- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
9 films gezien sinds Mei 2014 en de teller staat nu op 871. Vooral Once was echt een heerlijke film.
De films zijn:
446. Once
583. Le procès
594. Wandâfuru raifu
683. India Song
696. Blue Valentine
718. Sanatorium pod klepsydra
756. eXistenZ
779. Radio Days
912. Bigger Than Life
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Na een dik jaar (13 november 2013 laatste update) 21 checks erbij, met een totaal van 554 nu. Duidelijk niet lijst gericht gekeken dus.
Inception - 3.5*
Children of Men - 5.0*
Spoorloos - 4.0*
Y tu mamá también - 5.0*
Wendy and Lucy - 4.0*
Zero Dark Thirty - 3.5*
Il vangelo secondo Matteo - 4.0*
Tsubaki Sanjûrô - 4.0*
What Ever Happened to Baby Jane? - 4.0*
Brazil - 4.0*
Ningen no jôken (III) - 4.5*
Ningen no jôken (II) - 3.5*
Ningen no jôken (I) - 4.0*
Yôjinbô - 3.0*
4 - 4.0*
Beasts of the Southern Wild - 3.5*
Killing Them Softly - 3.5*
The Master - 4.0*
The Long Goodbye - 3.5*
The Man Who Fell to Earth - 3.5*
City Lights - 2.5*
Heb nog steeds ontzettend veel grote titels niet gezien. Moet uit de top 100 bijvoorbeeld nog 24 films zien.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Ik sta op 652. Nog genoeg boeiende titels die ik moet checken.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
29 december 2013:
Ondertussen ook weer 11 erbij. Daarmee zit ik nu aan 387 films. Eind 2014 de helft van de lijst bereiken? Mooi voornemen misschien.
De teller staat op 393. Je bent een leugenaar, Pieter. Keer je leven om, en zorg toch dat je op z'n minst toch aan 400 geraakt eind 2015 zodat je jezelf weer in de spiegel kan bekijken.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Toen dit project afgelopen was heb ik gezegd dat het wellicht een goed idee was dit iedere twee jaar te doen. Ik heb er sindsdien niets meer over laten horen, maar heb het recent besproken met Mochizuki Rokuro, die graag een nieuwe editie wil zien. Is er nog meer interesse of is een nog langere tussenpoos gewenst?
Ik zeg er meteen bij dat hoewel ik weer zeer graag meedoe, ik momenteel niet de tijd heb om dit te organiseren. Mochizuki Rokuro wilde dit misschien doen, maar denkt er nog over na. Iemand anders die het eventueel wil doen?
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik heb interesse. Heb ik eindelijk een goed excuus om me weer aan een toplijst te zetten. Maar alleen om mee te doen. Ik ga het niet organiseren.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Is het alweer 2 jaar geleden? Ook zeker interesse om mee te doen. Mijn top-100 is sindsdien zelfs niet meer geupdate. Ook wel omdat ik minder films heb gezien.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
The One Ring heeft mij tot tweemaal toe op het hart gedrukt dat het qua tijd niet meevalt. Dus ik twijfel een beetje of ik dan de organisatie op mij wil nemen. Veel tijd heb ik ook niet. Ik dacht het lijstjes genereren uit inzendingen wel mee zou vallen, maar de presentatie vooral veel arbeid vraagt, maa rik begrijp dat het omgekeerd is. Dus aangezien ik niet o veel tijd heb. Ik zou ook eerst een lijst moeten maken, van ergens tussen 300 en 500 titels uiteindelijk denk ik.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De vorige keer was er vanaf de start twee maanden om lijstjes te maken en in te leveren. Dat was een goede tijdspanne wat mij betreft.
Misschien zijn er mensen die sneller lijstjes van anderen kunnen omzetten in één grote lijst, maar ik kwam er niet onderuit om toch iedere film en iedere stem handmatig in te voeren. Dat is tijdrovend. De presentatie kost natuurlijk ook tijd, maar ging wat sneller.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Lijkt me wel een goed idee. Mijn persoonlijke lijst is ondertussen wel wat veranderd. En dat van andere gebruikers zal ook wel niet meer dezelfde zijn. Bovendien zullen er toch wel andere deelnemers zijn.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik neem aan dat mijn mening over een nieuwe MM1000 poll wel duidelijk is! Zoals ik ooit al eens zei wil ik daar ook wel tijd voor vrijmaken. Ben alleen niet zo'n techwizard en ik denk dat handmatig invoeren/berekenen niet echt nodig zou hoeven zijn. Op het ICM forum worden regelmatig polls uitgevoerd en gezien opmerkingen en gang van zaken daar, is het mogelijk om veel (zo niet alles) van het proces te automatiseren. Er is zelfs een bot die op gezette tijden resultaten kan posten met mooie opmaak en alle statistische details e.d. Ook moet daar al een aanzienlijke voorraad aan beeldmateriaal zijn dat bij de presentaties gebruikt wordt... Voor mij is tijd op dit moment minder een issue, maar kennis van zaken is een 2e...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Een bot heb ik natuurlijk niet gebruikt de vorige keer en op dat gebied kan ik je ook niet helpen. Wat misschien wel zou helpen is als ditmaal er misschien een wat meer algemene vorm gebruikt wordt voor de lijsten die ingeleverd worden. Misschien een Excell-bestand of zo die allemaal hetzelfde format gebruiken, waarbij ook de titels en jaartallen hetzelfde geschreven worden. Dat zou het proces makkelijker kunnen maken vermoed ik. De vorige keer wilde ik niet zo ver gaan, omdat ik niet wist hoe veel er mee zouden doen en ik geen deelnemers wilde afschrikken door het stemproces ontoegankelijk te laten lijken. Het is echter moeilijk in te schatten hoe dat nu zit.
