- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
misterdhdh
-
- 488 messages
- 746 votes
beste mensen,
ik zoek films met goede en/of veel schrikmomenten.
had pas geleden de thaise film ´´Twin alone´´ gezien en die beviel me erg goed.
als jullie nog goede tips hebben laat het maar weten.
ik schrok me rot bij the descent zowel 1 als deel 2
veel schrikmomenten, niet de beste film (wel vermakelijk) maar je schrikt je kapot
nieksz
-
- 1 messages
- 0 votes
Ookal hebben ze welliswaar niet de beste effecten en dergelijke, toch hebben oude horror films wel een goede verhaal lijn wat het ook goede films maakt, aan films zoals: Friday the 13th - Nightmare on Elmstreet - Halloween bijv. kan ik me zeer aan vermaken. Toch is mijn favoriete film nog niet eens zo'n hele oude, een film die echt geweldig is om snacht met gordijnen dicht en geluid lekker hard te kijken is : Splinter, de film heeft een vrij simpel verhaal maar lekker veel schrikmomenten, echt een aanrader voor mensen die van horror houden
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
ga ik zien wanneer die uitkomt. ben wel benieuwd.
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Sinister vond ik in de bioscoop fantastisch goed, maar eens thuis herbekeken een pak minder. Ook van de film The strangers ben ik een fan, ondanks de negatieve kritiek rond deze prent. Ook deze heb ik in de bioscoop gezien...
Waarschijnlijk zijn alle horrors gewoon 1000x beter wanneer je ze in de bioscoop bekijkt..
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Iemand al enig idee of the Conjuring hetzelfde soort straatje is als Sinister en Insidious?
¿?ImAmused?¿
-
- 163 messages
- 965 votes
Iemand al enig idee of the Conjuring hetzelfde soort straatje is als Sinister en Insidious?
Die zou ik ook maar al te graag willen zien,aankomende week komt die in de bios,Je zou zeggen dat die in hetzelfde straatje als 'Insidious' zou zitten,omdat het ook van dezelfde regisseur is.Volgens mij is het in ieder geval ook iets met een spokend huis of iets dergelijks.
jeff0611
-
- 8 messages
- 0 votes
in totaal maar 2 gezien, vind insidious daarvan het engste, de andere weet ik niet meer. Maar die was meer grappig.
whatevernext
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik heb "The conjuring" afgelopen week gezien en ik had er heel wat meer van verwacht. Slechte tot geen schrikmomenten, wel goed acteerwerk van Lili Taylor. Voor de rest.. niet echt het kijken waard.
Jordyvdeem1
-
- 5 messages
- 0 votes
Bij Film > Algemeen > Engste horrorfilms:
Hallo, ben een supergrote horrorfan.
Hierbij de vraag wat de engste films zijn die jullie ooit hebben gezien?
Mvg,
Jordy
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Hier een kleine selectie uit het genre horror, horror / komedie.
Of jij ze eng vindt moet je uiteraard even voor jezelf gaan bepalen,
want smaken kunnen nou eenmaal verschillen.
The Taking of Deborah Logan (2014) (scary, creepy & spannend).
As Above, So Below (2014) (creepy & zeer spannend).
The Annabelle Story (2014) (scary & zeer spannend).
Irréversible (2002) (shockerend, hard & bizar).
House of 1000 Corpses (2003) (vette film).
The Devil's Rejects (2005) (vette film).
À l'Intérieur (2007) (ziek, bizar & bloederig).
Martyrs (2008) (ziek, bizar, bloedrig & keihard).
Frontière(s) (2007) (ziek, bloederig & keihard).
Akmareul Boatda (2010) (vette film).
Les 7 Jours du Talion (2010) (keihard).
Afflicted (2013) (smerig).
Braindead (1992) (leuk).
Dance of the Dead (2008) (leuk).
The Devil Inside (2012) (creepy).
Død Snø (2009) (leuk).
Død Snø 2 (2014) (nog leuker).
Grave Encounters (2011) (creepy & scary).
Grave Encounters 2 (2012) (creepy & scary).
The Haunting in Connecticut (2009) (scary).
Livide (2011) (vet & apart).
Planet Terror (2007) (leuk & smerig).
The Reef (2010) (scary).
The Seasoning House (2012) (bizar & keihard).
Sinister (2012) (scary).
Sweatshop (2009) (smerig & bloederig).
No One Lives (2012) (vet & bloederig).
American Mary (2012) (bloederig & bizar).
Haute Tension (2003) (vet & bizar).
The Loved Ones (2009) (zieke film).
Daddy's Little Girl (2012) (vette film).
