• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.091 actors
  • 9.372.312 votes
Profile

Engste film (horror/thriller)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Hahaha, stelletje wijven . Ik heb tot nu toe altijd gehad dat ik op het 'gevaar' afga. Dus eerst het huis nalopen op eventuele ellende, dan pas veilig en gerust in bed kunnen liggen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Met je deegroller of je koekenpan in de hand?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

.44 Smith & Wesson.

Ik had laatst trouwens na het zien van Paranormal Activity ook last van slapeloosheid. Bij elk geluidje werd ik wakker, maar bedacht ik me steeds weer "Kom op vent, het is film en paranormaal bestaat niet. Tukken nou."

Toch heeft die film een zodanig realisme is zich, dat het me soms kippenvel gaf. "Stel je voor"-gedachte.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Paranormal had ik het inderdaad ook mee. Maar ik geloof er dan ook sterk in, al jaren trouwens. Ik was een beetje zo'n sixth sense kind vroeger (maar niet zo drastisch als in die film hoor).

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Mag ik je een geheimpje verklappen? Elk kind is 'paranormaal begaafd'. Die staan nog iets dichter bij het dier in ons, werken meer op instinct, gevoeligere zintuigen etc. Ik probeer mijn moeder ook nog steeds te overtuigen dat ik het niet was, maar dat het heel normaal is voor een kind om emoties heel snel op te pikken, sneller dan volwassenen. Toch lukt het me niet, ze denkt ook dat 'er meer moet zijn'.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Niet elk kind ziet dode familieleden o.i.d. hoor. Ze zijn inderdaad stukken gevoeliger dan volwassen mensen, maar ik geloof niet dat iedereen standaard zo is.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Cole is wel extreem ja. Hoewel ik The Sixth Sense nou niet eng vond.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

De film niet, maar als je 't zelf meemaakt wel.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik weet het, maar ik probeerde het terug ontopic te brengen .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik geloof er absoluut niet in, veels te nuchter voor, maar vond The Sixth Sense juist wel eng de 1e keer haha. Wat, ik ben best gek op geestenfilms, apart eigenlijk.

Maar als jij dat wel hebt meegemaakt is er natuurlijk niet veel engers mogelijk nee. Zagen ze jou ook denk je?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zal ze vannacht eens bellen.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

moviemafketel wrote:

Ik geloof er absoluut niet in, veels te nuchter voor,

Begrijp niet echt wat dat met nuchter heeft te maken.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Vertel, wat heb je gezien?

Nee maar ik wil eerst bewijzen zien/horen etc. Anders bestaat het voor mij gewoon niet. Ik vind het vaak van die zwevers en mensen als Char werken daar natuurlijk ook aan mee. Maar als iemand wel zoiets heeft meegemaakt gelooft die daar natuurlijk wel in. Ik geloof er voor mezelf pas in als ik een keer een bekende gedaante die dood is voorbij zie paraderen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Als je het al over 'paraderen' hebt en 'zwevers' dan sta je er ook to-taal niet voor open lijkt mij.

Goed, nu weer terug naar de engste film.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

moviemafketel wrote:

Vertel, wat heb je gezien?

Nee maar ik wil eerst bewijzen zien/horen etc. Anders bestaat het voor mij gewoon niet. Ik vind het vaak van die zwevers en mensen als Char werken daar natuurlijk ook aan mee. Maar als iemand wel zoiets heeft meegemaakt gelooft die daar natuurlijk wel in. Ik geloof er voor mezelf pas in als ik een keer een bekende gedaante die dood is voorbij zie paraderen.

Als ''ze'' al iemand willen bereiken, is het voor hun wel een stuk makkelijker dat diegene in hen gelooft. Vandaar dat jij ze nooit zal zien.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Turkeyloverz wrote:

(quote)

Als ''ze'' al iemand willen bereiken, is het voor hun wel een stuk makkelijker dat diegene in hen gelooft. Vandaar dat jij ze nooit zal zien.

