- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ik doe mee, maar ik zit met een probleem.
Sinds ik lid ben van MM (zomer 2009) heb ik een kleine 2700 films gezien en gewaardeerd.
In mijn "filmleven" daarvoor (vanaf medio jaren '50) heb ik een veelvoud daarvan gezien.
Een vooralsnog onbekend aantal daarvan moet ik handmatig nog toevoegen aan mijn eigen database en daar heb ik dus toch wel een paar weken voor nodig.
Mits ik genoeg tijd krijg voor de voorbereiding, mag je mij ook noteren.
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ik zou The One Ring, wibro, Norma, Redlop, Dying Rose, DeCol en gauke ook uitnodigen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik denk dat we wel een deadline kunnen hanteren die ruim genoeg is!
Beetje zien hoe dat gaat lopen overigens. Het liefst zie ik een geleidelijke stroom aan lijstjes binnen komen
Een aantal mensen heeft nu al een lijstje klaar, maar zou wellicht ook willen wachtten, omdat er binnen de deadline nog net dat ene meesterwerkje gezien kan worden... Hopelijk weet ik die mensen toch te overtuigen niet al te veel langer te wachtten. Als alles op de laatste dag binnen komt, dan laat de verwerking waarschijnlijk wel even op zich wachtten... Maar goed, zo ver is het dus nog lang niet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik doe de mijne eind elk jaar, zonder tussentijdse updates. Als je wil zit hij binnen 2 mins in je PM box 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Hopelijk weet ik die mensen toch te overtuigen niet al te veel langer te wachtten.
Ik kan hem ook zo doorsturen, verwacht ook geen superfilm te zien komende tijd, ook geen behoefte die daarvoor ook echt op te zoeken.
Ik heb een lijst met titels in originele taal zoals op deze site en jaartal (eventueel ook regisseur, maar die zal je niet nodig hebben)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het liefst zou ik de lijst zien met:
1. Een positie nummer
2. De titel, via een copy-paste van MovieMeter, om spelfouten en aka titels te vermijden
3. Een jaartal, om vergissingen in versie te voorkomen. Maar liever nog
4. De bijbehorende imdb code
Al is dat laatste wellicht te veel gevraagd...? Hopelijk niet, scheelt mij extra werk (denk ik, ik heb de exacte rekenmethode/spreadsheets nog niet uitgezocht. Er is mij alleen verteld op het ICM forum dat het hebben van deze codes de zaak aanzienlijk makkelijker maakt)
Het minimum is 250 titels, maar alles wat daar boven zit, tot een max van 500 is ook ok. In principe geldt hoe langer de lijst, hoe beter.
Alles wat op MovieMeter een aparte pagina heeft, is een apart nummer op je persoonlijke lijst. Dus een LOTR of Matrix trilogie kunnen niet voor 1 tellen.
Dat was het volgens mij.... De inzameling gebeurde vorige keer via PM, dus ik denk niet dat ze in een bepaald file-format verstuurd kunnen worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Dat laatste (imdb-code) kan, maar dan niet dit weekend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
shorts?
die deden vorige keer ook mee...
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Ik wil gerust meedoen ja. Al zal mijn lijst max. 500 films bevatten. 
Merci voor de uitnodiging BBarbie!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Omdat dit vorige keer zo was, wou ik dit keer ook de shorts weer toelaten.
Met de kanttekening dat de short op imdb te vinden moet zijn en daar ook als short is gekwalificeerd.
Voor de rest alleen alles dat volgens de MovieMeter richtlijnen op de site staat of zou mogen staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het leek me wel duidelijk dat ik mee wilde doen, maar voor de volledigheid:
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
Het liefst zou ik de lijst zien met:
1. Een positie nummer
2. De titel, via een copy-paste van MovieMeter, om spelfouten en aka titels te vermijden
3. Een jaartal, om vergissingen in versie te voorkomen. Maar liever nog
4. De bijbehorende imdb code
Ik deed het precies zo de vorige keer, minus de IMDb-code. Ik heb geloof ik één keer verduidelijking moeten vragen, maar aan de originele titel en het jaartal heb je in 99,99% van de gevallen genoeg. Niettemin, als je graag de IMDb-codes wil, dan lever ik die erbij. Het is wel zo handig dat als er op korte films gestemd wordt dit even aangegeven wordt, want die zijn op MovieMeter niet te vinden.
