• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.552 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2013

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Was sowieso van plan het in de header te zetten. Dan haal ik Trava eruit als ik klaar ben, want anders raak ik misschien in de war met de nummering

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Celestial Subway Lines/Salvaging Noise stond er eerst ook niet op (want geen IMDb-pagina), maar sinds kort gelukkig wel (want nu wel op IMDb). Is het onmogelijk om Umfeld op IMDb te krijgen?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De lijst staat op ICM

Ik heb er 511 van gezien, meer dan genoeg nog te kijken dus.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

McSavah wrote:

Celestial Subway Lines/Salvaging Noise stond er eerst ook niet op (want geen IMDb-pagina), maar sinds kort gelukkig wel (want nu wel op IMDb).

Graag gedaan.
McSavah wrote:

Is het onmogelijk om Umfeld op IMDb te krijgen?

Iemand al ooit eens geprobeerd? (geen zin om moeite erin te steken om dan afgewezen te worden)

McSavah wrote:

De lijst staat op ICM

755 hier. Valt mee.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

667 films gezien! Valt me goed mee. Hulde voor het werk McSavah!

Films uit de top 100 die ik nog niet gezien heb:

042. Annie Hall

067. Soy Cuba

084. Le Trou

Annie Hall komt zeker nog dit jaar (ivm Twitch project), Soy Cuba staat al langer op m'n verlanglijst. Kan een goeie motivatie zijn. Le Trou ... boeit me minder op het eerste zicht.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Bedankt voor het invoeren, McSavah!

Ik ken die site eigenlijk niet goed. Hebben jullie een account met al jullie geziene films (zoals MM) of hoe kunnen jullie zo snel zien hoeveel films nog ongezien zijn van de top-1000? Of zijn het gewoon puur toplijsten die erop staan?

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Dank McSavah. 456/1000 gezien.

Titels uit de top100 die ik niet zag:

13. Rear Window

18. Drive

20. Shichinin no samurai

26. Black Swan

32. Vertigo

37. There Will Be Blood

39. Once Upon a Time in America

42. Annie Hall

54. North by Northwest

57. Heat

61. Kokuhaku

74. Lawrence of Arabia

75. Midnight Cowboy

82. It's a Wonderful Life

84. Le Trou

90. Sunrise: A Song of Two Humans

92. Adaptation.

93. Mr. Smith Goes to Washington

95. Survive Style 5+

96. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

100. The Thin Red Line

Finisterra wrote:

Hebben jullie een account met al jullie geziene films (zoals MM)

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Alastor wrote:

(quote)

Mooi, das een werkje voor in de zomer dan. Na de examens.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Finisterra wrote:

Hebben jullie een account met al jullie geziene films (zoals MM)

Yups, erg nuttig. De vlotste manier is eigenlijk om via MM alles op IMDb in te geven en dan op ICM je IMDb lijst te importeren. Sowieso is het ook wel nuttig je stemmen op IMDb te hebben staan, internationaal toch dé filmdatabase.

Aardig werkje, maar eens alles ingevoerd is het gewoon bij elke film dubbel stemmen (en via link op MM is dat weinig werk). En dan eens per week/maand je IMDb votes importeren.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

WoW zo snel ook!! Zeer veel dank McSavah, ICM is in dit geval toch wel weer een echte toevoeging, zal zeker in de toekomst nog vaak van deze lijst van je (ons) gebruik maken!

Ik zit op 839 checks, beter dan gedacht nog eerlijk gezegd

en dus 160 + 1 te gaan, nog heel veel kijkplezier!

al zal ik de films Munich, American History X, Intouchables, Million Dollar Baby en Manderlay in eerste instantie toch gewoon overslaan...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

beavis wrote:

60 + 1.

Hmmm, maakt het bij mij 668 gezien natuurlijk

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Yups, erg nuttig. De vlotste manier is eigenlijk om via MM alles op IMDb in te geven en dan op ICM je IMDb lijst te importeren. Sowieso is het ook wel nuttig je stemmen op IMDb te hebben staan, internationaal toch dé filmdatabase.

Aardig werkje, maar eens alles ingevoerd is het gewoon bij elke film dubbel stemmen (en via link op MM is dat weinig werk). En dan eens per week/maand je IMDb votes importeren.

