• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.010 actors
  • 9.371.602 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13399 votes

Heb 819 titels uit de lijst gezien, met als hoogst genoteerde die ik nog niet zag:

22. Vozvrashcheniye

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

ondertussen op 847

update na een half jaar: te teller staat nu op 865 gechecked

Heb dus voornamelijk nIEt in de top1000 regionen gekeken blijkbaar. En het word erger, omdat de helft van de nieuwe checks bestaan uit films die ik al lang geleden heb gezien, maar nooit had gechecked op ICM omdat ik vond dat die aan een 'herkijk' toe waren... omdat dit met veel films toch niet heel snel lijkt te gebeuren, ben ik recentelijk een beetje van die policy afgestapt zodat ik ook op ICM een volledig overzicht krijg van wat ik heb gezien...

nieuw gezien

881 - Le locataire

871 - O thiasos

262 - Ran

534 - Millennium Mambo

471 - Caché

325 - The Killing of a Chinese Bookie

921 - Odd Man Out

320 - The Long Goodbye

607 - Days of Being Wild

843 - Pat Garrett & Billy the Kid

Stuk voor stuk wel erg coole films eigenlijk. Alleen O Thiasos viel me tegen na zeer hoge verwachtingen... een beetje lege film, waardoor de lengte extra tegenstaat. Wel erg mooi geschoten en de stijl van Angelopoulos stond ook in deze vroege film al als een huis, maar O Thiasos is volgens mij alleen écht interessant voor mensen/Grieken die het stukje geschiedenis dat de film beschrijft hebben meegemaakt, of van zeer nabij kennen... dan zal het cyclische rondreizen / de ontreddering wellicht meer resonantie hebben.

The Killing of a Chinese Bookie viel me dan weer helemaal mee. Geweldige sfeer en mooi geschoten en in de herinnering wordt het alleen maar beter. Ik heb altijd weinig binding met misdaadfilms en met Cassavetes en mij ging het tot nu toe ook niet geweldig; dat speelde hier ook nog wel een rol, omdat ik maar weer weinig compassie met de hoofdpersoon kon opbouwen, maar kon me er toch beter overheen zetten... het intrigeerde me, voor de verandering.

alleen maar recent gechecked, eeuwen geleden gezien (en wil herzien):

679 - Great Expectations

575 - Koyaanisqatsi

409 - La double vie de Véronique

329 - The Last Picture Show

108 - Platoon

896 - 37°2 le matin

303 - Spoorloos

745 - Body Double

767 - The Seven Year Itch

top5 nog ongechecked

39 - once upon a time in america

52 - american history x

68 - dolls

106 - for a few dollars more

114 - dog day afternoon

op de eerste twee na zie ik het wel gebeuren dat deze titels bij de volgende update ook gechecked zijn. Het zijn titels die ik regelmatig op mijn korte-termijn-kijklijstje zet (en dan om verschillende redenen vaak toch net niet kijk ) ... wellicht is deze shortlist een leuke aanleiding...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Zit ondertussen aan 702, maar van de 12 nieuwe films zie ik weer geen enkele die een voldoende heeft.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Heb er nu 623 gezien, dat was vorig jaar 599. Welke precies weet ik niet, kun je dat ergens zien op ICM?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Een optie bij "order" rechts boven de lijst.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Ik sta op 608. Hoogstgerankte die ik niet zag zijn Inland Empire (geraak er op een of andere manier niet aan toe), 5 Centimetres per Second, Dolls, Black Cat White Cat en Survive Style 5+

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ben inmiddels toegekomen aan 948 titels gezien, waaronder nog 9 uit de Top 500.

Hoog geplaatste nog immer en altijd La Meglio Gioventù.

Het is een lijst die ik niet specifiek afloop, maar waarvan titels wel met enige regelmaat voorbij komen, zoals de afgelopen weken The Station Agent, The Expendables, Serbuan Maut.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Onderhond wrote:

Een optie bij "order" rechts boven de lijst.

Ah, nooit geweten, dank.