Dat was gemixt de vorige keer. Er was ook een topic om je top 250/ 500 te plaatsen en sommigen deden dat, terwijl anderen voor het mysterie een PM sturen. Ik verkies het laatste (om het wat spannender te houden dus), maar het kan geen kwaad het weer een vrije keuze te maken. Echter, als je bijvoorbeeld liever Excell-files hebt zul je jouw e-mailadres beschikbaar moeten maken, al moet je dat wel willen natuurlijk.
Wat betreft de stemperiode, vorige keer was dat 2 maanden, wat goed uitpakte. Een tijdje voor de deadline stuurde ik ook iedereen die interesse had getoond, maar nog geen lijst had ingeleverd een persoonlijke bericht met een herinnering. Ik weet niet meer precies hoe lang dat van te voren was. Twee weken klinkt redelijk. Na de deadline heb ik nog een maand nodig gehad voor de afwerking.
Wat betreft de formule, die was zo inderdaad om juist dat extra beetje passie voor films in de hogere regionen van een stemlijst te belonen. Er valt voor een meer gelijkmatige variant ook wat te zeggen, maar mijn ervaring is dat de gebruikte methode wat meer verrassingen beloonde.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Juist die verassingen maakte onze eerste top1000 zo interessant! denk niet dat we de formule aan hoeven passen.
Het top 250/500 topic bestaat nogsteeds. Maar ben het met je eens dat het voor de poll leuker is om de lijsten alleen via PM te versturen. Ik kan dan bijvoorbeeld wel een regelmatige update geven van binnen gekomen lijstjes, aantal films dat genomineerd is e.d. Om het topic warm te houden.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik wil wel meedoen met een top 500.
Maar ik hik tegen de copy-paste van MovieMeter aan; ik ben een absolute nul op het gebied van automatisering en heb werkelijk geen idee hoe of dat moet. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Dus positie - moviemeter naam (originele titel) - jaartal.?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Kwestie van de titel selecteren, het makkelijkst met de muis
Dan de ctrl-c toetsen aanslaan, of via de rechtermuisknop "kopiëren" uit een menu te selecteren
En vervolgens op de plek waar je de lijst samenstelt de ctrl-v combo aan te slaan.
Gaat sneller en foutlozer dan alle individuele titels in te typen... Kan me niet indenken dat je het op die manier zou kunnen/willen doen 
Volgens mijn telling zouden we dan nu al op de 25 kunnen zitten! WoW
Wellicht kunnen we dan nog wat verder discussiëren over het plan van aanpak. Zijn er nog onduidelijkheden, suggesties e.d.?
En dan moet ik morgen maar eens komen met een goede openings-post om de stembus open te laten gaan! Zullen we gewoon dit topic aanhouden voor alle discussies in de aanloop en tijdens de onthulling van de lijst, of zal ik een heel nieuw topic startten daarvoor?
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Gewoon zoals in je top 10 of in de top 250-lijst, zonder de link dan. Er zullen (bijna) geen gevallen zijn waarbij je twijfelt over welke film het gaat.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Kwestie van de titel selecteren, het makkelijkst met de muis
Dan de ctrl-c toetsen aanslaan, of via de rechtermuisknop "kopiëren" uit een menu te selecteren
En vervolgens op de plek waar je de lijst samenstelt de ctrl-v combo aan te slaan.
Gaat sneller en foutlozer dan alle individuele titels in te typen... Kan me niet indenken dat je het op die manier zou kunnen/willen doen
Je kunt ook een .csv-download maken van je stemmen en dan in excel of word ordenen. Ik denk dat de meeste mensen wel zoiets zullen doen, toch?