Dank voor de info. IMDb heb ik tot nu toe vaak gemeden omdat ik het een bijzonder onoverzichtelijke site vond. Gebruik die site alleen voor info rond de film. Maar dit ziet er wel interessant uit ja. ICM al vaker tegen gekomen en ziet er wel handig uit (bv. bij de top-contemplatieve films).

Doe je de punten van MM dan gewoon x2 of heb je nog een specifieker scoringssysteem voor IMDb?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Op IMDb doe ik de punten gewoon x2. Vind de site verder ook niet zo (al blijft het wel dé site om een volledig overzicht van regisseurs en zeker acteurs te krijgen), maar als cataloog iets betrouwbaarder dan MM, al is het maar omdat het een veel grotere backing heeft en meer sites de info van IMDb gebruiken (zoals een ICM, die wel een import van IMDb heeft, maar geen import van MM).

Trouwens leuk weetje: de film die op ICM in de meeste officiële toplijsten voorkomt is ... 2001

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

McSavah. En zo snel ook.

677 checks hier. Ook een bevesting dat zowel de lijst als mijn filmdieet redelijk MoM-based is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Uitgeklikt. 820 checks, dus 821 incl Umfled. Nog 179 te gaan.

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

826 checks. Zitten nog leuke tips tussen, waarvan ik Love Exposure snel zal gaan zien. Zo'n lijst motiveert wel.

Bedankt McSavah

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb me ook ineens een profiel aangemaakt, zat zelf nog niet op de site. Knap werk McSavah!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Wat is eigenlijk het probleem met Umfeld op de site en op IMDb?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Goed werk McSavah. ook maar eens aangemeld daar, 308 films uit de lijst gezien. Genoeg nog te kijken dus.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

McSavah wrote:

De lijst staat op ICM

Ik zag er 690. Ik vermoedde 650-700,dus dat klopt wel. Ik gaf trouwens eerder aan dat ik 3 films uit de top 100 nog moest zien, maar ik had toen kennelijk Enter the Void over het hoofd gezien, want die heb ik ook nog te gaan.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

620/1000

Aantal mooie tips maar evenveel films die waarschijnlijk nooit ga kijken.....

En Sátántangó, op zich razend benieuwd naar deze film, enkele stukken gezien op You Tube...... maar 435min ! Dvd is import veronderstel ik, of is/wordt dit ooit vertoont in de bioscoop ?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

EYE heeft rechten op alles van Tarr, dus er valt in de komende jaren wel weer ergens een retrospectiefje te verwachtten (zaal 4 lijkt me uitermate gezellig voor Satantango )

Iets van die strekking hebben ze destijds wel bekend gemaakt toen ze die rechten verwierven...

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Geef maar een seintje, weekendje Amsterdam lijkt me wel iets

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Een totaal overzicht van de top 1000 staat nu online. De lijsten op basis van chronologie en regisseurs moet ik nog maken, maar kan nog eventjes duren. Ik heb erg weinig tijd ervoor deze week, maar ik doe mijn best om het zo snel mogelijk online te krijgen allemaal.

Leuk trouwens dat het een vast topic bovenaan het forum is geworden

Heb trouwens gisteravond eindelijk weer een film gezien, eentje uit de onderkant van de lijst: The Band Wagon. Goed, maar ik had er net iets meer van verwacht. Vanavond eindelijk weer eens naar de bioscoop, maar niet naar een film uit de lijst (schandalig!).

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

603/1000 gezien en een stuk of dertig films die ik niet gezien heb had ik al een tijdje liggen, alleen nog niet aan toegekomen.

Nick_SN

• 33 messages
  • 1755 votes

Snel werk McSavah

419/1000 gezien maar, voor het eind van het jaar zullen dat er 500 zijn

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

McSavah wrote:

De lijst staat op ICM

Nog 401 te gaan. Van de top 100 alleen nog Annie Hall, It's a Wonderful Life, Mr. Smith Goes To Washington.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nog 178. Vierde tip Allegro (2005) was een tegenvaller.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

597 checks, leuk lijstje.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Tip 2: 662. Shinkokyû no Hitsuyô (2004) zojuist bekeken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.