Blijkbaar recent redelijk wat gezien, de laatste 5 in een maand tijd;

818. Planet of the Apes

802. What Ever Happened to Baby Jane?

440. High Plains Drifter

515. The Fifth Element

212. Ordet

92. Adaptation.

713. Old Joy

82. It's a Wonderful Life

391. The New World

501. The Insider

393. Ying xiong

844. Mies vailla menneisyyttä

752. Dead Man's Shoes

778. The Bourne Ultimatum

441. In a Lonely Place

524. Amour

142. The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover

672. Silver Linings Playbook

218. Il conformista

941. Toto le heros

696. Blue Valentine

312. Fitzcarraldo

739. Shi mian mai fu

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag uit jullie lijst er 730. Uit de bovenste 100 mag ik nog:

- Rear Window (1954)

- Idi i Smotri / Come and See (1985)

- Vertigo (1958)

- M (1931)

- North by Northwest (1959)

- Sunset Blvd. (1950)

- Soy Cuba (1964)

- Hotaru no Haka / Grave of the Fireflies (1988)

- Le Trou (1960)

- Mary and Max (2009)

- Mr. Smith Goes to Washington (1939)

Nog veel, heel veel te zien.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Ik heb er inmiddels 862 gezien, waarvan onderstaande vijf de hoogst genoteerde zijn, die ik nog niet zag.

204. Shiki-Jitsu

214. Tokyo.Sora

232. La vie nouvelle

265. Tsumetai nettaigyo

322. Tian bian yi duo yun

Er zitten nog wel wat films tussen, die ik binnenkort zou kunnen gaan meepakken. Ik heb in ieder geval nog genoeg te zien.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Is er eigenlijk nog iemand die serieus werk van deze lijst heeft gemaakt? Ik zit erover na te denken...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wat bedoel je.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Toen de top een jaar geleden bekend werd gemaakt, had ik 496 films van de 1.000 gezien. Ondertussen staat de teller op 543. Ik doe er wel wat tips van op. Het zou al een heel ander beeld zijn moest ik nu opnieuw een top 1.000 samen stellen. En andere gebruikers ook veronderstel ik.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dan zal het wel als tiplijst bedoeld, zoals bij I check movies. Nou, ik zoek zelf mijn films uit, geen lijstjes nodig.

Ik denk niet dat er heel veel verandering te zien valt, mocht er een herhaling komen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik denk wel dat er een wijziging in zou komen. Je krijgt andere mensen die stemmen en op zo'n grote lijst hebben velen toch wel films die er nieuw in komen en zo andere films laten zakken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat denk ik toch niet. Hoewel bijvoorbeeld bij I check movies / IMDb de variatie al weer groter is, zie je ook wel dezelfde titels op duiken.

Sommige subsubgenres scoren hier (bijzonder) matig, bijvoorbeeld musicals, familie(animatie), actiekomedie om maar wat te noemen. Maar ook landen, Nederland, Duitsland..... Het blijft allemaal toch wel wat in Top 250-sfeer. Hoogstens zal de ene film weer wat hoger scoren dan de andere.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Film Pegasus wrote:

Toen de top een jaar geleden bekend werd gemaakt, had ik 496 films van de 1.000 gezien. Ondertussen staat de teller op 543. Ik doe er wel wat tips van op. Het zou al een heel ander beeld zijn moest ik nu opnieuw een top 1.000 samen stellen. En andere gebruikers ook veronderstel ik.

Er zijn er wel meer die al een jaar lang veel tips uit deze lijst hebben gekeken, en er waren ook veel positieve reacties van mensen die geen lijstje hadden ingeleverd toen de MM1000 verscheen, dus al we er écht werk van maken doen we de poll nog eens over met meer mensen die ook nog eens meer gezien hebben

Wellicht dat sommige titels dan inderdaad meer consensus krijgen ala een standaard toplijst, terwijl de diversiteit juist het sterke is aan de MM1000 zoals die nu is... maar aan de andere kant kent MM juist toch wel (groepjes) mensen onder de actieve forum-participanten met een zeer eigen smaak die helemaal niet zo mainstream is... dus ik heb er alle vertrouwen in. laten we er inderdaad weer werk van maken