Mooi, dat houd ik graag zo

pumpking

• 442 messages
  • 0 votes

De engste horrorfilm vind ik Jaws, na de prachtige film kon ik niet in zee zwemmen zonder eraan te denken. Film heeft een echt effect op mij gehad vroeger en zelfs al blijft ie in je hoofd spoken, je wilt hem telkens herbekijken.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

engste film van de laatste tijd ook al klinkt het een beetje standaard misschien: Paranormal activity. Iedereen kent hem natuurlijk al lang maar dit was echt een film die mij de stuipen op het lijf wist te jagen. Evanals [Rec] een aantal jaren terug. Jammer dat deel 2 wel evengoed net zo gaaf was maar totaal niet eng meer..heb de laatste tijd teveel horrorfilms gezien om op te noemen maar films waar je als kind vroeger echt bang van werd nooit meer gezien..ik noem nu films als Blair witch, IT en the ring. Die vond ik toen eng, maar sinds die tijd niet meer gezien en denk dat ik nu ook van een koude kermis thuis zou komen daarom ga ik ze ook niet snel herzien denk ik om de gedachte er op na te houden dat ze eng ''waren''..veel films die mensen beschrijven als toppers en echt creepy horen te zijn zoals El orfanato, The shinning, Jacob's ladder en dead silence zijn wel aardig en kwalitatief hoogstaand (met name the shinning en El orfanato in mijn ogen) maar echt verreweg van eng..soms is het idee ook wel eng zoals bv. bij lake mungo, maar dit is dan ook alles en de uitwerking totaal niet angstaanjagend/zorgwekkend dat zijn voornamelijk je eigen gedachten die erachter zitten..als mensen weten dat ik van films als [Rec] en paranormal activity de kriebels krijg, wat zijn dan nog meer films die mij de stuipen op het lijf kunnen jagen? ik kom echt niks meer tegen de laatste tijd. Behalve from Within dan nog een tijdje terug..vrij onbekende maar toch sterke film waar ik ook wel even de rillingen van kreeg..maar echt eng..nee..

Of films die echt weten te schokken en een diepe indruk op je achter laten ben ik ook naar op zoek. Films die me schokten zoals Martyrs of Wolf creek zie ik ook TE weining de laatste tijd..

jullie zien mischien ben ik wel het nodige gewend, maar mischien heeft iemand van jullie nog een verborgen tip voor mij van een film die me echt de stuipen op het lijf kan jagen? en dan ben ik ook het liefste op zoek naar de wat minder main stream horrorfilms die niet zo bekend zijn bij het grote publiek..titels die ik opnoemde zoals wolf creek, lake mungo en from within etc.

benieuwd naar jullie reacties!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Aangezien je Martyrs kent zul je ook wel op de hoogte zijn van al het andere franse moois in horrorland. (Haute tension, Inside, Frontiers,..). Lekkere harde films.

Het bovennatuurlijke, als je daar iets in zoekt moet je sowieso in de aziatische richting zoeken. Daar weten ze het beste ermee om te gaan (Twin alone, A tale of two sisters, Shutter..) Noroi is daarmee me persoonlijk favoriet. Documentaire vorm-achtige flick die vast in m'n top 10 staat.

Of freaky zooi zoals Toky Gore police, Machine girl, Vampire girl vs Frankenstein girl (hier moet je wel écht van houden wil je het aan kunnen zien hoor).

Daarnaast is het werk van Rob Zombie erg vet, House of 1000 corpses en Devil's Reject zijn bijzonder geslaagd.

Myortvye Docheri (2007), als je hem kunt vinden, zeker bekijken! Of Deadgirl, ook een érg nare en zieke film.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Tonypulp wrote:

Aangezien je Martyrs kent zul je ook wel op de hoogte zijn van al het andere franse moois in horrorland. (Haute tension, Inside, Frontiers,..). Lekkere harde films.

Het bovennatuurlijke, als je daar iets in zoekt moet je sowieso in de aziatische richting zoeken. Daar weten ze het beste ermee om te gaan (Twin alone, A tale of two sisters, Shutter..) Noroi is daarmee me persoonlijk favoriet. Documentaire vorm-achtige flick die vast in m'n top 10 staat.

Of freaky zooi zoals Toky Gore police, Machine girl, Vampire girl vs Frankenstein girl (hier moet je wel écht van houden wil je het aan kunnen zien hoor).

Daarnaast is het werk van Rob Zombie erg vet, House of 1000 corpses en Devil's Reject zijn bijzonder geslaagd.

Myortvye Docheri (2007), als je hem kunt vinden, zeker bekijken! Of Deadgirl, ook een érg nare en zieke film.

Nou, eigenlijk nog niet want heb de franse cinema pas net ontdekt ontdekt en ben ik zeer over te spreken inderdaad..martyrs was geweldig en tevens Pour Elle (wel echt een thriller en totaal niet eng en past ook niet echt hier maar geweldige film met veel spanning) Them ook gezien dit vond ik dan wel een bijzonder tegenvallende film. snap ook echt niet wat mensen daar eng of schokkend aan vinden. Ga me binnenkort ook zeker wagen aan Frontiers, haute tension en A l'interieur lijken me inderdaad sterke films. La horde kijk ik ook erg naar uit, lijkt me eindelijk weer eens een ouderwetse zombieblockbuster te worden.

