- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Hij was nog niet genoemd, maar de enige film die me echt de stuipen op het lijf heeft gejaagd is The Silence of the Lambs.
hellblazer93
-
- 650 messages
- 924 votes
Ik wordt ook niet meer snel bang van horror's of thriller's. Ik kijk ook al vanaf m'n achtste horrorfilms. Toen vond ik The Farm wel eng. The Shining (de remake) vond ik ook erg eng. Vooral die vrouw in die badkuip jaagde me toen wel de stuipen op het lijf... Toen de Gruge op dvd uitkwam vond ik die ook wel eng.
Christa22
-
- 26 messages
- 10 votes
Ik word niet zo heel snel bang van horror maar ga ze ook niet alleen kijken 
Ik hou meer van geesten films enzo maar tot nu toe vind ik niet echt spannende the identity vond ik vroeger wel eng maar laatst keek ik hem weer en vond ik het bijna einde echt super nep waarbij ze die geest probeerden te vangen.
Ik herinner me ook nog dat ik een enge film had gezien over een geest in een lamp (zo een staande lamp en in die bol zat een gezicht van een geest) die op zolder stond ofzo maar ik ken hem niet echt meer voor me halen??
Weet iemand welke ik bedoel?
Verder vond ik the hills have eyes wel gruwlijk en the grudge
Maar toch zoek ik een nog veel engere liefst met geesten waar je dus echt super kippenvel van krijg wie weet er eentje?
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Enge films vind ik thrillers zoals What lies beneath en The Gift.
Veel enger dan echte horrorfilms, zoals The Descent en House of 1000 corpses. Maar het zijn wel allen fantastische films!
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Ik vind films niet snel eng maar bij The Descent en El Orfanato ben ik wel een paar keer geschrokken. TIP: Niet de making of van The Descent kijken, dan is hij niet eng meer.
tovertje86
-
- 24 messages
- 58 votes
In Film > Algemeen > Echt enge films:
Ik ben de laatste tijd een beetje veel horror films aan het kijken.
Wat mij opvalt is dat de meeste dezelfde soort schrik momenten hebben, waardoor je de films een stuk minder eng vindt. Nu is mijn vraag wat vonden jullie echt een enge film? en niet omdat je toen een stuk jonger was, maar waarvan je nu nog steeds geen oog dicht doet....
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Ik heb geen film waarbij ik geen oog dicht doe maar van El Orfanato kreeg ik toch wel een beetje de kriebels.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Shutter vond ik een van de engste films die ik heb gezien.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
The strangers, nu in de bioscoop, kreeg echt hartkloppingen toen ze bonste op die deuren, maar die film is alleen genietbaar als het geluid HEEL hard staat.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Het hangt af van het geluid (stond ontzettend hard in de bioscoop) en natuurlijk persoonlijk wat je eng vindt. Zo vind ik persoonlijk the blair witch project ook eng.
Shutter was goed, maar deze films kunnen amper voor mij eng worden. Langharige thaise meisjes die wat rondwapperen doen het niet voor mij.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Het hangt af van het geluid (stond ontzettend hard in de bioscoop) en natuurlijk persoonlijk wat je eng vindt. Zo vind ik persoonlijk the blair witch project ook eng.
Shutter was goed, maar deze films kunnen amper voor mij eng worden. Langharige thaise meisjes die wat rondwapperen doen het niet voor mij.
TBWP vond ik ook eng, maar het is inderdaad persoonlijk.
Ik vind die Aziatische films echt griezelig, daarom vind ik die remakes ook zo jammer.
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Ik vind de amerikaanse remakes vaak niet goed maar dankzij die remakes kom ik wel bij de originele films. Als the Ring (amerikaanse) bv nooit uit was gekomen had ik het origineel denk ik ook nooit kunnen zien.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
De remakes zijn erg westers, waar ik persoonlijk wel meer van hou, maar ze zijn inderdaad veel minder eng. Erg spijtig. Neem nu de remake van shutter, gewoon al schandalig als ik de trailer zie.
Lucaj
-
- 8 messages
- 0 votes
The wrong Turn vond ik toen hij net uit kwam echt lijp en ook wel room 1408. Zo'n films als Friday the 13th vind ik juist helemaal niet eng je weet wel wat er gaat gebeuren meestal.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
The wrong Turn vond ik toen hij net uit kwam echt lijp en ook wel room 1408. Zo'n films als Friday the 13th vind ik juist helemaal niet eng je weet wel wat er gaat gebeuren meestal.
