• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.077 actors
  • 9.372.303 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ga ook geen deadline stellen voor mezelf wanneer ik het af heb, maar ik ga er me er wel vol op richten in mijn vrije tijd, ironisch genoeg ten koste van het kijken van films, dat ik maar even op een laag pitje zet. Het zal waarschijnlijk een week of 2-3 duren, want naast het verwerken van de lijsten en de punten berekenen zal ik ook alles wat ik doe moeten dubbel-checken, want ik wil hier echt geen fouten in maken. Verder wil ik het ook een beetje mooi presenteren in plaats van de eindlijst hier gewoon zo op de site te dumpen.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

De deadline niet gehaald, maar ik ga lekker langzaam wel een lijstje maken. Voor de volgende keer ofzo.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

Zo, nu kan ik eindelijk aan mijn top 3000 van beste soorten yoghurt beginnen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

The One Ring wrote:

Ik ga ook geen deadline stellen voor mezelf wanneer ik het af heb, maar ik ga er me er wel vol op richten in mijn vrije tijd, ironisch genoeg ten koste van het kijken van films, dat ik maar even op een laag pitje zet. Het zal waarschijnlijk een week of 2-3 duren, want naast het verwerken van de lijsten en de punten berekenen zal ik ook alles wat ik doe moeten dubbel-checken, want ik wil hier echt geen fouten in maken. Verder wil ik het ook een beetje mooi presenteren in plaats van de eindlijst hier gewoon zo op de site te dumpen.

Dat is een heel mooi streven, me dunkt!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dievegge wrote:

3000 maar? Dan ben je duidelijk slechts een beginner in het yoghurtproeven.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8194 votes

The One Ring wrote:

(quote)

3000 maar? Dan ben je duidelijk slechts een beginner in het yoghurtproeven.

Ik wil het beperken tot de ultieme klassiekers. Ik zal verscheurende keuzes moeten maken.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dievegge wrote:

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

En The One Ring, lukt het al wat met de top?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het lukt, maar ik had gehoopt iets verder te zijn. Ik heb nu 23 lijsten verwerkt, terwijl ik had gehopt nu tussen 25-30 te zitten. Het blijft monnikenwerk, al gaat het steeds sneller nu steeds meer titels al eens genoemd zijn. In de lijsten die ik tot nu toe verwerkt heb zijn maar liefst 3655 verschillende titels langsgekomen, dus de meeste belangrijke titels zitten er nu wel tussen. Iedereen voegt nog steeds wel wat nieuws toe, maar die aantallen worden steeds minder.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Thanks voor de *update* overigens wel grappig dat jij het "monnikenwerk" noemt. Ik haalde dat woord vanmiddag ook nog uit mijn mond tijdens een karweitje. Toevallig

Anyway, succes verder TOR! gaat je lukken.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ik hoop dan voor je dat je mijn lijst al hebt gehad Succes nog ja!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ben overigens wel benieuwd hoe je het doet? Wanneer je alle titels met daarachter de punten onder elkaar zet en alphabetisch sorteerd, hoef je daarna enkel voor ongeveer 2000 films (schat dat de overige titels maar eenmaal benoemd worden) het puntenaantal op te tellen. Daarna kun je het op punten sorteren.

Of heb jij een andere aanpak?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Volgens mij heeft hij een boekje waarin hij turft

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:

Ben overigens wel benieuwd hoe je het doet? Wanneer je alle titels met daarachter de punten onder elkaar zet en alphabetisch sorteerd, hoef je daarna enkel voor ongeveer 2000 films (schat dat de overige titels maar eenmaal benoemd worden) het puntenaantal op te tellen. Daarna kun je het op punten sorteren.

Of heb jij een andere aanpak?

Het gaat als volgt. Ik ga iedere lijst titel voor titel af. Als de titel al in de totaallijst staat zet ik daarachter de naam van de bewuste gebruiker die er op stemt, samen met de positie waarin die hem plaatst. Als de titel nog niet genoemd is zet ik hem in de lijst, met de stem. Deze stap-voor-stap-methode is wat langdradig, maar de beste manier die ik zo kan bedenken en het heeft het voordeel dat ik fouten in lijsten snel opgemerkt worden. Een titel die twee keer in een gebruikerslijst staat bijvoorbeeld (en dat komt vrij vaak voor) is iets waar je makkelijk overheen kijkt, maar nu niet meer.

