• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

terug naar de kust

the strangers

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1. Exorcist

2. Fire walk with me

3. Black christmas

4. Psycho

5. Blow-out

6. Evil Dead

7. Sisters

8. The Stepfather

9. Deliverance

10. NY Ripper.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Ik heb bakken horror gezien ( van de klassiekers via mainstream tot underground) en na de film gisteren nog eens bekeken te hebben ,blijf ik bij mijn standpunt : Lost Highway is de meest creepy film aller tijden.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Op gebied van Creepy -gedoe zijn vooral Hellraiser en Evil Dead vroeger bij gebleven. Deze films vond ik best eng. Later vond ik ook wel Ju-on the Grudge en The Ring enge films.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Noodless wrote:

Op gebied van Creepy -gedoe zijn vooral Hellraiser en Evil Dead vroeger bij gebleven. Deze films vond ik best eng. .

Hellraiser

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

The cellar uit 1989

epic piggy

• 33 messages
  • 57 votes

the covenant was wel creepy want anders had mijn vader niet gezegt dat ik de TV moest uitzetten toen ik die keek.

is die film creepy?

pumpking

• 442 messages
  • 0 votes

Een horrofilm mag van mij meer zijn dat een boogeyman met een bijl maar in de meeste gevallen is dit plot wel het engste plot.

Wat ik eng vindt aan een thriller/horror is de tijd tot de moordenaar in beeld komt, dan is de mystery eraf en zit ik niet meer op het puntje van mijn stoel.

Nickatina

• 1 messages
  • 0 votes

Hier nog een paar die nog niet genoemd zijn

1: Case 39 (aanrader)

2: Quarantine (aanrader)

3: 30 Days of Night

4: The Descent 2

5: Pandorum

6: 28 Weeks Later

7: Carrie

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Maar ja, er zijn nogal weinig films die je echt angst kunnen aanjagen vind ik.

Als je eens iets echt eng wil meemaken , zorg dan dat je onder zodanig veel stress komt te zitten dat je eens een 'slaapverlamming ' krijgt. Toen ik 8-9 jaar was,had ik daar geregeld weleens last van en ik kan je verzekeren... geen lachertje.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

Nickatina wrote:

Hier nog een paar die nog niet genoemd zijn

2: Quarantine (aanrader)

Waarom dan niet gewoon [REC]?

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

jeepers creepers I & II

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

ASman wrote:

Als je eens iets echt eng wil meemaken , zorg dan dat je onder zodanig veel stress komt te zitten dat je eens een 'slaapverlamming ' krijgt. Toen ik 8-9 jaar was,had ik daar geregeld weleens last van en ik kan je verzekeren... geen lachertje.

Hehe. Je zal dan maar net deze film kijken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ben nu Silent Hill (2006) aan het kijken maar.

Tot nu toe toch een behoorlijke creepy film.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Hehe. Je zal dan maar net deze film kijken.

Hahahaha, inderdaad niet echt al te frisse vooruitzichten

Rascal

• 537 messages
  • 792 votes

Irréversible: de 'beruchte/befaamde' brandblusscène. Later werd 't dunnetjes overgedaan in Pan's Labyrinth met een bierfles.. Ook enge figuren komen erin voor, vooral die aan de eettafel zat. Totaal andere genre: Wrong Turn. En dan die scène waar het groepje vrienden erachter komt wat daar in het huis bevindt en de freaks binnenlopen en ze moeten verstoppen èn getuige worden van hun eigen afgeslachte vrienden.. Hield mijn adem in.

Layla969

• 2 messages
  • 0 votes

^ManOnn wrote:

deze topic is alleen voor de echte horror en thriller freaken.. Welke film is nou echt de engste die je ooit gezien hebt ..?

