- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij dit soort lijstje komen de klassiekers sowieso bovenaan uit. Het zijn niet voor niets klassiekers..... Ben wel erg benieuwd welke jonge arthouse klassiekers in de top 25 komen?
Drive, Lost in Translation, Eureka, Reconstruction, Requiem for a Dream, e.d. zijn behoorlijk populair bij de over het algemeen arthouse georienteerde deelnemers.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Ik verwacht There Will be Blood en Eternal Sunshine of the Spotless Mind ook op hoge posities
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
TWBB niet, die had ik al bekeken. Weinig maar die erop hebben gestemd en ook lang niet alles 4,5* of 5* (en daarmee hoog in de persoonlijke lijsten).
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Er is iemand die weet wat de nummer 1 is: ik. De puntentelling is klaar! Ik ben nu bezig met de laatste (en meest saaie) fase voor ik hem ga posten: de check of ik alles wel goed overgenomen heb. Daar ben ik ook al ver mee en ik hoop morgen te kunnen beginnen met de onthulling van de lijst. En als het morgen niet lukt dan toch zeker dinsdag.
Over de lijst wil ik toch niet veel kwijt, maar dat de nummer 1 een zeer bekende titel is leek me vooraf al duidelijk. De grootste verrassingen zitten ook niet de in de top 100 (hoewel een aantal opvallende titels daar afwezig zijn). Maar de top 1000 als geheel is een enorm afwisselende, soms wat bizarre lijst geworden met zo'n beetje alle soorten films erin, iets waar ik op hoopte. En nee, zeker niet alle films van de top MovieMeter top 250 hebben het gehaald. Dat is alles wat ik er nu over kwijt wil.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
De grootste verrassingen zitten ook niet de in de top 100 (hoewel een aantal opvallende titels daar afwezig zijn).
The Shawshank Redemption? 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Geen Green Mile vooral en ook geen Vita e bella of Meglio mag ik hopen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
The One Ring weet het wel leuk spannend te houden. The Godfather op 1? (Vind ik best)
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat zou een devaluatie voor de hele lijst zijn. 
Helaas niet meegedaan.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik verwacht Apocalypse Now op één.
Dat kan ik overigens alleen maar toejuichen 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
En als het morgen niet lukt dan toch zeker dinsdag.
Bring it on....
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het werk is gedaan, tijd voor de uitslag! Ik open er een apart topic voor, maar het aftellen kan zo beginnen. Ik zal hier dan ook een link plaatsen!
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik heb al m'n vingers opgegeten van de spanning. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De messen worden ondertussen geslepen, want ook met deze lijst is vast niemand het eens. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
idd erg goed gedaan. Spannend...... (Al vrees ik dat twee van mijn top 10 films het niet gaan redden, van wegen gebrek aan support. Want één listing is schijnbaar niet genoeg.)
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Mooi gedaan! Kunnen we in ieder geval zorgen die topic schoon te houden? Dus enkel de lijst en hier de discussie. Zag al een reactie staan, lijkt me mooier als enkel TOR er wat neerzet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mooi gedaan! Kunnen we in ieder geval zorgen die topic schoon te houden? Dus enkel de lijst en hier de discussie. Zag al een reactie staan, lijkt me mooier als enkel TOR er wat neerzet.
Dat is alvast tweemaal Werner Herzog om mee te beginnen.
Ik denk dat als je 'm mailt dat hij een Top 1000 heeft gehaald (ik denk voor het eerst van zijn leven) dat je een week welkom bent in Bern!
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Mooi om te zien dat Arizona Dream er bij staat. Die film zat bij de laatste afvallers voor mijn lijst.
Verder, ziet er goed uit TOR. Complimenten
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het is vooral vast 1x Clemens Klopfenstein.
Ik denk dat als je 'm mailt dat hij een Top 1000 heeft gehaald (ik denk voor het eerst van zijn leven) dat je een week welkom bent in Bern!
Geen dank
Mooie nummer 1000 ook.
En toffe presentatie 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Gezien de stemmen heb je er minstens wel 2 van nodig (dus alle films met 1 stem komen er niet in) als er één film rond plek 990 staat die bij iemand op plek 5 stond.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
@mjk87
Het spreekt denk ik voor zich als je het ziet. Er is op 4774 verschillende films gestemd en om daarvan tot de 1000 punten te behoren was het een vereiste om een score te halen van minimaal 632,41. Dit betekent dat het onmogelijk is om de top 1000 te halen met slechts één stem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.