• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

Starmaster501

• 882 messages
  • 174 votes

Woman in Black vond ik vrij eng, het enige enge dan ook de woman in black zelf, zo'n soort personage kan ik dus niet tegen

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Ik zag pas Untreaceble (ik weet niet of het goed gespeld is) .

Deze film deed me een beetje aan Saw denken in een ander jasje.

Het gaat over een seriemoordenaar die slachtoffers gevangen neemt. Hij laat de mensen pijn lijden, en dat filmt hij en laat het live zien op zijn website. Hoe meer kijkers, des te sneller het slachtoffer zal overlijden. Het verhaal vond ik beter dan dat van Saw, maar de vallen van Saw zijn weer beter. Als je van martelen op een aparte manier houdt, is dit een film voor jou!

Vooral het einde was erg goed.

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Als je van een film houdt met geesten is dit misschien wat voor jou:

The messengers.

De geesten vond ik best wel nep, maar het begin en einde zijn heel goed gespeeld.

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Als je van een film houdt met demonen enz. Kijk dan naar deze :

Case 39 . Kijk op Wikipedia.nl om te zien waar de film over gaat.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Niet op MM? Case 39 (2009)

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

The cabin in the Woods is echt een hele goede film.

Je denkt echt dat je weet hoe het zal gaan : een groep vrienden gaat naar een huisje in de bossen,... Enz..

Ik ga er niks over vertellen, deze film moet je zelf gezien hebben. Het is het leukst als je de film ziet, zonder meer te weten dan er in de trailer te zien is.

Op MM is er ook een info-pagina waarop je al wat kunt zien. Meer dan dat is niet nodig om je nieuwsgierig te maken!

Echte aanrader, nu in de bioscopen .

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Pas heb ik The Strangers gezien,

Ooh.. Wat een goed verhaal zeg! Echt hele goede film, kijk op MM voor de film-pagina

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Beste horrorfilms :

Friday the 13th (2008)

The Strangers

The cabin in the Woods.

Case 39

Zijn echt het kijken waard!

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

Beste mensen,

Willen jullie mij helpen met het zoeken naar de titel van de film?

Ik heb hier een paar dingen die met de film te maken hebben, ik weet zelf ook de titel niet.

- het verhaal speelde zich af in een huis met een grote kooi eromheen

- in de film werd Amerikaans gesproken

- er was een scène met een meisje/vrouw die achter een piano speelde, die later een groep mensen achterna ging in het huis

- er was een scène van een man in een kinderkamer die in brand vloog.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk dat het een horrorfilm is.

Alvast bedankt!

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik vond het einde van Spoorloos (1988), de eerste keer dat ik hem zag, best wel angstwekkend.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

@FilmDaan123

Dat hoort hier thuis: Film » Algemeen » Ik zoek... een filmtitel

Moviestar1979

• 1671 messages
  • 975 votes

* The Exorcist

* The Texas Chainsaw Massacre

* Jaws

* The Shining

* Paranormal Activity

Laatst heb ik samen met m'n vriendin naar Grave Encounters gekeken.

Deze vond ik echt geweldig!

Vooral dit soort films in de stijl van [REC] doen het tegenwoordig goed.

Ik zou bijna met zekerheid durven zeggen dat ik Grave Encounters bijna net zo goed vind als The Blair Witch Project. Het zal niet veel schelen. Dus een echte aanrader!

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

The Texas Chainsaw Massacre , wat is dat een goede film! Deze film boeit je écht vanaf het begin. Nadat ze een meisje in het busje nemen hangt er een creepy-sfeer . Zeker het kijken waard!

congo

• 898 messages
  • 0 votes

FilmDaan123 wrote:

The Texas Chainsaw Massacre , wat is dat een goede film! Deze film boeit je écht vanaf het begin. Nadat ze een meisje in het busje nemen hangt er een creepy-sfeer . Zeker het kijken waard!

Ik dacht even je hebt het over het origineel, maar je bedoelt die saaie pretentieuze remake. Volgens mij hebben sommige mensen nog niet eens in de gaten of ze wel of niet het origineel hebben gezien.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Helemaal niets mis met de remakes.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

Helemaal niets mis met de remakes.

Hmmm, andere smaak heb jij dan. De meeste remakes vind ik niks, op een paar uitzonderingen na dan.

FilmDaan123

• 25 messages
  • 0 votes

@congo

Ik vind de remake beter dan de oude versie van The Texas Chainsaw Massacre.

Smaken verschillen.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

FilmDaan123 wrote:

@congo

Smaken verschillen.

Inderdaad smaken verschillen, de remake vind ik pretentieus en te onmenselijk. Daarom vind ik het origineel juist zo sterk.

Vorisek

• 16 messages
  • 1 votes

Over remakes gesproken,

ik vind de die nieuwe Halloween films van Rob Zombie erg geslaagd terwijl vele deze bekritiseren omdat ze vinden dat Mike Meyers te menselijk is in deze films.

Andere horror films van Rob Zombie waaronder bv. House of a thousand corpses & The devils rejects zijn in ieder geval wel klassiekers!

De engste zijn voor mij de paranormal activity series, omdat hier het 'eng' effect het grootst is als je de horror films in je eentje in het donker bekijkt.

the flash

• 317 messages
  • 103 votes

FilmDaan123 wrote:

@congo

Smaken verschillen.

ik vond de remake ook beter vooral beter acteerwerk en het einde van de film vond ik sterker.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Brrrr, quelle horreur!