The dead girl ja? scheen volgens de kritieken niet veel soeps te zijn maar mischien een kans geven dan..recensies zeggen lang niet altijd alles..

Aan aziatische films heb ik me al een aantal keer proberen te wagen, maar dat is echt niks voor mij. De originele versies van The ring en The grudge gezien en dat was het dan voor mij. Verschrikkelijk. En die gezichtsuitdrukkingen van die spleetogen vind ik eerder lachwekkend dan eng

Dat soort films die jij nu opnoemt zijn vaak niks voor mij. Shaun of the dead ging dan nog wel maar dat soort zaken die jij nu opnoemt vind ik al snel te overdreven grappig op een manier die mij niet aantrekt..maar daar moet je ook echt van houden precies wat jij zegt

Het werk van Rob Zombie verschilt sterk voor mij. Kan zo 1,2,3 niet veel films van hem opnoemen maar House of 1000 corpses en Devil's Rejects wel allebei gezien. En zo geniaal als deel 2 was, zo slecht vond ik deel 1. Maar dat hoor ik van meer mensen. Deel 2 is wat toegankelijker denk ik, en voelt toch heel wat anders aan als deeltje 1.

Maar bedankt voor je adviezen, ik ga The dead girl op jouw aanraden dan zeker wel een keer checken. Hoop alleen dat het geen 2e dead silence word, hier waren ook veel mensen enthousiast over maar vond ik ook echt totaal niet eng..

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

en Myortvye Docheri komt ook op het lijstje om te bekijken..nog nooit een russische film gezien dus ben benieuwd

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zoals je daar wel kunt lezen is het niet echt toegankelijk, vooral door het tempo. Maar probeer je graag iets nieuws en ben je snel geprikkeld door 'sfeer' in een film zal die je zeker niet tegenvallen!

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Trailer net bekeken en trekt me toch wel, houd wel van films die de platgereden padden niet bewandelen en eens iets anders proberen.. zal wel even duren voor ik er aan toe kom maar ga hem zeker nog bekijken.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Iemand hier The poughkeepsie tapes al gezien? degelijke film/ nep docu die mischien niet eng is maar wel onder je huid kruipt.. film heeft slechts 11 stemmen hier op moviemeter en hij verdiend zeker beter dus checken allemaal

lantana

• 119 messages
  • 0 votes

Vind ik toch altijd wel The Thing van John Carpenter.

YouTube - The Thing Trailer

Heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

El ralpho wrote:

Iemand hier The poughkeepsie tapes al gezien? degelijke film/ nep docu die mischien niet eng is maar wel onder je huid kruipt.. film heeft slechts 11 stemmen hier op moviemeter en hij verdiend zeker beter dus checken allemaal

Ik dacht echt dat het een echte docu was zo goed gedaan.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

606 wrote:
(quote)

Ik dacht echt dat het een echte docu was zo goed gedaan.

welke killer monteert er nou filmmuziek onder zijn moorden? lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk kwa beeld wel goed gedaan! en het is allemaal nep dat weten we onderhand allemaal al, maar dit was way much better gedaan dan the fourth kind bv.

El ralpho

• 1481 messages
  • 1092 votes

Een woord mensen; Dead set! miniserie die ik aan een stuk door afgekeken heb (was goed te doen ong. 2 uur en een kwartier).

voor zombiefans zeker een must! check mijn uitgebreide beoordeling bij de reacties.

Ik vind niet gauw een film eng, ik kan er trouwens ook geen opnoemen die ik echte eng vind dat ik niet meer naar de wc durf ofzo.

Maar welke ik wel goed vond waren:

- Paranormal activity.

- The last house on the left.

- Rose red (Stephen King).

- The diary of ellen rimbauer (Stephen King).

- Case 39.

- The lovely Bones.

- Wrong turn.

- The Haunting.

en nog vele andere maar ik kom er zo niet op.

Iemand anders nog tips?

Ik heb er al zoveel gezien, ik weet het niet meer.

skywalker1

• 2 messages
  • 0 votes

hallo tja ik ben nieuw, hier, maar goed

engste filM hmmm, hostel, neeuh, mischien de ring 2,

tja ik hou nogal van horror, ben er zon beetje mee opgegroeit

ik hou het tot nu toe de engste film gezien,(muaah overdreven) ring2

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.