- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Nog 50 te gaan
Zelf sta ik op 639. vermoedelijk eindig ik ergens tussen de 675 en 680?
Als filmkind van de nineties ben ik heel blij met Heat. Wat een film.
Lotr lang geweldig gevonden, maar die liefde is wat bekoeld. Dat is echt niet een van de beste films ooit gemaakt voor mij. Hij gaat mee naar het onbewoonde eiland (ik had hem zelfs op106), maar dit is te hoog...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
693 hier, die 751 zit er dus niet meer in maar zal niet ver uit de buurt eindigen.
En Heat ... wel een aardig Moby trackje op het eind 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik sta nu op 608. Echt veel ongeziens komt er niet meer bij, maar ze zijn er nog wel. Pan's Labyrinth, The Neon Demon en La Notte zijn de hoogste drie ongeziene films voor mij op dit moment.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Op een bepaalde manier kon ik wel van dat filmpje genieten (die je hebt weggehaald). Aan de ene kant komt het wat amateuristisch over, maar aan de andere kant zorgt dat bij mij net voor de geloofwaardigheid van de brute daad. Overigens was net bij Jinek iemand te gast die uit protest ging streaken bij een stierengevecht, ivm dierenleed.
Precies. Het is geen mooifilmerij, maar wel effectief. Ik vind het leuk, maar zou het niet in de top 100 terug willen zien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Als ik goed geteld heb, hebben we 11 films uit de Top 50 van 2013 al gehad, dus 11 films nieuw bij de eerste 50.
We hebben ondertussen al 14 films gehad die in 2013 in de top 50 zaten. En 12 films die in 2015 in de top 50 zaten.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
En Heat ... wel een aardig Moby trackje op het eind
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zit op 559 van de 950.
Weer wat nieuwe dingen in te halen.
Ik sta op 619/1000 voor 2013 en 621/1000 voor 2015.
Zit wat in dezelfde richting dus.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dan had ik dus niet goed geteld....
Ik ben overigens erg streng voor Hitchcock geweest dit jaar. Staat maar twee keer in mijn lijst. Ik zie mezelf zomaar ineens niet in een rijtje met Psycho staan. Had best gekund.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Heeft Manhunter de lijst eigenlijk gehaald?
Dan was hij al langs gekomen
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Liever een prachtige film met een wanstallig liedje op het eind, dan een doorsnee film met een aardig ambient trackje om af te sluiten 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Heeft Manhunter de lijst eigenlijk gehaald?
Staat op 1124.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Jammer. Die zie ik liever in de lijst dan Silence of the Lambs. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Sta op 647/950
El Laberinto del Fauno belachelijk laag!
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ben benieuwd op welke plek Ucho en (AndyWarhol's) Flesh zijn geeindigd. Ook allebei niet in de lijst terecht gekomen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ben benieuwd op welke plek Ucho en (AndyWarhol's) Flesh zijn geeindigd. Ook allebei niet in de lijst terecht gekomen.
Ik ga nu niet de hele lijst 1 voor 1 afgaan natuurlijk. 
Ucho op 2014 en Flesh op 1618.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En Bloodsport? 
(zal ik het anders formuleren; welke film heeft de laatste plaats gehaald?)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Niet laatst, al zou je dat denken. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes

Maar ik neem aan dat een hele berg film slechts één stem heeft gekregen?
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Vandaar dat ik deze vraag stelde..
Krijgen we na afloop ook een statfile te zien/downloaden? Ben wel erg benieuwd of er films zijn waar ik als enige heb op gestemd.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik zal zien wat er mogelijk is.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik ben ook weer bij. Wel jammer dat ik batch 230 t/m 51 nu in één ruk gezien heb waardoor de films niet altijd de aandacht krijgen die ze wel zouden krijgen als ik ze per tiental gezien zou hebben. Enfin....
Volgens ICM 398 op 950 gezien
Daarvan 153 in mijn lijst.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
I feel you.
Ik zit er bovenop om de ICM lijst bij te houden, maar al je even werkt of een avond iets anders doet, mis je shit. Wat doe je eraan.
