• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.131 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Het is natuurlijk ook een feit dat er erg groot filmaanbod is. Film is toch wel vanaf jaren '80 vorige eeuw aan sterke groei begonnen. Niet alleen VS maar ook andere landen zijn meer gaan maken.

En aan veel oude films geraak je bijna niet tegenwoording. Vroeger, pre-mm als klein jongetje heb ik volgens mij alle westerns gezien die hier voorbij komen maar te lang geleden om te stemmen maar ook geen urgentie om ze nog een keer te kijken bijvoorbeeld.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

472/620

Prachtige lijst. Al veel van mijn absolute favorietjes (Distance, Sud Pralad, Sud Sanaeha en l'Eden et Apres) gepasseerd.

Mag ik nog hopen op Oslo August 31 en Post Tenebras Lux?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

horizons wrote:

Vroeger, pre-mm als klein jongetje heb ik volgens mij alle westerns gezien die hier voorbij komen maar te lang geleden om te stemmen maar ook geen urgentie om ze nog een keer te kijken bijvoorbeeld.

Zelfs post MM heb ik dat wel, dat ik denk 'ja die was best goed, maar moet eigenlijk worden herzien om te weten hoe goed'. Dan gaat een 'Jackie' oid waar ik het zeker van weet voor een Rio Bravo (oid).

Ik had Oslo er iig instaan, Prinz. Ik hoop ook.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

zie het als extra eer voor de films die de lijst halen, joachimt. De oudste film waarop ik stemde komt uit 1956 en komt nog langs. Dan heb ik nog een film uit 1957, 1958, 1959 en twee uit 1960. En 5 v/d 7 komen nog voorbij. Daarna valt er wel een gat tot 1966. Ook begin jaren '70 (2 films) en eind jaren '80 (2 films) zijn nog niet drukbevolkt bij mij. Het had nog niet zoveel gescheeld of Los Olvidados (1950) haalde de lijst en Letyat Zhuravli (1957) heeft ook potentie (indien ik nederlandse ondertitels verkrijg). Ook Hitchcock heeft potentie.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

En we hebben best een paar jonge honden hier, tussen de deelnemers. Begin twintig heb je meestal nog geen honderden (echt) oude films gezien. Ik had dat destijds niet igg.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

TornadoEF5 wrote:

zie het als extra eer voor de films die de lijst halen, joachimt.

Tsja, daar moet ik je gelijk in geven. The Cranes Are Flying was net een aangename verrassing. Ik begon al bang te worden, dat zo'n film het niet zou halen op een forum als dit.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Wees gerust, er komen nog wel wat oudjes in de lijst.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik zelf ben nog volop aan het verkennen wat van oudjes me kan liggen, en hoe je best ernaar kijkt (want als je het niet gewend bent, is het een aanpassing -> blijft iets apart). Het is ook wel een kwestie van "leren" kijken, zeker als je blootgesteld wordt aan allerlei andere dingen. Ik ben nu de oude documentaireserie The World At War aan het zien, en dat ligt me (tot nu toe) wel, en ook daar heb je oude beelden bijvoorbeeld.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het is ook niet dat 'oudjes' één geheel genre is. Probeer alvast de oudere films in deze top 1000. Door de variatie zitten daar al verschillende genres in.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

John Milton wrote:

En we hebben best een paar jonge honden hier, tussen de deelnemers. Begin twintig heb je meestal nog geen honderden (echt) oude films gezien. Ik had dat destijds niet igg.

Desalniettemin zitten we op een filmsite, op een vrij klein forum, dus er zullen - hopelijk - genoeg uitzonderingen op die regel zijn. Zoals ondergetekende (ik reken mijzelf er maar even onder met mijn 22 lentes)

Het is immers het internettijdperk. Al die oudjes zijn nu prima in goede kwaliteit te vinden. Ik heb zelfs juist qua films uitgebracht in recentere jaren een gigantische (oké, de output is ook wel groot) inhaalsslag te maken. Puur door die focus op 'oud goud'.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

Het is ook niet dat 'oudjes' één geheel genre is. Probeer alvast de oudere films in deze top 1000. Door de variatie zitten daar al verschillende genres in.

Juist daarmee dat ik er nog minder ervaring in heb, want van elk subgenre heb ik er 1-2 gezien, en bijvoorbeeld nog geen enkele samoeraifilm.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Film Pegasus ; we missen nog nrs 380-371 !

