• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Het eerste deel heb ik gezien. Die gaf ik een 3.5* en daarom kwam de spiegel in voor ja. Ik ben niet echt geinteresseerd in de vervolgdelen.

Verder niemand een tip?

Dead01

• 1167 messages
  • 1975 votes

Als kind vond ik Friday the 13th deze echt eng maar zou hem moeten herzien denk ik.

Saw drie had wel vieze momenten en hostel vond ik echt ziekelijk.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Zowel Hostel als Saw als Friday the 13th vind ik niet eng, helaas. Eerder goor. Groot verschil.

Dead01

• 1167 messages
  • 1975 votes

Vond friday the 13 th as kind echt zo eng,durfde nauwelijks kijken maar ja als kind was er veel eng e:-).

Wat vind jij dan eng.

Andere waren idd goor.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Dat is juist het probleem. Ik vind eigenlijk niks meer eng. De enige enge van de laatste tijd was Ju-On The Grudge eigenlijk.

Maar films als One Missed Call, The Eye, Kairo, Phone en dergelijke vind ik dan weer niet eng, terwijl het toch een beetje dezelfde stijl is.

Dark Water was op sommige momenten ook nog wel spannend. Valt trouwens op dat ik nu allemaal aziatische films noem. Misschien willen jullie meer tips geven in die richting?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ju-On The Grudge 2

Probeer ook Lost Highway en Blue Velvet eens. Geen horror, maar wel eng.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ils spant de kroon wat mij betreft. Ook Haute Tension was de eerste keer geweldig.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Grudge 2 heb ik gezien. Haute Tension heb ik gezien. Was spannend, maar niet eng.

Ils had ik eerst maar zonder subs. Niet gezien dus, maar die schijnt inderdaad erg goed te zijn dus daar ga ik nog naar op zoek.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hmmmm, Ils is ook eerder spannend dan, denk ik.

Tale of Two Sisters heeft een paar geweldige enge scenes. Haze ook misschien, al is die film vooral vervreemdend (en claustrofobisch).

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ook Haze ben ik naar op zoek.

Tale of Two Sisters heb ik gezien. Inderdaad een paar goeie enge scenes, maar verder vind ik het niet echt veel vanwege het voor mij erg ingewikkelde verhaal. Een keertje herzien dus.

Villevalo23

• 1822 messages
  • 4270 votes

One missed call

Japanse mysterie/horror die onder je huid kruipt. Voordat ik hem ging kijken had ik er nogal een hard hoofd in maar ik moest mijn mening herzien...fantastische film!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

De eerste Alien heb ik ooit gezien als 12 jarige en dat was toen enorm schrikken. Vooral letterlijk de schrikmomenten zijn er heel sterk. Bij de latere Alienfilms loopt de Alien een pak meer in beeld wat het schrikeffect doet afzwakken.

Arturo

• 192 messages
  • 143 votes

Al is die lang niet zo eng als saw, maar ik vond Phonebooth ook erg goed geaakt/verzonnen. Je moet je es voorstellen als je er zelf zou staan.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Neenee...Phonebooth is een goeie film maar zeker niet eng Ik zoek wel pure horror.

En Alien is ook goed, maar ook niet echt eng. Schrikmomenten wel ja, maar dat is niet hetzelfde.

Arturo

• 192 messages
  • 143 votes

FillumGek wrote:

Neenee...Phonebooth is een goeie film maar zeker niet eng Ik zoek wel pure horror.

En Alien is ook goed, maar ook niet echt eng. Schrikmomenten wel ja, maar dat is niet hetzelfde.

Hij is inderdaad niet eng, ik zou meer zeggen spannend/bloedstollend

moviegirl2

• 315 messages
  • 310 votes

sneeuwwitje

Dead01

• 1167 messages
  • 1975 votes

Wat vonden jullie van it de eerste keer?

robin00787

• 322 messages
  • 750 votes

Dead end

Niet echt bekend maar zeker de moeite waard!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

It de eerste keer was aardig eng, maar dat komt omdat ik een jaar of 6 was denk ik. Daarna was hij nog steeds spannend, maar niet eng meer. Sindsdien wel een clownfobie.

Dead End is trouwens wel aardig spannend. Eng niet echt, maar hij was zeker goed. Verrassend goed zelfs!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dead End is inderdaad een echte aanrader!

Ik vind hem echt eng, het is gewoon freaky allemaal.

Het is raar dat ie niet zo bekend is, en jammer want het is echt één van de betere horrors.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dead01 wrote:

Wat vonden jullie van it de eerste keer?

Ik vond het best aardig toen het over die kids ging, maar toen men volwassen werd, werden de TV-roots wel héél erg zichtbaar.

Dead01

• 1167 messages
  • 1975 votes

Wouter wrote:

(quote)

Ik vond het best aardig toen het over die kids ging, maar toen men volwassen werd, werden de TV-roots wel héél erg zichtbaar.

Dat is wel waar maar vond eerste deel wel vrij eng eigenlijk.

Niet voor te zeggen van schrik voor te hebben maar toch wel eng.

2de deel was idd

Welke film is nou echt de engste die je ooit gezien hebt ..?

Eigenlijk vind ik eng niet echt iets. Ik vind alle films, horror of triller helemaal geweldig. Oke soms krijg ik de trillingen, maar wil altijd wel dat ik erover droom. Echt zo geweldig, zijn bijvoorbeeld ROSE RED en IT. Mijn favo film!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ju-On. .

Vooral Kayako.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

sinterklaas wrote:

Ju-On. .

Vooral Kayako.

ja ik vind het ook behoorlijk spannend en slaap er ook nog goed op

movie*freak

• 422 messages
  • 21 votes

Iemand hier shutter gezien???

erg goede horror film.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ja ik heb hem gezien. Is erg eng ja. Vooral die scene met die auto, dat die geest naast het raam vliegt en even later grijnzend op de motorkap zat.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Denk dat de engste film die ik ooit heb gezien a tale of two sisters is, alleen kan ik een film eigenlijk nooit echt eng noemen.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

kiriyama wrote:

Denk dat de engste film die ik ooit heb gezien a tale of two sisters is, alleen kan ik een film eigenlijk nooit echt eng noemen.

Da's waar. A Tale Of Two Sisters word als horror beschouwd maar dat is het eigenlijk niet, (ware het niet dat die scene met die witte vrouw met slangenogen en die keukenscene erg eng waren) Ik vind ATOTS meer een familie drama. Die meisjes krijgen allerlij enge hallucinaties en daarom word het een horrorfilm genoemd.

Misschien moet je eens Ju on: The Grudge 1 en 2 kijken Kiryama, dat is nog veel enger.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Da's waar. A Tale Of Two Sisters word als horror beschouwd maar dat is het eigenlijk niet, (ware het niet dat die scene met die witte vrouw met slangenogen en die keukenscene erg eng waren) Ik vind ATOTS meer een familie drama. Die meisjes krijgen allerlij enge hallucinaties en daarom word het een horrorfilm genoemd.

Misschien moet je eens Ju on: The Grudge 1 en 2 kijken Kiryama, dat is nog veel enger.

Wil ik ook nog wel eens zien ja.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.