- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Neem dan wel een slaappil nadat je Ju-on gezien hebt, vooral bij deel 2.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Neem dan wel een slaappil nadat je Ju-on gezien hebt, vooral bij deel 2.
Vandaag deel 1 gekocht.
En volgens mij komt over 2 weken deel 2 op MTV.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Zie nergens staan dat ie op tv komt. Ik zou deel 2 ook maar kopen. Allebij zijn ze wel waard voor een dvd collectie.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Zie nergens staan dat ie op tv komt. Ik zou deel 2 ook maar kopen. Allebij zijn ze wel waard voor een dvd collectie.
Staat in m'n tv gids die 2 weken bezet. Maar misschien koop ik hem ook wel, eerst is the eye aan de beurt. Lijkt me net wat beter. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
ik denk dat je beter de hele triologie van the eye kunt kopen, de hele triologie zit in een box. (ben ik zelf ook van plan)
Denden 100 Piek
-
- 397 messages
- 121 votes
Omdat ik al vanaf mijn achtste ofzo de engste films kijk, ben ik niet gauw meer bang te krijgen door een film. Van "die tijd" kan ik me herinneren dat Stephen King's It, Poltergeist I en II en Child's Play de meeste indruk op mij maakten. Met name bij Poltergeist II, dat monster onder het bed. Een creatie van H.R. Giger, om nachtmerries van te krijgen...die kreeg ik dan ook. Ik ben van mening dat je Stephen King's It gewoon moet zien als je nog 10 bent ofzo, mooie jeugdtrauma vind ik zelf(bestaat dat, een mooie jeugdtrauma?).
Als ik dan nu bedenk welke film echt eng is, moet ik toch even The Exorcism of Emily Rose noemen. Ik ben vrijwel immuun geworden voor enge films, maar deze film wist mij alsnog de stuipen op het lijf te jagen. ik weet niet hoe, maar deze film kreeg het voor elkaar.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Misschien een vreemde eend in de bijt, maar 'Inland Empire' is een van de angstaanjagende films die ik ooit heb gezien.
Denden 100 Piek
-
- 397 messages
- 121 votes
It vind ik helemaal niet eng.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik heb hem vorig jaar eind november voor het eerst gezien. Toen was ik 16.
Denden 100 Piek
-
- 397 messages
- 121 votes
Ik heb hem vorig jaar eind november voor het eerst gezien. Toen was ik 16.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Volgens mij is dit al een knock out.
Waar maak je dat op uit?
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Dat je mag zeggen wat de engste horrorfilm is.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Misschien een vreemde eend in de bijt, maar 'Inland Empire' is een van de angstaanjagende films die ik ooit heb gezien.
Ik moet ook zeggen dat ik tegenwoordig alleen echt angstig wordt van Lynchs' films. Vooral Mulholland Drive is echt angstaanjagend op sommige momenten. De naargeestige mysterieuze sfeer doet zo veel meer dan menig (alle?) horrorfilms.
leach
-
- 37 messages
- 23 votes
@ FillumGek
ook hier een horrorfreak die al lang op zoek is naar de ultieme horror/creep kick mits je deze sinds je kinderjaren niet meer kent 
en inderdaad, een van de laatste creepy film's die ik gezien had was Ju-on
ik kan je deze 2 nog aanraden, maar die heb je wss al gezien, en tippen ook niet echt aan Ju-on
- The devil's backbone
- Dead Birds
voor de rest zal het wachten zijn tot ze met iets nieuws afkomen denk ik (virtual reality / 3d toestanden ) om ons nog echt schrik aan te jagen 
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Requiem (For A Dream) is tog wel de enige film die me op een bepaalde manier raakte waarna ik na afloop nog de rest van de avond koppijn van had. Dat zou een enge horrorfilm bij mij nooit voor elkaar krijgen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ja de devil's backbone is een spaanse film en erg spannend
dead birds mag er ook wezen ja
errr
-
- 542 messages
- 1018 votes
The Blair Witch Project
Vond ik heel erg eng omdat ik m denk ik op de camping helemaal alleen heb gekeken:P
The Decent
Kreeg een beetje last van claustrofobische gedachtes.
julia_thegrudge
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > horrorfilms:
Welke horrorfilm vonden jullie het engste?
ik the grudge 1&2
ik heb ju-on the grudge nog nooit gezien die wil ik wel graag zien maar welke vonden jullie enger?
RobbyT
-
- 215 messages
- 44 votes
Ik vond de gevangenisscene in Salem's lot (1979) behoorlijk eng. Vooral omdat het uiterlijk van de oppervampier langer dan de helft van de film geheim gehouden werd en plotseling werd je met zijn gelaat geconfronteerd. Hij zag er ook zo eng uit (Nosferatu-achtig), wat versterkt werd door de geluiden die hij maakte, een combinatie van vleermuizengekrijs en laag gebrul.
Mijn lijstje:
1. Salem's Lot
2. The ring
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
*Update*
Mijn lijstje
- Halloween (1978)
- The Descent
- The Omen (1976)
- The Shining
- It
- [Rec]
- Vacancy
mckiller
-
- 252 messages
- 974 votes
Vacancy
[REC]
The texas chainsaw massacre 2003
The exorcist
The ring
The grudge
The shining
Dwaalman
-
- 93 messages
- 0 votes
Echt eng vond ik The Blair Witch Project, juist omdat je nauwelijks iets te zien krijgt. En de eerste Jaws; die zag ik 22 jaar geleden voor het eerst, en nog steeds hoef ik mijn grote teen maar in een donker vijvertje te stoppen of ik hoor dat overbekende muziekje al... O ja, en Arachnophobia vond ik ook eng, maar dat komt omdat ik sowieso nogal kriegel word van spinnen.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Alle Beatlesfilms vind ik bijzonder eng!