik denk dat ik dan persoonlijk naar een japanse horror a la Ju-On grijp.
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
De allergoorste is met afstand Terror Firmer. (Troma) Haast niemand heeft hem gezien maar eigenlijk is het een echte baggerfilm zonder enig verhaal en gewoon bedoeld om de kijker te shokeren. Scenes als close-ups van de genitalien van een hermaphrodite, afgehakte lullen, botbreuken, afgehakte ledematen en tientallen liters bloed en ingewanden zijn natuurlijk ook niet serieus te nemen

De engste is moeilijk te zeggen. Ik denk dat ik dan persoonlijk naar een japanse horror a la Ju-On grijp.
Terror Firmer is dan ook meer een komedie maar dan met liters bloed en alles behalve eng maar oh zo amusant.
Ik deel wel uw mening over Ju-on.
deStef
-
- 255 messages
- 607 votes
Heb veel horror gezien, maar devils rejects komt nu het eerst in me op. Die is volgens mij best ranzig en eng. 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Mijn lijstje:
- Halloween (1978)
- Texas Chainsaw Massacre (2003)
- The Descent
- The Omen
- The Shining
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Hou dus niet van die Horror films. Misschien dat ik ooit Saw nog eens ga kijken, die lijkt mij best mooi.
analyse
-
- 4 messages
- 0 votes
de engste is de japanse 'one missed call' .. niet te doen!!
en ju-on the grudge (de japanse!!!)
J_a[N]
-
- 2 messages
- 16 votes
die cannibal holocaust lijkt me egt saai dat vin k zo nep en dat vin k niet eng :s.
de engste die ik gezien heb ,is The Texas Chainsaw die von k egt eng.The Blair Witch Project vin k ook wel een goeie horror ,ik heb alleen deel 2 gekeken k ga binnekort deel 1 kijken
J_a[N]
-
- 2 messages
- 16 votes
Hide and seek is eng als je het voor de eerste keer kijkt,daarna niet meer als je hem kijkt.Maar k kijk meestal de films alleen omdat dat rustiger is,ant als je het met meer gaat kijken gaan ze der doorheen brullen en dat is zo iiri
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ok ik trommel dit topic dan toch weer even omhoog aangezien het geen zin heeft om een nieuw topic aan te maken.
Ik en een maat zijn fanatiek horrorliefhebbers en zijn erg verwend. We hebben dus eigenlijk alles al gezien, voor ons gevoel dan. We vroegen ons af of er dan ook nog horrors waren die écht eng zijn! We praten hier nu niet over een Child's Play, Hellraiser of Texas Chainsaw. Ik praat over een topper waarbij je de hele film op het puntje van je stoel zit, je zeven kleuren stront schijt en zo snel mogelijk bij papa en mama in bed wilt kruipen.
Ik denk nu in de richting van Ju-On: The Grudge. Dat zijn de soort horrors die ik zoek. Creepy geluiden, freaky ghosts en een goed verhaal gecombineerd met een onheilspellende donkere sfeer.
En kom nu niet aanzetten met; die is het goorste of die is het ranzigst want dat vraag ik niet. Ik vraag om horrors waarbij je gaat janken. Dus ook films als Cannibal Holocaust, Blair Witch, Hide & Seek, Saw, Braindead, Descent, Halloween en alle andere horrorreeksen hoef je niet mee aan te komen. En hoe erg ik ook van oudere horrors houd, vallen die ook af omdat ze in deze tijd gewoon niet meer eng zijn, ivm met gebrekkige effects en dergelijke. En aziatische films als One Missed Call en dergelijke ken ik al en wist Ju-On niet te overtreffen.
Ik stel nu misschien wel torenhoge eisen, maar dat is ook nodig. En anders klim ik zelf wel in de pen en ga zelf scripts schrijven
HELP!
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
poltergeist II, als er ooit iets gebeurt in de spiegel dat niet blijkt te kloppen met de werkelijkheid ren ik gillend weg.
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
poltergeist II, als er ooit iets gebeurt in de spiegel dat niet blijkt te kloppen met de werkelijkheid ren ik gillend weg.
Ik denk dat je de 1 en/of de 3e bedoeld. Daarin komen nl
fragmenten in met een spiegel.