- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Martyrs was ook wel een behoorlijke freak-out ( net als Audition ), maar toch vond ik dat bij Martyrs meer de nadruk lag op de kilheid van het gebeuren dan op de schrikeffecten.
Oh ik had het ook niet over schrikmomenten (daar moet ik sowieso weinig van hebben), maar inderdaad over de kilheid en de bruutheid (fysiek in het eerste deel, en vooral psychologisch maar ook fysiek in het tweede deel).
White Lightnin' ken ik trouwens niet, klinkt goed 
jenneke
-
- 9 messages
- 0 votes
Ik ben nog op zoek naar de beste film voor Halloween-avond.
Iemand een goede tip? ZONDER GEESTEN AUB
The Grudge en The Ring enzo heb ik al gezien. Net zoals
de oude films als Friday the 13th enzo.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Trick 'r treat lijkt me het meest toepasselijk om binnen het thema te blijven.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ik ben nog op zoek naar de beste film voor Halloween-avond.
Iemand een goede tip? ZONDER GEESTEN AUB
The Grudge en The Ring enzo heb ik al gezien. Net zoals
de oude films als Friday the 13th enzo.
- the descent
- Martyrs
- Jeepers Creepers
- the mist
- Eden Lake
Dat zijn zowat de aanraders in het genre 
jenneke
-
- 9 messages
- 0 votes
Die klinkt idd goed. Eventjes snel de trailer gekeken en past idd mooi in het thema. Bedankt.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Halloween ook al gezien neem ik aan..?
Anders is A l'interieur zeker een aanrader.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Op het gebied van griezelige films over drugs is Requiem allang verouderd: White Lightnin' heeft diens plaats wat mij betreft overgenomen!
Niettemin blijft Requiem een steengoede film met een pikdonkere atmosfeer.
White Lightnin' maar eens effe checken dan
.
jenneke
-
- 9 messages
- 0 votes
Heb Halloween idd al gezien.
Ben niet zo kapot van 'andere talen'films
Voor mij moet een film in het Engels zijn anders heb ik er
al geen zin in om het te kijken. Al klinkt en ziet (trailer) A línterieur wel goed.
abcdefghijklmnop
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik vind Let The Right On In de engste film die ik heb gezien!
Ik vraag me eigenlijk af wanneer de remake van LTROI hier op moviemeter staat
jenneke
-
- 9 messages
- 0 votes
Voor mij blijft The Grudge toch wel de engste.
jenneke
-
- 9 messages
- 0 votes
En ook Poltergeist en Child's Play.
Moet nu nog steeds geen poppen op mijn kamer hebben 
bloedlink
-
- 75 messages
- 404 votes
Ik ken er ook nog één en zou hem graag nog een keer willen zien. De film gaat over een half gemuteerd mens in de metro die snachts slapende zwervers ontvoerd en opsluit in kooien die onder water staan, meer kan ik er niet over vertellen, is een tijd geleden. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand me de naam van deze film kan geven.
En The Descent is zeker een tip.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Eentje voor topic: Ik zoek een filmtitel 
Misschien is de film die je zoekt: Creep?
bloedlink
-
- 75 messages
- 404 votes
Ja dat is hem volgens mij, ik heb de trailer bekeken en het komt me akelig bekend voor;). Bedankt!!
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Het Koreaanse A Tale of Two Sisters vind ik een bijzonder eng sfeertje hebben.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik heb gisteren 'Paranormal Activity' gezien. En ik moet zeggen : het was toch allemaal bijzonder creepy ! Ik heb me misschien niet zo hard verschoten als ik gedacht had, maar de sfeer rond de film s bijzonder eng.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5308 votes
Zie ik vannacht in Rotterdam. Ben erg benieuwd!
pizza maniak
-
- 77 messages
- 286 votes
-stir of echoes
-the texas chainsaw massacre (remake)
-the grudge
-halloween(1978)
-wrong turn
-identity
-final destination
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Engste film weet ik eigenlijk niet. Wel vind ik japanse horrorfilms vaak erg sterk (eng). Vaak zijn horrors meer goor dan eng.
thisistimo
-
- 96 messages
- 511 votes
Ik denk dat The Ring de engste film is die ik ooit heb gezien. Ik weet nog dat ik 12 was toen ik hem voor het eerst keek. Ik keek hem 's nachts met een vriend van me en we waren alleen thuis. Eerste keer dat ik me echt bang voelde bij een film. Ook die videotape uit de film zelf was erg freaky.
deft0nes
-
- 1071 messages
- 1456 votes
Bij mij zijn het er een paar. Allereerst sowieso ook The Ring. Ik krijg al de koude rillingen als ik alleen al aan die videotape denk. Very freaky indeed. Daarnaast ook Paranormal Activity. Die film sleepte mij juist meer mee dan ik had verwacht (in tegenstelling tot ASman). En scènes uit The Blair Witch Project. Ik was nog net iets te jong (9 á 10) om de marketing van die film mee gekregen te hebben, maar als ik vooraf had gedacht dat het echt was, was dat denk ik wel een van de engste ooit ja. Het einde viel alleen zo tegen.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik ben de laatste tijd op zoek naar nachtmerrieachtige films. Probleem is dat ik nogal veel gezien heb ( Lynch, Cronenberg,... ). Momenteel staan op mijn lijstje wel nog La Cité Des Enfants Perdus en Tideland. Kan iemand me misschien verder helpen ?
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Ik ken er ook nog één en zou hem graag nog een keer willen zien. De film gaat over een half gemuteerd mens in de metro die snachts slapende zwervers ontvoerd en opsluit in kooien die onder water staan, meer kan ik er niet over vertellen, is een tijd geleden. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand me de naam van deze film kan geven.
En The Descent is zeker een tip.
Creep.
Deerect2007
-
- 127 messages
- 1180 votes
Ik ben de laatste tijd op zoek naar nachtmerrieachtige films. Probleem is dat ik nogal veel gezien heb ( Lynch, Cronenberg,... ). Momenteel staan op mijn lijstje wel nog La Cité Des Enfants Perdus en Tideland. Kan iemand me misschien verder helpen ?
paperhouse al gezien?
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
@ Deerect2007
Nog nooit van gehoord zelfs ! Bedankt voor de tip