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben absolute voorstander, maar denk evengoed aan The One Ring, die dit allemaal organiseerde. En dat zal niet zo evident geweest zijn.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

het lijstjes verzamelen en de berekeningen (als die voor mij begrijpelijk zijn) zou ik wel willen doen

voor de uiteindelijke spannende presentatie zou ik zowel het geduld als de flair niet hebben

het was inderdaad nogal een werk!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Ik heb in tegenstelling tot vorige keer alvast een TOP 250 bij de hand

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik zou zelf nog een halfjaartje wachten, een soort ek of wk afstand.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Wat Knisper zegt. Het lijkt me absoluut de moeite waard om dit nog eens te doen, maar ik geloof dat ik indertijd al zei dat dit beter eens om de twee of drie jaar gespeeld kan worden dan ieder jaar. Wellicht dan vanaf februari weer beginnen met het inzamelen van lijstjes. Voor afstand inderdaad, maar ook gewoon om dit speciaal te houden. Door het vele werk is dit niet iets dat je even tussendoor doet en je moet vooral voorkomen dat het zo gewoon en voorspelbaar wordt als een knock-out. Daarvoor is afstand dan ook fijn.

Of ik het over een dik half jaar zelf weer ga organiseren valt te bezien. Ik vond het erg leuk om te doen, maar het was een monnikenwerk waarvoor ik op dat moment meer tijd had dan ik nu zou hebben. Echter, dat wachten we af.

Dievegge

• 3170 messages
  • 8192 votes

Als het mogelijk is om een top 10 automatisch te verwerken, zou het eigenlijk ook mogelijk moeten zijn om een top 500 automatisch te verwerken. Kan de website daar geen oplossing voor bieden?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

volgens mij is dat heel belastend voor de site. De toplijsten worden ook maar één keer per dag verwerkt

• 31148 messages
  • 5448 votes

Film Pegasus wrote:

En een half jaar later staat diezelfde teller op 565. Of ik ze ooit alle 1.000 zal gezien hebben laat ik in het midden, maar heb er toch al wat tips van kunnen opdoen. En ben er zeker van overtuigd dat een nieuwe top 1.000 er al helemaal anders zou uitzien.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ondertussen "doorgestoomd" naar 715 films. Da's zoiets van een 2 per maand, duurt dus nog wel een jaar of 10 alvorens ik de lijst afgewerkt heb

(maar zoals Film Pegasus ook al zei, een nieuwe lijst zal er wel compleet anders uitzien)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

gezien sinds mei vorig jaar..

154. Ai no Mukidashi [Love Exposure] (2008)

201. Ivanovo Detstvo [Ivan's Childhood] (1962)

314. Cría Cuervos (1976)

426. Spring Breakers (2012)

443. Genius Party Beyond (2008)

542. Chelovek s Kino-Apparatom [Man with a Movie Camera] (1929)

583. Le Procès [The Trial] (1962)

806. Beasts of the Southern Wild (2012)

882. The Rocky Horror Picture Show (1975)

900. 22 Mei (2010)

952. Pusher II (2004)

Schiet niet heel erg op dus.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

sinds mijn laatste post in mei (dit jaar) staat de teller nu op 878; 12 nieuwe checks erbij

787. my darling clementine

984 the Band Wagon

585 Umfeld

868 the Man who Shot Liberty Valance

438 Cool Hand Luke

223 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile

168 Kikujiro

68 Dolls

877 Internal Affairs

707 Hannah and her Sisters

533 Pop Skull

892 Frenzy

Grootste tegenvaller, zeker gezien de ranking, was Dolls.

4 luni, 3 saptamâni si 2 zile en Hannah and her Sisters vond ik erg fijn.

maar allemaal waarschijnlijk geen titels die ik de volgende keer op mijn eigen lijst zal hebben staan

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het begint wel weer te kriebelen. Als we besluiten om zo'n lijst elke twee jaar te maken, hebben we er in mei alweer een nieuwe!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

25 stuks sinds eind vorig jaar Totaal komt zo op 624.

Met als uitschieters Suna no Onna (1964), Beau Travail (1999), Kawaita Hana (1964), Biutiful (2010) en Le Fils (2002).

1964 wordt zo wel een straf jaar met momenteel drie films in mijn top 100.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.