Wolf Creek (2005) (nice).
Wolf Creek 2 (2013) (nice).
The Babadook (2014) (aparte film).
Sheitan (2006) (een echte freakshow).
Veel kijkplezier toegewenst.
rainai
-
- 10 messages
- 0 votes
@Halve Tamme....
Toppie van jouw tip! 
Trouwens, ik kan Frontière nergens vinden om te kunnen downloaden....waar vind je dat film?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Izzie_weezy
-
- 38 messages
- 150 votes
Bij Film > Algemeen > Engste horrorfilms:
Hallo, ben een supergrote horrorfan.
Hierbij de vraag wat de engste films zijn die jullie ooit hebben gezien?
Mvg,
Jordy
Martyrs: voor mij is deze de engste, ik voelde mij ongemakkelijk een ik had pauze nodig.
Beyond: voor mij de beste horrorfilm uit de 80's
In the mouth of madness
Jacobs ladder
Haute tension
Hellraiser
My bloody valentine: 80's
Stir of eghoes
30 days of night
Malefique
1408
IT
Insidious
Conjuring
Saw
The Descent
Drag me to hell
Jeepers creepers
Rec
Cabin in the woods
Case 39
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Wanneer mensen het hebben over enge films ben je blijkbaar toch verplicht om de film op schrikmomenten te gaan beoordelen. Zeker als ik veel recensies bij horrorfilms bekijk is het telkens "te weinig schrikmomenten of lekker veel schrikmomenten", ook bij films waar het helemaal niet gaat om je uit de zetel te doen springen. Schrikmomenten die doen me al lang niets meer, daarvoor kijk ik geen horror meer. Geef mij maar een slow burner zoals die ene die Flat Eric opnoemde met goed verhaal en karakterontwikkeling. Het mag ook wel mysterieus, psychologisch en een brainbreaker zijn. Liever dat dan in your face CGI spookgezichten met veel lawaai of veel bloed en gore, dat doet me allemaal niets meer.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Jumpscares kunnen soms effectief zijn, maar meestal nogal een zwaktebod en bovendien erg goedkoop. Verder ken ik maar weinig films die ik écht eng vind, al komt een film als Kill List denk ik het meest in de buurt. Dat einde... brrr.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ben eigenlijk nooit meer bang van films. Misschien komt dat omdat ik vroeger als kind al kickte op de engere tekenfilms (Pinnochio ooit gezien? Die keek ik dus iedere dag voor mijn 5e) en al vrij snel nieuwsgierig werd aan zwart-wit horror. Ben toen een hele tijd doodsbang geweest voor vampiers, maar die angst sloeg al snel om in fascinatie en toen ontdekte ik de Hammer films met Peter Cushing en Christoper Lee. Langzaam aan ging ik toen naast classic horror en gothic horror ook horror uit de jaren '80 kijken en toen was mijn liefde voor het genre niet meer te houden. Ben sinds mijn jeugd toch zelden bang geweest tijdens het kijken van een film. Jumpscares vind ik in oudere films vaak erg leuk gedaan maar die CGI onzin vind ik afschuwelijk. Sowieso vind moderne horror niet echt iets, over het algemeen.
Films die ik best eng vond de eerste keer dat ik ze zag:
- Pet Sematary (1989) - mijn kennismaking met Stephen King
- The Evil Dead (1981) - fantastische horror met goede schrikmomenten
- Alien (1979) - geweldig die claustrofobische sfeer
- The Thing (1982) - die bloed test scene, jezus 
- The Omen (1976) - Niet perse heel eng, maar dat Anti-Christ gebeuren raakt me toch
Films die ik als (best) kind eng vond:
- Dracula (1931) - Vond Dracula's bruiden enger dan de vampier zelf
- Snowwhite and the Seven Dwarfs (1937) - De Heks 
- Pinnochio (1940) - Serieus, die koetsier en de transformatie scene
- De Griezelbus (2005) - Heb hier als kind echt wakker van gelezen, schaamde me dood toen ik hem 5 jaar terug weer zag
- The Adventures of Young Indiana Jones: Masks of Evil (1999) - Deze door Dick Maas geregisseerde TV-film heeft mij destijds een hoop nachtmerries opgeleverd van Vlad de Spietser.
.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik ga dan toch voor Oculus, denk ik. Vind hem bijna niet te doen, en daardoor briljant.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Als klein jochie heb ik nogal wat slapeloze nachten aan de keukenscene van Jurassic Park overgehouden. Net als The Blair Witch Project. Verder probeer ik enge films wel een beetje te mijden. Ik schrik ook nogal snel 
Om sommige films kom je toch niet echt heen, want Alien is ook zeker eng, maar bied nog meer dan dat. Ik houd van die Sci-fi setting en dat maakt het in dit geval nog allemaal wat enger omdat het een claustrofobisch gevoel geeft.