Inderdaad, de schrikmomenten zie je vaak van mijlenver. Maar toch bevat Friday the 13th voor mij een eng sfeertje daar in die bossen.
rcksn
-
- 36 messages
- 101 votes
vandaag heb ik À l'Intérieur gezien,damn als horrors je niks meer doen... KIJK deze
jimcarrey gek
-
- 412 messages
- 395 votes
the ring lijkt me niet echt een fijne film om te kijken
Havoc
-
- 53 messages
- 28 votes
Volgende films waren voor mij echt eng maar misschien is dat wel te wijten aan het feit dat ik ze reeds op zeer jonge leeftijd zag. toch, als ik eraan terug denk of ze nu terug zie, heb ik nog altijd dat enge gevoel
Halloween
De Lift
The Exorcist (ik was denk ik 11 als ik hem zag)
House I en House II
Night of The Living Dead
Dawn of the Dead
hellblazer93
-
- 650 messages
- 924 votes
Volgende films waren voor mij echt eng maar misschien is dat wel te wijten aan het feit dat ik ze reeds op zeer jonge leeftijd zag. toch, als ik eraan terug denk of ze nu terug zie, heb ik nog altijd dat enge gevoel
Halloween
De Lift
The Exorcist (ik was denk ik 11 als ik hem zag)
House I en House II
Night of The Living Dead
Dawn of the Dead
Van Night of the Living Dead heb ik laatst ook voor een deel bekeken, maar ik kon hjem absoluut niet eng vinden. Ik denk echter dat dit komt doordat ik zwart-wit films niet gewend ben aangezien ik opgegroeid ben met kleurtelevisie. The Exorcist wil ik ook og eens zien. Dawn of the Dead heb ik ook gezine, maar dan de remake. Eng vond ik hem niet, maar dat heb ik niet vaak met zombie films.
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Ik vond The Eye remake echt heel erg ENG in de bioscoop.
Ik heb ook op you tube de japanse The Eye gezien en ik vond de remake een stuk enger. the strangers en the grudge vond ik eigenlijk wel meevallen maar ik schrok wel heel erg. The Amityville Horror vond ik
juist niet eng (kleine meisje met zwarte haren) jody dus.
Ik heb echt heel veel enge films gezien maar The Eye remake vond ik echt gruwelijk!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Nu moet je niet overdrijven...
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Ik heb vandaag 3 ENGE films gezien ondangs ik ziek was.
(The Grudge The Amityville Horror The Eye)
Om te vergelijken welke het engst is.
ik zal niet te veel overdrijven.
NLbart
-
- 78 messages
- 547 votes
Ik vond the eye erg eng alleen door het eind vond ik het niet meer zo erg eng. maar die staat wel op nr 1
NR 1: The Eye
NR 2: El Orfanato
NR 3: the grudge
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
"When a Stranger Calls" is ook al een hele enge film!
met een heel sterk plot en goede schrik momenten en veel suspence. mijn top 6 eng heid films zijn
1 The Eye
2 the strangers
3 The Grudge
4 When a Stranger Calls
5 IT
6 Shallow Ground
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
klopt het Als je The Eye of the grudge eng vindt, dat je dan "Mirrors"
ook heel eng zal vinden?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
klopt het Als je The Eye of the grudge eng vindt, dat je dan "Mirrors"
ook heel eng zal vinden?
Dat moet ieder voor zich uitmaken vind ik. Maar het klopt wel dat het allemaal remakes zijn van Aziatische horrorfilms die een zelfde soort bovennatuurlijke spanning nastreven. Gelijkenissen zijn er dus absoluut.
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Hallo! Ik wil graag van veel mensen weten welke film jullie het engst vinden?
The Amityville Horror (2005) of The Eye (2008)
Ik vindt The Eye (2008) veel enger
Wat vinden Jullie en waarom
ik ben zeer benieuwt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
The Eye eng? Laat me niet lachen.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
De website www.moviemotion.nl heeft deze maand een thema rond de allerengste films. Ze hebben een top 25 samengesteld waarbij iedere dag een nieuwe titel bekend wordt gemaakt en een special over deze titel wordt geplaatst. Op deze link vind je alles over deze special: http://www.moviemotion.nl/content/a/sub/142/Horror_Top25_2008.html