- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
-Re-Cycle
-Inland Empire
-The Thing
-REC
-Inside
-Funny Games 1997
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Re-Cycle
.
High Tension vond ik ook wel creepy qua sfeer.
roeleboel
-
- 45 messages
- 0 votes
het is haute tension volgens mij
maar ik heb de trailer gezien en 't is een best goeie film
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
High Tension is gewoon de Engelse titel.
Als je eens een absurde maar toch best wel creepy film wilt zien zou ik zeker eens achter Calvaire zoeken. Heeft een erg indrukwekkende sfeer + een hoop zwarte humor.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Vond de gore in High Tension wel erg goed.
roeleboel
-
- 45 messages
- 0 votes
weten jullie nog nie dat er ook een masters of horror is
dat zijn de beste engste en goorste films en ik heb nog nie eens is de film gezien maar de trailer in de trailer is het al eng laat staan de hele film. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
High Tension is gewoon de Engelse titel.
Als je eens een absurde maar toch best wel creepy film wilt zien zou ik zeker eens achter Calvaire zoeken. Heeft een erg indrukwekkende sfeer + een hoop zwarte humor.
De Engelse titel van Haute Tension is Switchblade Romance en niet High Tension.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
De Engelse titel van Haute Tension is Switchblade Romance en niet High Tension.
Oow klopt, ik zag High Tension eens staan ergens op een site en dacht toen dat het de Engelse titel was.
roeleboel
-
- 45 messages
- 0 votes
dit zijn de masters of horror films:
imprint
homecoming
pick me up
dance of the dead
deer women
haeckel's tale
enz
ik heb ze niet allemaal gezien ook de trailer niet maar ze worden masters of horror genoemd dus het moeten goeie films zijn 
Snipp031
-
- 1 messages
- 0 votes
Mijn engste ervaring, was niet met een film. Ik ga Haute Tension eens proberen. PA en blair witch vind ik wel geinig omdat het cam-genre je wat meer erin trekt. Maar echt spannend waren die films niet.
Wil je echt griezelen en vind je gamen leuk, dan raad ik "Amnesia the dark descent" aan. Die heb ik met hartkloppingen af en toe gespeeld. En snachts is die bijna helemaal niet te doen... gruwelijke goede horror 
sacha77
-
- 111 messages
- 198 votes
Ik vind de mainstream horror niet echt eng meer. Ik ben ook nog steeds opzoek naar de engste film. een paar films die toch in de buurt kwamen;
Ik kan mij herinneren dat ik met deze films een paar keer tegen het plafond aan zat van het schrikken of dat ik bijna niet durfde te kijken.
charrie-1994
-
- 5 messages
- 11 votes
Voor mij the Blair Witch project, ik zou echt niet weten waarom omdat er eigenlijk niets echt engs te zien is, maar ik ben nog nooit zoo bang geweest!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vond vroeger Dog Soldiers eng. Vooral als ik s'avonds langs beboste gebieden fiets. Er zijn geen films waar ik nachtmerries (meer) van krijg. Maar [Rec], Mirrors en de Ju-on films hebben best een goed indruk bij mij achtergelaten m.b.t. horror momenten.
The Thing mag wat mij betreft erbij. Wat een klassieke horror is dat toch.
JonnyBrasco_10
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik heb onderhand heel wat horror's gezien maar zoek nog altijd de film die net iets "te" eng is.
ik denk dat deze paar films wel de beste horror's waren die ik heb gezien.
Paranormal activity: ik vond de paranormal activity's op bepaalde punten wel goed, helaas kreeg ik bij deel 2 meer het idee dat het vooral drie kwart van de film spanning opbouwen was en in de laatste 10 minuten alle remmen los.
[REC]: even doorzetten door het spaanse getetter, maar daarna genoten.
Mirror's: Geweldige locatie waar wellicht meer uit gehaald zou kunnen worden, de eerste helft van de film vond ik sterk tot het middenstuk: de hoofdpersoon in contact kwam met die non, waarna de film uiteindelijk een lachwekkende scene krijgt waarbij de hoofdpersoon vecht tegen deze non die is veranderd in een of andere demon die op een geflipte jappaner lijkt. maar wel weer een brilliant bedachte eind scene. de hoofd persoon is aan de andere kant van de spiegel terecht gekomen.
Edenlake: Ik weet niet echt wat ik van deze film moet vinden, aan de ene kant heb ik met afgrijzen lopen kijken naar deze film, niet door de film zelf of de verhaallijn maar door de handelingen die deze kinderen verichten. denk hierbij over het met prikkeldraad vastbinden van de mannelijke hoofdrol speler en verschillende messteken toedienen
aan de andere kant vind ik het toch wel ergens een goede film die zeker het kijken waard is.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Probeer Aegri Somnia vind ik persoonlijk geweldig qua spanning en sfeer.
Loki87
-
- 228 messages
- 0 votes
Nadat ik Switchblade Romance, Linterieur en Martyrs zag vond ik niks meer qua 'engheid' dit evenaren.
Rec, the ring, the descent of die andere film in Engeland met die asos vond ik allemaal niet eng.
Heeft iemand iets dat deze franse horror overtreft?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Jeepers Creepers creëert een bepaald sfeer. Af en toe donker en spannend. Maar om het nou onder 'engste film' te stempelen: absoluut niet.
Shamaria
-
- 15 messages
- 3 votes
Nadat ik Switchblade Romance, Linterieur en Martyrs zag vond ik niks meer qua 'engheid' dit evenaren.
Rec, the ring, the descent of die andere film in Engeland met die asos vond ik allemaal niet eng.
Heeft iemand iets dat deze franse horror overtreft?
Nee..
Zodra je wat gevonden hebt hoor ik het graag..
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
weten jullie nog nie dat er ook een masters of horror is
dat zijn de beste engste en goorste films en ik heb nog nie eens is de film gezien maar de trailer in de trailer is het al eng laat staan de hele film.
De engste horror die ik heb gezien is denk ik Insidious. Het eerste uur vooral.
Shamaria
-
- 15 messages
- 3 votes
De engste horror die ik heb gezien is denk ik Insidious. Het eerste uur vooral.
Insidious heeft me geen moment geboeid, vond het laatste gedeelte te onrealistisch en het deed nogal kinderlijk aan...
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Maar ja, wat is eng? Iedereen vindt denk ik wat anders eng. Ik vind veel bloed, moorden, etc. totaal niet eng. Wat ik wel eng vindt is als mensen een huis binnendringen en daar de horror afspeelt. Bijvoorbeeld bij à l'Intérieur en Funny Games.
Galantje0012
-
- 371 messages
- 331 votes
Heb niet echt een top van engste naar minder eng, maar deze blijven me wel altijd bij:
- The Eye
- The Ring (nu niet meer eng, maar de eerste keer dat ik hem zag griezelde ik ervan)
- Mirrors
- Evil dead (een beetje fake, maar blijft lekker creepy)
- Rec
- Cabin Fever
Escaper
-
- 8 messages
- 7 votes
The Blair Witch Project 1
Zeer vermakelijk in het donker.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Jeepers Creepers creëert een bepaald sfeer. Af en toe donker en spannend. Maar om het nou onder 'engste film' te stempelen: absoluut niet.
Die film bekronen tot 'engste film' is inderdaad wat overdreven, maar het eerste half uurtje van die film was wat mij betreft één van de meest geslaagde en spannende momenten uit de horrorfilms van de afgelopen jaren. Zelfs de sequel bevat een vrij sterke openingsscène.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Not to mention zorgde zijn oude, roestige truck met een eigenaardige hoorn voor extra spanning.