Als ik zo alle lijsten gedaan heb bereken ik pas de punten en controleer ik meteen of ik zelf geen fouten heb gemaakt bij het overnemen van de lijst. Of ik alles moet berekenen is de vraag. Van de meeste films met slechts twee stemmen of films met slechts één stem in een hele hoge positie is het moeilijk zo te zeggen waar ze gaan eindigen, maar een film die slechts eenmaal genoemd is en dan op positie 485 of zo haalt het bij voorbaat niet, dus die zou ik kunnen skippen. Maar dat zie ik wel als het zover is.

Zo ziet het er uit (pas op, milde spoilers voor de tussenstand):

(afbeelding)

Misschien ging turven sneller. Of een telraam

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Een titel die twee keer in een gebruikerslijst staat bijvoorbeeld

Competitievervalsing!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Competitievervalsing!

Geen zorgen, deze gebruikers worden hardhandig op de vingers getikt. Mij ontgaat helemaal niets

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

Hey, ik zie dit topic nu pas. Heb ik de deadline gemist? Anders wil ik nog wel een top500 insturen .

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Ja, heb het ook te laat gezien Maar heb ook niet dadelijk een top 250/500 liggen.

Wel benieuwd naar de uitslag

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De deadline is voorbij. Ik heb een wat dubbel gevoel over nu nog lijsten toelaten. Op zich wil ik jullie lijsten best hebben, zo streng wil ik ook weer niet zijn over de deadline. Aan de andere kant ben ik bang dat er zo dan gebruikers blijven komen met hun lijst en dan raakt wellicht het einde zoek. Ik ben niet helemaal zeker wat te antwoorden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja, lastig hè. Mij maakt het verder niet uit. Aan de andere kant, voor veel mensen is het een opgave (geweest), die hebben tot het laatste gewacht of niet meegedaan. Komt er nog een volgende keer ? Dan kan dat een volgende keer.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Volgend jaar weer een kans

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Exactly

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dk2008 wrote:

Komt er nog een volgende keer ?

Laten we zeggen dat het laatste waar ik op het moment aan wil denken een volgende keer is

Er zal vast een volgende keer komen, maar meteen volgend jaar? De muzieksite waar ik dit idee vandaan heb gehaald doet het kennelijk iedere twee jaar. Lijkt me misschien iets geschikter voor zo'n groot project.

In ieder geval bij deze voor de duidelijk: stuur geen lijsten meer in.

Lijkt me wat omslachtig , maar succes ermee! Ben erg benieuwd naar de uitslag

Omslachtig, maar overzichtelijk. Jouw methode klonk me niet meteen korter, of begrijp ik het verkeerd?

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

The One Ring wrote:

Verder wil ik het ook een beetje mooi presenteren in plaats van de eindlijst hier gewoon zo op de site te dumpen.

Misschien beginnen met 1000 tot 500 en zo verder naar nummer 1......... questie van de spanning een beetje op te bouwen

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Badalamenti wrote:

(quote)

Misschien beginnen met 1000 tot 500 en zo verder naar nummer 1......... questie van de spanning een beetje op te bouwen

Ik weet al lang hoe ik het ga aanpakken en uiteraard werk ik van onder naar boven, al zal ik wel gewoon bij 1000 beginnen en de hele lijst in via één methode presenteren. Hoe dat eruit gaat zien hou ik nog even voor me, maar het doel is om de hele presentatie over een week te verspreiden. Wellicht in een topic apart van deze.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ik hoop minstens op een gepersonaliseerd introductiefilmpje per entry.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Ik hoop minstens op een gepersonaliseerd introductiefilmpje per entry.

Ik schrijf een artikel van boeklengte over iedere film. Waarom denk je dat dit zo lang duurt?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Je wacht nog op een aantal dvd's?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.