• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.071 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

0.5* voor Ran kan natuurlijk niet...

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Uit mijn top 10 zijn Lost River en True Romance al langs gekomen.

Why Don't You Play in Hell heb ik mijn twijfels over of we die nog gaan zien, maar voor de overige 7 heb ik goede hoop.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Cikx wrote:

Uit mijn top 10 zijn Lost River en True Romance al langs gekomen.

Why Don't You Play in Hell heb ik mijn twijfels over of we die nog gaan zien, maar voor de overige 7 heb ik goede hoop.

toch al langsgekomen (die van sono?)

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

toch al langsgekomen (die van sono?)

Dat waren Tokyo Tribe en Cold Fish als ik mij niet vergis

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Jongens, daar maak ik die lijst voor. Niet prutskoningen. control F

(misschien wel eerst even naar onderen scrollen en 'show all movies' aantikken. anders toont hij alleen de eerste 50 en werkt de zoekfunctie niet zo erg.)

edit: Ik heb iig geprobeerd Mustang wat te pushen TornadoEF5, ik had hem op 239 staan. Verdient wel een plekje wat mij betreft...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bij mij halen de nummers 2 en 3 het niet zoals verwacht. Mustang (2015) en Respire (2014). Bij die laatste zal ik de enige zijn, denk ik en dan kan je me in het statistiekenlijstje zien tussen allerlei andere obscure films. Bij Mustang weet ik dat ik niet de enige ben. De nummers 4 tot 10 moeten allemaal nog komen. De nummer 1 haalde net de top 500.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

John Milton wrote:

(misschien wel eerst even naar onderen scrollen en 'show all movies' aantikken. anders toont hij alleen de eerste 50 en werkt de zoekfunctie niet zo erg.)

Sorry JM, je werk wordt gewaardeerd.

Zo ver ik het kan inschatten is Love Exposure ook significant gestegen overigens, wat uiteraard een zeer goede zaak is.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Nu Garden State en Tekkon Kinkurîto al voorbij zijn gekomen, verwacht ik dat mijn gehele top 10 in de top 1000 zal staan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Victoria!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

edit: Ik heb iig geprobeerd Mustang wat te pushen TornadoEF5, ik had hem op 239 staan. Verdient wel een plekje wat mij betreft...

Binnen twee jaar misschien. Het viel me op dat hij op icheckmovies de top 250 van dit decennium wel haalde en Kreuzweg (2014) daar dan weer niet.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Zwolle84 wrote:

Victoria!

Sodeju, zo'n hoge notering had ik niet zien aankomen.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Victoria

Sharasojyu

Stellet Licht

zalig!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Stellet Licht (2007) maakt een flink sprongetje zeg. Misschien toch maar eens kijken! Victoria staat nog steeds hoop op de watchlist, maar er is nu natuurlijk geen echte haast mee bij, aangezien ik er toen met het eindejaarslijstje maar niet aan toe kwam.

Sharasojyu gaat ook op de lijst.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

TornadoEF5 wrote:

Letyat Zhuravli (1957) heeft ook potentie (indien ik nederlandse ondertitels verkrijg)

Is Engels geen optie? Als je het vinden van Nederlandse ondertiteling als eis hebt, dan wordt het aanbod wel een stuk beperkter.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik bedenk me opeens dat we nog maar één Sofia Coppola hebben gezien. Ik vrees dat ze op twee gaat stranden. Hopelijk wel met een top-20-notering erbij.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

TornadoEF5 wrote:

Viewing Single Post From: iCM Forum's Favourite Nordic Movies (RESULTS) - icmforum.com

Trouwens joachimt, ik wist niet dat je zo een gerenommeerde filmregisseur was. Een top 100 voor films uit scandinavie - prachtig, jammer dat ik er zelf nog maar +- 15 heb gezien.

Ik leid een dubbelleven. Sssst... niet aan mijn vrouw verklappen. Als zij aan het werk is, denkt ze dat ik voor de kinderen zorg.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Sharasojyu (2003) heeft wel een enigszins opmerkelijk begin van de synopsis op IMDb. Voor ons Nederlanders dan.

The Aso family live in the old town of Nara. One Day, Kei, one of the Aso's twin boys suddenly disappears.

Soms verbaas ik me wel eens over wat ik al niet vermakelijk vind, op taalgebied.

ICM is bij.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joachimt wrote:

(quote)

Is Engels geen optie? Als je het vinden van Nederlandse ondertiteling als eis hebt, dan wordt het aanbod wel een stuk beperkter.

Ik heb die al bekeken met engelse ondertitels, maar ik mis toch een pak meer informatie dan met nederlandse ondertitels (zeker indien er geen engels wordt gesproken). Het hangt ook wat af van de inhoud van een film. Bij It Follows heb ik ook een BR met enkel Engelse ondertitels, en daar ging dat prima. Ik heb gisteren ook een aflevering van Friends gekeken zonder ondertitels, en daar ging dat ook wel goed (hoewel ik misschien toch nog hier en daar sporadisch iets niet goed verstond). Zelfde bij politieke talkshows op cnn indien ik de aandacht er bij hou. Bij Letyat zhuravli heb ik wel het idee dat me dat wel parten heeft gespeeld. Ik kan ook veel maar dan ook echt veel beter Engels schrijven en spreken dan lezen en luisteren.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Binnen twee jaar misschien. Het viel me op dat hij op icheckmovies de top 250 van dit decennium wel haalde en Kreuzweg (2014) daar dan weer niet.