Ik zelf vind the grudge 1 en 2 best wel eng alleen drie is een beetje slecht gemaakt.Mij lijkt paranormal activity wel iets maar ik durf er echt niet aan te beginnen,:p ik ga het toch lekker proberen

Layla969

• 2 messages
  • 0 votes

Ik denk dat ik the exorcism of emily rose ga kijken.Het blijkt dat die ook wel een beetje HEEL ERG eng is

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Vroeger heb ik nachten wakker gelegen toen ik It had gezien. Overal zag ik die clownskop, brrrr!
Zo ook met De Lift. Het stomme is dat ik het engste stuk vond waarbij de pop tussen de deuren vast zit, niet eens wanneer er een mens vermorzeld wordt.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

It vind ik nu eerder grappig . Een beetje knullig gemaakt ook.

De Lift ????

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

riesma wrote:
Vroeger heb ik nachten wakker gelegen toen ik It had gezien. Overal zag ik die clownskop, brrrr!
Zo ook met De Lift. Het stomme is dat ik het engste stuk vond waarbij de pop tussen de deuren vast zit, niet eens wanneer er een mens vermorzeld wordt.

Oh god, hou op... It, chucky... The Birds... Cujo.... Clowns, poppen, en andere doorgedraaide dieren houden me nu nog uit mn slaap.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Ik krijg niet zo gauw de bibbers van films.

Ik zou zogauw niet weten van welke wél, maar....

Christopher Lee als Dracula joeg mij toch altijd aardig de stuipen op 't lijf.

En ik voel me er zelfs nu nog niet helemaal happy bij wanneer ik een van zijn films opnieuw bekijk.

Ik blijf zijn gezicht, en de manier waarop hij zich bewoog in die rol, dan weer een hele tijd voor mij zien.

Ik kan niets bedenken dat een vergelijkbare impact op me heeft.

Ik zal dan ook nooit s'avonds naar zo'n film kijken, want dan slaap ik gegarandeerd niet lekker achteraf.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Op zich al knap dat een horror je een nachtmerrie kan bezorgen. Dan hebben ze hun werk echt goed gedaan vind ik. Ik heb vroeger zo vaak nachtmerries gehad over de cenobites van Hellraiser. En dan was ik degene die de lul was. Die 4 knakkers met pinhead en zo stonden dan om me heen en ik kon geen kant uit. Was altijd heerlijk als het wekkerradiootje afging.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

ASman wrote:

De Lift ????

Als klein jochie wel ja.

De laatste keer dat ik echt nog even het huis ben doorgelopen voor het slapen gaan, was The Blairwitch Project.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

riesma wrote:

(quote)
Als klein jochie wel ja.

De laatste keer dat ik echt nog even het huis ben doorgelopen voor het slapen gaan, was The Blairwitch Project.

Ik zou juist heel snel m'n bed in duiken bij een iets te enge film. Het gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt duik ik snel m'n bed in.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Blair Witch vond ik beetje bij beetje griezeliger worden ( en dan natuurlijk het eindshot ). Paranormal Activity vond ik daarentegen meer overroepen.

Ik zweer toch bij de eerste 40 minuten van Lost Highway.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Oeh Paranormal Activity, een film die ik nooit een herkijkbeurt zal geven. De eerste kijkbeurt zonder enig benul te hebben en nog voordat er daadwerkelijk reacties op MM waren (moeilijk in te schatten dan). En dan op dat moment er graag in willen geloven (geesten).. ja dat was weer eens goed griezelen .

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

De Japanse The Grudge vond ik eigenlijk enger dan om het even welke versie van The Ring ( welke eigenlijk maar op 2 à 3 scènes moest teren buiten het goede sfeertje om).

MovieFreak1995

• 123 messages
  • 449 votes

Dit is mijn persoonlijke lijstje is van engste film's :

1. Lost Highway

2. The Eye

3. Mirrors

4. Amityville Horror

5. [REC]

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

wyatt earp wrote:

(quote)
Ik zou juist heel snel m'n bed in duiken bij een iets te enge film. Het gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt duik ik snel m'n bed in.

Heb ik ook, en daar blijf ik dan 't liefst ook liggen tot 's ochtends. Als ik per ongeluk nog moet plassen (toilet is beneden) ren ik de benen uit mijn lijf, ik pies razendsnel en ren met een grote sprint terug naar boven omdat ik bang ben dat iemand me bij mijn enkels grijpt en me naar beneden trekt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.