- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Uh nee. Je snapt goed dat ik uitga van een tweedeling escapisme/artfilm in deze discussie
Uh nee, deze tweedeling hoor ik nu voor het eerst. Dus volgens jou kunnen artistieke films geen escapisme zijn? Ze kunnen het alleen laten zien? Dat laatste doet SB dus ook, maar de kijker kan door de film op te zetten zich ook 'schuldig' maken aan escapisme, dat heeft het gemeen met popcornfilms. Volgens mij verwar je artfilms nu met maatschappijkritische (o.i.d.) films. Dat laatste is SB voor mij niet (al zien sommigen dat wel erin, en zij noemen dat dan vaak mislukt, te simpel etc.).
En om alles even in perspectief te plaatsen: ik vind ook dat Ronnie Flex waardevolle kunst maakt. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Met vast nog één of twee verdwaalde films die ik (nog) niet bekeken heb,
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Wauw, Adele. Had zo'n sprong niet verwacht zeg.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Come and See is ook gestegen! Of uit de top 1000 gevallen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Ook Magnolia & The Big Lebowski uit de top 10...
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Mooi dat The Big Lebowski uit de top 10 is. Snap echt niet waarom dat dan de heilige graal (nudge nudge wink wink, say no more...) van de komedie zou zijn.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Top 10 is dus al op drie plekken gewijzigd. Da's wel leuk.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Balen dat ik druk op het werk zit. Kan zo niet echt actief meedoen. uurtje nog.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik begin een beetje te vrezen dat The Tree of Life in de top 10 komt. Malick magic... Ik hoop op The Good, The Bad and The Ugly.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Ook al heb ik niet meegestemd, het is erg fijn om mijn nr.1 langs te zien komen op zo'n hoge plek! The tree of Life zal nog moeten komen en daarmee doet Malick het zeker niet onverdienstelijk. En dan moeten de twee grote Leone's nog komen...
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Niet onverdienstelijk. Een understatement zou ik zeggen
.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Dus de 15 aankomende films worden
2001: A Space Odyssey
Mulholland Dr.
Apocalypse Now
Once upon a Time in the West
Stalker
The Godfather
Taxi Driver
Eyes Wide Shut
Pulp Fiction
The Good, the Bad and the Ugly
The Tree of Life
Fight Club
Drive
American Beauty
The Shining
Als ik me niet vergis
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Malicks Tree of Life is de ideale film voor EO-kijkers: relipropaganda gemengd met Discovery-beelden. 
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Malicks Tree of Life is de ideale film voor EO-kijkers: relipropaganda gemengd met Discovery-beelden.
Je krijgt een like... Maar wat je zegt doet veel pijn
Ik haat het hedendaagse Discovery en National Geographic.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Shining helemaal vergeten. Wauw, die gaat een sprong maken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Eyes Wide Shut zo hoog? Dat kan toch bijna niet, dacht ik toen ik het las?
Maar idd, vorige editie ook. Ik had geen idee dat juist die Kubrick het zo waanzinnig goed doet op MM...
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Zou mooi zijn als de 4 overgebleven films uit mijn top 10 ook te top 10 van MM behalen. 
#1 Mulholland Dr.
#2 Taxi Driver
#7 Drive
#9 Eyes Wide Shut

horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Nog drie keer Kubrick te gaan. Drie keer in top 10 zou wel erg gortig zijn. 
Coppola & Leone hebben er nog twee in de running.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Je krijgt een like... Maar wat je zegt doet veel pijn
Ik haat het hedendaagse Discovery en National Geographic.
Waarom pijn? Ieder zijn meug toch? Ik neem aan dat jij een film niet ineens slecht gaat vinden als een ander het helemaal niets vindt.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Als ik de puntentotalen zo zie gaat het tot 35/30 redelijk gestaag maar de films binnen de top 25 gaan ineens met grote getalen de hoogte in en de verschillen zijn ook groter. Enorm lastig voor films daaronder om zich een weg binnen de bovenste 20/25 te banen.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Wat een heerlijk afwisselende top 100 tot nu toe. Veel van mijn favorieten (van Sant, S. Coppola, Noe, Ghibli), maar ik denk dat er voor ieder wat wils is (behalve als je alleen into Hollywood actie bent maybe).
Ik ben toch 1 van die deelnemers die in ieder geval nu nog redelijk veel Hollywood films inclusief actie in de lijst heeft staan maar ik heb b.v. ook deze 2 films die daar zeker niet onder vallen ook met 4* er in staan en best wel benieuwd of anderen deze films ook kennen en zo ja of ze er ook op hebben gestemd :
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
best wel benieuwd of anderen deze films ook kennen en zo ja of ze er ook op hebben gestemd :
Jazeker, ik ook. Het mocht blijkbaar niet baten 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Helaas niet nee, gelukkig hebben de anderen nog zo´n 2 jaar om deze film te kijken!!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
We zijn zo ver, enkel de top 10 schiet nog over. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Gaan twee films uit m'n top 10 de top 10 halen? 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik wist niet dat de zus van Jennifer Lawrence in American Beauty speelde. 
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
En ook Taxi Driver kukelt uit de top 10. Terecht, wat mij betreft.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Gaan twee films uit m'n top 10 de top 10 halen?
Bij mij voor 99,99% zekerheid ook 2; gelukkig maar want 20 tot 11 stond er niets in mijn lijst.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ok, binnen een half uurtje zal ik de top 10 film per film bekend maken. Telkens met een korte tijd tussen, zodat de spanning blijft en jullie kunnen vloeken of juichen naar gelang de film.