• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

donnie darko wrote:

Ik heb net mijn lijst gekregen van export van alle films. Mag ik dit bestand, met al die gegevens, in volgorde dan ook insturen? Of moet ik dit nog aanpassen?

Als het een export is, veronderstel ik dat alles er wel in zal staan van gegevens. Dus stuur maar door.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Leuk, al die plaatjes zonder titels. Eén lange screenshot-quiz.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Onderstaande films gaan de eindlijst helaas niet halen:

#151 (10 stemmen) http://biopeer.nl/images/screenshot124.png

#187 (2 stemmen) http://biopeer.nl/images/screenshot61.png

#339 (5 stemmen) http://biopeer.nl/images/102044_0.jpg

#373 (5 stemmen) http://biopeer.nl/images/screenshot59.png

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

als ik de mm-code wil weten, moet ik dan vanavond al de aanvraag sturen of kan je ze op een andere manier nog achterhalen, en moet ik een excel-bestand sturen?

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

zoeken in eigen stemmen, dan export csv

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

TornadoEF5 wrote:

als ik de mm-code wil weten, moet ik dan vanavond al de aanvraag sturen of kan je ze op een andere manier nog achterhalen, en moet ik een excel-bestand sturen?

Aantal pagina's terug al geplaatst maar herhalen is niet lastig:

1. Ga naar uitgebreid zoeken. (loep icoontje rechtsboven aan pagina).

2. Ga naar "Eigen Stemmen"

3. Selecteer bij eigen stemmen de sterren die je wil (vier tot en met vijf denk ik dan)

4. Klik op zoek films

5. selecteer "exporten naar CSV"

Dan heb je de gegevens direct in Excel beschikbaar en niet een dag later...

En ja. Excel of CSV bestand aan film Pegasus mailen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Door al die stills krijg ik nu al zin om straks mijn 'to see'-lijst te verdubbelen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Wacht maar tot de top 1000 zelf begint.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

joolstein wrote:

Erg mooi al die stills. Tja en dan wil ik niet achterblijven. Nu is mijn lijstje verloren gegaan dus weet niet meer op welke positie ze staan maar hier willekeurig vijf films:

THX 1138

Was ik helemaal vergeten, maar kan ik nog net mijn lijst binnenfietsen. Thanks!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Film Pegasus wrote:

Er zijn nu al 46 (!!!) lijstjes binnen en verwerkt. Ik verwacht nog wat last minute inzendingen en ben dus alvast tevreden over het aantal.

Dan zullen we wel boven dat record van 51 lijsten geraken, zeker

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Die stills zijn blijkbaar in trek

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Die Gifs mogen voor mij eenmalig blijven. Ik word er nerveus van.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Nog een statistiekje: acteurs/actrices die het vaakst vertegenwoordigd zijn in mijn top-250:

Philip Seymour Hoffman: 9x

Romain Duris: 8x

Titus De Voogdt: 5x

John C. Reilly: 5x

Marion Cotillard: 5x

Edward Norton: 5x

Paddy Considine :5x

Kelly Reilly: 5x

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Oh, ja. Moet morgen mijn lijstje afmaken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mijn lijst is ingeleverd. In het weekend zal ik er nog wat statistieken bij opzoeken! Er zit al vast een nieuwe film in mijn top 10, voor het eerst sinds 2011. Maar welke? Zie deze still:

https://s3.amazonaws.com/criterion-production/stills/5199-66b0e9f90c8bc4f40785bbf0f37731c7/SansSoleil_original.jpg

Deze stond vorige twee edities niet in de lijst. Ik zag hem toen voor de eerste keer vlak nadat ik mijn lijst inleverde en hij bleef in mijn hoofd spoken.

Irritant hé, over films praten zonder titels te noemen. Om de frustratie te vergroten zijn hier nog vijf stills van films waarvan ik vermoed dat niemand anders er op gestemd heeft, uiteraard zonder titel:

https://somethingaboutsilence.files.wordpress.com/2013/07/the-invader-8.png

http://www.cinevox.be/wp-content/uploads/2014/03/1466317_403835023083732_1571914119_n-800x533.jpg

http://www.silentera.com/video/img/frames/laila-flicker.jpg

http://www.galwayfilmfleadh.com/wp-content/uploads/2016/06/Further-Beyond.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f0/f3/ba/f0f3bac88b2277b45f07a0ea3255e0ea.jpg

Overigens betreur ik wel enigszins het verwijderen van de shorts uit deze poll. Ik snap de praktische kant van de keuze en ik ben me er ook bewust van dat de voorgaande twee top 1000's slechts twee shorts bevatten. Dit is wellicht niet de juiste plaats om mensen kennis te laten maken met sterke, korte films. Niettemin, ik heb de afgelopen jaren juist veel shorts gezien, waarvan er enkele echt bijzonder zijn. Het is al een onderbelicht gebied in film en zeker op MovieMeter. Maar goed, misschien ergens anders, een andere keer.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het is voor mij de eerste keer om deze top 1000 te leiden, dus lieve zo praktisch mogelijk. En dat betekend dan ook zonder kortfilms. Ik denk ook niet dat dit de plaats is om kortfilms te 'promoten'. Al verdienen ze evengoed hun plaats natuurlijk.

