- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
congo
-
- 898 messages
- 0 votes
Een van de engste films ooit gezien?
Shutter
Requiem For A Dream
Lost Highway
The Descent
The Machinist
denk ik...
Grappig dat je de film Requiem For A Dream erop hebt gezet, want die is inderdaad zeer naargeestig.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2198 votes
Ik vond The COllector (2009) best wel eng eigenlijk. Of nouja eng, enorm spannend misschien meer, maar ik vind iets niet heel snel eng.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
Echt bang wordt ik niet zo snel meer van een film maar waar ik wel een ongemakkelijk gevoel bij krijg zijn:
01: Paranormal Activity
02: The Blair Witch Project
03: The Grudge
04: Ju-On: The Grudge 2
Nou vindt ik een engere film niet bij voorbaat beter. Paranormal Activity staat dan wel op nummer 1 maar Blair Witch vind ik toch nog steeds stukken beter. Evenals heel veel andere horrorfilms die op hun eigen manier weer indruk op mij maken. De één doet dat doormiddel van bloed en gore (The Thing, Evil Dead, Silent Hill), de andere met behulp van een sterke atmosfeer (Alien, The Descent, The Texas Chainsaw Massacre '74). Psychologische horrorfilms zoals Jacob's Ladder, A Tale of Two Sisters (origineel uiteraard) en The Shining vindt ik ook nog steeds fascinerend om naar te kijken.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hellraiser 1 blijf ik denk ik het engste vinden. Destijds veel nachtmerries door gehad.
Savatage
-
- 173 messages
- 66 votes
Hellraiser 1 blijf ik denk ik het engste vinden. Destijds veel nachtmerries door gehad.
Schitterende horrorfilm. Indertijd ook nog nachtmerries gehad van de Cenobites.
FilmDaan123
-
- 25 messages
- 0 votes
ALLE FANS VAN THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE OPGELET! In 2013 komt er een 3D (nieuwe remake) uit van deze fantastische reeks films. De film zal de naam The Texas Chainsaw 3D krijgen. De trailer is al te vinden op YouTube.
FilmDaan123
-
- 25 messages
- 0 votes
Nòg een film tip: The Divide. Ik weet of het bij horror hoort maar het past wel bij het onderwerp van dit forum. De film is nog best wel nieuw en vrij modern. Ik heb de trailer even bekeken en mij valt de marteling erg op. Dus.. Mocht je fan zijn van martel-films, dan is deze film het kinken waard. PS. Er is ook een MM-pagina van.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Jezus... Dat ze TTCM eens met rust laten. De originele film gaat toch nooit meer overtroffen worden.
Lennert
-
- 2412 messages
- 1400 votes
ALLE FANS VAN THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE OPGELET! In 2013 komt er een 3D (nieuwe remake) uit van deze fantastische reeks films. De film zal de naam The Texas Chainsaw 3D krijgen. De trailer is al te vinden op YouTube.
Fantastische reeks? Het origineel is een klassieker ja, daarbuiten is het weinig soeps.
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Ik zeg toch the Shining. De hele film heeft al een bepaalde naargeestige sfeer, maar op het moment dat Jack Torrance wordt belaagd door die maniakaal lachende oma krijg ik toch elke keer weer de kriebels.
Franza
-
- 276 messages
- 472 votes
Nòg een film tip: The Divide. Ik weet of het bij horror hoort maar het past wel bij het onderwerp van dit forum. De film is nog best wel nieuw en vrij modern. Ik heb de trailer even bekeken en mij valt de marteling erg op. Dus.. Mocht je fan zijn van martel-films, dan is deze film het kinken waard. PS. Er is ook een MM-pagina van.
Ik vond em zwaar tegenvallen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Toevallig gisteren de eerste 20/25 minuten gezien, toen viel ik in slaap. Vandaag wou ik 'm afkijken. Was wel benieuwd geworden.