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Hoewel ik er geen enorme fan van ben is het toch wel lachen dat films als Vinyan of Martyrs vrij moeiteloos deze lijst halen. Al ben ik wel nog altijd pissed om dat einde van Martyrs, maargoed.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Prinz wrote:

472/620

Prachtige lijst. Al veel van mijn absolute favorietjes (Distance, Sud Pralad, Sud Sanaeha en l'Eden et Apres) gepasseerd.

Staan er hier ook in. Hoog.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Prinz wrote:

472/620

Die komen nog zeker.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Over de lijst halen van Oslo en PTL bestaat uiteraard geen twijfel als je het forum hier een beetje volgt.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ataloona wrote:

(quote)

Desalniettemin zitten we op een filmsite, op een vrij klein forum, dus er zullen - hopelijk - genoeg uitzonderingen op die regel zijn. Zoals ondergetekende (ik reken mijzelf er maar even onder met mijn 22 lentes)

Het is immers het internettijdperk. Al die oudjes zijn nu prima in goede kwaliteit te vinden. Ik heb zelfs juist qua films uitgebracht in recentere jaren een gigantische (oké, de output is ook wel groot) inhaalsslag te maken. Puur door die focus op 'oud goud'.

Ja, ik ben wel eens jaloers op dat vlak (minstens even vaak niet) dat ik niet 10 jaar later geboren ben. VHS tijdperk was in combinatie met op Texel opgroeien niet erg bevorderlijk voor de brede filmliefde. Maar: ik ben nu ook aan het inhalen al een jaar of 5.

Martyrs staat hoog! Hoger dan ik verwacht had...

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ja, ik ben wel eens jaloers op dat vlak (minstens even vaak niet) dat ik niet 10 jaar later geboren ben. VHS tijdperk was in combinatie met op Texel opgroeien niet erg bevorderlijk voor de brede filmliefde. Maar: ik ben nu ook aan het inhalen al een jaar of 5.

Ik woon - en groeide op - in Flevoland. Dus ik kan dat ergens plaatsen ja.

Stoux

• 84 messages
  • 644 votes

Film Pegasus zijn 371 t/m 380 het vermelden niet waard?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

(quote)

Je bent nog jong genoeg, met wat geluk kan je nog 50 jaar genieten van film (en indien ongeluk, zal je het toch nooit weten/beseffen wat je gemist hebt), en wordt je vroeger of laat herboren in iemand die misschien niet van film houdt, en enkel kan genieten van The Librarian en The Fifth Wave. Wie zal het weten?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Haha !

Laten we het hopen!

• 31148 messages
  • 5448 votes

Brave-Neo wrote:

Film Pegasus ; we missen nog nrs 380-371 !

Raar, had ik recent nog dat ik zeker wist dat ik de 10 films had geplaatst en ze toch niet verschijnen...

Ik gooi ze er nog mee tussen!

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Raar, had ik recent nog dat ik zeker wist dat ik de 10 films had geplaatst en ze toch niet verschijnen...

Ik gooi ze er nog mee tussen!

Ik pas de ICM lijst aan, zodirect.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

John Milton wrote:

Ik zie mezelf als een liefhebber van oudere films

[...]

41% deze eeuw

Idem, behalve dat ik mezelf niet als liefhebber van oudere films zie.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Kan de lijst zelf over iets meer pagina's verspreid worden? Je bent steeds een eeuwigheid aan het laden/scrollen met al die stills die een voor een opploppen.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Mooi voor galgje, dat laatste woord.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, dan kunnen we in 2054 naar Fast and the Furious: The Eighteenth Showdown met in de hoofdrollen de dochter van Walker, de zonen van Vin Diesel, Idris Elba en Jason Statham en de kleinzoon van Jackie Chan met Jaden Smith als oude maffiabaas.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Zwolle84 wrote:

Kan de lijst zelf over iets meer pagina's verspreid worden? Je bent steeds een eeuwigheid aan het laden/scrollen met al die stills die een voor een opploppen.

Hier thuis gaat het prima (control f helpt), maar vrijdag de ICM lijst bijhouden in de trein over mijn 4g hotspot was een drama...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik zit ook op mobiel. Vaak ververst de pagina dan vanzelf en dan pfffffrrrrtttt je weer helemaal naar boven.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Helpt zoeken op de pagina misschien? Ik neem aan dat je een android foon hebt, in dit geval.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.