Desalniettemin: als ik kijk wat dit aan tijd kost, verschoon ik me bij voorbaat van iedere vorm van commentaar op wie het ook organiseert.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Overigens zou ik echt niet op of om kijken naar American Honey mocht die hier niet zo bizar hoog gestaan hebben. Die moet toch ook wel een van de meest onaantrekkelijke posters ooit hebben.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Sorry, McSavah, maar ik vind dat echt echt een flauw argument mbt Spring Breakers. Vooral de zinsnede een ode aan escapisme; dat kun je echt bij elke escapistische film die je leuk vindt als argument gaan gebruiken. Nee. Sullivan's Travels, dát is een ode aan escapisme. Die film pleit echt voor de behoefte aan amusementsfilms (naast 'art').
En waarom zou dat argument dan opeens minder valide zijn? Ik probeer er alleen mee aan te geven dat de film, zoals nu, meestal te eenzijdig wordt benaderd (wat ik volkomen begrijp en stiekem ook leuk vind). En het laatste wat Korine zou willen doen is ergens voor pleiten, haha. Sullivan's Travels heb ik overigens niet gezien.
Spring Breakers is voor mij een droom. Je kan stellen dat die leeg is waar je als je wakker wordt uiteindelijk geen zak aan hebt. Maar je kan ook van de beleving genieten. Escapisme dus, maar dat wordt in de film niet veroordeeld, vandaar dat ik het een ode noem (maar ik zie het dus niet alléén als ode). En ja, dat kan je bij meerdere escapistische droomfilms zeggen, dus? In veel films wordt escapisme eerder neergezet als iets tragisch of verwerpelijks (bijvoorbeeld als uitkomst van een falend systeem of individu). Uiteindelijk is een droom leeg én prachtig. Dat is Spring Breakers voor mij. Die dualiteit. Je weet niet of je ervan moet genieten of het moet veroordelen. Het is een ervaring, geen sociaal commentaar. Korine laat alleen de oppervlakte zien, aan ons om deze te omarmen of te verwerpen, of iets daartussenin.
Wat betreft de preutsheid in hedendaagse grote producties zullen jullie wel gelijk hebben. Ik zie die films weinig, maar mijn indruk was dat ik de laatste jaren toch vaak full frontal nudity en hard geweld tegenkwam, terwijl ik dat minder koppel aan de Hollywoodperiode van pakweg de jaren 90 en 00. Maar dat zal wel aan mijn selectieve kijkgedrag liggen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
31 lijstjes voor Psycho (1960) tegenover 19 voor The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. Apart!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dus, McSavah, IS Spring Breakers escapisme, en niet een ode aan escapisme of een weldoordachte film die ons een duaal gevoel moet geven. Dat is mijn punt. Duizenden van dit soort films geven wat deze film geeft; bier, tieten, geweld. Alleen heb ik bij deze film het idee dat de liefhebbers er meer van maken dan het in werkelijkheid is, omdat er toevallig een gerespecteerde (door cultaanhang) 'arthouse' regisseur/naam aan vastkleeft. En dus snap ik niet dat deze flauwe, commerciele, film de top 100 binnendringt. En dat was mijn punt.
Het is een bij vlagen mooi vormgegeven lege huls, die hier op MM veel te veel credit krijgt. Met een mooi verhaal wordt dat dan weer 'recht' gepraat, maar feit blijft gewoon dat dit een simpele exploitationfilm is, en buiten de vorm om, niet eens een hele goede. Persoonlijk vond ik 'm ergerlijk slecht zelfs (ik heb in het topic daar wel eens verwoord waarom ik dat vind). Echt een MM hype wat mij betreft en ik verwachtte 'm wel ergens in de top 1000, maar zeker niet bij de bovenste 100. Daar misstaat ie echt. Over 20 jaar hoor je hier niemand mee over vermoed ik. 
In ieder geval.. zo denk ik erover.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Hebben we het eerste schandaal te pakken... El Laberinto dat daalt kan natuurlijk niet.
Het stijgen van the Fellowship verzacht de pijn gelukkig.