- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste film (horror/thriller)
Engste film (horror/thriller)
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Heb onlangs Shutter 2004) gezien en ik vond het best wel een creepy film, maar ik heb wel engere films gezien!Maar niet veel
Shora
-
- 19 messages
- 53 votes
ik zoek een horrorfilm maar ik ben de naam kwijt..
ik weet wel een paar dingen eruit..
een klein kind met een zak over zijn/haar hoofd die in een soort van huis leeft met allemaal kleine kinderen ik weet nog dat in de trailer allemaal kinderen buiten voor het huis aan het spelen waren hij lijkt eigenlijk een soort kotsschool voor kleine kinderen en alleen kinderen kunnen hem zien en met hem praten... dus de ouderen geloven de kinderen niet als ze erover beginnen...
weet iemand misschien over welke film ik het heb en hoe die heet?
ik wil hem echt graag zien!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kind met zak over zijn/haar hoofd, The orphanage denk ik dan.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
ik zoek een horrorfilm maar ik ben de naam kwijt..
ik weet wel een paar dingen eruit..
een klein kind met een zak over zijn/haar hoofd die in een soort van huis leeft met allemaal kleine kinderen ik weet nog dat in de trailer allemaal kinderen buiten voor het huis aan het spelen waren hij lijkt eigenlijk een soort kotsschool voor kleine kinderen en alleen kinderen kunnen hem zien en met hem praten... dus de ouderen geloven de kinderen niet als ze erover beginnen...
weet iemand misschien over welke film ik het heb en hoe die heet?
ik wil hem echt graag zien!
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
The Orphanage lijkt me inderdaad ook de meest treffende titel.
glimlicht
-
- 108 messages
- 427 votes
Engste film?
Eraserhead en Rabbits van Lynch,,
Clean Shaven (nooit verwacht!) van Kerrigan
The Shining (dankjewel mama en papa)
Sombre van Grandrieux
en dan was er nog zo'n film waar er uit het niets een giraffe een kamer binnen kwam wandelen met een of andere gemuteerde kop... Of was dat een droom? Geen idee.. Iets van Dario Argento misschien..
DJ-horror
-
- 19 messages
- 0 votes
De 3 engste films voor mij zijn:
Halloween (78)
The Amityville Horror
It (Stephen King)
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Engste film?
Eraserhead en Rabbits van Lynch,,
Clean Shaven (nooit verwacht!) van Kerrigan
The Shining (dankjewel mama en papa)
Sombre van Grandrieux
en dan was er nog zo'n film waar er uit het niets een giraffe een kamer binnen kwam wandelen met een of andere gemuteerde kop... Of was dat een droom? Geen idee.. Iets van Dario Argento misschien..
La Sindrome di Stendhal misschien?
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Dead Set (2008) is zeker het bekijken waard (IMDb (8,4 / 2931 votes)
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
De eerste keer toen ik saw zag heb ik hem moete afzette van het verschieten. Ik vond het toen echt even eng en normaal gezien ben ik nooit echt bang bij een horrorfilm of een thriller.
Sleepless van Dario Argento was mij ook even blijven hangen, vooral dat moment in die trein.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
films met het meeste bloed:
the hills have eyes, saw, the midnight meat train...
films met het meeste spanning:
P2, The descent, oude halloween filmpjes....
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
En The Texas Chainsaw Massacre remake. Dat is ook 1 van mijn persoonlijke horrorfilms. Ik vind Exorcism Of Emily Rose veel enger dan The Ring. En jij?
Ik vrees dat jij nog niet echt veel horrorfilms gezien hebt...
The Exorcism Of Emily Rose is een rechtbankfilm, The Ring is eerder Thriller dan Horror (weinig bloed enzovoort). The texas Chainsaw massacre is een horrorthriller maar zou ik niet snel vernoemen in een forum als dit...
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Ok ik trommel dit topic dan toch weer even omhoog aangezien het geen zin heeft om een nieuw topic aan te maken.
Ik en een maat zijn fanatiek horrorliefhebbers en zijn erg verwend. We hebben dus eigenlijk alles al gezien, voor ons gevoel dan. We vroegen ons af of er dan ook nog horrors waren die écht eng zijn! We praten hier nu niet over een Child's Play, Hellraiser of Texas Chainsaw. Ik praat over een topper waarbij je de hele film op het puntje van je stoel zit, je zeven kleuren stront schijt en zo snel mogelijk bij papa en mama in bed wilt kruipen.
Ik denk nu in de richting van Ju-On: The Grudge. Dat zijn de soort horrors die ik zoek. Creepy geluiden, freaky ghosts en een goed verhaal gecombineerd met een onheilspellende donkere sfeer.
En kom nu niet aanzetten met; die is het goorste of die is het ranzigst want dat vraag ik niet. Ik vraag om horrors waarbij je gaat janken. Dus ook films als Cannibal Holocaust, Blair Witch, Hide & Seek, Saw, Braindead, Descent, Halloween en alle andere horrorreeksen hoef je niet mee aan te komen. En hoe erg ik ook van oudere horrors houd, vallen die ook af omdat ze in deze tijd gewoon niet meer eng zijn, ivm met gebrekkige effects en dergelijke. En aziatische films als One Missed Call en dergelijke ken ik al en wist Ju-On niet te overtreffen.
Ik stel nu misschien wel torenhoge eisen, maar dat is ook nodig. En anders klim ik zelf wel in de pen en ga zelf scripts schrijven
HELP!