Ik heb Mustang ook in mijn lijst staan, maar ik vrees dat het 2019 wordt. Arrival komt sowieso nog langs inderdaad.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik zou echt super graag willen dat taal echt beter wordt in functie van film. Zo wil ik zeker vloeiend Frans en Engels kunnen luisteren, spreken, lezen en schrijven. En bij Engels gaat dat wel goed, ik heb alleen geen idee hoe ik het nog beter kan maken, maar bij Frans ben ik bang dat het nooit gaat komen, het gaat veel te snel en de grammatica zal altijd heel erg vreemd aanvoelen.

Duits kan ik niet goed, maar daar valt wel veel progressie in te maken op korte tijd. Dat heb ik al gemerkt. Spaans en Zweeds wil ik ook graag goed kunnen, maar hoe? En hoe kan je dat laten opschieten? Hoe kun je dat van thuis uit op korte tijd beter maken. Je zou toch verwachten dat het internet meer mogelijkheden aanbood op dat vlak.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zag Turist ook wel de lijst halen, maar dat gaat nu niet meer gebeuren. Had eigenlijk wel in mijn lijst moeten staan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ah, daar is The Terminator, mijn eerste dubbeling met Brave-Neo...

Verder fantastische blokjes met Koreeda en Kawase. Ik geloof dat de vorige keer dit segment 300-500 ook al voor mij de beste titels bevatte.

Verde herken ik de totaal lijst als een typische MovieMeter-smaak. Al jaren vrij steady. Ik voel me in deze omgeving in elk geval beter thuis dan op de fora en de lijsten van iCM die ik toch als te eenzijdig / eenkennig heb ervaren.

En misschien heb ik een verkeerd beeld van mijn eigen kijkgedrag, maar ik heb toch het idee mijn portie aan back catalogue 1910-1970 wel op orde te hebben.... Toch gaat ook mijn voorkeur wel uit naar de Jaren '90 en (begin) '00 (naar '60 en '70). Dat is toch de tijd waarin ik "filmvolwassen" ben geworden.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Nog 350 te gaan en ik mis nog 428 titels uit mijn lijst. Dat wordt proppen.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

TornadoEF5 wrote:

Ik zou echt super graag willen dat taal echt beter wordt in functie van film. Zo wil ik zeker vloeiend Frans en Engels kunnen luisteren, spreken, lezen en schrijven. En bij Engels gaat dat wel goed, ik heb alleen geen idee hoe ik het nog beter kan maken

Hoe kun je dat van thuis uit op korte tijd beter maken. Je zou toch verwachten dat het internet meer mogelijkheden aanbood op dat vlak.
Volgens mij is het bewezen dat een taal leren sowieso makkelijker gaat met die taal als ondertitel, in verhouding tot helemaal geen ondertitels, of ondertitels in je eigen taal.

Dus, steeds meer films met Engelse subs kijken. Desnoods begin je met je rewatches alleen met Engelse subs, films waarvan je het verhaal goed kent. Maar dat is wel de manier naast cursussen etc. Je leven is een stuk makkelijker als filmliefhebber, wanneer je gewend bent om alles met Engelse subs te kijken. Ik prefereer het inmiddels boven Nederlands, welke taal de film ook heeft. Komt vanzelf, duurt alleen even.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Juist met Nederlandse subs heb ik het idee dat ik de helft mis, gezien de beperkingen van onze taal en de nog veel grotere beperkingen van onze vertalers.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

dat.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Ben er al een tijdje van overtuigd, eigenlijk voordat de nummer 1000 verscheen, dat m'n nummer vier de lijst niet ging halen. Jammer, miskend meesterwerk.

Moet nog maar eens icm account opgraven om te gaan afvinken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, maar bij vreemde talen en vooral Frans vind ik Engelse ondertitels echt superverwarrend. Ik zou eigenlijk iets moeten vinden waar ik gemakkelijk Frans kan leren op vlak van multimedia zodat ik op termijn Franse films met Franse ondertitels kan zien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

horizons wrote:

Ben er al een tijdje van overtuigd, eigenlijk voordat de nummer 1000 verscheen, dat m'n nummer vier de lijst niet ging halen. Jammer, miskend meesterwerk.

Staat toch op plaats 1587 (van de 6791). Krijgt van mij 4*, net als de andere delen. Enkel deel 2 zat met 4.5* ook bij mij in de lijst. Maar evengoed zonder hoop de top 1000 te halen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Stond de vorige editie op 1262, dus t gaat wel minder met de Transformer-vrienden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.