Het beeldmateriaal was voor mijn presentatie echter doodeenvoudig: ik gebruikte simpelweg de posters van MovieMeter.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
posters hebben nu niet meer een standaard formaat, dus dat kan minder fraai zijn
een uniforme aanvoer van lijsten, met (hoe zeer ik er zelf ook tegen ben) Imdb codes, is wel nodig voor geautomatiseerde berekeningen...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Je kan wel vragen om een bepaalde volgorde te houden. Jaar-Titel (zoals genoteerd op MM/IMDb) Dat maakt het wel gemakkelijker.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
sinds de laatste update van 8 december zijn dit overigens mijn nieuwe checks (887 totaal)
204 ) Shiki-Jitsu
446 ) Once
999 ) En kärlekshistoria
187 ) Fanny och Alexander
411 ) Kimyô na sâkasu
106 ) Per qualche dollaro in più
741 ) Network
114 ) Dog Day Afternoon
En kärlekshistoria beviel me het best en die beland ook zeker in mijn nieuwe toplijst! De andere Zweed beviel eigenlijk ook wel, meer dan ik had verwacht. De rest was niet slecht, maar in de meeste gevallen had ik er toch steeds wel meer van verwacht eigenlijk...
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zit nu op 757 titels en dat zijn er in vergelijking met vorig jaar bijna dertig meer. De laatste tien:
- Another Earth (384)
- Ordet (212)
- Naked Lunch (782)
- A Swedish Love Story (999)
- Andrey Rublyov (193)
- Je, tu, Il, Elle (750)
- Män som hatar Kvinnor (988)
- Another Year (780)
- Gone with the Wind (285)
- Die bitteren Tränen der Petra von Kant (985)
Op Ordet, A Swedish Love Story en Andrey Rublyov na veel zooi zeg.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
12 nieuwe sinds december, brengt het totaal op 727
This Is Spinal Tap
Old Joy
Brief Encounter
Un chien andalou
Days of Heaven
Ningen no jôken
Ugetsu monogatari
Dersu Uzala
Los olvidados
High Noon
Planet of the Apes
To Kill a Mockingbird
... een hoop onvoldoendes en tegenvallers bij elkaar.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
2 jaar geleden stond de teller van de uiteindelijke top 1.000 bij mij op 496 films die ik gezien had. Van diezelfde lijst heb ik er ondertussen 575 gezien. Bovendien heb ik sinds 2013 nog 3 films gezien die bij mij 5* kregen, nog te zwijgen van enkele mooie titels met 4* en 4.5*. De lijst zal er dus zeker anders uitzien nu.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
597 checks, leuk lijstje.
633 inmiddels. Heb nog best een hoop liggen.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Momenteel op 637.
Ik heb vorige keer geen lijst ingezonden, maar zal dat deze keer zeker doen 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Leuk al die updates die hier worden geplaatst, maar het gaat een beetje voorbij aan de vraag die The One Ring aanvankelijk stelde:
Iemand anders die het eventueel wil doen?
En dat 'eventueel' kun je weglaten, want ik doe het niet, omdat ik niet kan garanderen de resultaten binnen een schappelijke tijd te verwerken. Dat blijkt dus meer werk dan gedacht en ik/wij heb(ben) nu geen beschikking over een automatische tool - zo lijkt.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Bij deze wil ik opnieuw meegeven dat ik wel zal meedoen. En ik zal niet de enige zijn denk ik. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Daar ligt het probleem dus niet (hoewel participatie ook zeker belangrijk is). Het regelwerk is waar het hier om gaat. Ik wil het verzamelen van de lijsten en de berekeningen zeker op me nemen (misschien met enige aanwijzing hoe dit in zijn werk zou moeten gaan) handmatig danwel automatisch. De uiteindelijke presentatie zou ik echter graag aan iemand anders over laten...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Moest het teveel werk worden, wil ik gerust wel helpen bij de uiteindelijke presentatie.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Jongens, ik heb zeer veel zin om een 2015 editie van de MMtop1000 te startten!
maar laten we net als de vorige keer wel van te voren even inventariseren wie er mee denkt te kunnen doen. Om een solide top1000 te kunnen maken, met een aanvoer van lijstjes die minimaal 250 titels en maximaal 500 titels bevatten, is er toch een minimum van zo'n 25 deelnemers nodig.
Het lijkt momenteel nog niet zo dat de hele site dit topic bekijkt 
Zodra er voldoende animo is kan wat mij betreft het verzamelen van de lijsten beginnen, over een periode van 1 of 2 maanden (waar de voorkeur naar uitgaat)
dus tijd voor wat actie!
stap 1, start deelnemer intentie lijst:
1. beavis
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik heb altijd een top 500 klaarliggen, dus count me in.
1. beavis
2. Finisterra
3. Onderhond
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
1. beavis
2. Finisterra
3. Onderhond
4. Spetie
Op naar de 25. 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
1. beavis
2. Finisterra
3. Onderhond
4. Spetie
5. Film Pegasus
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.