FilmDaan123
-
- 25 messages
- 0 votes
De reclames op tv zijn al te zien.. Paranormal Activity 4 komt eraan! En deze keer hebben ze iets verrassends in de film! De geesten zijn een beetje te zien! Waarschijnlijk is dit 1 van de laatste delen, maar ik vind deze aankomende film wel even een aankondiging waard! Laten jullie weten wat jullie ervan vonden? Alvast bedankt!
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Gefeliciteerd, maar daar is een andere pagina voor:
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
ach gun filmdaan toch even zijn 1post of fame
FilmDaan123
-
- 25 messages
- 0 votes
Vanaf 15 november is Sinister te zien! Als je 'm hebt gezien wil je dan even hier een reactie plaatsen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt!
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Echt één van de akeligste en gruwelijkste films die ik ooit heb gezien 
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Vanaf 15 november is Sinister te zien! Als je 'm hebt gezien wil je dan even hier een reactie plaatsen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt!
Ik vond 'm alvast heel eng. Voor mij een aanrader 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Mijn bericht was dus een reactie op FilmDaan123, heb 'm zelf nog niet gezien dus geen idee of het de engste film is, hoop het! Voor mij is dat nu nog comedy Calvaire. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De originele Alien blijft toch nog altijd de topper in het genre. In die sfeer komt voor mij The Descent op een 2e plaats.
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
Sinister inderdaad wel een aanrader. Hele nare beelden en behoorlijk 'eng'.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
Theatre Bizarre schijnt erg eng te zijn.
(embed)
Kijk aan, daar hebben we Catriona MacColl (0:53) van Lucio Fulci's The Gates of Hell Trilogy. De laatste keer dat ik haar zag was in Saint Ange.
In 2013 komt er een 3D (nieuwe remake) uit van deze fantastische reeks films. De film zal de naam The Texas Chainsaw 3D krijgen.
Geen remake maar een vervolg op de originele film uit '74 
Fantastische reeks? Het origineel is een klassieker ja, daarbuiten is het weinig soeps.
Vond de remake en vooral The Beginning toch aardig geslaagd. Top kwaliteit kom je sowieso weinig tegen in (horror) sequels. De Halloween en Friday the 13th reeks zijn ook uiterst vermakelijk en ook al zijn er maar enkele delen echt meesterlijk goed, de fans zullen er nooit genoeg van hebben. Ik vind TTCM ook een fantastisch reeks...dankzij het origineel en de laatste twee delen. De trailer van Texas Chainsaw 3D oogt dan weer vreselijk ongeinspireerd en generiek en mist de sfeer van de remake+beginning en rauwheid van 't origineel. Afgaand op de trailer.
misterdhdh
-
- 488 messages
- 746 votes
Beste mensen,
Willen jullie mij helpen met het zoeken naar de titel van de film?
Ik heb hier een paar dingen die met de film te maken hebben, ik weet zelf ook de titel niet.
- het verhaal speelde zich af in een huis met een grote kooi eromheen
- in de film werd Amerikaans gesproken
- er was een scène met een meisje/vrouw die achter een piano speelde, die later een groep mensen achterna ging in het huis
- er was een scène van een man in een kinderkamer die in brand vloog.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk dat het een horrorfilm is.
Alvast bedankt!
bijna een jaar later, waarschijnlijk weet je het al
de film is the gravedancers
Psolitsa
-
- 361 messages
- 140 votes
Theatre Bizarre schijnt erg eng te zijn.
(embed)
Deze is alles behalve eng. Ontzettend vage b-productie..
¿?ImAmused?¿
-
- 163 messages
- 965 votes
beste mensen,
ik zoek films met goede en/of veel schrikmomenten.
had pas geleden de thaise film ´´Twin alone´´ gezien en die beviel me erg goed.
als jullie nog goede tips hebben laat het maar weten.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Je zou Shutter (2004) eens kunnen proberen, van dezelfde regisseur.
¿?ImAmused?¿
-
- 163 messages
- 965 votes
Je zou Shutter (2004) eens kunnen proberen, van dezelfde regisseur.
tenminste:als je de aziatische versie bedoeld.
de remake vond ik zeer mager.