The Texas Chain Saw Massacre (1974) rules.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

the flash wrote:

(quote)
ik vond de remake ook beter vooral beter acteerwerk en het einde van de film vond ik sterker.

Pfff, acteerwerk beter in de remake? Een paar kerels en grieten die voorkomen in de gemiddelde soap! Het einde van het origineel vind ik juist erg iconisch. Het einde van de remake vond ik helemaal niks bijzonders.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Liefje12

• 76 messages
  • 59 votes

congo wrote:

(quote)

Ik dacht even je hebt het over het origineel, maar je bedoelt die saaie pretentieuze remake. Volgens mij hebben sommige mensen nog niet eens in de gaten of ze wel of niet het origineel hebben gezien.

OjaJOH? Dus omdat jij die film saaier vind als het origineel is die ook gewoon saai en kut?? Ik vind die film juist heel erg goed en dat is die ook. Maar je hebt hier zo veel mensen die alleen maar lopen te zeiken en films af lopen te kraken om interessant te lijken. Ieder normaal mens die van horrors houd ziet gewoon dat het een super film is.. En zeker niet saai Hoe kan je die film saai vinden.. Gewoon interessant doen als je het mij vraagt

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Liefje12 wrote:

(quote)

OjaJOH? Dus omdat jij die film saaier vind als het origineel is die ook gewoon saai en kut?? Ik vind die film juist heel erg goed en dat is die ook. Maar je hebt hier zo veel mensen die alleen maar lopen te zeiken en films af lopen te kraken om interessant te lijken. Ieder normaal mens die van horrors houd ziet gewoon dat het een super film is.. En zeker niet saai Hoe kan je die film saai vinden.. Gewoon interessant doen als je het mij vraagt

Ik doe interessant? Dat is onzinnig. Ik houdt zoveel van het origineel omdat het juist een erg menselijke film is qua karakters. In de remake is het alleen maar duister en onmenselijk. Dus nee, ik doe niet interessant nee. Ik kan veel meer met een 70s horror klassieker dan met een voor het geld gemaakte remake door meneer Michael Bay.

By the way, alle films zijn subjectief. Dus een film mag jij gerust goed vinden maar dan voor iedereen spreken dat het een goede film is is onzin. Ik vind de remake gewoon erg pretentieus. En dat is mijn mening. Dat hoef jij niet voor mij te bepalen. Geef gewoon goede argumenten waarom jij het dan wel een goede film vind. En kom niet aan met die onzin van dat zoveel mensen films afkraken om interessant te doen. Dat is eigenlijk best wel triest namelijk.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Geef gewoon goede argumenten waarom jij het dan wel een goede film vind.

Daar kun je denk ik naar fluiten congo . Verder helemaal eens. Sterker nog, het is een typische puber-remake en als ik ergens een hekel aan heb...

Hoe Biel aan rollen blijft komen is me een raadsel, totaal geen horrorchick. Nispel is ook maar een derderangs regisseur, hoewel de straight forward stijl en platheid er in zijn F13 remake wél aardig uitkwam.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Couldn't agree with you more, jeroentjuhhhhh! Dat denk ik ook hoor. Volgens mij moest die user gewoon even z'n energie kwijt. Want *natuurlijk* mogen film-pareltjes zoals de remake niet verloren te gaan. I back to differ

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Inderdaad congo, alle films zijn subjectief.

Ik vind het effect van horrorfilms behoorlijk verschillend. De ene film brengt bv spanning met zich mee of misschien voor sommigen zelfs angstgevoelens en een andere film kan bv misselijkheid opwekken vanwege expliciete gore. Wat ook kan, is dat het een psychologische horror kan zijn (met afschuw bv).

Of het blijft allemaal op de vlakte en dan is er niet of nauwelijks sprake van een emotie.

(het kan trouwens ook wel eens op de lachspieren werken)

Daarom zou ik moeilijk kunnen zeggen welke ik echt het engst vind, omdat ze allemaal een andere emotie opwekken. 'Strange Circus' vond ik bv wel smerig.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Inderdaad, qua horror is er de laatste tijd veel veranderd. Naar mijn mening is er echter helemaal niks mis met spanning en sfeer die in de meeste remakes (waar we het over hadden) ontbreekt. Erg spijtige zaak, want films zoals Halloween en The Texas Chain Saw Massacre vind ik juist zo mooi door hun 70s uitstraling.

Absoluut kan horror soms voor de komische uitsteek zorgen. Bijv. The Evil Dead bevat ook veel humor en de klassiekers die ik hier boven heb genoemd eigenlijk ook. Dat missen ook veel remakes. Het moet allemaal zo pretentieus mogelijk. Daar zijn met name de sensatiegeilers voor te zoeken. Ik echter niet.

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

congo wrote:

Ik kan veel meer met een 70s horror klassieker dan met een voor het geld gemaakte remake door meneer Michael Bay.

En vroeger werden films niet voor het geld gemaakt?

Het is gewoon een andere stijl. Voor mij kan het best naast elkaar leven. Ik hou van jaren '70 horror, maar zo'n eigentijdse update is ook altijd welkom.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.