By the way, ondertussen thuis gekomen na avondje uit en weer 4 lijstjes in de mail. We zitten dus al aan 50 lijstjes en nog een dag te gaan. Stuur gerust door. Als ik bekomen ben van Werchter worden ze mee verwerkt. Als alles vlot loopt kan het zijn dat ik volgende week al begin met de top 1000. De verwerking van de lijstjes gaat vlot, nu nog zien hoe het loopt met de voorbereiding van de presentatie.

En ik ben zo gek om toch met stills te werken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

#38 zou het nog weleens kunnen redden, Mat_. Al hebben we wellicht de hulp nodig van niethie.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

horizons wrote:

(quote)

Draai export vanuit mm en de code staat er automatisch bij. Dan mag je ze op volgorde gaan zetten.

Hoe kan je ze op volgorde zetten?

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Door ze in het Excel bestand op de juiste plek te zetten...

Voeg een kolom toe genaamd positie. 1 tm 250.

Optie 1:

Knippen en plakken op juiste plek

Optie 2:

Vul achter elke film in elke positie die heeft en sorteer dan kolom positie.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik had eerder moeten beginnen

Heb me voorgenomen om een top 500 te maken. Ik heb de volgorde voor 5 en 4.5* sterren. Maar van mijn 4 sterren moet ik er nog 91 laten afvallen. Er zijn al een paar honderd afvallers. En dan moeten die 4 sterren nog op volgorde.

Ik heb overigens ook een paar miniseries verwijderd. Die tel ik niet mee.

• 31148 messages
  • 5448 votes

starbright boy wrote:

Ik had eerder moeten beginnen

Heb me voorgenomen om een top 500 te maken. Ik heb de volgorde voor 5 en 4.5* sterren. Maar van mijn 4 sterren moet ik er nog 91 laten afvallen. Er zijn al een paar honderd afvallers. En dan moeten die 4 sterren nog op volgorde.

Succes! Ik kijk uit naar je lijstje.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Vanavond na het werk verder knallen. Veel tijd verdaan met proberen een top 500 te maken uit mijn 951 stemmen van 8/10 en hoger, o.a. screenshots van die titels op icm gemaakt, braaf alle titels geprint en bezig om uit te knippen om te kunnen schuiven, maar bleek te unwieldy met zo'n berg aan papiertjes. Zou de hele vloer nodig hebben gehad.

Schone lei, werd dat dus. Dan is ICM op de pc met dual monitor setup toch nog wel makkelijker, al scroll je je het schompes.

Afgelopen 2 avonden eerst de 5* op volgorde gezet, en vervolgens de 4,5* een voor een plekje gegeven in de te construeren top 250 lijst. Dat is nu klaar. Vanavond de resterende ongeveer 125 plekjes opvullen uit die gigantische stapel 4*.

Jammer dat ik niet een dagje of middagje vrij had deze week... maar ja, ik moet het wel inleveren... Heb The One Ring 2 jaar terug beloofd dat ik Napoleon niet nog een keer zou falen...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Het zal ook spelen met de deadline worden. Ik denk dat het 22u30, 23u, 23u30 of zelfs nog later zal worden Gelukkig wel al het leeuwendeel van het werk gedaan Enkel nog definitieve posities bepalen (de top 50 is al gedaan), en dan nog wat horizons zei wat ik moest doen.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

The One Ring wrote:

Irritant hé, over films praten zonder titels te noemen. Om de frustratie te vergroten zijn hier nog vijf stills van films waarvan ik vermoed dat niemand anders er op gestemd heeft, uiteraard zonder titel:

Behoorlijk irritant inderdaad.

En wellicht ook frustrerend voor jou zelf. Als je de titels niet noemt is de kans erg klein, dat anderen de film ook gaan kijken en blijven deze films obscuur. Ik zet regelmatig films op mijn watchlist alleen maar vanwege één still en een aanrader van iemand wiens filmsmaak ik waardeer. Wellicht dus toch verstandig om titels te noemen?

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik ga de laatste 18 afvallers kiezen. Het wordt steeds pijnlijker.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

The One Ring wrote:

Sans Soleil (1983)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.