Downloaden kan via Uitgebreid zoeken -> Zoeken in je eigen stemmen -> Eigen stem bijvoorbeeld tussen 4,0 en 5,0 zetten -> Sorteren op eigen stem -> click op "Zoek films" -> en klik vervolgens op "CSV-download". En daarna kun je in excel (of word) in het lijstje met films schuiven zoals je zelf wilt.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Je kunt ook een .csv-download maken van je stemmen en dan in excel of word ordenen. Ik denk dat de meeste mensen wel zoiets zullen doen, toch?
Downloaden kan via Uitgebreid zoeken -> Zoeken in je eigen stemmen -> Eigen stem bijvoorbeeld tussen 4,0 en 5,0 zetten -> Sorteren op eigen stem -> click op "Zoek films" -> en klik vervolgens op "CSV-download". En daarna kun je in excel (of word) in het lijstje met films schuiven zoals je zelf wilt.
Nog handiger inderdaad, ook het jaartal komt dan al in een aparte kolom te staan!
Maar het valt mij op dat bij een csv export de niet standaard lettertekens altijd in rare ascii tekens worden omgezet... Dus wellicht toch niet in alle gevallen de beste methode om de juiste titel te verkrijgen...
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
26. Dievegge
De voorbije twee jaar heb ik veel van mijn favoriete films herbekeken en er veel nieuwe leren kennen, ik heb er dus wel zin in om opnieuw een lijst te maken. Het lijkt me inderdaad het beste om de stemming geheim te houden voor het verrassingseffect. Maak misschien eens een top 3 als voorbeeld van de vormgeving, dan kan iedereen het op dezelfde manier doen.
Mooi dat je dit wil doen, beavis!
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Maar het valt mij op dat bij een csv export de niet standaard lettertekens altijd in rare ascii tekens worden omgezet... Dus wellicht toch niet in alle gevallen de beste methode om de juiste titel te verkrijgen...
Je kunt dat omzeilen door de csv eerst in te lezen in Microsoft Word en bij tekstcodering (bovenaan) te kiezen voor MS-DOS. Dan blijven alle vreemde karakters uit andere alfabetten in takt.
Let op! In de lijst van Dievegge zijn ten onrechte verdwenen:
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
26. Dievegge
27. Baggerman
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Gecorrigeerd. Daarmee is meteen geïllustreerd wat er zoal mis kan gaan bij het maken van lijsten.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ok, de 2015 editie heeft definitief groen licht nu!
Ik zal morgen in alle rust een goed startschot geven met een post die alle laatste onduidelijkheden hopelijk wegneemt, met een deadline voor 2 maanden na morgen (dus het individuele puzzelen kan vast beginnen
)
Aan iedereen die zijn naam nog niet aan de intentie-lijst heeft toegevoegd, blijf dit vooral doen, dan weet ik met wie ik tzt nog contact kan opnemen ter herinnering!
Erg fijne respons tot nu toe jongens 
Heb er helemaal zin in.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ben al jaren van plan om eens een grote persoonlijke toplijst te maken. Dit lijkt me een prima duwtje in de goede richting om er daadwerkelijk werk van te gaan maken. Van mijn kant zal het een top 250 worden. Ik heb wel even de tijd nodig, maar zal z.s.m. met de lijst aan de slag gaan.
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
26. Dievegge
27. Baggerman
28. HarmJanStegenga
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Leuk leuk!
01. beavis
02. Finisterra
03. Onderhond
04. Spetie
05. Film Pegasus
06. MR
07. TheBunk
08. Knisper
09. McSavah
10. danuz
11. Mug
12. tovenaar
13. horizons
14. mister blonde
15. Pieter Montana
16. arno74
17. Badalamenti
18. JT Chinaski
19. mjk87
20. starbright boy
21. BBarbie
22. The One Ring
23. Norma
24. gauke
25. Dying Rose
26. Dievegge
27. Baggerman
28. Koenr
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.