De laatste enge film die ik gezien heb is It Follows. Die film heeft gewoon iets waardoor je de hele tijd met een naargeestig gevoel zit te kijken, dat vervolgens ook niet gelijk verdwijnt.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Als kind vond ik Firestarter (1984) heel eng, dat is toch wel de film die het meeste indruk op me maakte, veel meer dan films als The Exorcist, Nightmare on Elmstreet, Friday the 13th, etc. Nu ben ik bang dat ie tegen zou vallen dus durf ik hem niet te herzien.
Qua scares vind ik Paranormal Activity 3 heel geslaagd. Beste horrors vind ik films als The Others (2001), Let the Right One In (2008), beiden een must-see, en uiteraard ook The Sixth Sense, Alien, The Thing (1982) en The Abyss. Van de niet-horrors vind ik The Grey Zone (zeg maar de voorloper op Saul Fia) behoorlijk eng.
Bij What Lies Beneath verschoot ik ook een paar keer van mijn stoel, maar dat kwam vooral omdat ik recht onder de boxen zat
.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Nu vind ik weinig dingen nog echt eng. De betere horrors zijn Alien, It Follows, Pop Skull, The Exorcist, Saw, Wolf Creek en The Conjuring. Crimson Peak en A Girl Walks Home Alone At Night zijn ook twee zeer stijlvolle horrors.
Als kind vond ik Wolf Creek en The Exorcist enorm eng. Vooral van Wolf Creek heb ik nauwelijks kunnen slapen. Maar dat was omdat er bijstond: waargebeurd.
De ergste horrorscènes zitten grappig genoeg in films die niet eens een horrorfilm zijn, maar om die hier neer te zetten zou spijtig zijn omwille van mogelijke spoilers. Een beruchte scène is bvb. in de kortfilm: Un Chien Andalou.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Een beruchte scène is bvb. in de kortfilm: Un Chien Andalou.
.
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
voor mij zijn vooral de geestenhorror eng de slasherhorror zijn vooral spannend en goor,
hier mijn top tien:
10 -poltergeist (1982) (de eerste horrorfilm die ik ooit zag)
09 -Ju-on (2002)
08 -Ringu (1998)
07 -oculus (2013)
06 -el orfanato (2007)
05 -The Others (2001)
04 -insidius (2010)
03 -Sinister (2012)
02 -The conjuring (2013)
01 -The Babadook (2014)
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
hmm, na het zien van de trailer wil ik deze wel zien, die oude horrorfilms moeten het hebben van de sfeer en de sterke karakters, top vind ik dat!!! zal zoeken worden om deze film op DVD te vinden ......
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
- The Shining (1980)
- [Rec] (2007)
- The Innocents (1961)
- Shutter (2004)
- The Changeling (1980)
- Insidious (2010)
- Noroi: The Curse (2005)
- The Exorcist (1973)
- Pet Sematary (1989)
- Paranormal Activity (2007)
- Jacob's Ladder (1990)
msLynch
-
- 78 messages
- 493 votes
Films als The Ring, Insidious, Paranormal Activity etc. doen mij niet zoveel: begrijp me niet verkeerd, ik vind ze erg vermakelijk, en ik kan me dan ook flink te pletter schrikken tijdens het kijken, maar het spookt niet echt na wanneer ik de film afzet.
Films die me dan wel nog een tijdje bij bleven waren The Exorcist en The Shining (inderdaad de scene waarbij de oude vrouw uit de badkuip komt), maar waarschijnlijk omdat ik ook een stuk jonger was toen ik die zag! Ook kan ik me nog herinneren dat ik erg onder de indruk was van The Devil's Advocate, en dan met name de scene waarbij de vrouwen in een soort demonen veranderen, en de baby op de grond zit te spelen met ingewanden? Ik heb daar echt nog nachtmerries van gehad haha.
De film die mij het meest 'bang' maakte die ik recent gezien heb, was denk ik Begotten, ik heb na het zien echt nog dagen lang met een naar gevoel gezeten :\ (heeft overigens geen jumpscares of wat dan ook, het is meer de sfeer)
Ik ben overigens heel benieuwd naar The VVitch/Witch... is die eng?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
The VVitch/Witch... is die eng?
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Hm. Begotten, klinkt goed. Gaat ook op mijn bucketkijklist.