Misschien is 1408 iets voor jouw;
1408 (2007)
Horror / Thriller, 104 minuten / 112 minuten (director's cut)
geregisseerd door Mikael Håfström
met John Cusack, Samuel L. Jackson en Mary McCormack
gemiddelde: 3,24 (1734 stemmen), jouw stem voor deze film is 2,5
673 berichten, laatste bericht: 14 juni 2009, 11:55 uur
Nathan013
-
- 98 messages
- 157 votes
echt enge films vind ik:
Jacob's Ladder
Frailty
The Exorcism of Emily rose
Hostel
The Exorcist
Dark Water ( Japanse versie)
Lisanne1995
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik ga met vriendinnen een filmavond houden!
Nu wilden we 2 horror films gaan huren, we hebben er al eentje in gedachten een 'afslacht-horror' genaamd: The last House on The left. Is dit wat of is hij het kijken niet waard?
En nu wilden we nog een 'geesten-horror' gaan kijken zoiets als The Grudge ofzo (niet The Grudge, want die hebben we al gezien) 
Weten jullie een paar films?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Last House on the Left is volgens mij niet zo'n goede keus. Voor afslachthorror kan je voor Saw kiezen of misschien See No Evil, al is die niet zo bekend. Voor je tweede vraag is The Exorcist of The Omen een goed idee 
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Last House on the Left is zeker wel afslachten, alleen niet tientallen jongeren. De spanning wordt hoog opgedreven en over het algemeen een goede film. Echt afslachten heb je het over slashers. De meest bekenden zijn natuurlijk Friday the 13th, Nightmare on Elm Street en Halloween. Maar voor de betere gore moet je kijken naar films als The Hills Have Eyes. Voor geesten kun je voor White Noise, Poltergeist of The Ring ofzo gaan. Persoonlijk vind ik een aanrader en een beetje van beiden: Child's Play. Er zijn 5 delen en vooral 5 moet je vermijden, 3 is niet super maar 1, 2 en 4 heb ik van genoten. Hoop dat dit helpt.
Lisanne1995
-
- 3 messages
- 0 votes
Bedankt 
Alleen we zaten te denken aan The Eye, wat zijn de ervaringen met deze film?
Dan wel gewoon de Amerikaanse Remake, of kunnen we beter het origineel kijken?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Is maar net waar je van houd, als je the grudge goed vindt zul je the eye ook wel kunnen waarderen.
The unborn zou je dan ook een kans kunnen geven, vindt het zelf niet al te goed maar als je remakes kan waarderen dan is het wel een goed idee om die te halen.
Zou zelf altijd het origineel aanraden, als je die kunt vinden in de videotheek 
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Ik snap niet wat de mensen eng vinden aan The Exorcism Of Emily Rose. Op Moviemeter draagt de film horrorthriller maar ik vind dat dat niet eens klop en moet verandert worden naar mysteriethriller! De stukken over 'the exorcism' is heel kort en niet eng dus als iemand me hier een duidelijk argument kan geven waarom die film zo eng is zou dat heel fijn zijn.
Ralf81
-
- 714 messages
- 682 votes
Iemand die mij nog een update kan geven van recent (op dvd) uitgekomen horrorfilms, die de moeite waard zijn? Ben er een tijdje uitgeweest en blijf graag op de hoogte!!
muispluis
-
- 12 messages
- 3 votes
Ik snap niet wat de mensen eng vinden aan The Exorcism Of Emily Rose. Op Moviemeter draagt de film horrorthriller maar ik vind dat dat niet eens klop en moet verandert worden naar mysteriethriller! De stukken over 'the exorcism' is heel kort en niet eng dus als iemand me hier een duidelijk argument kan geven waarom die film zo eng is zou dat heel fijn zijn.
mee eens snap het ook niet, ik vind er niks aan.
the unborn daarentegen heugt me wel als scary movie
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Waarom vind iedereen It nou zo eng? Kinderangst ofzo? 
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Waarom vind iedereen It nou zo eng? Kinderangst ofzo?
De clown is wel een beetje eng, maar er zijn mensen die totaal niks met clowns te maken willen hebben dus die gaan een soort van trauma oplopen bij deze film 
bild
-
- 318 messages
- 0 votes
Hij vraagt expliciet niet af te komen met horrorreeksen als saw. Hostel ligt hooguit in hetzelfde genre.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Moeilijk om te beoordelen eigenlijk. Vrij subjectief ook. Zo heb ik eigenlijk nooit begrepen wat er eng is aan "The exorcist". Amusante en luchtige over the top film, maar eng was hij niet voor mij. Nogthans komt hij in elke horrorlijst in de U.S. nog altijd voort als engste film aller tijden.
Het is vrij moeilijk om een enge film te maken. De enige waar ik wel even een creepy gevoel bij kreeg was "Suspiria", maar dat kwam ook door de griezelige soundtrack en het overdadige decor. Verder hebben vooral veel films bepaalde enge en memorabele scènes, maar in zijn geheel zijn ze toch niet zo eng. Dat vind ik vooral terug in de 80's horror.
Momenteel maken ze af en toe nog wel leuke horror (The Strangers had ook een paar aanklammende scènes), maar meestal is het vandaag prut wat ze afleveren. Nogthans is horror één van de makkelijkste genres om te maken. Ik ben er elke keer verbaast van hoe ze het toch opnieuw kunnen verkloten. De mainstream-films van nu zijn meestal cava (Hostel, Saw, The uninvited, The descent), maar in de B-films is het nog zelden dat ik iets fatsoenlijk vind. Terwijl de b-films uit de 80's bijna allemaal iets speciaals hadden. Nogthans qua plotlijnen valt er nog veel te verzinnen, er zijn bijzonder veel dingen waar ik aan denk en die nog niet op het witte doek verschenen zijn. Het horrorgenre kan dus nog wel een tijdje voort.
janisdeman
-
- 29 messages
- 20 votes
*quote*
mee eens snap het ook niet, ik vind er niks aan.
the unborn daarentegen heugt me wel als scary movie
de unborn...idd maar ook best veel schrikmomenten